نقد، بررسی و نظرات کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی - دیوید اف. کرو

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۷
بروز جنگهای جهانی در مقطعی از تاریخ رخ داد که اختراعات و نو آوری‌ها در جهان شتاب باور نکردنی گرفته بود و توأم شدن آن با انقلاب صنعتی اروپا، تکامل نظام پولی بین المللی، رسانه‌ها، تلفن، تلگراف و... نوید زندگی و رفاه عمومی و هم افزایی جمعی را می‌داد. اکنون مبادلات تجاری پر سود و رونق سفرهای توریستی با هزینه کم ممکن شده بود.
برخی فیلسوفان تاریخ از وقوع دو جنگ ویرانگر جهانی در چنین مقطع تاریخی درخشانی دچار یأس و سرخوردگی شده‌اند آن‌ها می‌گویند هیچ تحلیلی در آین دوران پر از شکوفایی، وقوع این جنگها را محتمل نمی‌دانست و از روی دادن این تخریب عظیم تمدن بشری و این به قهقرا رفتن بزرگ، نتیجه می‌گیرند که سیر تاریخ قابل پیش بینی نیست و هر لحظه ممکن است جنگها و فجایع بمانند سیلی بنیانکن در رسند و همه چیز را با خود ببرند.
علل وقوع جنگ‌های جهانی هنوز مشخص نیست. هر چند حاکمان دیوانه و زیاده خواه مانند هیتلر، رایش سوم، موسیلینی و... به منزله جرقه شروع این جنگها عمل کردند اما هیچ ملتی ماده آتش گیرنده این جنگها را آگاهانه تولید نکرده بود.
پس باید واکاوی دقیقتری صورت گیرد که چگونه سیر تمدن کنونی که بر رفاه و انباشت ثروت استوار است چنین مخزن انفجاری عظیمی را ناخواسته در خود می‌پرورد.
کتاب‌های مبتنی بر اسناد محکم و موثق تاریخی اگر با کار پژوهنده‌ای زبردست توأم گردد امیدها برای کشف این رمز و راز، قوت می‌یابد.
کتاب هیتلر و نازی‌ها بالقوه می‌تواند در زمره چنین کتابهایی قرار گیرد که اگر چنین نقشی را ایفا نماید در کاهش تهدید جنگ‌های جهانی بعدی گام برداشته است.
با سپاس از کتابراه برای قرار دادن نسخه متنی و منتظر نسخه صوتی آن هستم.
وحید
۱۴۰۳/۱/۱۰
با سلام خدمت کتابراهی‌های عزیزانتقادهایی که میشه به این کتاب داشت1. خواننده‌های کتاب تاریخی با خواندن یه کتاب تصمیم میگرن که قهرمان داستان خوب بود یا بد2. دیدگاه کتاب فقط منفی گرایانه و ضد هیتلر نوشته شده3. اگه ما بخواییم مثال قدیمی تر بزنیم بریم سراغ کوروش کبیر و اگه با همین دید که نویسنده با عقده از هیتلر نوشته پس کوروش هم لشگر کشی هاش به سرتاسر دنیا برای کشتار بوده، که از نظر من هیچ کدام درست نیست4. معمولا هر راهبر که مسولیت یه کشور رو داره برای منافع کشور و محبوبیت خودش قدم برمی داره ولی از طرف مخالفانش که قصد کوبیدن دارن بد جلوه داده میشن 5، باید کنار کتاب‌های این چنینی از کتاب‌هایی که محبوبیت و نحوه به قدرت رسیدن هیتلر هم بود خوانده بشه6. هیتلر یه نخبه سیاسی و اقتصادی بود که از نظر خیلی از سیاستمداران بزرگ جهان امروزی به عنوان یکی از بت‌های سیاست شناخته میشه از خواننده‌ها میخوام کتاب‌های سیاسی و تاریخی که مطالعه میکنن 2 مورد رو هم بخونن ببینن نظر طرفدارش چیه و نظر مخالفان بعد خودشون نتیجه گیری مناسب داشته باشن با تشکر
Hosein
۱۴۰۳/۱/۲۶
کتاب هایی که در مورد هیتلر و نازی ها نوشته شده اند، معمولاً به دوش نقد و تحلیل تاریخی قرار می گیرند. برخی از نقاط مثبت و منفی کتاب ها می تواند شامل موارد زیر باشد: نقاط مثبت: تحقیق و مطالعه گسترده: نویسندگان معتبر معمولاً تحقیقات گسترده ای در مورد زندگی و اعمال هیتلر و نازی ها انجام می دهند تا یک تصویر کامل و دقیق از آن ها ارائه دهند. تحلیل عمیق: این کتاب ها به طور عمیق به دلایل و پیامدهای ظهور و صعود نازی ها و فرهنگ نازیسم در آلمان تحلیل می کنند. نقاط منفی: تعصب و تحریف: برخی کتاب ها ممکن است تعصبات نویسنده را در بر داشته باشند و به تحریف تاریخ یا ارائه توضیحات ناقص و غیر واقعی منجر شوند. عدم صحت تاریخی: برخی کتاب ها ممکن است اطلاعات غلط یا نادرستی ارائه دهند که به عدم صحت تاریخی آن ها انتقاد شود. به هر حال، برای ارائه یک نقد دقیق تر و مطمئن تر از این کتاب، بهتر است مستقیماً از منابع قابل اعتماد استفاده شود یا نقدهای معتبر از آن در مطالعات تاریخی و تحلیل ادبی مراجعه شود.
وسیم
۱۴۰۳/۱/۸
این که بگید مجبور بود یعنی دارید میگید حق داشته نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر رو مستقیم بکشه و کلی بچه رو یتیم بکنه و هزاران زن رو بیوه.. به چه حقی یه نفر باید میلیون‌ها یهودی رو به اون روز بندازه؟! شما فکر کن امروز داری تو خونت زندگی میکنی یهو یکی از عربستان یا یک کشور دور و بر بلند شه بیاد بگه ما جا برا زندگی نداریم، با مسلمونا هم مشکل دارم شرمنده، هممون رو به فلاکت بندازه.. شما تاریخ رو از دیدگاه کسی خوندی که ده‌ها میلیون زندگی رو به بدترین شکل ممکن گرفته.. کتاب آن فرانک رو بخونید.. فیلم پیانیست رو ببینید. فیلم شیندلر لیست رو ببینید. سریال جوخه برادران رو ببینید. ببینیم بعد از اینکه دیدگاه کلی پیدا کردید نسبت به قضیه بازم این حرفتون رو تکرار میکنید یا نه.. موضوع کلی اینه، که تمام سیاست مدارا کثیفن و هر تصمیمشون به ضرر مردمه؛ پیمان ورسای که بعد از جنگ جهانی اول اتفاق افتاد ۸۰ میلیون آلمانی رو به روز سیاه کشوند.. اما میشد بعد از چند سال که اوضاع نسبتا بهتر شده بود یه جامعه سالم ایجاد کرد؛ منتهی هیتلر انسانه درستی نبود و قدرت به دسته آدمه اشتباهی افتاده بود.. در کل که امیدوارم اونقدری به موضوع علاقه داشته باشید که کتاب‌ها و مقالات دیگه رو هم بخونید.. مطمئنم ذهنیت جدیدی براتون ایجاد میکنه
شیث رحیمی
۱۴۰۳/۱/۲۶
باسلام، کتاب آموزنده ای هست، صرف نظر از تقبیح عمل نازیسم فاشیست و بالاتر از آن شخصیت عجیب شخص هیتلر، باید عرض کنم کتاب آموزنده ایست و به ما و جهانیان می آموزد خوب که چی؟ بالاخره جنگ؟ آخر تا کی؟ به قول شاعر که میگوید: از همان روزی که دست حضرت قابیل، گشت آلوده بخونِ حضرت هابیل،،، آدمیت مُرده بود، گرچه آدم زنده بود... و البته باید بگویم که در دو جنگ قبیح جهانی اول و دوم چرا میلیون ها انسان! دقت فرمایید، انسان باید جان شیرینشان را از دست بدهند آن هم به خاطر یک تفکر پوچ که من و نژاد من برترین نژاد است. خب الآن همان قومی که به دست هیتلر تقریبا قربانی و نابود شدند، همان ها به کینه همان فاشیست هیتلری و نازی مدعیِ نژاد برتر هستند و اینکه فقط ما انسانیم و بقیه فقط خلق شدند که به ما خدمت رسانند! در مجموع انسان از کتاب می آموزد. باتشکر ارادتمند
مجتبی اکرامی
۱۴۰۳/۱/۱۰
به نظر من، در کنار خواندن تاریخ، بایستی تفکر و تحلیلی در خصوص اتفاق‌های تاریخی داشت. اینکه چطور یه هیتلری بوجود میاد و بطور کلی، چطور جامعه کمک می‌کنه تا یه دیکتاتور بوجود بیاد. اگر ما به این موضوع کمی با دقت نگاه کنیم میتونیم جلوی بوجود آمدن دیکتاتورها رو در جامعه و حتی زندگی‌های شخصی مون بگیریم. هر کدوم از ما ممکنه دیکتاتور زندگی خانوادگی خودمون باشیم و یا در بوجود آمدن دیکتاتورها داریم کمک می‌کنیم بدون اینکه متوجه این موضوع باشیم. تنها راه جلوگیری از ایجاد دیکتاتوری، تسلیم در برابر حق و حقیقت ه و مهم نیست این حق و حقیقت رو چه کسی بیان می‌کنه. در پایان لازم میدونم این نکته رو یادآوری کنم که انسان به ابزار تفکر مجهز ه و خداوند هم روی این تفکر ما برای رسیدن به حقیقت، حساب کرده. پس از قدرت تفکر برای رسیدن به حق و حقیقت استفاده کنیم.
Zahra kia
۱۴۰۳/۱/۱۱
آدولف هیتلر، نازیسم و نسل‌کشی چه اهمیتی برای ما می‌تواند داشته باشد؟ بدیهی است که دوران نازی جذابیت‌هایی دارد. حتی از چشم‌انداز برتر سدهٔ بیست و یکم، حکومت نازی هنوز یکی از چشمگیرترین و ویرانگرترین رخدادهای غرب اروپا، به واقع در تمام جهان و در طول تاریخ است. نازیسم مترادف است با ترس، اردوگاه‌های کار اجباری و قتل‌عام. جنگ هیتلر جان ده‌ها میلیون نفر را گرفت و از اروپا ویرانه‌ای برجا گذاشت. از نازیسم واژگان و نمادهایی برجای مانده که هنوز در قلب انسان‌ها هراس برمی‌انگیزد؛ انسان‌هایی که به‌جز این‌ها دربارهٔ هیتلر یا حکومت نازی بسیار کم می‌دانند.
نازیسم برای همهٔ ما به‌دلیل شیوه‌های ادامهٔ حیاتش در تصوراتمان، مهم است. امروز وقتی می‌خواهیم برای محکوم‌کردن یک دیکتاتور مقایسه‌ای تاریخی صورت دهیم، نام هیتلر به ذهن ما می‌رسد.
ترنج
۱۴۰۳/۱/۱۱
فکر میکنم برای خوندن و درک بیشتر این کتاب باید کمی درباره تاریخ آلمان قبل از جنگ جهانی و تاریخچه مارکسیسم و سوسیالیسم اطلاعاتی داشته باشین. برام جالب و عجیب بود که آلمان یعنی اقتصاد اول اروپا زمانی تورم شدید و رکود اقتصادی رو تجربه کرده. گاه شمار آخر کتاب انگار خلاصه‌ای از کل کتابه البته صرفا اتفاقات مهم. خوندن این مطلب داخل نظرات کاربران که گفتن اسناد خیلی بیطرفانه نیست یا مقدمه مترجم کمی نسبت به مطالب کتاب منو بدبین کرد. هرچند کلا معتقدم غالبا مطالبی که از یک جنگ یا رویداد سیاسی در دنیا مخابره میشه حتما خالی از روتوش یا دستکاری یه عده خاص نیست چون همیشه دنیا باید مطابق منافع و عقاید سران زر و زور و تزویر بچرخه. یا حداقل اخباری که منفعت این افراد رو تامین نکنه نباید خیلی بهش پرداخته بشه.
کیومرث اردشیرزاده
۱۴۰۳/۱/۶
در نقد این کتاب، باید گفت که این کتاب، ارزش یک بار مطالعه کردن دارد. هر چند برای شناخت بهتر تاریخ، بهتر است به منابع متفاوت‌ تر و طیف‌های گسترده‌ تر منابع مختلف مراجعه کرد و صرفا به یک اثر اکتفا ننمود. به مطالعه‌ کنندگان توصیه می‌کنم در هنگام خواندن این کتاب، نه نگاهی منفعلانه، بلکه نگاهی انتقادی و فعالانه نسبت به محتوای آن داشته باشند و همچنین در کنار مطالعه این اثر، از دیگر آثار مربوط به دوران آلمان نازی و جنگ جهانی دوم نیز بهره بجویند تا به شناختی کامل و جامع از آن دوران دست یابند. در کلام نهایی، باید خاطرنشان کرد که این کتاب، ارزش حداقل یک بار مطالعه کردن را دارد.
حامد صفری
۱۴۰۳/۱/۸
سلام نویسنده اسنادی ارایه کرده است که خود به سخن درآمده و حقیقت محض را پیش روی خواننده قرار داده اند. ادعای بزرگی است! روشن است که بهره گیری از حجم عظیم اسناد به جای مانده از جنگ جهانی دوم، به ویژه اسناد مربوط به روابط آلمان نازی با ملت آلمان، یهودیان و ملل هم جوار (حدود 1. 5میلیون سند) امکان پذیر نبوده است پس چاره ای جز گزینش نیست. حتی بررسی یک دهم این اسناد از سوی نویسنده نیز دور از ذهن می نماید چرا که در این صورت با گزینشی بهتر از این رو به رو بودیم. از سوی دیگر، گاه نمایاندن جزئی از حقیقت می تواند با حقیقت کل در تضاد کامل باشد؛ یعنی در این مورد دیگر مشت نمونۀ خروار نیست (حتی اگر آن نمونه را هم بی غرض نمایانده باشند).
امیرقرمزچشمه
۱۴۰۳/۱/۷
مطالعه کتاب رو به علاقمندان مطالعه و تاریخ معاصر توصیه میکنم، نویسنده اثر با مستندات تهیه شده تلاش کرده شرحی از دوران ظهور و پیامدهای المان ناری رو به قلم تفسیر نماید. اما تحلیل روانی و اجتماعی و صنعتی در آن دوران اروپا و آلمان رو به تفسیر نکشید! هیلتر توانست با ایده‌ها و نطرات خودش جمع کثیری رو با خودش هم صدا کنه و سرعت پیشرفت صنعتی و تحولات آن زمان موجبات شروع جنگ و گستردگی ان را موجب گردید و قطعا در جنگ حلوا خیرات نمیکنن. و ایران عزیز ما نیز دامن گیر جنگ بین الملل دوم نیز گردید. کتاب فوق در جهت بسط اگاهی مطالعه کردم و در کنار مستندات دیگر بررسی میکنم.
از کتابراه تشکر میکنم به جهت ارائه کتاب های متنوع و ارزشمند.
محمد پارسا
۱۴۰۳/۱/۱۸
آقای نویسنده با احترام باید بگم کتاب شما هم مانند هزاران کتاب دیگر که راجع به نازی‌ها نوشته شده در شده از افکار جهت دیده‌ای که به دل مردم صلح طلب و خوشبین می‌خوره در ابتدا که شما اصلا چه حقی دارید که برای من خواننده نازی را خوب و یا بد تجسم می‌کنید و این خواننده است که با اطلاعات داده شما نازی‌ها را خوب یا بد تجسم می‌کند و همان گونه که هزاران دلیل نشات گرفته از تفکر دموکراسی برای بد جلوه دادن فاشیست‌ها هست همان قدر منبع برای خوب جلوه دادن آن هاست و در نهایت باید بگم که این کتاب حتی ارزش یک بازدید سطحی را هم ندارد و این را هم برای دیگر خوانندگان که می‌گویند فاشیست‌ها قاتل هستند باید بگویم تاریخ را فاتحان می‌نویسند
ساری مرادی
۱۴۰۳/۱/۱۲
مقدمه اول کتاب از طرف مترجم که در چهارچوب ادبیات رسمی حکومتی یهودی ستیزی نازی‌ها رو زیر سوال میبره و ایرادات بی جا به نویسنده میگیره واقعا هولوکاست اتفاقی بود که درش شک وجود داشته؟ اردوگاههای آشویتس و غیره رو که روسها پیدا کردن نه غربیها، اگه اهل مطالعه کتاب‌های جنگ جهانی دوم باشین توی هر گوشه‌ی اون علامتی از تصفیه یهودی‌ها هست چه در آثار شرقی‌ها و یا غربیها و نازیها، حالا پشت پرده هر چی بوده ولی در عمل یهودی کشی صورت گرفته اگه واقعا اعتقادی به جنایات نازیها نداری مجبور نیستی کتابی مرتبط با اونا رو ترجمه کنی که خواننده در ادامه خواندنش دچار شک بشه و از سانسور خودخواسته مترجم بترسه.
Royamhmdi2020
۱۴۰۳/۱/۶
محتوای کتاب اشتباه بازنویسی شده! از هیتلر به بدی یاد شده. هیتلر بار‌ها به چرچیل گفته بود من مخالف جنگم ولی چرچیل جلو دوربین و مردم گفت من جنگ رو میخوام! اون موقع آلمان نازی ۳۰ هزار تن بمب گازی داشت ولی هیتلر ازشون استفاده نکرد چون معتقد بود جنایت جنگیه یهودی‌ها یا صهیونست‌ها از آلمان و هیتلر. مقاله‌های دروغ منتشر میکنن! سه چیز حزب دنیا رو نابود میکنن. صهیونیسم نئودالیسم کمونیسم! (برگرفته از تاریخ نازی ها)
ناهید کشاورزی
۱۴۰۳/۲/۱۴
کتاب جدا از تحلیل‌های خود نویسنده، خلاصه‌ای از اتفاقات جنگ جهانی و اثراتش رو ارائه میده و چیزی که برای من جالب بود جنایت‌های هیتلر نه فقط درمورد یهودی‌ها بلکه نسبت به همه‌ی ملت‌هایی که کشورشون توسط آلمانی‌ها اشغال شده اتفاق افتاده. ولی تقریبا تمام فیلم‌هایی که درمورد جنایت‌های نازی‌ها ساخته میشن و صحبت‌هایی که میشه فقط از یهودی‌ها میگن. درصورتی که از بقیه قربانیان که در اردوگاههای کار اجباری تا سرحد مرگ کار کردن و بدترین شرایط ممکن رو گذروندن هیچ حرفی نیست...
فریبا پورغلام
۱۴۰۳/۱/۷
در زمان زندگی میکنیم که جامعه‌های که برای آزادی و استقلال خود مبارزه می‌کنند زیاد هستند این به خاطر وجود رسانه‌های آزادی طلب و پیشرفت انسان هاست که دیگر دیکتاتور‌ها به نام نژاد یا دین مذهب نمی‌توانند افکار مردم دنیا رو مسموم کنند اگر چه دیکتاتور‌های در هر مردابی با توجه به غارت ملی و جیره خوار ن خود می‌توانند ثروت‌های ملی رو غارت کنند ولی چهره‌های کریه آن‌ها بر تمام دنیا آشکار است محکوم به نابودی مثل هیتلر و بشارت اسد‌های عیر تاریخ جهره سیاه دارد توسط قدرت طلب‌ها و انگل هایشان
M
۱۴۰۳/۱/۷
چیزی که که از هیتلر میدونم اینه که ۱۸ میلیون نفر رو کشته! تو ۲۸ روز کل اروپا رو گرفت و سخرانی هاست شور انگیزی داشت و کشورش رو به یک قدرت برتر در جهان تبدیل کرده بود. کسی که یه همچین توانایی داره حتما نابغه است ولی در راه درست قرار نگرفته. کتاب توصیف خوبی از فرهنگ، اقتصاد، سیاست‌های حزب نازیسم داره و کسایی که تاریخ رو دوست دارن این کتاب حد‌اقل یک بار ارزش خوندن داره.. من خودم در کل از سیاست متنفرم و به همین خاطر این مدل کتاب‌ها واسم زیاد جذاب نیست.
وحید شریفی
۱۴۰۳/۱/۷
در این کتاب نویسنده بر اساس اسناد رسمی و دسته اول به بررسی کامل و تاریخچه‌ی یک حزب نازی از ابتدا و دلایل تشکیل آن و قدرت گرفتن آن در آلمان و اروپا می‌پردازد. از آن جا که این بررسی را بر پایه‌ی اسناد رسمی و اسناد دست اول انجام می‌دهد کتابی است معتبر و بسیار قابل اعتنا و اعتبار درباره‌ی حزب نازی، هیتلر و حتی جنگ جهانی دوم و دلایل شروه و ادامه‌ی آن. جنگی که دنیا و سیاست را به نحوه بسیار زیادی دست‌خوش تغییر کرد. ترجمه‌ی کتاب هم خوب است.
ماریا نجفی
۱۴۰۳/۱/۶
هیچ وقت تاریخی که در دست عموم هست واقعیت نداره چون دشمنان اون شخص ک بعد از اون اومدن اون تاریخ رو نوشتن و قطعا هر چ دوست دارن نوشتن هیتلر یک انسان بسیار باهوش و توانمند بوده ک گرفتار توطئه‌های همیشگی انگلیس شده چون دیدن آلمان داره خیلی پیشرفت می‌کنه و نابودش کردن همون کاری ک با ایران انجام دادن
محمد نوبری
۱۴۰۳/۱/۶
هفتاد سال از پایان جنگ جهانی دوم گذشته، خاطرۀ هیتلر و نازی‌ها زنده است. از این لحاظ شاید هیچ فرد یا گروه سیاسی‌ای نتوانسته باشد تا این اندازه ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کند. چرا هنوز نوجوانان بسیاری هیتلر را می‌ستایند؟ چرا فیلم‌سازان و رمان‌نویسان هنوز از جنگ جهانی دوم و کارهای نازی‌ها می‌گویند؟ اما مطالعه نظرات و مطالب مخالف نیز خواندنش خالی از لطف نیست.
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۶
این کتاب درباره جنبش نازی است. ترجمه خوبی داشت آدولف هیتلر با وجود ارتباط‌اش با آلمان در واقع در آلمان متولد نشده بود. او در اصل یک تبعه اتریش بود. هیتلر در برانائو‌ام این مستقیما در مرز باواریا متولد شده بود و از دوران جوانی در مدرسه احساسات آلمانی به او القا شد. این امر در آن زمان غیر معمول نبود، زیرا بسیاری از اتریشی‌ها از دولت اتریش - مجارستان رنجیده خاطر بودند و خود را بیش‌تر آلمانی می‌دانستند تا اتریشی.
فاطمه
۱۴۰۳/۱/۷
بنظر من ارزش یک بار مطالعه رو داره ولی برای شناخت تاریخ بشر باید منبع گوناگونی را مطالعه و برسی کرد موقع مطالعه باید نگاهی منتقدانه داشت و باید کنار این اثر باید دیگر اثر ها را نیز مطالعه کرد برای شناخت نازی‌ها و تاریخ دنیا و باید از این کتاب درس گرفت تا شناخت کامل در بشر شکل گیرد شناخت کامل جامعه نسبت به خودش کتاب هیتلر نازی‌ها برای اگاهی مردم نسبت به جنگ است
خداداد حیدری
۱۴۰۳/۱/۱۳
برغم بیشتر تاریخچه‌ها که نویسندگان هزاران اسناد دسته اول را جستجو می‌کنند تا برداشت خود را از آن ارائه دهند این کتاب آن منابع دست اول را به سخن واداشته است سخنان نوشته‌های رهبران نازی مصاحبه‌ها و خاطره‌ها گزارش‌های روزنامه‌های خارجی و اسناد دولتی و عکسها کمک حال مولف برای این اثر بوده است خواندن این کتاب خالی از لطف نیست
علی بیات
۱۴۰۳/۱/۷
در کتاب هیتلر و نازی‌ها نویسنده توانمند ظهور حزب نازی در آلمان و در راس آن حزب، هیتلر را با تمام برنامه‌ها، کینه توزی ها و قساوت قلب در قرن بیستم که کشتار بیرحمانه یهودیان و حمله به سایر کشورها که زمینه بروز جنگ جهانی دوم را فراهم کرد. با استفاده از اسناد، یادداشت‌ها و مستندات باقی مانده از این حزب نازی به رشته تحریر در آورده است.
محمد فروهر
۱۴۰۳/۱/۷
از تاریخ به عنوان چراغ راه آیندگان یاد کرده می شود. یک مقدار از کتاب رو خوندم، ترجمه خوبی هم داره. هیتلر و خیلی از جنایتکاران دیگه معاصر مثل صدام حسین و.... خوبه مطالعه بشوند. هم باعث میشه زمینه ظهور این عجایب تاریخ رو بهتر بشناسیم، هم بتونیم تا حد امکان از ظهور چنین شخصیت هایی جلوگیری کنیم. چقدر این شعر زیباست: بدون مرز و محدوده وطن یعنی همه دنیا.
تینا
۱۴۰۳/۱/۶
این کتاب رو به کسانی که میخوان از تاریخ و هیتلر بیشتر بدونن پیشنهاد میکنم هیتلر با ارتکاب جنایات زیادی علیه مردم بیگناه یکی از خشن ترین چهره های تاریخ بشر محسوب میشه تو این کتاب به طور کامل تمام جنبه های سیاسی فرهنگی و اقتصادی اون دوران پرداخته شده و میتونه اطلاعات تاریخی شما رو به طرز چشمگیری افزایش بده
ساغر
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب هیتلر و ناگزیر‌ها همانطور که از نامش پیداست در مورد جنگ جهانی و کشورگشایی هیتلر است که با چالش‌هایی رو به رو شد. کسانی که علاقمند به مطالب تاریخی هستند این کتاب را مطالعه کنند. اتفاقهایی زیادی در جنگ جهانی افتاد و مسائل و حاشیه‌های زیادی در این رابطه وجود دارد. سپاسگزارم از کتابراه. ۰
Z Abbasi
۱۴۰۳/۱/۳۱
این کتاب نیز خالی از نقد نیست و سوگیری‌هایی مشاهده میشه که باید برای فهم بهتر منابع دیگه‌ای هم مطالعه بشه درکل ارزش یکبار نگاه رو داره اگه به تاریخ جنگ علاقه‌مند هستید میتونه براتون جذاب باشه البته کمی هم خشک// اما جنگها باعث کشته شدن افراد در همه ادیان شدند نه صرفا یهودیان!
مهناز عزیززاده
۱۴۰۳/۱/۷
این کتاب ادم رو متاثر میکنه چون همچین ادمهای مستبد در کشورها که اندیشه ازاد و ازادی بیان رو از مردم میگیرند کم نیستن و جنایات و ظلم هاشون و نسل کشی هاشون فقط دل ادم رو به درد میاره خوب‌ همچین کسانی هم باید باشند تا درس عبرت برای رهبران دیگه باشه ولی ایا درس عبرت میگیرند؟!
Prometheus V
۱۴۰۳/۱/۶
های هیتلر! نابغه‌ای بی همتا در جهان سیاست که وسواس شدید و اشتباهش به یهو دستیزی، باعث شد تا جان میلیون‌ها انسان بی جهت گرفته شود و همچنین آلمان شگفت‌انگیزی که ساخته بود تبدیل به ویرانه شود.
شیما شم
۱۴۰۳/۱/۸
هیتلر از زمان تولدش زندگی عجیب غریبی داشته و پر تلاطم، شخصی بسیار قدرتمند و باهوش، این کتاب یکی از منابع جهت آشنایی هست ولی تاریخ و کتاب‌های تاریخی معمولاً راست و حسینی نیستند متاسفانه و مطالعه هر چه بیشتر و دیدن فیلم مستندات تاریخی کمک بیشتری میکنه
زهرا بهارلویی
۱۴۰۳/۱/۱۲
سلام، چطوری میشه که هیتلر از یه هنرمند تبدیل به ماشین آدمکشی میشه؟ تاریخ اگه با اسناد واقعی باشه جای درس گرفتنه، نمی‌دونم چرا یهودی‌ها که انقدر هیتلر بینشون کشت و کشتار راه انداخته بوده، خودشون الان دارن همین‌کارو می‌کنن؟
یوسف عواطفی نژاد
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب خوبی هست چگونگی شرایط دوران قبل از هیلتر رو خوب توصیف کرده. خیلی خیلی دوران وایمار شبیه به وقایع ایران خودمون هست. با خواندن این کتاب آدم احساس می‌کنه در حال حاظر اتفاق افتاده. خواندن بسیار راحتی هم دارد
رضا میری
۱۴۰۳/۱/۹
درود به یاران کتابخوان. به نظر می‌رسد بخش قابل توجهی از کتاب بیش از اینکه حاصل پژوهشهای عالمانه و محققانه باشد ناشی از نگاه جانبدارانه نویسنده است، خواننده این اثر باید آن را بیشتر با نگاه نقادانه نقادانه مطالعه کند....
amir p
۱۴۰۳/۱/۸
والا با خوندن نظرات بعضی دوستان، احتمالا انگلیس و فرانسه به آلمان حمله کردن. زمان کرونا یک دوست گلوبالیست میگفت این کار قدرت های پشت پرده برای کاهش جمعیت کره زمین است و... جالب بود که اون هم عاشق هیتلر هست و پوتین رو میپرستد.
Amin Nabavi
۱۴۰۳/۱/۷
این کتاب چون با استفاده از اسناد موجود وقایع را بازگو کرده است بیشتر به واقعیت نزدیک است، اما بازگو کردن تاریخ سیاسی هر دوره همیشه همراه با تمایلات و تعصبات سیاسی و شخصی دستخوش تغییرات است.
دلارام 0074
۱۴۰۳/۱/۶
من خیلی دوست داشتم در مورد هیتلر بیشتر بدونم فقط همین رو میدونستم که باعث و بانی جنگ جهانی دوم بوده و خون‌های زیادی ریخته شد ولی خیلی ممنونم که این کتاب رو با استفاده از دست نوشته‌های تاریخی در اختیار ما قرار دادید
مهیار(محسن) جهان رخشان
۱۴۰۳/۱/۱۳
جنگ همیشه بوده و خانه خراب کن است ولی هیتلر به خاطر نسل کشی‌ها و ویرانیها بدنامترین شد. البته به لطف فیلمها و اسناد وگرنه به گرد پای بدنامان تاریخ مثل چنگیز و اعراب و تیمورها نمیرسه
سیدرضا موسوی فاضل
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتاب خوبیه، جهت اطلاعات نسبت به تاریخ وقوع جنگهاومسبب گسترش اون دردامنه جهان. پیشنهاد میکنم مطالعه بشه بخصوص قشرجوان که بهترین مشوق جهت افزایش معلومات واطلاعات دکترین نظامی هستش. به هرصورت کتاب خوبی بود
سید عباس هاشمی
۱۴۰۳/۱/۹
دیوید اف. کرو در کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی به مرور تاریخ ظهور و سقوط هیتلر و حزب نازی پرداخته است. استفاده از منابع دست‌اول تاریخی، مهم‌ترین ویژگی اثر یادشده به شمار می‌رود.
سیدعلی حسینی
۱۴۰۳/۱/۷
در قسمتی از کتاب میخوانیم گسترش دهندگان صهیونیسم نوین جهانی از افرادی بودند که با گشتاپو آلمان نازی همکاری میکردند؛ الان میشه تا حدودی دلیل منشی عده‌ای از آنان در سرزمین فلسطین فهمید
rui
۱۴۰۳/۲/۱
مطالب خوبی داره برای افرادی که در اول راه خواندن تاریخ هستند برای کسانی که مطالعاتی در زمینه‌ی تاریخ و جنگ دوم جهانی دارند کتاب شعاری و کودکانه به شمار میره. مطالب عمیق نیست.
ح ح
۱۴۰۳/۱/۱۸
جنگ جهانی دوم و وقایع و اتفاقات دوران هیتلر برام جالبه و کتاب‌های زیادی در مورد این دوران و هیتلر خوندم. این کتاب هم ارزش خوندن را داره با توجه به اینکه حجم زیادی نداره
محمد رضا فاطمی
۱۴۰۳/۱/۹
البته مسلما مبحثی کوچک از فاجعه جنگ جهانی دوم است ولی خواندن این کتاب رو به همه توصیه میکنم که نه با سرعت زیاد و بلکه با سرعت کم و با دقت این کتاب رو مطالعه کنند
فاطمه موسوی
۱۴۰۳/۱/۶
من خودم قبل از اینکه این کتاب رو بخونم یک دید دیگه‌ای یا فرضیه‌های اشتباه داشتم اما با خوندن این کتاب دیدم فرق کرد و چیز‌های بیشتری دستگیرم شد پیشنهاد میکنم بخونید
دانیال جهانی
۱۴۰۳/۲/۹
تقریبا این کتاب با تکیه به اسناد جلو میرفت هرچند کتاب‌های تاریخی هیچوقت نمیشه گفت کامل هستند ولی محقق بودن نویسنده در نهایت سعی خود قابل تحسین بود
Mobi
۱۴۰۳/۱/۹
خیلی جزئیات خوبی رو از هیتلر و جنگ جهانی میگه که توی کتاب‌های دیگه پیدا نمیشه و اگه علاقمند به تاریخ هستید و خصوصا هیتلر پیشنهاد میکنم کتاب رو بخونید:)
آترینا
۱۴۰۳/۱/۹
هیتلر برای کشتن یهودیان دلیلی داشت چون یهود‌ها بدترین قوم جهان هستند و خودشون رو مظلوم نشان میدهند، حتی پیامبرشون حضرت ابراهیم هم این قوم لعن و نفرین کرده.
📚 احسان نظری 📚
۱۴۰۳/۱/۸
مطالب خوبی دارد برای افرادی که اول راه خوندن مطالب تاریخی هستند. ولی برای کسانی که در مورد جنگ جهانی دوم مطالب زیادی خوندن این کتاب سطحی هست......
ریحانه یزدی
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب قشنگیه و خیلی خوبه که بر پایه سند‌های تاریخی جلو میره و‌ کامل ظهور و سقوط نازی‌ها و هیتلر توضیح میده و خیلی خوبه که تاریخ این جوری و با واقعیت‌ها شرح داده
1 2 3 >>