معرفی و دانلود کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی

عکس جلد کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی
قیمت:
۱۳۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی

دیوید اف. کرو در کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی به مرور تاریخ ظهور و سقوط هیتلر و حزب نازی پرداخته است. استفاده از منابع دست‌اول تاریخی، مهم‌ترین ویژگی اثر یادشده به شمار می‌رود.

درباره کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی

هیتلر و حزب نازی، درست هنگامی به ظهور رسیدند که جهان اروپایی سردمدارِ تبلیغِ دموکراسی و ارزش‌های لیبرال بود. اروپای دهه‌ی سیِ سده‌ی بیستم، خسته و درمانده از جنگی بزرگ، به سرعت به سمت بازسازی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در حرکت بود. در این میان، آنچه کابوسِ این قاره به شمار می‌رفت، در گرفتنِ نزاعی دیگر بود. این نزاع به سال 1939، با حمله‌ی ارتش آلمان نازی به خاک لهستان آغاز شد و به سرعت ابعادی جهانی یافت. اما جنایات هیتلر و حزبِ ناسیونال سوسیالیسمی که او رهبری‌اش را بر عهده داشت، از مدت‌ها پیش از این آغاز گشته بود: از سال 1934، زمانی که هیتلر با سوءاستفاده از ضعف دموکراسیِ آلمان، قدرت را در این کشور قبضه کرد و به سرعت به پیاده‌سازی‌ ایده‌های دیگرستیزانه و غیرانسانی خود پرداخت.

در سر آدولف هیتلر (Adolf Hitler) و پیروان او چه می‌گذشت؟ عناد و دشمنیِ بی‌حدواندازه‌ی ایشان با قوم یهود، از کجا سرچشمه می‌گرفت؟ هیتلر بر پایه‌ی چه فرضیاتی یهودیان و کولیان و اسلاوها را نژادهای پست و فرومایه می‌نامید؟ استبدادی که او بنیان نهاد، در کدام باورها و عادات فرهنگی و ملی آلمانیان ریشه داشت؟ آیا ظهور هیتلر یک حادثه‌ی صاعقه‌مانند بود، و یا برعکس، نتیجه‌ی منطقی سلسله‌ای از تحولات بود که از مدت‌ها پیش آغاز گشته بودند؟ در باب نقش ملت آلمان در به قدرت رسیدن نازیسم چه می‌توان گفت؟ این‌ها و بسیاری از پرسش‌های مشابه دیگر، موضوع اصلی کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی (Hitler and the Nazis: A History in Documents) را تشکیل می‌دهند.

دیوید اف. کرو در این اثر کم‌حجم اما پربار و ارزنده، به روایت تاریخ حزب نازی از درون پرداخته است. بدین معنا که در ارائه‌ی مطالب خود، بیش از همه به اسنادی تکیه کرده که از خود نازی‌ها به جا مانده است. این اسناد شامل گفت‌وگوها و سخنرانی‌های شخص هیتلر و دیگر مقامات بلندپایه‌ی حزب نازی، بایگانی‌های حزب، روزنامه‌ها و نشریاتِ وقتِ آلمان و دیگر موارد این‌چنینی می‌شود.

به طور کلی می‌توان از کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی به عنوان یکی از مهم‌ترین و بهترین منابع برای شناخت تاریخ معاصر آلمان یاد نمود؛ اثری که مطالعه‌ی آن، بصیرت‌هایی درخشان را در باب یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخ اروپا ارزانی مخاطب می‌کند. این کتاب از هفت فصل تشکیل شده است. در فصول یک تا سه، مخاطب مطالبی خواندنی درباره‌ی وضعیت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آلمان پس از جنگ جهانی اول، و شیوه‌ی قدرت‌گیری آدولف هیتلر خواهیم بود. در فصول چهار تا هفت نیز، مستنداتی را می‌خوانیم که با ما در باب زوایای گوناگون جنگ جهانی دوم، خصوصاً موضوع حساس هولوکاست (نسل‌کشی یهودیان) سخن می‌گویند.

هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی - دیوید اف. کرو - بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی نخستین بار در سال 2005 به انتشار رسید. ترجمه‌ی فارسی این کتاب به همت مستوره خضرائی فراهم آمده، و انتشار آن در ایران توسط نشر کتاب پارسه صورت گرفته است.

درباره مجموعه پژوهش‌های نوین تاریخی

آثاری که ذیل مجموعه‌ی «پژوهش‌های نوین تاریخی» از بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه به انتشار رسیده‌اند، عناوینی تاریخی‌اند که جملگی به قلم برجسته‌ترین مورخین ایرانی و خارجی به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. هدف اولیه‌ی بنیانگذاران این مجموعه، آشنا ساختن مخاطبین فارسی‌زبان با تحولات تاریخی ایران و جهان، از دوران باستان تا برهه‌ی معاصر بوده است. تحقق پیوندی میان‌رشته‌ای میان تاریخ و علومی چون جامعه‌شناسی، سیاست و فلسفه، از دیگر اهداف تنظیم‌کنندگان مجموعه‌ی پژوهش‌های نوین تاریخی به شمار می‌رود. لوگوی مجموعه‌ی مورد بحث، طرحی‌ست برگرفته از ظرفی سیمین که اژدهایی باشکوه با بال‌هایی افراشته بر آن نقر شده است. این ظرف سیمین یکی از آثار نفیسِ به‌جامانده از دوران شاهنشاهی ساسانی است.

نکوداشت‌های کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی

  • دیوید اف. کرو در کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی مجموعه‌ای گرانبها و ارزشمند از داده‌های تاریخی را گرد آورده تا نگاهی اجمالی به دوران آلمان نازی را نصیب مخاطبان خود کند. او در مقدمه‌ی مبسوط این اثر، به خوبی استدلال می‌کند که چرا فرا گرفتن تاریخ آلمان معاصر ضرورتی بی‌چون‌وچرا دارد. ( School Library Journal)

  • به معنای دقیق کلمه، تاکنون هزاران هزار کتاب و پژوهش در باب تاریخ آلمان نازی به رشته‌ی تحریر درآمده است. پس چه چیزی کتاب کوتاه هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی را متمایز، و خواندنش را واجب می‌کند؟ پاسخ این است: دیوید اف. کرو در این اثر، بر خلاف رویه‌ی رایج، از اسناد به‌جامانده از تشکیلات خود نازی‌ها بهره برده، و اجازه داده که این اسناد، خود به سخن درآیند. نتیجه‌، تاریخچه‌ای زنده و منحصربه‌فرد از کل دوران استیلای ناسیونال سوسیالیسم بر سرزمین آلمان است. (James Konecke, H-Net Book Review)

  • گزارش‌های روزنامه‌های وقت، سخنرانی‌های مقامات حزب نازی، یادداشت‌ها و نوشته‌های به‌جامانده از ایشان، به همراه اسناد و بایگانی‌های بی‌شمار، تنها پاره‌ای از منابع و اسنادی‌اند که در نگارش کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. دیوید اف. کرو به روشنی توضیح داده که در این اسناد باید به دنبال چه نوع حقایقی بود. (Reference & Research Book News)

  • دیوید اف. کرو در کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی، تاریخ ظهور و سقوط هیتلر و حزب او را بر پایه‌ی برخی از دست‌اول‌ترین منابع موجود شرح داده است. (Amazon)

کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آشنایی بیشتر و عمیق‌تر با تاریخ معاصر اروپا، مخاطبین اصلی کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی، نوشته‌ی دیوید اف. کرو، به شمار می‌روند.

با دیوید اف. کرو بیشتر آشنا شویم

دیوید اف. کرو (David F. Crew) نویسنده، مورخ و پژوهشگر مطرح معاصر است. علایق تحقیقی او معطوف است به تاریخ مدرن اروپا، خاصه کشور آلمان، و تاریخ فرهنگ عامه. مدرک کارشناسی ارشدِ دیوید اف. کرو در رشته‌ی تاریخ، به سال 1967 از دانشگاه مک مسترِ همیلتون، و مدرک دکترایش، به سال 1975 از دانشگاه کرنل اخذ شده است.

«اجساد و ویرانه‌ها»، «هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی» و «نازیسم و جامعه‌ی آلمان» عناوین مشهورترین آثار دیوید اف. کرواَند.

در بخشی از کتاب هیتلر و نازی‌ها بر پایه اسناد تاریخی می‌خوانیم

آدولف هیتلر، نازیسم و نسل‌کشی چه اهمیتی برای ما می‌تواند داشته باشد؟ بدیهی است که دوران نازی جذابیت‌هایی دارد. حتی از چشم‌انداز برتر سدۀ بیست و یکم، حکومت نازی هنوز یکی از چشمگیرترین و ویرانگرترین رخدادهای غرب اروپا، به واقع در تمام جهان و در طول تاریخ است. نازیسم مترادف است با ترس، اردوگاه‌های کار اجباری و قتل‌عام. جنگ هیتلر جان ده‌ها میلیون نفر را گرفت و از اروپا ویرانه‌ای برجا گذاشت. از نازیسم واژگان و نمادهایی برجای مانده که هنوز در قلب انسان‌ها هراس برمی‌انگیزد؛ انسان‌هایی که به‌جز این‌ها دربارۀ هیتلر یا حکومت نازی بسیار کم می‌دانند.

اصطلاح «گشتاپو»، پلیس مخفی هیتلر، را در نظر بگیرید، یا صلیب شکسته، برترین نماد نازی که در سدۀ بیستم به نماد شیطان تبدیل شد. در 1916 علامت صلیب شکسته روی اونیفورم‌های تیم هاکی دختران کانادایی بود. در آن زمان، مدت‌ها پیش از این‌که نام هیتلر به نامی آشنا تبدیل شود، این نماد هنوز به‌عنوان چرخ خورشید نسبتاً بی‌ضرر تفسیر می‌شد. اما پس از هیتلر، تنها مفهوم آن، مرگ، ویرانی و نفرت نژادی بود.

بنابراین، نازیسم برای همۀ ما به‌دلیل شیوه‌های ادامۀ حیاتش در تصورات‌مان، مهم است. امروز وقتی می‌خواهیم برای محکوم‌کردن یک دیکتاتور مقایسه‌ای تاریخی صورت دهیم، نام هیتلر به ذهن ما می‌رسد؛ سیاست‌مداران و گزارشگران اغلب صدام حسین، دیکتاتور سابقِ عراق را با هیتلر مقایسه می‌کردند. وقتی به تصاویر نسل‌کشی رواندا در تلویزیون نگاه می‌کنیم، بازهم ممکن است تصاویر نسل‌کشی یهودیان پیش چشم ما ظاهر شود. پس از پایان جنگ جهانی دوم، شبح نازیسم به آمریکایی‌ها کمک کرد موجودیت خود را تعریف کنند. از آن‌جا که ‌آمریکا هم در ائتلافی که آلمان نازی را شکست داد نقش داشت آمریکایی‌ها می‌خواهند مظهر تمام آن بهترین نشانه‌های دمکراسی باشند که نازیسم سعی در زدودن ‌آن داشت. آنان می‌خواهند خود را به‌عنوان قطب مخالف این نقطه اوج شرارت تعریف کنند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
دربارۀ مجموعه
یادداشت مترجم
سند چیست؟
سند را چگونه بخوانیم؟
مقدمه
فصل اول: نازیسم چگونه پدیدار شد؟
جنگ، انقلاب و جمهوری وایمار
خاطرات جنگی وحشیانه
وعده‌ها و مشکلات دمکراسی وایمار
زنان روز و فیلم‌ها
بحران‌های اقتصادی
فصل دوم: هیتلر وارد می‌شود
از جنگ تا تلاش نافرجام برای به‌دست‌گرفتن قدرت در 1923
به‌قدرت‌رسیدن هیتلر
ظهور و سقوط گارد حملۀ آلمان نازی
فصل سوم: مستندات تصویری
فصل چهارم: حکومت نژادی
آلمان نازی، 1933-1939
تبدیل یهودیان و اتباع بیگانه، در آلمان به مردگان اجتماع
شب کریستال
گزینش نژاد آریایی
آموزش آریایی‌ها برای آینده
اس‌اس و سیستم اردوگاه کار اجباری
فصل پنجم: جنگ هیتلر
جنگ نژادی و جنگ چپاول
نبرد بریتانیا
تهاجم به اتحاد شوروی
پایان حملۀ برق‌آسا
روند امور برمی‌گردد
بیگاری برای پشت جبهۀ آلمان
مقاومت و تهاجم
نبرد هوایی علیه آلمان
فصل ششم: نسل‌کشی
نخستین گام‌ها به‌سوی قتل‌عام
جنگ علیه یهودیان شرق
مراکز کشتار
نجات، گریز و مقاومت
فصل هفتم: آلمان پس از نسل‌کشی
پی‌نوشت
گاهشمار
برای مطالعۀ بیش‌تر
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی
نویسنده
مترجممستوره خضرائی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-600-253-112-4
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی

جان فورد
۱۴۰۳/۱/۷
بروز جنگهای جهانی در مقطعی از تاریخ رخ داد که اختراعات و نو آوری‌ها در جهان شتاب باور نکردنی گرفته بود و توأم شدن آن با انقلاب صنعتی اروپا، تکامل نظام پولی بین المللی، رسانه‌ها، تلفن، تلگراف و... نوید زندگی و رفاه عمومی و هم افزایی جمعی را می‌داد. اکنون مبادلات تجاری پر سود و رونق سفرهای توریستی با هزینه کم ممکن شده بود.
برخی فیلسوفان تاریخ از وقوع دو جنگ ویرانگر جهانی در چنین مقطع تاریخی درخشانی دچار یأس و سرخوردگی شده‌اند آن‌ها می‌گویند هیچ تحلیلی در آین دوران پر از شکوفایی، وقوع این جنگها را محتمل نمی‌دانست و از روی دادن این تخریب عظیم تمدن بشری و این به قهقرا رفتن بزرگ، نتیجه می‌گیرند که سیر تاریخ قابل پیش بینی نیست و هر لحظه ممکن است جنگها و فجایع بمانند سیلی بنیانکن در رسند و همه چیز را با خود ببرند.
علل وقوع جنگ‌های جهانی هنوز مشخص نیست. هر چند حاکمان دیوانه و زیاده خواه مانند هیتلر، رایش سوم، موسیلینی و... به منزله جرقه شروع این جنگها عمل کردند اما هیچ ملتی ماده آتش گیرنده این جنگها را آگاهانه تولید نکرده بود.
پس باید واکاوی دقیقتری صورت گیرد که چگونه سیر تمدن کنونی که بر رفاه و انباشت ثروت استوار است چنین مخزن انفجاری عظیمی را ناخواسته در خود می‌پرورد.
کتاب‌های مبتنی بر اسناد محکم و موثق تاریخی اگر با کار پژوهنده‌ای زبردست توأم گردد امیدها برای کشف این رمز و راز، قوت می‌یابد.
کتاب هیتلر و نازی‌ها بالقوه می‌تواند در زمره چنین کتابهایی قرار گیرد که اگر چنین نقشی را ایفا نماید در کاهش تهدید جنگ‌های جهانی بعدی گام برداشته است.
با سپاس از کتابراه برای قرار دادن نسخه متنی و منتظر نسخه صوتی آن هستم.
وحید
۱۴۰۳/۱/۱۰
با سلام خدمت کتابراهی‌های عزیزانتقادهایی که میشه به این کتاب داشت1. خواننده‌های کتاب تاریخی با خواندن یه کتاب تصمیم میگرن که قهرمان داستان خوب بود یا بد2. دیدگاه کتاب فقط منفی گرایانه و ضد هیتلر نوشته شده3. اگه ما بخواییم مثال قدیمی تر بزنیم بریم سراغ کوروش کبیر و اگه با همین دید که نویسنده با عقده از هیتلر نوشته پس کوروش هم لشگر کشی هاش به سرتاسر دنیا برای کشتار بوده، که از نظر من هیچ کدام درست نیست4. معمولا هر راهبر که مسولیت یه کشور رو داره برای منافع کشور و محبوبیت خودش قدم برمی داره ولی از طرف مخالفانش که قصد کوبیدن دارن بد جلوه داده میشن 5، باید کنار کتاب‌های این چنینی از کتاب‌هایی که محبوبیت و نحوه به قدرت رسیدن هیتلر هم بود خوانده بشه6. هیتلر یه نخبه سیاسی و اقتصادی بود که از نظر خیلی از سیاستمداران بزرگ جهان امروزی به عنوان یکی از بت‌های سیاست شناخته میشه از خواننده‌ها میخوام کتاب‌های سیاسی و تاریخی که مطالعه میکنن 2 مورد رو هم بخونن ببینن نظر طرفدارش چیه و نظر مخالفان بعد خودشون نتیجه گیری مناسب داشته باشن با تشکر
Hosein
۱۴۰۳/۱/۲۶
کتاب هایی که در مورد هیتلر و نازی ها نوشته شده اند، معمولاً به دوش نقد و تحلیل تاریخی قرار می گیرند. برخی از نقاط مثبت و منفی کتاب ها می تواند شامل موارد زیر باشد: نقاط مثبت: تحقیق و مطالعه گسترده: نویسندگان معتبر معمولاً تحقیقات گسترده ای در مورد زندگی و اعمال هیتلر و نازی ها انجام می دهند تا یک و تصویر کامل دقیق از آن ها ارائه دهند. تحلیل عمیق: این کتاب ها به طور عمیق به دلایل و پیامدهای ظهور و صعود نازی ها و فرهنگ نازیسم در آلمان تحلیل می کنند. نقاط منفی: تعصب و تحریف: برخی کتاب ها ممکن است تعصبات نویسنده را در بر داشته باشند و به تحریف تاریخ یا ارائه توضیحات ناقص و غیر واقعی منجر شوند. عدم صحت تاریخی: برخی کتاب ها ممکن است اطلاعات غلط یا نادرستی ارائه دهند که به عدم صحت تاریخی آن ها انتقاد شود. به هر حال، برای ارائه یک نقد دقیق تر و مطمئن تر از این کتاب، بهتر است مستقیماً از منابع قابل اعتماد استفاده شود یا نقدهای معتبر از آن در مطالعات تاریخی و تحلیل ادبی مراجعه شود.
وسیم
۱۴۰۳/۱/۸
این که بگید مجبور بود یعنی دارید میگید حق داشته نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر رو مستقیم بکشه و کلی بچه رو یتیم بکنه و هزاران زن رو بیوه.. به چه حقی یه نفر باید میلیون‌ها یهودی رو به اون روز بندازه؟! شما فکر کن امروز داری تو خونت زندگی میکنی یهو یکی از عربستان یا یک کشور دور و بر بلند شه بیاد بگه ما جا با برا زندگی نداریم، مسلمونا هم مشکل دارم شرمنده، هممون رو به فلاکت بندازه.. شما تاریخ رو از دیدگاه کسی خوندی که ده‌ها میلیون زندگی رو به بدترین شکل ممکن گرفته.. کتاب آن فرانک رو بخونید.. فیلم پیانیست رو ببینید. فیلم شیندلر لیست رو ببینید. سریال جوخه برادران رو ببینید. ببینیم بعد از اینکه دیدگاه کلی پیدا کردید نسبت به قضیه بازم این حرفتون رو تکرار میکنید یا نه.. موضوع کلی اینه، که تمام سیاست مدارا کثیفن و هر تصمیمشون به ضرر مردمه؛ پیمان ورسای که بعد از جنگ جهانی اول اتفاق افتاد ۸۰ میلیون آلمانی رو به روز سیاه کشوند.. اما میشد بعد از چند سال که اوضاع نسبتا بهتر شده بود یه جامعه سالم ایجاد کرد؛ منتهی هیتلر انسانه درستی نبود و قدرت به دسته آدمه اشتباهی افتاده بود.. در کل که امیدوارم اونقدری به موضوع علاقه داشته باشید که کتاب‌ها و مقالات دیگه رو هم بخونید.. مطمئنم ذهنیت جدیدی براتون ایجاد میکنه
شیث رحیمی
۱۴۰۳/۱/۲۶
باسلام، کتاب آموزنده ای هست، صرف نظر از تقبیح عمل نازیسم فاشیست و بالاتر از آن شخصیت عجیب شخص هیتلر، باید عرض کنم کتاب آموزنده ایست و به ما و جهانیان می آموزد خوب که چی؟ بالاخره جنگ؟ آخر تا کی؟ به قول شاعر که میگوید: از همان روزی که دست حضرت قابیل، گشت آلوده بخونِ حضرت هابیل،،، آدمیت مُرده بود، آدم گرچه زنده بود... و البته باید بگویم که در دو جنگ قبیح جهانی اول و دوم چرا میلیون ها انسان! دقت فرمایید، انسان باید جان شیرینشان را از دست بدهند آن هم به خاطر یک تفکر پوچ که من و نژاد من برترین نژاد است. خب الآن همان قومی که به دست هیتلر تقریبا قربانی و نابود شدند، همان ها به کینه همان فاشیست هیتلری و نازی مدعیِ نژاد برتر هستند و اینکه فقط ما انسانیم و بقیه فقط خلق شدند که به ما خدمت رسانند! در مجموع انسان از کتاب می آموزد. باتشکر ارادتمند
مجتبی اکرامی
۱۴۰۳/۱/۱۰
به نظر من، در کنار خواندن تاریخ، بایستی تفکر و تحلیلی در خصوص اتفاق‌های تاریخی داشت. اینکه چطور یه هیتلری بوجود میاد و بطور کلی، چطور جامعه کمک می‌کنه تا یه دیکتاتور بوجود بیاد. اگر ما به این موضوع کمی با دقت نگاه کنیم میتونیم جلوی بوجود آمدن دیکتاتورها رو در جامعه و حتی زندگی‌های شخصی مون بگیریم. هر کدوم از ما ممکنه دیکتاتور زندگی خانوادگی خودمون باشیم و یا در بوجود آمدن دیکتاتورها داریم کمک می‌کنیم بدون اینکه متوجه این موضوع باشیم. تنها راه جلوگیری از ایجاد دیکتاتوری، تسلیم در برابر حق و حقیقت ه و مهم نیست این حق و حقیقت رو چه کسی بیان می‌کنه. در پایان لازم میدونم این نکته رو یادآوری کنم که انسان به ابزار تفکر مجهز ه و خداوند هم روی این تفکر ما برای رسیدن به حقیقت، حساب کرده. پس از قدرت تفکر برای رسیدن به حق و حقیقت استفاده کنیم.
Zahra kia
۱۴۰۳/۱/۱۱
آدولف هیتلر، نازیسم و نسل‌کشی چه اهمیتی برای ما می‌تواند داشته باشد؟ بدیهی است که دوران نازی جذابیت‌هایی دارد. حتی از چشم‌انداز برتر سدهٔ بیست و یکم، حکومت نازی هنوز یکی از چشمگیرترین و ویرانگرترین رخدادهای غرب اروپا، به واقع در تمام جهان و در طول تاریخ است. نازیسم مترادف است با ترس، اردوگاه‌های و کار اجباری قتل‌عام. جنگ هیتلر جان ده‌ها میلیون نفر را گرفت و از اروپا ویرانه‌ای برجا گذاشت. از نازیسم واژگان و نمادهایی برجای مانده که هنوز در قلب انسان‌ها هراس برمی‌انگیزد؛ انسان‌هایی که به‌جز این‌ها دربارهٔ هیتلر یا حکومت نازی بسیار کم می‌دانند.
نازیسم برای همهٔ ما به‌دلیل شیوه‌های ادامهٔ حیاتش در تصوراتمان، مهم است. امروز وقتی می‌خواهیم برای محکوم‌کردن یک دیکتاتور مقایسه‌ای تاریخی صورت دهیم، نام هیتلر به ذهن ما می‌رسد.
ترنج
۱۴۰۳/۱/۱۱
فکر میکنم برای خوندن و درک بیشتر این کتاب باید کمی درباره تاریخ آلمان قبل از جنگ جهانی و تاریخچه مارکسیسم و سوسیالیسم اطلاعاتی داشته باشین. برام جالب و عجیب بود که آلمان یعنی اقتصاد اول اروپا زمانی تورم شدید و رکود اقتصادی رو تجربه کرده. گاه شمار آخر کتاب انگار خلاصه‌ای از کل کتابه البته صرفا مهم. اتفاقات خوندن این مطلب داخل نظرات کاربران که گفتن اسناد خیلی بیطرفانه نیست یا مقدمه مترجم کمی نسبت به مطالب کتاب منو بدبین کرد. هرچند کلا معتقدم غالبا مطالبی که از یک جنگ یا رویداد سیاسی در دنیا مخابره میشه حتما خالی از روتوش یا دستکاری یه عده خاص نیست چون همیشه دنیا باید مطابق منافع و عقاید سران زر و زور و تزویر بچرخه. یا حداقل اخباری که منفعت این افراد رو تامین نکنه نباید خیلی بهش پرداخته بشه.
کیومرث اردشیرزاده
۱۴۰۳/۱/۶
در نقد این کتاب، باید گفت که این کتاب، ارزش یک بار مطالعه کردن دارد. هر چند برای شناخت بهتر تاریخ، بهتر است به منابع متفاوت‌ تر و طیف‌های گسترده‌ تر منابع مختلف مراجعه کرد و صرفا به یک اثر اکتفا ننمود. به مطالعه‌ کنندگان توصیه می‌کنم در هنگام خواندن این کتاب، نه نگاهی منفعلانه، بلکه نگاهی انتقادی و فعالانه نسبت به محتوای آن داشته باشند و همچنین در کنار مطالعه این اثر، از دیگر آثار مربوط به دوران آلمان نازی و جنگ جهانی دوم نیز بهره بجویند تا به شناختی کامل و جامع از آن دوران دست یابند. در کلام نهایی، باید خاطرنشان کرد که این کتاب، ارزش حداقل یک بار مطالعه کردن را دارد.
حامد صفری
۱۴۰۳/۱/۸
سلام نویسنده اسنادی ارایه کرده است که خود به سخن درآمده و حقیقت محض را پیش روی خواننده قرار داده اند. ادعای بزرگی است! روشن است که بهره گیری از حجم عظیم اسناد به جای مانده از جنگ جهانی دوم، به ویژه اسناد مربوط به روابط آلمان نازی با ملت آلمان، یهودیان و ملل هم جوار (حدود 1. 5میلیون سند) امکان پذیر نبوده است پس چاره ای جز گزینش نیست. حتی بررسی یک دهم این اسناد از سوی نویسنده نیز دور از ذهن می نماید چرا که در این صورت با گزینشی بهتر از این رو به رو بودیم. از سوی دیگر، گاه نمایاندن جزئی از حقیقت می تواند با حقیقت کل در تضاد کامل باشد؛ یعنی در این مورد دیگر مشت نمونۀ خروار نیست (حتی اگر آن نمونه را هم بی غرض نمایانده باشند).
امیرقرمزچشمه
۱۴۰۳/۱/۷
مطالعه کتاب رو به علاقمندان مطالعه و تاریخ معاصر توصیه میکنم، نویسنده اثر با مستندات تهیه شده تلاش کرده شرحی از دوران ظهور و پیامدهای المان ناری رو به قلم تفسیر نماید. اما تحلیل روانی و اجتماعی و صنعتی در آن دوران اروپا و آلمان رو به تفسیر نکشید! هیلتر توانست با ایده‌ها و نطرات خودش جمع کثیری رو با خودش هم صدا کنه و سرعت پیشرفت صنعتی و تحولات آن زمان موجبات شروع جنگ و گستردگی ان را موجب گردید و قطعا در جنگ حلوا خیرات نمیکنن. و ایران عزیز ما نیز دامن گیر جنگ بین الملل دوم نیز گردید. کتاب فوق در جهت بسط اگاهی مطالعه کردم و در کنار مستندات دیگر بررسی میکنم.
از کتابراه تشکر میکنم به جهت ارائه کتاب های متنوع و ارزشمند.
محمد پارسا
۱۴۰۳/۱/۱۸
آقای نویسنده با احترام باید بگم کتاب شما هم مانند هزاران کتاب دیگر که راجع به نازی‌ها نوشته شده در شده از افکار جهت دیده‌ای که به دل مردم صلح طلب و خوشبین می‌خوره در ابتدا که شما اصلا چه حقی دارید که برای من خواننده نازی را خوب و یا بد تجسم می‌کنید و این خواننده است که با اطلاعات داده شما نازی‌ها و را خوب یا بد تجسم می‌کند همان گونه که هزاران دلیل نشات گرفته از تفکر دموکراسی برای بد جلوه دادن فاشیست‌ها هست همان قدر منبع برای خوب جلوه دادن آن هاست و در نهایت باید بگم که این کتاب حتی ارزش یک بازدید سطحی را هم ندارد و این را هم برای دیگر خوانندگان که می‌گویند فاشیست‌ها قاتل هستند باید بگویم تاریخ را فاتحان می‌نویسند
ساری مرادی
۱۴۰۳/۱/۱۲
مقدمه اول کتاب از طرف مترجم که در چهارچوب ادبیات رسمی حکومتی یهودی ستیزی نازی‌ها رو زیر سوال میبره و ایرادات بی جا به نویسنده میگیره واقعا هولوکاست اتفاقی بود که درش شک وجود داشته؟ اردوگاههای آشویتس و غیره رو که روسها پیدا کردن نه غربیها، اگه اهل مطالعه کتاب‌های جنگ جهانی دوم باشین توی هر گوشه‌ی از اون علامتی تصفیه یهودی‌ها هست چه در آثار شرقی‌ها و یا غربیها و نازیها، حالا پشت پرده هر چی بوده ولی در عمل یهودی کشی صورت گرفته اگه واقعا اعتقادی به جنایات نازیها نداری مجبور نیستی کتابی مرتبط با اونا رو ترجمه کنی که خواننده در ادامه خواندنش دچار شک بشه و از سانسور خودخواسته مترجم بترسه.
Royamhmdi2020
۱۴۰۳/۱/۶
محتوای کتاب اشتباه بازنویسی شده! از هیتلر به بدی یاد شده. هیتلر بار‌ها به چرچیل گفته بود من مخالف جنگم ولی چرچیل جلو دوربین و مردم گفت من جنگ رو میخوام! اون موقع آلمان نازی ۳۰ هزار تن بمب گازی داشت ولی هیتلر ازشون استفاده نکرد چون معتقد بود جنایت جنگیه یهودی‌ها یا صهیونست‌ها از آلمان و هیتلر. دروغ مقاله‌های منتشر میکنن! سه چیز حزب دنیا رو نابود میکنن. صهیونیسم نئودالیسم کمونیسم! (برگرفته از تاریخ نازی ها)
فریبا پورغلام
۱۴۰۳/۱/۷
در زمان زندگی میکنیم که جامعه‌های که برای آزادی و استقلال خود مبارزه می‌کنند زیاد هستند این به خاطر وجود رسانه‌های آزادی طلب و پیشرفت انسان هاست که دیگر دیکتاتور‌ها به نام نژاد یا دین مذهب نمی‌توانند افکار مردم دنیا رو مسموم کنند اگر چه دیکتاتور‌های در هر مردابی با توجه به غارت ملی و جیره خوار ن رو خود می‌توانند ثروت‌های ملی غارت کنند ولی چهره‌های کریه آن‌ها بر تمام دنیا آشکار است محکوم به نابودی مثل هیتلر و بشارت اسد‌های عیر تاریخ جهره سیاه دارد توسط قدرت طلب‌ها و انگل هایشان
مشاهده همه نظرات 135

راهنمای مطالعه کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی

برای دریافت کتاب هیتلر و نازی‌ها: بر پایه اسناد تاریخی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.