نقد، بررسی و نظرات کتاب اعتیاد جنسی - لیندا هاچ

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
فاطمه بیابانی
۱۴۰۲/۷/۱
من به عنوان کسی که با یک معتاد جنسی زندگی میکنم، میتونم بگم که این کتاب یک مشاهده سطحی از فرد معتاد و همسر او ارائه داده. به نظرم بهتر بود که فرد معتاد رو خیلی ریزبینانه و موشکافانه تر معرفی میکرد تا خواننده بهتر با مشکلات و مسائل یک فرد معتاد آشنا بشه و بعد بحرانهای پیشروی همسر را هم عمیقتر بررسی میکرد. عمیقا احساس میکنم تا به حال نتونستم کتابی رو پیدا کنم که بتونه دقیق تر به معرفی یک معتاد جنسی بپردازه و در نهایت به بهبود روابط زناشویی مردان و زنان معتاد جنسی کمک کنه. راهکارهای خوبی ارائه کنه که کارگشا باشن. این کتاب نه میتونه به فرد معتاد کمک کنه و نه به همسر آسیبدیده اون. خیلی کلی گویی برای یک درد بزرگ بود که در خاتمه احساس میکنی مثل تبلیغاتی بود که یک روانشناس یا روانپزشک برای تشویق تو به کمک گرفتن از پزشک نوشته و میگه اگه این مشکلو داری بیا پیشم تا درستت کنم. خیلی از افراد قبل از اینکه بپذیرن که معتادن باید با خواندن کتاب گامهای اولیه برای پذیرش و بعد ورود به دنیای درمان رو خودشون طی کنن تا بدونن با چی طرفن. وحشت از درمان یکی از بزرگترین مشکلاته. برای قربانی هم راهکاری که بتونه واقعا بکار ببنده ارائه نکرده تا بتونه همسر معتادشو تشویق به ترک این اعتیاد وحشتناک بکنه. فرد معتاد بطور کلی در یک دنیای خیالی زندگی میکنه و عاشق دنیاشه چیزی که در مغز و روانش میگذره به هویتش تبدیل شده و حاضر نیست از اون دست بکشه حتی اگر واقعا خیانت فیزیکی نکنه در خیالش همیشه داره خیانت میکنه. و این چیزیه که اون فرد میتونه تا پایان عمرش باهاش زندگه کنه. من امیدوارم روزی کتابی برای فرد معتاد نوشته بشه که خودش بتونه به خودش کمک کنه که این از نظر من مفیدتر از دوره‌های مشاوره و گروه درمانیه بی پایانه.
فاطمه ارجمند
۱۴۰۲/۴/۵
این کتاب به نظر من بیشتر شبیه دلداری دادن بود تا دادن راهکار. نه توضیح درستی در مورد موضوع اصلی داده شده بود و نه راهکار مناسب برای حل کردن آن، تنها راه پیشنهادی صبوری و مراجعه به روان درمانگر بود که برای فهمیدن این دو مسئله موضوع را زیادی پیچ در پیچ کرده و به عبارتی لقمه را دور سرش چرخانده بود.
محمد رئیسی
۱۴۰۲/۴/۴
بیشتر مناسب افرادی است که درگیر روابط نامشروع جنسی و فرازناشویی هستند، و البته مخاطب کتاب همسران این افراد می‌باشد. در کل کتاب خوبیه اما برای افرادی که درگیر پورنوگرافی هستند فقط جهت درس عبرت خوبه که قراره به اینجا برسند.
بهزاد اصفهانی
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
کتاب بسیار خوب و روانی بود، ترجمه خوبی داشت، بعد از خوندن این کتاب نیاز به خوندن کتاب‌های دیگه ایجاد میشه
farah F
۱۴۰۲/۱/۹
خیلی جامع و کامل نبود.. به نسبت قیمتش