معرفی و دانلود کتاب اعتیاد جنسی: زندگی با یک معتاد جنسی

عکس جلد کتاب اعتیاد جنسی: زندگی با یک معتاد جنسی
قیمت:
۳۰۰۰۰ 15000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اعتیاد جنسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعتیاد جنسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعتیاد جنسی: زندگی با یک معتاد جنسی

لیندا هاچ در کتاب اعتیاد جنسی اطلاعاتی اثربخش و راه‌حل‌هایی کاربردی را در اختیار زوج‌هایی قرار می‌دهد که با مشکل اعتیاد جنسی مواجه شده‌اند. با مطالعه‌ی کتابی که پیش روی شماست، می‌توانید از ابتدا تا انتهای این اختلال را درک کنید و بهترین تصمیم و درمان را اتخاذ نمایید.

درباره‌ی کتاب اعتیاد جنسی

همانطور که از عنوان فرعی کتاب اعتیاد جنسی (Living with a sex addict) بر می‌آید، این اثر بیش از همه برای زوج‌هایی نوشته شده که یکی از آن‌ها به اعتیاد جنسی دچار است. بد نیست پیش از آن که به معرفی کتاب نامبرده بپردازیم، کمی در باب اعتیاد جنسی و چیستی آن سخن بگوییم. اعتیاد به رابطه‌ی جنسی را هر گونه عدم کنترل بر افکار، امیال و تکانه‌های جنسی تعریف می‌کنند. اگرچه داشتن تکانه‌های جنسی امری طبیعی می‌باشد، اگر کنترل آن‌ها از توان فرد خارج شود و بر همه‌ی جنبه‌های زندگی او اثر منفی بگذارد، آنجاست که فرد به عنوان معتاد جنسی شناخته می‌شود.

دکتر لیندا هاچ (Linda Hatch) که سال‌ها در وبسایت خود مطالبی را درباره‌ی اعتیاد جنسی نوشته و کتاب‌ها و مقالات گوناگونی را در این زمینه تألیف کرده است، در کتاب اعتیاد جنسی راهنمایی کاربردی را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که همسر، نامزد و یا شریک عاطفی‌شان با اعتیاد جنسی دست‌وپنجه نرم می‌کند. کتاب حاضر به این افراد راهکارهایی را ارائه می‌دهد و تجاربی را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد که از طریق به کار بستن آن‌ها بتوانند برای ادامه‌ی رابطه‌ی خود تصمیم‌گیری کنند: ماندن در رابطه و یا تمام کردن آن. توصیه‌هایی که در این کتاب ارائه شده، می‌تواند مورد استفاده‌ی همگان قرار بگیرد. همچنین این کتاب راهگشا به شما کمک می‌کند تا تعریف دقیقی از اعتیاد جنسی پیدا کنید، نشانه‌های اعتیاد را در شریک خود بیابید و در نهایت، مناسب‌ترین واکنش را در مواجهه با این مسأله از خودتان نشان دهید.

اگر در زندگی خود یا اطرافیانتان با یک فرد مبتلا به اعتیاد جنسی و یا هر اعتیاد دیگری آشنا باشید، می‌دانید که مسلماً رفتارهای چنین افرادی موجب آزردگی و ناراحتی اطرافیان، به‌ویژه همسرشان می‌شود. از این رو، کمک به آن‌ها صبر و مهارت بالایی را طلب می‌کند. لیندا هاچ با تألیف کتاب اعتیاد جنسی شما را در این مسیر طولانی و دشوار راهنمایی می‌کند. او با رهنمودهایی که در اختیارتان قرار می‌دهد، از ابتدا تا انتهای فرآیند درمان همراه شماست تا بتوانید ضمن مراقبت از سلامت روح و جسم خودتان، به شریک عاطفی‌تان کمک کنید.

دکتر لیندا هاچ کتاب اعتیاد جنسی را به تاریخ یازدهم فوریه‌ی سال 2013 منتشر کرده است. این اثر در ایران به همت مسعود پاینده فرد به فارسی ترجمه شده و انتشارات آپریس در سال 1399 آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

در ادامه نام برخی از فصل‌های کتاب را مشاهده خواهید کرد: «تأثیر زوج درمانی در بهبود اعتیاد جنسی»، «اتفاقات جلسه‌ی مشاوره»، «مسائل مربوط به اعتیاد جنسی و میزان صمیمیت عاطفی» و «آیا اعتیاد جنسی دارید؟».

کتاب اعتیاد جنسی مناسب چه کسانی است؟

کتاب اعتیاد جنسی بیش از همه برای زوج‌هایی مناسب است که با مشکل اعتیاد جنسی مواجه هستند. کتاب حاضر پاسخ مجموعه‌ای از مهم‌ترین پرسش‌ها در زمینه‌ی اعتیاد جنسی و اثرات گسترده‌ی آن بر خانواده، جامعه و فرزاندان را در بر می‌گیرد.

با لیندا هاچ بیشتر آشنا شویم

دکتر لیندا هاچ در نیویورک متولد و بزرگ شد. او از دهه‌ی 1970 فعالیت حرفه‌ای خود را در کالیفرنیا آغاز کرده و بخش زیادی از فعالیتش را به تحقیق، پژوهش، تدریس و درمان اختصاص داده است. او مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود را از دانشگاه «کرنل» و «کالیفرنیا ریورساید» دریافت کرده و مدت زیادی را در دانشگاه «یوسی‌ال‌ای» (دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس) به عنوان استادیار مشغول به کار بوده است.

در سال‌های اخیر عمده‌ی فعالیت‌ او بر زمینه‌های تروما و اعتیاد جنسی متمرکز بوده و مطالب روشنگری را در این رابطه در وبسایت خود (به آدرس www.sexaddictionscounseling.com) با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد. گفتنی‌ست دکتر هاچ از اعضای انجمن روان‌شناسی آمریکا و انجمن ارتقای سلامت جنسی می‌باشد و گواهینامه‌ی CSAT خود را از مؤسسه‌ی بین‌المللی «Trauma and Addiction Professionals» دریافت کرده است.

از دیگر آثار او می‌توان به کتاب «رابطه‌ی در حال بهبودی: راهنمایی برای معتادان جنسی که از نو آغاز می‌کنند (Relationships in Recovery)» اشاره کرد. کتاب اعتیاد جنسی تنها اثری است که از لیندا هاچ به زبان فارسی برگردانده شده است.

در بخشی از کتاب اعتیاد جنسی می‌خوانیم

بسیاری از معتادین جنسی به راحتی‌ نمی‌توانند عادات خود را ترک کنند و زندگی زناشویی سالمی داشته باشند. شاید اکنون متوجه شده‌اند چه کارهایی باید انجام ندهند اما‌ نمی‌دانند چه کارهایی باید انجام دهند؟ و نیاز به آموزش‌هایی در این زمینه‌ می‌باشد. بسیاری از این افراد هرگز تجربه‌ روابط عاشقانه و متعهدانه نسبت به یک نفر را نداشته‌اند.

اکثر آن‌ها تجارب لذت‌بخش خود را معطوف به روابط فرازناشویی، خیالپردازی‌ها و انحرافات جنسی می‌دانستند و هیچگاه به دنبال رابطه‌ عاشقانه با فرد مقابل نبوده‌اند و فقط هیجان و تنوع‌طلبی برایشان در اولویت قرار داشت. در نتیجه انجام تعهد و تعلق به یک نفر برایشان دشوار بود چون احساس فقدان و کمبود داشته باشند.

برای افراد متأهلی که اعتیاد جنسی دارند یا به مدت طولانی در رابطه‌ای هستند، اعتیاد جنسی موجب می‌شود همیشه یک زندگی دوم و پنهانی داشته و با مشکلات بیشتری روبرو شوند. این افراد ممکن است در زمانی به همسر خود نزدیک‌تر شوند و رابطه‌ خوبی برقرار کنند و در زمان دیگر از او فاصله گرفته و با فرد دیگری صمیمی‌تر گردند یا اینکه بیشتر درگیر افکار و خیالات جنسی خود شوند.

شاید مطالبی که بیان شد برای برخی از افراد مبتلا به اعتیاد جنسی مفید باشد و برای بعضی مثمرثمر نباشد. دکتر پاتریک کارنس با استفاده از مصاحبه‌هایی که با بسیاری از معتادین جنسی بهبود یافته داشته است عوامل مختلفی برای برقراری رابطه‌ جنسی سالم نام برده که مرتبط با بلوغ عاطفی و مهارت‌های ارتباطی بین فردی است. این عوامل شامل مواردی مثل توانایی رشد و پرورش خود، داشتن حس خوب نسبت به خود و پیوند با دیگران، تمایل به برقراری رابطه جنسی، توانایی برقراری روابط زناشویی و عاطفی با همسر و سایر افراد می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: جستجوی حقیقت
فصل اول: آیا اعتیاد جنسی دارید؟
فصل دوم: آیا با یک معتاد جنسی زندگی‌ می‌کنید؟
فصل سوم: انکار
بخش دوم: درک موقعیت خود
فصل چهارم: کمک به درمان
فصل پنجم: چه رفتاری نیرنگ و فریب محسوب‌ می‌شود؟
فصل ششم: تنهایی
بخش سوم: اتفاق غیرمنتظره
فصل هفتم: اولین اقدام بعد از کشف خیانت
فصل هشتم: ادامه‌ی رابطه
بخش چهارم: کمک گرفتن
فصل نهم: تأثیر زوج‌درمانی در بهبود اعتیاد جنسی
فصل دهم: رابطه زناشویی بله یا خیر؟
فصل یازدهم: اتفاقات جلسه‌ی مشاوره
بخش پنجم: هنر عشق ورزیدن
فصل دوازدهم: شش عامل مهم حفظ رابطه‌ی زناشویی
فصل سیزدهم: چگونگی جلب اعتماد همسر
فصل چهاردهم: بهبود صمیمیت زوجین
بخش ششم: زندگی پس از بهبودی
فصل پانزدهم: چالش همسران
فصل شانزدهم: موانع موجود: چالش‌هایی برای هوشیاری معتادین جنسی
فصل هفدهم: رابطه‌ی زناشویی سالم در دوران بهبودی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعتیاد جنسی: زندگی با یک معتاد جنسی
نویسنده
مترجممسعود پاینده فرد
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات94
زبانفارسی
شابک978-622-7430-00-4
موضوع کتابکتاب‌های مسائل جنسی و زناشویی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰ 15000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعتیاد جنسی

فاطمه بیابانی
۱۴۰۲/۷/۱
من به عنوان کسی که با یک معتاد جنسی زندگی میکنم، میتونم بگم که این کتاب یک مشاهده سطحی از فرد معتاد و همسر او ارائه داده. به نظرم بهتر بود که فرد معتاد رو خیلی ریزبینانه و موشکافانه تر معرفی میکرد تا خواننده بهتر با مشکلات و مسائل یک فرد معتاد آشنا بشه و بعد بحرانهای پیشروی همسر را هم عمیقتر بررسی میکرد. عمیقا احساس میکنم تا به حال نتونستم کتابی رو پیدا کنم که بتونه دقیق تر به معرفی یک معتاد جنسی بپردازه و در نهایت به بهبود روابط زناشویی مردان و زنان معتاد جنسی کمک کنه. راهکارهای خوبی ارائه کنه که کارگشا باشن. این کتاب نه میتونه به فرد معتاد کمک کنه و نه به همسر آسیبدیده اون. خیلی کلی گویی برای یک درد بزرگ بود که در خاتمه احساس میکنی مثل تبلیغاتی بود که یک روانشناس یا روانپزشک برای تشویق تو به کمک گرفتن از پزشک نوشته و میگه اگه این مشکلو داری بیا پیشم تا درستت کنم. خیلی از افراد قبل از اینکه بپذیرن که معتادن باید با خواندن کتاب گامهای اولیه برای پذیرش و بعد ورود به دنیای درمان رو خودشون طی کنن تا بدونن با چی طرفن. وحشت از درمان یکی از بزرگترین مشکلاته. برای قربانی هم راهکاری که بتونه واقعا بکار ببنده ارائه نکرده تا بتونه همسر معتادشو تشویق به ترک این اعتیاد وحشتناک بکنه. فرد معتاد بطور کلی در یک دنیای خیالی زندگی میکنه و عاشق دنیاشه چیزی که در مغز و روانش میگذره به هویتش تبدیل شده و حاضر نیست از اون دست بکشه حتی اگر واقعا خیانت فیزیکی نکنه در خیالش همیشه داره خیانت میکنه. و این چیزیه که اون فرد میتونه تا پایان عمرش باهاش زندگه کنه. من امیدوارم روزی کتابی برای فرد معتاد نوشته بشه که خودش بتونه به خودش کمک کنه که این از نظر من مفیدتر از دوره‌های مشاوره و گروه درمانیه بی پایانه.
فاطمه ارجمند
۱۴۰۲/۴/۵
این کتاب به نظر من بیشتر شبیه دلداری دادن بود تا دادن راهکار. نه توضیح درستی در مورد موضوع اصلی داده شده بود و نه راهکار مناسب برای حل کردن آن، تنها راه پیشنهادی صبوری و مراجعه به روان درمانگر بود که برای فهمیدن این دو مسئله موضوع را زیادی پیچ در پیچ کرده و به عبارتی لقمه را دور سرش چرخانده بود.
محمد رئیسی
۱۴۰۲/۴/۴
بیشتر مناسب افرادی است که درگیر روابط نامشروع جنسی و فرازناشویی هستند، و البته مخاطب کتاب همسران این افراد می‌باشد. در کل کتاب خوبیه اما برای افرادی که درگیر پورنوگرافی هستند فقط جهت درس عبرت خوبه که قراره به اینجا برسند.
بهزاد اصفهانی
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
کتاب بسیار خوب و روانی بود، ترجمه خوبی داشت، بعد از خوندن این کتاب نیاز به خوندن کتاب‌های دیگه ایجاد میشه
farah F
۱۴۰۲/۱/۹
خیلی جامع و کامل نبود.. به نسبت قیمتش
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب اعتیاد جنسی

برای دریافت کتاب اعتیاد جنسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.