نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نورثنگر ابی - جین آستن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
پری سا
۱۴۰۲/۳/۲۴
مثل سایر آثار جین آستین کتابی ست پر از عواطف و احساسات که با ظرافت و نازک بینی به رشته تحریر دراومده و همچنین تصویری روشن از فرهنگ حاکم بر جامعه انگلیس در اون برهه زمانی رو به خواننده نشون میده از جمله مجالس رقص و مهمانی‌ها، نحوه آداب معاشرت، لباسهای مد اون روزگار، بایدها و نبایدهای فرهنگی و اخلاقی و... در کل برای سرگرمی کتاب جالب و خوبی هست. فیلمی هم با همین نام و با اقتباس از این کتاب ساخته شده که البته به هیچ وجه جذابیت خود کتاب رو نداره. در پایان از گویندگان کتاب که بسیار شیرین و خوب اجرا کردن ممنونم.
Mahsa Bashiri
۱۴۰۲/۱/۲۴
کتابی بسیار جذاب مانند تمام رمان‌های خانم جین آستین، بیانی ساده روان و جذاب دارد، از ابتدای داستان بارها شخصیت‌ها را به خوبی قضاوت میکنی ولی بعد میفهمی برداشتت از شخصیت اشتباه بوده، در بین داستان عاشقانه‌ای که بیان میشه درس‌های خوبی برای زندگی میشه گرفت.
اعتماد نکردن کور کورانه، قضاوت نکردن از روی ظاهر رفتار، عدم پول ستایی، و....
در کل دلستان آدم رو خیلی جذب خودش میکنه و گویش زیبای روای نیز بر تاثیر آن بسیار است وساعتها پشت سر هم تورو مجبور به گوش دادن تا انتهای داستان می‌کند
در کل جذاب و زیبا بود.
سپیده کریمی
۱۴۰۲/۱/۲۹
نورثنگر ابی مثل سایر آثار جین آستین به آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم انگلستان سده‌های ۱۸ و ۱۹ خیلی کمک می‌کند. به نظرم حتی می‌توان با مطالعه آثار او، پژوهش‌های تاریخی و فرهنگی تطبیقی داشت.
داستان عاشقانه خوب و شیرینی بود و مثل سایر آثار جین پایان خوشی هم داشت. یکی از ویژگی‌های آثار آستین این است که خواننده در حاشیه‌ای امن و با آرامش خاطر داستان را می‌خواند زیرا علیرغم افت و خیزها و حوادث گوناگون در انتظار پایانی خوش است.
داستانی سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی بود.
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۱/۶
کتاب مثل بقیه نوشته‌های جین‌آستین با پایان خوش همراه است؛ باید اقرار کنم فیلمی که از اقتباس این کتاب (به همین نام) ساخته شده، نصف جذابیت کتاب رو هم نداشت. شاید هم من بیشتر طرفدار کتاب‌ها هستم تا فیلم. درست مثل دیگر کتاب همین نویسنده، غرور و تعصب. معتقدم کتاب‌ها به ما فرصت خیال‌پردازی می‌دهند اما در فیلم بیشتر نظارت می‌کنیم تا خیال‌پردازی.
ضمنا اجرای گویندگان عالی و بی‌نقص بود.
عسل
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
رمان‌های جین آستین پر است از احساس و عشق، و مثل اکثر رمان‌هایش عشقی سر می‌گیرد و طبق شعر خودمون که می‌گه عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها.. ‌. مشکلات و تفاوت سطوح فرهنگی و مالی و... مانع از رسیدن دو دلداده می‌شود... از شنیدنش لذت بردم. ممنون از دو گوینده حرفه‌ای و عالی، جناب قناعت پیشه و خانم بیرانوند... ممنون از اوانامه و کتابراه عزیزم.
ساناز حاجی نژاد
۱۴۰۲/۵/۲۵
من تمام کتاب‌های جین آستن رو خوندم و چند تاش هم به صورت صوتی در کتابراه گوش کردم. به نظر من حوصله سر بر‌ترین کتابش همین کتاب بود. نه جذابیت و کششی برای ادامه داستان وجود داشت و تمام وقایع هم از پیش مشخص شده بود. اصلا نپسندیدم
مارال
۱۴۰۲/۱۰/۶
کاملا حال و هوای کتاب‌های جین آستین دیده میشه. مخاطب رو با فرهنگ خاص قرن ۱۸ آشنا می‌کنه. یه عاشقانه‌ی لایت و کلاسیک هم داره
سعیده بهزادی پور
۱۴۰۲/۸/۱۴
من اکثر کتاب‌های جین آستین رو خونده بودم به جز یکی دوتا کتاب که وقت خوندنشو نداشتم اما به صورت صوتی گوش کردم و واقعا لذت بردم
شیوا رضایی
۱۴۰۱/۱۱/۴
خیلی لذت بردم یک ضرب گوش کردم داستان شیرینی بود اصلا نتونستم بزارمش کنار شخصیت کاترین خیلی شبیه خودم هست
گویندگی هم عالی بی نقص
بهار رستگار
۱۴۰۲/۶/۲۷
مثل بقیه‌ی آثار خانم آستین دارای جذابیت ذاتی بود اما به پای غرور و تعصب نمی‌رسید
Hani Khodadadian
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
عالی عالی کاش در سن پایین تری این کتابها را میخواندم فکر کنم نظرم را به کل عوض میکرد
Mina Bashir
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
داستانهای جین آستین را دوست دارم. گویش زیبا هم باعث شد لذت بیشتری ببرم
Mehrnoosh Fg
۱۴۰۲/۱/۲
برای آشنایی با انگلیس قرون ۱۷ و ۱۸ مناسبه
یه عاشقانه کلاسیک
ز اسلامی
۱۴۰۳/۱/۱۵
نسبت به بقیه کتاب‌های جین آستین ضعیف بود ممنون از کتابراه
راضیه لالی
۱۴۰۲/۵/۲۱
کتاب جذابی بود من اغلب کتاب‌های جین آستن رو دوست دارم
Anahita Zarghami
۱۴۰۲/۷/۹
کلا کتابهای جین آستین همه مثل همه
زهرا مولودی
۱۴۰۲/۳/۱۴
بد نبود ولی فقط برای یک بار شنیدن.