معرفی و دانلود کتاب صوتی نورثنگر ابی

عکس جلد کتاب صوتی نورثنگر ابی
قیمت:
87000 تومان - 9.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نورثنگر ابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نورثنگر ابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نورثنگر ابی

اثری از گونه‌ی ادبیات بلوغ و در ژانر داستان گوتیک. کتاب صوتی نورثنگر ابی با قهرمان سرکوب‌ناپذیر و بازی‌های ادبی بازیگوشانه، جوان‌ترین و خوش‌بینانه‌ترین رمان جین آستن است. او در این کتاب ماجرای کاترین مورلندِ جوان را روایت می‌کند که اولین تجربه‌هایش از مواجهه با جامعه او را در بطن داستان عاشقانه‌ای شورانگیز قرار می‌دهد و در عین حال با حقایق تلخ زندگی آشنایش می‌سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی نورثنگر ابی

کاترین مورلند، شخصیت اصلی کتاب صوتی نورثنگر ابی (Northanger Abbey) نوجوانی هفده‌ساله است که هنوز سرد و گرم روزگار را نچشیده است اما خیال‌های بلندبالایی در سر دارد. علاقه‌ی او به رمان‌های گوتیک و تخیّل بی‌قید و بندش، گاهی تفسیر و تحلیل کاترین را از واقعیت جهان مخدوش و منحرف می‌کند.

کتاب صوتی نورثنگر ابی خود نیز در شمار رمان‌های گوتیک قرار دارد و جین آستن در آن با طنز منحصربه‌فرد خود به روایت داستان زندگی کاترین می‌پردازد؛ دختری سبک‌سر که نیتی خیر دارد و با همه‌چیز به دیده‌ی خوش‌بینی می‌نگرد، اما در طول کتاب در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌گیرد که با عبور از آن‌ها به درک بهتری از خود و جهان پیرامونش دست پیدا می‌کند.

خانواده‌ی آلن، از همسایگان ثروتمند کاترین، از او دعوت می‌کنند تا به شهر باث سفری داشته باشد و در جشنواره‌های زمستانه‌ی رقص و تئاتر شرکت کند. این سفر پر فراز و نشیب اتفاقات گوناگونی را در طول داستان رقم می‌زند و دیری نمی‌گذرد که کاترین در آنجا با مرد جوانی به‌نام هنری آشنا می‌شود. مردی که نقش مهم و تأییدکننده‌ای در ادامه‌ی رمان ایفا می‌کند. در همین حین است که علاقه‌ی بی‌اندازه‌ی کاترین به رمان‌های گوتیک و شخصیت‌های تشنه به خون، او را به‌سوی کشف رازی هولناک در محل اقامتش رهنمون می‌سازد. آیا پای جنایتی بزرگ در میان است؟

همان‌طور که جین آستن در اغلب آثار خود به سراغ موضوعاتی پیرامون جامعه، رفتارهای انسانی و اخلاقیات مطرح می‌رود، در این رمان نیز به این دست مفاهیم پرداخته می‌شود. عشق، ازدواج، جامعه‌ی فرادست و ارزشمندی زمان، از دیگر درون‌مایه‌هایی هستند که نویسنده خط داستانی خود را از میان آن‌ها عبور می‌دهد. ترجمه‌ی رضا رضایی را از این رمان با صدای سحر بیرانوند و مهبد قناعت‌پیشه می‌شنوید. این کتاب شنیدنی به همت نشر صوتی آوانامه و نشر نی تهیه و منتشر شده است.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی نورثنگر ابی

در سال 1968 برای نخستین بار از این رمان در سینما اقتباس شد و لولا هررا و آلیشیا هرمیدا در آن به ایفای نقش پرداختند. پس از آن و در سال‌های 1987، 2007، 2009 نیز کارگردانان دیگری ماجراهای این رمان را به روی پرده‌ی نقره‌ای بردند. فیلم مستقل «یاقوت در بهشت» محصول سال 1993 با بازی اشلی جاد نیز از داستان این کتاب صوتی نورثنگر ابی الهام گرفته شده است.

کتاب صوتی نورثنگر ابی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات کلاسیک انگلستان علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب صوتی را به هیچ وجه از دست ندهید.

با جین آستن بیشتر آشنا شویم

جین آستن (Jane Austen) نویسنده‌ی مشهور انگلیسی به سال 1775 در شهر همپشر متولد شد. او نویسندگی را از سنین پایین شروع کرد و در همان دوران جوانی با خلق رمان‌های درخشانی چون «غرور و تعصب»، «اما» و «منسفیلد پارک» میراثی حیرت‌انگیز در عرصه‌ی فرهنگ و ادب از خود به جا گذاشت؛ میراثی که با دو رمان ارزشمند دیگرش به نام‌های «نورثنگر ابی» و «ترغیب» که پس از مرگ نویسنده در سال 1818 به چاپ رسیدند، غنی‌تر نیز شد. طنز ظریف، شخصیت‌پردازی استادانه و نگاه همدلانه به دغدغه‌های عاطفی انسان، سه ویژگی مشهود در تمام آثار جین آستن بزرگ است.

در بخشی از کتاب صوتی نورثنگر ابی می‌شنویم

این گفت‌وگو که بعد از هشت نه روز آشنایی، یک روز صبح در سالن آب بین دو دوست درگرفت، نمونه‌ای است از صمیمت بسیار زیاد آن‌ها. نمونه‌ای از باریک‌بینی، ملاحظه و احتیاط، فکرهای بکر و ذوق و سلیقه‌ی ادبی‌ای که نشان می‌داد دوستی و علاقه‌شان چقدر معقول و مقبول است. قرار گذاشته بودند. ایزابلا که تقریباً پنج دقیقه زودتر از دوستش رسیده بود، تا کاترین به طرفش آمد، خیلی طبیعی به او گفت: «عزیز من! چرا اینقدر دیر کردی؟ یه قرنه منتظرم.»

- راست می‌گی؟ عجب. متأسفم. ولی من واقعاً فکر می‌کردم به‌موقع می‌رسم. تازه ساعت یکه. نکنه تو زود اومده باشی؟

- اوه! حداقل ده قرن! مطمئنم حکه نیم ساعته اینجا هستم. خب! حالا بیا بریم بشینیم اون‌طرف سالن و خوش باشیم. صدتا مطلب هست که باید به تو بگم. اول از همه این که خیلی نگران بودم امروز بارون بیاد. درست همون موقعی که می‌خواستم راه بیفتم. انگار رگبار در پیش بود. اون‌وقت به دردسر می‌افتادم. می‌دونی، قشنگ‌ترین کلاهی رو که فکرشو بکنی دیدم. همین الان توی ویترین مغازه‌ای در میلسم استریت. خیلی شبیه کلاه تو، فقط روبان‌هاش به‌جای سبز، قرمز و پرتقالی بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
بخش اول - فصل اول
17 دقیقه
بخش اول - فصل دوم
13 دقیقه
بخش اول - فصل سوم
11 دقیقه
بخش اول - فصل چهارم
11 دقیقه
بخش اول - فصل پنجم
13 دقیقه
بخش اول - فصل ششم
20 دقیقه
بخش اول - فصل هفتم
19 دقیقه
بخش اول - فصل هشتم
23 دقیقه
بخش اول - فصل نهم
26 دقیقه
بخش اول - فصل دهم
21 دقیقه
بخش اول - فصل یازدهم
15 دقیقه
بخش اول - فصل دوازدهم
23 دقیقه
بخش اول - فصل سیزدهم
23 دقیقه
بخش اول - فصل چهاردهم
23 دقیقه
بخش اول - فصل پانزدهم
21 دقیقه
بخش دوم - فصل اول
12 دقیقه
بخش دوم - فصل دوم
15 دقیقه
بخش دوم - فصل سوم
11 دقیقه
بخش دوم - فصل چهارم
23 دقیقه
بخش دوم - فصل پنجم
22 دقیقه
بخش دوم - فصل ششم
26 دقیقه
بخش دوم - فصل هفتم
21 دقیقه
بخش دوم - فصل هشتم
23 دقیقه
بخش دوم - فصل نهم
22 دقیقه
بخش دوم - فصل دهم
19 دقیقه
بخش دوم - فصل یازدهم
10 دقیقه
بخش دوم - فصل دوازدهم
27 دقیقه
بخش دوم - فصل سیزدهم
26 دقیقه
بخش دوم - فصل چهاردهم
23 دقیقه
بخش دوم - فصل پانزدهم
12 دقیقه
بخش دوم - فصل شانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نورثنگر ابی
نویسنده
مترجمرضا رضایی
راویسحر بیرانوند، مهبد قناعت پیشه
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
87000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نورثنگر ابی

پری سا
۱۴۰۲/۳/۲۴
مثل سایر آثار جین آستین کتابی ست پر از عواطف و احساسات که با ظرافت و نازک بینی به رشته تحریر دراومده و همچنین تصویری روشن از فرهنگ حاکم بر جامعه انگلیس در اون برهه زمانی رو به خواننده نشون میده از جمله مجالس رقص و مهمانی‌ها، نحوه آداب معاشرت، لباسهای مد اون روزگار، بایدها و نبایدهای فرهنگی و اخلاقی و... در کل برای سرگرمی کتاب جالب و خوبی هست. فیلمی هم با همین نام و با اقتباس از این کتاب ساخته شده که البته به هیچ وجه جذابیت خود کتاب رو نداره. در پایان از گویندگان کتاب که بسیار شیرین و خوب اجرا کردن ممنونم.
Mahsa Bashiri
۱۴۰۲/۱/۲۴
کتابی بسیار جذاب مانند تمام رمان‌های خانم جین آستین، بیانی ساده روان و جذاب دارد، از ابتدای داستان بارها شخصیت‌ها را به خوبی قضاوت میکنی ولی بعد میفهمی برداشتت از شخصیت اشتباه بوده، در بین داستان عاشقانه‌ای که بیان میشه درس‌های خوبی برای زندگی میشه گرفت.
اعتماد نکردن کور کورانه، قضاوت نکردن از کل
روی ظاهر رفتار، عدم پول ستایی، و....
در دلستان آدم رو خیلی جذب خودش میکنه و گویش زیبای روای نیز بر تاثیر آن بسیار است وساعتها پشت سر هم تورو مجبور به گوش دادن تا انتهای داستان می‌کند
در کل جذاب و زیبا بود.
سپیده کریمی
۱۴۰۲/۱/۲۹
نورثنگر ابی مثل سایر آثار جین آستین به آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم انگلستان سده‌های ۱۸ و ۱۹ خیلی کمک می‌کند. به نظرم حتی می‌توان با مطالعه آثار او، پژوهش‌های تاریخی و فرهنگی تطبیقی داشت.
داستان عاشقانه خوب و شیرینی بود و مثل سایر آثار جین پایان خوشی هم داشت. یکی از ویژگی‌های آثار آستین این است
که خواننده در حاشیه‌ای امن و با آرامش خاطر داستان را می‌خواند زیرا علیرغم افت و خیزها و حوادث گوناگون در انتظار پایانی خوش است.
داستانی سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی بود.
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۱/۶
کتاب مثل بقیه نوشته‌های جین‌آستین با پایان خوش همراه است؛ باید اقرار کنم فیلمی که از اقتباس این کتاب (به همین نام) ساخته شده، نصف جذابیت کتاب رو هم نداشت. شاید هم من بیشتر طرفدار کتاب‌ها هستم تا فیلم. درست مثل دیگر کتاب همین نویسنده، غرور و تعصب. معتقدم کتاب‌ها به ما فرصت خیال‌پردازی می‌دهند اما در فیلم بیشتر نظارت می‌کنیم تا خیال‌پردازی.
ضمنا اجرای گویندگان عالی و بی‌نقص بود.
عسل
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
رمان‌های جین آستین پر است از احساس و عشق، و مثل اکثر رمان‌هایش عشقی سر می‌گیرد و طبق شعر خودمون که می‌گه عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها.. ‌. مشکلات و تفاوت سطوح فرهنگی و مالی و... مانع از رسیدن دو دلداده می‌شود... از شنیدنش لذت بردم. ممنون از دو گوینده حرفه‌ای و عالی، جناب قناعت پیشه و خانم بیرانوند... ممنون از اوانامه و کتابراه عزیزم.
ساناز حاجی نژاد
۱۴۰۲/۵/۲۵
من تمام کتاب‌های جین آستن رو خوندم و چند تاش هم به صورت صوتی در کتابراه گوش کردم. به نظر من حوصله سر بر‌ترین کتابش همین کتاب بود. نه جذابیت و کششی برای ادامه داستان وجود داشت و تمام وقایع هم از پیش مشخص شده بود. اصلا نپسندیدم
مارال
۱۴۰۲/۱۰/۶
کاملا حال و هوای کتاب‌های جین آستین دیده میشه. مخاطب رو با فرهنگ خاص قرن ۱۸ آشنا می‌کنه. یه عاشقانه‌ی لایت و کلاسیک هم داره
سعیده بهزادی پور
۱۴۰۲/۸/۱۴
من اکثر کتاب‌های جین آستین رو خونده بودم به جز یکی دوتا کتاب که وقت خوندنشو نداشتم اما به صورت صوتی گوش کردم و واقعا لذت بردم
شیوا رضایی
۱۴۰۱/۱۱/۴
خیلی لذت بردم یک ضرب گوش کردم داستان شیرینی بود اصلا نتونستم بزارمش کنار شخصیت کاترین خیلی شبیه خودم هست
گویندگی هم عالی بی نقص
بهار رستگار
۱۴۰۲/۶/۲۷
مثل بقیه‌ی آثار خانم آستین دارای جذابیت ذاتی بود اما به پای غرور و تعصب نمی‌رسید
Hani Khodadadian
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
عالی عالی کاش در سن پایین تری این کتابها را میخواندم فکر کنم نظرم را به کل عوض میکرد
Mina Bashir
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
داستانهای جین آستین را دوست دارم. گویش زیبا هم باعث شد لذت بیشتری ببرم
Mehrnoosh Fg
۱۴۰۲/۱/۲
برای آشنایی با انگلیس قرون ۱۷ و ۱۸ مناسبه
یه عاشقانه کلاسیک
راضیه لالی
۱۴۰۲/۵/۲۱
کتاب جذابی بود من اغلب کتاب‌های جین آستن رو دوست دارم
Anahita Zarghami
۱۴۰۲/۷/۹
کلا کتابهای جین آستین همه مثل همه
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نورثنگر ابی

برای دریافت کتاب صوتی نورثنگر ابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.