نقد، بررسی و نظرات کتاب کد رز - کیت کوئین

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
مهتاب جبارزاده
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
خواندن این کتاب حدود یک سال طول کشید و من عمیقا احساس کردم که در تمام لحظات این داستان بودم و همه اتفاقات را تجربه کردم لحظاتی بود که داستان باعث گریه، خنده، احساس غرور و شادی من شد و اما داستان کتاب که بر گرفته از اتفاقات واقعی با کمی تغییر، جهت درک بهتر شرایط افراد در زمان جنگ نوشته شده، داستان افرادی که تمام وجودشان را فدای نجات همنوعان خود کردند و وجه دیگری از فداکاری و تلاش برای زندگی را به دنیا نشان دادند، مجموعه‌ای از افراد نخبه و تحصیل کرده و با معلومات بالای زبان‌های خارجه و ریاضیات از سراسر بریتانیا دور هم در مجموعه‌ای سری جمع شده و پیام‌های مخابره بین کشور‌های درگیر جنگ را شنود و رمزگشایی میکردند و البته داستان‌های زندگی شخصی خود و اتفاقاتی که در مرکز سری رخ میداد، وجه اشتراکشان این بود که تقریبا همه افراد باهوش و با ذکاوت بودند اما هر کدام زندگی و اخلاق و داستان‌های پر فراز و نشیب خود را داشتند. خواندن این کتاب آموزنده و زیبا و فراموش نشدنی رو به همه توصیه میکنم
سارا سوری
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
من طرفدار پر و پا قرص داستان‌های جنگ جهانی دومم. داستان این کتاب در مورد کسانی بود که چیز زیادی در باره شون گفته نشده برای من خیلی داستان جذاب و پر کششی داشت. هر چند که به درستی متوجه کد شکنی و کار با دستگاه بمب و انیگما نشدم اما داستان برام جذاب بود. امیدوارم فیلم یا سریالی در مورد بلچلی پارک ساخته بشه. شخصیت‌های کتاب رو گوگل کردم و با دیدن تصاویر واقعیشون بیشتر با داستان همراه شدم.
Mehrsa SafaeiDoust
۱۴۰۲/۱/۱۷
کتاب خوبی بود داستان رمزگشایی از پیام‌های سری نازی‌ها توسط انگلیس بود که منطقه ایی رو فقط برای این کار اختصاص دادن و از همه جوانان توانمند برای این کار استخدام کردن.
برای من جذاب بود.
ترجمه خوبی داشت.
این کتاب حتما پیشنهاد میکنم.
مرسی از کتابراه
Golnaz Yazarloo
۱۴۰۲/۱/۲۴
داستانش فوق‌العاده بود، در مورد چند دختر کد‌شکن در جنگ جهانی دوم و پرداختن به زندگی‌های خصوصی و عاشقانه آن‌ها و شاهزاده فیلیپ 🥲😍 زندگی پر فراز و نشیب و چالش‌های آن‌ها و در آخر با پایان لذت بخش نه خیلی لوس و خوشبینانه نه غم انگیز..
Fariba.A
۱۴۰۲/۵/۸
خب من بشدت طرفدار رمانهای تاریخی ومخصوصا اونهایی که مرتبط با جنگهای جهانی‌اند هستم. خیلی جذاب و دوست داشتنی بود. به طرفداران رمانهایی با این مضمون پیشنهاد میشه
محبوب، کریمی
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
عالی و جذاب بود موضوع کتاب کاملا گیرا بود
نمیدونم مشکل ترجمه بود یا نثر خود کتاب دو سه جا نام‌ها اشتباه شده بود
مریم
۱۴۰۲/۱/۱۴
خیلی جذاب و عالی و درباره جنگ آلمان بود خوب تمام شد پرکشش بود