معرفی و دانلود کتاب کد رز: داستان یک خیانت، یک راز و کدی که به هر قیمتی باید گشوده شود

عکس جلد کتاب کد رز: داستان یک خیانت، یک راز و کدی که به هر قیمتی باید گشوده شود
قیمت:
۷۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کد رز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کد رز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کد رز: داستان یک خیانت، یک راز و کدی که به هر قیمتی باید گشوده شود

کیت کوئین در کتاب کد رز شما را به روزهای پرتب‌و‌تاب جنگ جهانی دوم می‌برد. «اوزلا»، «مب» و «بث» قهرمانان شجاع این رمان هستند که وظیفه‌ی رمزگشایی از کدهای آلمانی‌ها را به عهده دارند. اثر حاضر، داستانی‌ست تاریخی که گوشه‌ای از بریتانیا را در دهه‌ی 1940 برای مخاطب ترسیم می‌کند. زمانی که زنان نیز وارد صحنه‌های نبرد می‌شوند تا مهمترین رخدادهای تاریخ را رقم بزنند. جایزه‌ی ای‌ال‌ای الکس در سال 2022 به این رمان بی‌نظیر اعطا شده است.

درباره‌ی کتاب کد رز

درحالی‌که آتش جنگ بالا گرفته و متفقین در برابر آلمان به صف‌آرایی پرداخته‌اند، سه دختر که گویا هیچ شباهتی به‌ هم ندارد، به دنبال یک هدف مشترک وارد «بلچلی پارک» می‌شوند؛ یعنی همان نقطه‌ای که حکومت بریتانیا به نیروهای خود آموزش می‌دهد تا از کدها و رمزهای نظامیان آلمانی پرده بردارند.

مب دختر فقیری است که در محله‌ای واقع در شرق لندن بزرگ شده اما همواره عزت‌نفس و غرور خود را در برابر ثروتمندان حفظ کرده است. گذشته‌ی تلخی داشته که از آن فرار می‌کند و اکنون قصد دارد با نفوذ به طبقات بالای اجتماع، همسر مناسبی برای خود دست‌و‌پا کند. بث دختری روستایی‌ با ظاهری ساده است که اصلاً به نظر نمی‌رسد در کدشکنی مهارتی داشته باشد اما به‌زودی به اطرافیانش ثابت می‌کند که سخت در اشتباه بوده‌اند. اوزلا هم دختر اشراف‌زاده‌ای است که نه از زیبایی، نه از ثروت و نه در عشق و عاشقی هیچ چیزی کم ندارد؛ دختری که شاهزاده فیلیپ یونانی با ارسال گل رز برای او سعی دارد تا دلش را به دست بیاورد. دوستی این سه دختر جایی در حومه‌ی شهر، هنگام آموزش‌های نظامی آغاز می‌شود اما جنگ و مصائب آن، روزهای تلخی را برایشان تدارک دیده است. روزهایی که این سه دوست را ناچار به جدایی از یکدیگر می‌کند.

کتاب کد رز (The rose code)، اثر مشهور کیت کوئین (Kate Quinn)، تلاقی عشق و نفرت را در روزهای پرالتهاب جنگ برای شما به تصویر می‌کشد. هرچند موضوع رمان به‌خودی‌خود هیجان‌انگیز است اما مهارتی که نویسنده در به‌کارگیری تعلیق و کشش داشته، بیش‌از پیش بر جذابیت آن افزوده است. باید اعتراف کنیم که تا آخرین صفحه‌ی این کتاب نفس‌گیر، نمی‌توانید آن را زمین بگذارید!

دیری نمی‌گذرد که جنگ این سه دوست را به دشمنان سرسخت یکدیگر بدل می‌کند. به نظر می‌رسد خیانت و فریب بین آن‌ها جدایی انداخته باشد اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود. اوزلا، مپ و بث دوباره به هم می‌رسند تا به راز یک نامه‌ی مرموز پی‌ ببرند؛ نامه‌ای که شاید خائن را برای همیشه رسوا کند.

کیت کوئین که از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز به شمار می‌رود، با نگارش کتاب کد رز ثابت کرد هنوز هم نویسنده‌ای محبوب در سراسر جهان است. نویسنده در آفرینش شخصیت‌ها و بازسازی دوران جنگ بسیار ماهرانه عمل کرده که مرهون تحقیقات گسترده و نگاه تیزبین او در بررسی حقایق تاریخی است. در این داستان به‌خوبی تأثیر جنگ را بر شخصیت و زندگی انسان‌ها می‌بینید. دختران پرنشاطی که جز ماجراجویی و تجربیات تازه، هدف دیگری در سر نداشتند، هنگامی که با پلیدی‌های جنگ روبه‌رو می‌شوند، حتی دوستی‌های صمیمانه‌ی خود را هم از یاد می‌برند. کتاب حاضر را می‌توان از نمونه‌های درخشان ژانر تاریخی و همین‌طور داستان‌های معمایی و عاشقانه دانست.

این کتاب با برگردان فاطمه شهابی‌نژاد به همت نشر کتاب کوله پشتی به مشتاقان رمان‌های جنگی و تاریخی ارائه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب کد رز

  • دریافت جایزه‌ی ای‌ال‌ای الکس (2022)
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای داستان های تاریخی (2021)

نکوداشت‌های کتاب کد رز

  • ترکیبی ماهرانه از عشق، رمز‌وراز و تعلیق که برای دوستداران این ژانرها و برای طرفداران کیت کوئین جذاب خواهد بود. (مجله‌ی کتابخانه)

  • تحقیقات دقیق و شخصیت‌پردازی بی‌عیب‌و‌نقص کیت کوئین در کتاب کد رز، جذاب و زیبا اجرا شده است. (بئاتریس ویلیامز، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • تحقیقات جامع، شخصیت‌های پرجنب‌وجوش، و تعلیق نفس‌گیر در این داستان باهم ترکیب می‌شوند. من واقعاً آن را دوست داشتم. (کریستینا مک موریس، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • پرپیچ‌و‌خم و به‌یادماندنی! (پاپ سوگر)

  • یک بازی پیچیده از عشق! کتاب کد رز یک اثر خواندنی و بسیار خوب است. (سلیا ریس، نویسنده)

اقتباس سینمایی از کتاب کد رز

گفتنی‌ست «بن استیلمن» قرار است به‌زودی مجموعه‌ای تلویزیونی را براساس این رمان تهیه نماید.

کتاب کد رز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های تاریخی، به‌ویژه سال‌های جنگ جهانی دوم و همچنین رمان‌های معمایی علاقمند هستید، کتاب‌ پیش‌رو یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود؛ اثری غافلگیرکننده و بی‌نهایت هیجان‌انگیز.

با کیت کوئین بیشتر آشنا شویم

او یکی از نویسندگان کتاب‌های تاریخی پرفروش در نیویورک تایمز و یو اس‌ای تودی است. کیت کوئین که همیشه به مسائل تاریخی علاقه داشته هفت رمان تاریخی به رشته تحریر درآورده است. کتاب‌های پرفروشی از قبیل: «بانوی دام‌گستر»، «افسانه ملکه روم»، «سرگذشت بورجیاها» و... از آثار ماندگار کوئن هستند. تمامی این کتاب‌ها به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب کد رز می‌خوانیم

یکی از دختران با هیجانی ناگهانی گفت: «وای خدای من، اون دریاسالاره؟ قسم می‌خورم که صدای ماشین نظامی رو شنیدم...»

همه دختران جدی و مرتب (و البته درحالی‌که کمی به‌خاطر نوشیدنی شیرین مزخرف حالشان بد شده بود) بیرون کلبه به‌صف ایستاده بودند و دیدند که دریاسالار کانینگهام با یونیفرمی که نواردوزی طلایی داشت به‌همراه فرمانده دنیستون که لبخند بر لب داشت، خرامان‌خرامان به‌سویشان می‌آمدند. وقتی‌ که کانینگهام با دختران یکی‌یکی دست داد، بث اصلاً نتوانست سرش را بلند کرده و به چهره‌اش نگاه کند. درنهایت وقتی‌ که کانینگهام لیوان نوشیدنی بدمزه را که یک نفر به دستش داده بود، بالا نگه‌ داشته بود، گفت: «ما پیروزی شکوهمندی توی دریای مدیترانه داشتیم که فقط به‌خاطر دیلی ناکس و دخترهای تیمش بود.»

لحظه باشکوهی بود، تا اینکه دریاسالار برگشت و بث دید که پشت یونیفرم یک‌دست تیره کانینگهام چند لکه سفید نشسته است. دو تا از دختران جوان‌تر ریزریز خندیدند: «کلبه رو تازه سفید ‌کرده‌ن و ما هم مستقیم کانینگهام رو کنار دیوار بردیم.» «با یک دریاسالار نباید این‌طوری برخورد کرد!» اما بث به‌خاطر نوشیدنی و پیروزی اخیر احساس کرد خنده‌اش گرفته است و وقتی قهرمان مدیترانه فهمید چه اتفاقی افتاده سرش را با گیجی و تأسف تکان داد و صدای خنده همه دختران به هوا بلند شد.

وقتی‌ که بث وارد خانه شد، هنوز داشت لبخند می‌زد. مادرش آهی کشید: «تا جایی که من می‌دونم چیز زیادی برای خنده وجود نداره، اگه نتونم توی مغازه پیاز پیدا کنم و بخرم، پس باید برای شام خوراک سیرابی و جگر بخوریم. یه سبد پر از جوراب هم داریم که نیاز به رفو‌ کردن دارن.»

بث گونه مادرش را بوسید و گفت: «من کار رفو‌ کردن رو انجام می‌دم.» خیلی دلش می‌خواست به مادرش بگوید: مادر، من امروز با یه دریاسالار ملاقات کردم. دریاسالار گفت که پیروزی‌ش رو مدیون من و دختراییه که باهاشون کار می‌کنم. بث دلش می‌خواست مادرش بهش افتخار کند.

فهرست مطالب کتاب

درمورد نویسنده: با کیت کویین آشنا شوید
مقدمه
سرآغاز
هشتم نوامبر 1947
لندن
آسایشگاه ‌کلاک‌ول
خیابان استون‌گرو، پلاک 7602.
آسایشگاه کلاک‌ول
هشت سال پیش: دسامبر 1939
فصل اول
فصل دوم
فصل سوم
ژوئن 1940
فصل چهارم
دوازده روز مانده به عروسی سلطنتی: هشتم نوامبر 1947
فصل پنجم
آسایشگاه کلاک‌ول
لندن
هفت سال پیش: ژوئن 1940
فصل ششم
فصل هفتم
ژوئن 1940
فصل هشتم
فصل نهم
فصل دهم
اوت 1940
فصل یازدهم
فصل دوازدهم
سپتامبر 1940
فصل سیزدهم
سپتامبر 1940
یازده روز مانده به عروسی سلطنتی: نهم نوامبر 1947
فصل چهاردهم
لندن
آسایشگاه کلاک‌ول
شش سال پیش: مارس 1941
فصل پانزدهم
فصل شانزدهم
فصل هفدهم
یازده روز مانده به عروسی سلطنتی: نهم نوامبر 1947
فصل هجدهم
آسایشگاه کلاک‌ول
یورک
شش سال پیش: آوریل 1941
فصل نوزدهم
فصل بیستم
فصل بیست‌ویکم
یازده روز مانده به عروسی سلطنتی: نهم نوامبر 1947
فصل بیست‌ودوم
آسایشگاه کلاک‌ول
یورک
شش سال پیش: مه 1941
فصل بیست‌وسوم
فصل بیست‌وچهارم
فصل بیست‌وپنجم
فصل بیست‌وششم
فصل بیست‌وهفتم
فصل بیست‌وهشتم
فصل بیست‌ونهم
ده روز مانده به عروسی سلطنتی: دهم نوامبر 1947
فصل سی‌ام
یورک
آسایشگاه کلاک‌ول
پنج سال پیش: فوریه 1942
فصل سی‌ویکم
فصل سی‌ودوم
فصل سی‌وسوم
فصل سی‌وچهارم
فصل سی‌وپنجم
فصل سی‌وششم
فصل سی‌وهفتم
فصل سی‌وهشتم
ده روز مانده به عروسی سلطنتی: دهم نوامبر 1947
فصل سی‌ونهم
آسایشگاه کلاک‌ول
یورک
پنج سال پیش: ژوئن 1942
فصل چهلم
فصل چهل‌ویکم
فصل چهل‌ودوم
فصل چهل‌وسوم
فصل چهل‌وچهارم
فصل چهل‌وپنجم
فصل چهل‌وششم
فصل چهل‌وهفتم
فصل چهل‌وهشتم
فصل چهل‌ونهم
ده روز مانده به عروسی سلطنتی: دهم نوامبر 1947
فصل پنجاهم
آسایشگاه کلاک‌ول
یورک
چهار سال پیش: اکتبر 1943
فصل پنجاه‌ویکم
فصل پنجاه‌ودوم
فصل پنجاه‌وسوم
فصل پنجاه‌وچهارم
فصل پنجاه‌وپنجم
فصل پنجاه‌وششم
فصل پنجاه‌وهفتم
فصل پنجاه‌وهشتم
نه روز مانده به عروسی سلطنتی: یازدهم نوامبر 1947
فصل پنجاه‌ونهم
آسایشگاه کلاک‌ول
یورک
سه سال پیش: مه 1944
فصل شصتم
فصل شصت‌ویکم
فصل شصت‌ودوم
فصل شصت‌وسوم
فصل شصت‌وچهارم
فصل شصت‌وپنجم
فصل شصت‌وششم
فصل شصت‌وهفتم
نه روز مانده به عروسی سلطنتی: یازدهم نوامبر 1947
فصل شصت‌وهشتم
آسایشگاه کلاک‌ول
فصل شصت‌ونهم
فصل هفتادم
فصل هفتادویکم
فصل هفتادودوم
فصل هفتادوسوم
فصل هفتادوچهارم
فصل هفتادوپنجم
فصل هفتادوششم
شش روز مانده تا عروسی سلطنتی: چهاردهم نوامبر 1947
فصل هفتادوهفتم
پنج روز مانده به عروسی سلطنتی: پانزدهم نوامبر 1947
فصل هفتادوهشتم
فصل هفتادونهم
فصل هشتادم
فصل هشتادویکم
فصل هشتادودوم
فصل هشتادوسوم
فصل هشتادوچهارم
فصل هشتادوپنجم
پایان
دوشس کمبریج بلچلی‌پارک را بازگشایی می‌کند: ژوئن 2014
درمورد کتاب: سخن نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کد رز: داستان یک خیانت، یک راز و کدی که به هر قیمتی باید گشوده شود
نویسنده
مترجمفاطمه شهابی نژاد
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات576
زبانفارسی
شابک978-600-461-510-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کد رز

مهتاب جبارزاده
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
خواندن این کتاب حدود یک سال طول کشید و من عمیقا احساس کردم که در تمام لحظات این داستان بودم و همه اتفاقات را تجربه کردم لحظاتی بود که داستان باعث گریه، خنده، احساس غرور و شادی من شد و اما داستان کتاب که بر گرفته از اتفاقات واقعی با کمی تغییر، جهت درک بهتر شرایط افراد در زمان جنگ نوشته شده، داستان و افرادی که تمام وجودشان را فدای نجات همنوعان خود کردند وجه دیگری از فداکاری و تلاش برای زندگی را به دنیا نشان دادند، مجموعه‌ای از افراد نخبه و تحصیل کرده و با معلومات بالای زبان‌های خارجه و ریاضیات از سراسر بریتانیا دور هم در مجموعه‌ای سری جمع شده و پیام‌های مخابره بین کشور‌های درگیر جنگ را شنود و رمزگشایی میکردند و البته داستان‌های زندگی شخصی خود و اتفاقاتی که در مرکز سری رخ میداد، وجه اشتراکشان این بود که تقریبا همه افراد باهوش و با ذکاوت بودند اما هر کدام زندگی و اخلاق و داستان‌های پر فراز و نشیب خود را داشتند. خواندن این کتاب آموزنده و زیبا و فراموش نشدنی رو به همه توصیه میکنم
سارا سوری
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
من طرفدار پر و پا قرص داستان‌های جنگ جهانی دومم. داستان این کتاب در مورد کسانی بود که چیز زیادی در باره شون گفته نشده برای من خیلی داستان جذاب و پر کششی داشت. هر چند که به درستی متوجه کد شکنی و کار با دستگاه بمب و انیگما نشدم اما داستان برام جذاب بود. امیدوارم فیلم یا سریالی در مورد بلچلی پارک ساخته بشه. شخصیت‌های کتاب رو گوگل کردم و با دیدن تصاویر واقعیشون بیشتر با داستان همراه شدم.
Mehrsa SafaeiDoust
۱۴۰۲/۱/۱۷
کتاب خوبی بود داستان رمزگشایی از پیام‌های سری نازی‌ها توسط انگلیس بود که منطقه ایی رو فقط برای این کار اختصاص دادن و از همه جوانان توانمند برای این کار استخدام کردن.
برای من جذاب بود.
ترجمه خوبی داشت.
این کتاب حتما پیشنهاد میکنم.
مرسی از کتابراه
Golnaz Yazarloo
۱۴۰۲/۱/۲۴
داستانش فوق‌العاده بود، در مورد چند دختر کد‌شکن در جنگ جهانی دوم و پرداختن به زندگی‌های خصوصی و عاشقانه آن‌ها و شاهزاده فیلیپ 🥲😍 زندگی پر فراز و نشیب و چالش‌های آن‌ها و در آخر با پایان لذت بخش نه خیلی لوس و خوشبینانه نه غم انگیز..
Fariba.A
۱۴۰۲/۵/۸
خب من بشدت طرفدار رمانهای تاریخی ومخصوصا اونهایی که مرتبط با جنگهای جهانی‌اند هستم. خیلی جذاب و دوست داشتنی بود. به طرفداران رمانهایی با این مضمون پیشنهاد میشه
محبوب، کریمی
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
عالی و جذاب بود موضوع کتاب کاملا گیرا بود
نمیدونم مشکل ترجمه بود یا نثر خود کتاب دو سه جا نام‌ها اشتباه شده بود
مریم
۱۴۰۲/۱/۱۴
خیلی جذاب و عالی و درباره جنگ آلمان بود خوب تمام شد پرکشش بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب کد رز

برای دریافت کتاب کد رز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.