نقد، بررسی و نظرات کتاب در دفاع از سرمایه‌داری - یوهان نوربرگ

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
آرش سهرابیان
۱۴۰۲/۵/۵
پیشنهاد میکنم قبل از مطالعه این کتاب کمی درباره لیبرالیسم سرچ کنید. احتمالا خیلی از ماها تا حالا با خودمون فکر کردیم چرا دولت فلان چیزو برای همه رایگان نمیکنه؟ یا چرا از هنرمندان و ورزشکاران حمایت نمی‌کنه؟ یا چرا این پولدارهای شیطان صفت خون کارگر هارو توی شیشه میکنن. داخل این کتاب میتونید علاوه بر رسیدن به جواب این سوال‌ها به آمار‌های خیلی ارزشمندی که همه در یک کتاب جمع آوری شدند هم دسترسی داشته باشید تا اگر خواستید شخصی رو هم قانع کنید آمار درست و معتبر داشته باشید. این کتاب به خوبی نشون میده رفاه نسبی و دموکراسی و بهداشت و آموزشی که در حال حاضر در جهان در اختیار داریم چرا به وجود اومدن. چرا دیگه مثل قبل بیماری‌های همه گیر قرن‌ها بشریت رو درگیر نمیکنه یا چرا جنگ در جهان خیلی کمتر شده. در ضمن به صورت کاملا علمی بهتون نشون میده یک نظام بازار آزاد تا چه حد می‌تونه از سیستم‌های سوسیالیستی و چپ گرایانه در بلند مدت بهینه تر رفتار کنه. با خواندن این کتاب دیگه گول ایده‌های عوام فریبانه‌ای مثل خونه و آب و برق و اینترنت و آموزش و درمان رایگان و... رو نمیخورید. در کل به نظرم این کتاب برای شناخت بهتر نظام اقتصادی و سیاسی فعل حاکم بر جهان بسیار مناسبه.
رضا میری
۱۴۰۳/۱/۱۰
در مورد دفاع از سرمایه‌داری و لیبرالیسم توضیحات خوبی ارائه کرده بود البته خواننده بهتر است برای رسیدن به یک جمع بندی عالمانه و غیر جانبدارانه آثاری مانند «فراسوی کاپیتالیسم و سوسیالیسم» اثر توبیاس جی. لانز (انتشارات دنیای اقتصاد) با محوریت اندیشه‌ای که معتقد است اقتصاد باید حول محور وجود انسان و محیط طبیعی ساخته شود و.... را نیز مطالعه کند.
Mr.faust
۱۴۰۲/۷/۲۲
کتابی بسیار عالی در سطح کتاب در دفاع از سرمایه داری زیتلر، که با دلایل قانع کننده همراه آمار و نه انتزاع صرف مثل چپ‌ها، کارکرد سرمایه داری را در سطوح مختلف تبیین میکند