نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نفوس مرده - نیکلای گوگول

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ابوالفضل رضایی
۱۴۰۲/۷/۲
این کتاب تاثیر عمیقی روی من گذاشت و در یکی از تصمیم‌های اقتصادی زندگی من مؤثر بود. این شاهکار، یک جور انسان‌شناسی اقتصادی است. قهرمان داستان، پاول ایوانوویچ چیچیکف است که با افراد جورواجوری سروکار دارد که هر کدام اخلاق و ذهنیتی خاص در دادوستدهای خودشان دارند و برخورد شخصیت پیچیده‌ی قهرمان با هرکدام از آن‌ها بسیار با ظرافت بیان شده. نویسنده به کنه ذهن هر شخصیت پی برده و مکالمات و وقایع با شناخت جامعه‌شناختی و روان‌شناختی ظریفی بیان می‌شود. زبان‌ طنزآلود و انتقادی نویسنده دستگاه فاسد اداری و کاغذبازی و رشوه‌خواری در روسیه را به نقد می‌کشد. نویسندگان اقتصادی که امروزه کتاب‌های موفقیت می‌نویسند، اگر بدانند که گوگول شناختی چنین ژرف از انسان موفق در حوزه اقتصادی دارد، حیرت خواهند کرد. افسوس که کار این نویسنده بزرگ روس، ناتمام مانده و او خودش را با موعضه‌هایی که از یک کشیش دریافت کرده به ریاضت کشانده و از این ریاضت مرده است.
جا دارد از صدای زیبا و هنرمندی مهبد قناعت‌پیشه در گویندگی این کتاب تشکر ویژه داشته باشم.
رضا اکبری
۱۴۰۲/۲/۱۲
طنز مایه استفاده شده برام خیلی جدید و جالب بود اجرا عالی و داستان بسیار جالب واقا یکی از بهترینهای صوتی که تا به حال گوش دادم و چه حیف که ناتمام مانده این کتاب.
mani eslami
۱۴۰۳/۱/۷
من نمی‌دونم چرا این قدر صدای جناب قناعت پیشه رو دوست دارم واقعا زیبا صداگذاری میکنن و کتاب‌هایی رو هم که صداگذاری میکنن همشون جزو بهترین کتاب های دنیا است. مرسی
احسان توانا
۱۴۰۲/۸/۴
اصلا و ابدا ارزش هزینه کردن نداره. یک داستان نیمه‌کاره که تا همونجایی هم که نوشته شده حوصله‌سربر و ملال‌آوره. فقط یک امتیاز برای اجرای استادانه گوینده.
Hani Khodadadian
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
عالی عالی چه بسیار مسائلی که میدانیم ولی به آن‌ها توجه نمیکنیم در این کتاب به زیبایی بیان شده
غلامرضا حدت
۱۴۰۲/۳/۲۶
داستان جذاب همراه با خلاقیت نویسنده و پایانی باز برای پر کشیدن تخیلات شیفته‌های خلق داستان
علیرضا اقدامیان
۱۴۰۲/۱/۴
چیره دستی و دقت در نوشتن جزییات ریز و درشت در این کتاب توسط‌ نویسنده فوق العادست
sanaz ashrafi
۱۴۰۲/۲/۱۴
اجرا عالی بود.. داستان هم جذاب و یه موضوع جدید بود