نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی همان شو که هستی - آلن واتس

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۴/۱۷
دین صرفا یک بدعت روان‌پریشانه‌ست؟!
روان‌شناسی فروید، یونگ و آدلر هر سه یکی‌ست؟!
کتاب موضاعات جالبی را عنوان میکند که شاید کمتر به آن‌ها پرداخته شده است؛ یا پرداخته شده اما نه از این زاویه! آلن ویلسون واتس در این کتاب، بطور کلی مجموعه‌ای مرتبط از مقاله‌هایی که درباره دین و فلسفه است را یکجا آورد.
توصیه می‌شود به افرادی که:
اگر درباره معنای زندگی جستجو می‌کنید (بخصوص در بخش پرندگان در آسمان)
اگر دنبال پل ارتباطی بین دین (و متافیزیک و عرفان) و فلسفه با زندگی روزمره هستید.
افرادی که یوگا میکنن و درباره ذن کنجکاوند؛ می‌خواهند بفهمند اصلا تائو چیست، برهمن کیست و بوداییسم چجور اعتقادیست.
افراد علاقمند به فلسفه‌ی شرق.
افراد علاقمند به مسائل مربوط به آگاهی و ذهن.
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۵/۳۱
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان. کتابی بسیار عرفانی در عین حال فلسفی که نویسنده با اندیشه‌های قدرتمند و قلمی روان به این گونه به شرح موضوعاتی بسیار کاربردی از ادیان گوناگون سخن گفته‌اند و با شرایط حال حاضر زندگی به نوعی متصل کرده‌اند و کمک می‌کند برای عزیزانی که به تضاد‌های کل توانا و ناتوان فکر می‌کنند جوابی پیدا کنند برای سوالهای ممکن. این کتاب آگاهی دهنده‌ی کامل می‌باشد و جامع سخنانی از عرفان به خواننده القا می‌شه که هم آرامش دهنده ست و هم آموزنده. ترجمه‌ی بسیار قوی داره این کتاب و خوانش جذاب و مسلط. توصیه می‌کنم مطالعه بفرمائید. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این اثر عالی
حاجی حاجی بالا
۱۴۰۲/۵/۲۵
کتاب‌های آلن واقعا کتاب‌های با عمق و ژرفی هستند. که دقت خاصی را برای گوش دادن می‌طلبند. ولی با دو یا سه بار گوش دادن لذت کتاب تازه حس می‌شود. البته برای بنده اینگونه بود. شاید عزیزانی باشند که با یکبار گوش دادن کل مفهوم کتاب را دریافت می‌کنند. هر طور که باشد ارزش گوش دادن را دارد.
انشاءالله روزی برسد که تمام کتابهای آلن واتس در کشورمان ترجمه شوند تا اگر عمری باشد بتوانیم از آن‌ها هم در حد درک خودمان بهره‌مند شویم.
mazhar keshvari
۱۴۰۲/۹/۲۰
کتاب عالی بود اما نسبت به اسمش فکر می‌کردم باید سبک باش اما برعکس سه بار گوش دادم و باید چند بار دیگه گوش بدم خیلی مطالب خوبی برای آموزش داشت و اصل مطلب این کتاب این بود که در حال زندگی کن بزرگترین و با ارزش‌ترین مراقبه و عبادت هست و تمام جاودانگان و بزرگان این مطلب تائید کردن دنیا خیلی زودگذر هست و نباید انرژی حالمون حرج آینده که هنوز نیامده و گذشته که فقط یه توهم هست صرف کنیم
سیمین سلیمانی
۱۴۰۲/۱۱/۱
سلام. درک من از این کتاب اینگونه بود که اول باید خودمو بشناسم کم و کاسیهامو پیدا کنم در درون خودم ورفعشون کنم با اگاهی، ذهنمو درگیر مسائل زودگذر روزمرگی نکنم تا بتونم به اگاهی فکری وروحی ومعنوی برسم. ودرک بینهایتی از تمام نعمتهای کوچک و بزرگ خدا پیدا کنم. هر کتابی به نظر من میتونه درسهای کوچک وبزرگی برای هر شخصی داشته باشه. اگر با دل و جان گوش فرا دهد. ممنونم از این کتاب.
Melika , S
۱۴۰۲/۵/۲۲
کتاب جالبی بود، در عین فلسفی بودن، نکات خاصی را بیان می‌کرد. صدای راوی عالی، مسلط به متن کتاب. در کل می‌خواست بگه که خود واقعیمون باشیم. برام دلپذیر بود. مطالعش به دوستداران، توصیه می‌کنم.
ابراهیم زاده سلیمانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
سلام لذت بردیم الان هر چی فکر میکنم که چی راجع به این کتاب بگویم که درست باشه نمیتونم یک جمله بگویم که حقیقت این کتاب رو بیان کنه فقط ممنونم که شما هم می‌خواهید این کتاب رو بخونید
محمود مدبری
۱۴۰۲/۲/۲۹
آلن وآتس ذن را کاملا بلد است و من او را با طریقت ذن شناختم.
بسیار چیره دست و خوش فکر است و می‌داند چگونه با کلمات کار کند.
کلیه کتاب‌هایش را توصیه میکنم عالی هستند
وحید
۱۴۰۲/۳/۱
کتاب بی‌نظیری است توصیه میکنم به خوانندگان حتما بخوانند و گوش سپارند
حسین زمانی
۱۴۰۲/۲/۱۳
خود واقعی و روح الهی رو بااین کتاب بشناسید
خیلی کمک کننده است
اشرف بهاریان الوار
۱۴۰۲/۱/۲۸
کتاب برای کسانیکه بین عرفان و روان گیر کردهاند بسیار راه گشاه است
yavar shalile
۱۴۰۲/۸/۱۹
برای من مفید نبود، شاید ترجمه کمی غیر روان بود
Parizad Naseri
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بسیار اموزنده و صریح بود.