معرفی و دانلود کتاب صوتی همان شو که هستی

عکس جلد کتاب صوتی همان شو که هستی
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همان شو که هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همان شو که هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی همان شو که هستی

آلن واتس در کتاب صوتی همان شو که هستی از تائوئیسم، مسیحیت، عرفان و سایر باورهای معنوی استفاده می‌کند تا در جست‌وجوی خود واقعی‌مان به ما کمک کند. او معتقد است مهم‌ترین ویژگی ما منحصربه‌فرد بودنمان است، اما باید پیش از تبدیل‌ شدن به همانی که هستیم به یک سفر معنوی طولانی برویم.

درباره‌ی کتاب صوتی همان شو که هستی

مهم‌ترین امری که باید به خاطر داشته باشیم این است که آن چیزی که به دنبالش می‌گردیم، خودمان هستیم. این ایده‌ای است که آلن واتس (Alan Watts) قصد دارد با آموزه‌های کتاب همان شو که هستی (Become What You Are) در ما به وجود بیاورد. در این مجموعه نوشته‌ها آلن واتس با زبانی جذاب و دقتی موشکافانه به‌عنوان یک مفسر، تفکر و باورهای شرقی را شرح می‌دهد.

آلن واتس به زیبایی، رویکردِ تائوئیستی به هماهنگی عناصر زندگی را در کنار نمادگرایی روان‌شناختی مسیحی قرار می‌دهد. او نسبت به محدودیت‌های زبان در مواجهه با حقیقت معنوی و وصف‌ناپذیر بودن تجربه‌های روحی آگاه است. به همین دلیل از استعاره‌ها و داستان‌های آموزنده استفاده می‌کند تا شنوندگان کتاب صوتی همان شو که هستی بتوانند درک عمیقی از تجربیات معنوی شرقی پیدا کنند. ایده‌های کتاب صوتی همان شو که هستی از مجموعه‌ی متنوعی از باورهای شرقی تشکیل شده است. نکته‌ی مشترک بین این باورها دیدن جهان به همان شکلی است که واقعاً وجود دارد.

کتاب صوتی همان شو که هستی مجموعه‌ای از چندین مقاله‌ی آلن واتس است که بر زندگی در لحظه تمرکز دارد. این مقالات بخشی از مقالات اواسط دهه‌ی 1950 و مقالات کوتاه او در اواخر دهه‌ی 1930 است. کلیدواژه‌ی این مقاله‌ها «تائو» است. خود آلن واتس تائو را نوعی حرکت و تغییر تعریف می‌کند. از نظر او زندگی فقط در لحظه‌ی حال وجود دارد و این لحظه بی‌نهایت و ابدی است. لحظه‌ی حال همیشه و هم‌زمان ثابت و در حال تغییر است. از نظر آلن واتس این تغییر در عین ابدی بودن مفهوم واقعی «تائو» است.

او معتقد است ما موجوداتی هستیم که توانایی فرار از لحظه‌ی حال را نداریم. اگرچه ما در اغلب اوقات درگیر رویدادهایی هستیم که در گذشته اتفاق افتاده است یا به دنبال پیش‌بینی رویدادهای آینده هستیم، اما هردوی این فرایندهای فکری در اینجا و اکنون اتفاق می‌افتد. یعنی درنهایت باید از دریچه‌ی لحظه حال به گذشته و آینده نگاه کنیم. پذیرفتن جهان به شکلی که وجود دارد از دل چنین نگاهی به جهان نمود پیدا می‌کند.

علاوه بر مسئله‌ی اهمیت زمان حال، آلن واتس به ضرورت وجود نیروهایی متضاد در جهان می‌پردازد. نیروهایی مثل یین و یانگ، تاریکی و روشنایی، زمین و آسمان. سرما و گرما وجود دارند و بدون یکی، نمی‌توان دیگری را بازشناخت. اشاره به این نیروها فرصتی است برای پذیرش صلح و دوستی و کنار هم قرار گرفتن تضادها در آرامش. توجه آلن واتس به ذن و بودیسم پل میان زندگی در لحظه و پذیرش نیروهای متضاد است.

آلن واتس به ما نشان می‌دهد که اگرچه در تقابل با گستردگی زمان و مکان، انسان موجودی کاملاً بی‌اهمیت و کوچک به نظر می‌رسد، اما این نگرش، تأثیرگذاری انسان بر بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین پدیده‌های جهان را نادیده می‌گیرد. از نظر او هرچه جهان بزرگ‌تر از تصور ما باشد و هرچقدر که در این جهان کوچک‌تر به نظر برسیم درواقع اهمیت ما به‌عنوان موجودی معنوی افزایش پیدا می‌کند. آلن واتس در کتاب صوتی همان شو که هستی به زیبایی برای ما شرح می‌دهد که ارزش پدیده‌ها در کیفیت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها است نه در کمیت‌ها. مثال زیبای او برای این موضوع قیاس یک نخود و یک دنیا است. هردوی این پدیده‌ها گرد هستند و تا جایی که به گرد بودن مربوط می‌شود هیچ‌کدام بهتر از دیگری نیستند. برای آلن واتس انسان نیز این‌گونه است. درون انسان عالم کوچکی وجود دارد و نظم ذهن و بدن انسانی به‌اندازه‌ی نظم جهان هستی پیچیده است.

کتاب صوتی همان شو که هستی از کتاب‌هایی است که پس از مرگ آلن واتس منتشر شده است. این کتاب توسط کامران بهمنی به فارسی ترجمه شده و مؤسسه‌ی انتشاراتی فلسفه نسخه‌ی صوتی آن را با صدای مهدی سعادتی منتشر کرده است.

کتاب صوتی همان شو که هستی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی همان شو که هستی برای علاقه‌مندان به کتاب‌های عرفانی و معنوی لذت‌بخش خواهد بود. همچنین این کتاب برای دوستداران کتاب‌های خودآگاهی و خودسازی جذابیت‌های جدیدی دارد.

با آلن واتس بیشتر آشنا شویم

آلن ویلسون واتس (Alan Watts) فیلسوف، مدرس و نویسنده‌ی انگلیسی است. او در سال 1915 به دنیا آمد و در رشته‌ی الهیات تحصیل کرد. نوشته‌های او بر تحقیقات تطبیقی بین دین‌ها تمرکز دارد. آلن واتس به‌عنوان شارح فلسفه‌های آسیایی و شرقی برای مخاطبین غربی شهرت یافته است. او مقاله‌های زیادی در زمینه‌های هویت، واقعیت، آگاهی و معنای زندگی نوشته که توجه بسیاری از پژوهشگران حوزه‌های الهیات و دین‌پژوهی را به خود جلب کرده است. «تابوی خودشناسی»، «روان‌درمانی در مغرب زمین و مشرق زمین» و «راز کائنات» بخشی از کتاب‌های آلن واتس هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند. او در اکتبر 1973 در 58سالگی در کلبه‌ی چوبی‌اش در کالیفرنیا درگذشت. مراسم تشییع او توسط راهبان بودائی انجام شد و پیکر او بر روی یک چوب در کنار ساحل سوزانده شد.

در بخشی از کتاب صوتی همان شو که هستی می‌شنویم

آموزه‌های دینی نمادهایی هستند که مقدسان و حکیمان برای توصیف تجربیات معنوی از آن‌ها استفاده می‌کنند، همان‌طور که انسان‌های معمولی از واژه‌ها برای توصیف تجربیات ذهنی و فیزیکی استفاده می‌کنند. طلبه‌های دین دو نوع تجربه معنوی را تشخیص می‌دهند. که اولی شبیه به چیزی است که ما آن را حالت ذهنی می‌نامیم، مانند شادی، عشق، یا ترس؛ و دوم تجربه‌ی چیزی بیرون از خودمان، مانند دیدن ستاره‌ها و درختان،‌شنیدن آوای پرندگان یا چشیدن خورکی‌ها.

در زبان دین، اولین نوع تجربه را می‌توان حس آزادی، رستگاری یا آمرزش و دومی را دیدی سعادت‌بخش نامید. آموزه‌های دین ریشه در تلاش برای انتقال این تجربیات به دیگران از طریق گنجاندن یک حالت ذهنی در یک ایده درباره‌ی جهان با ثبت یک بینش به‌عنوان اساس یک اصل اعتقادی دارند. دین‌ها تا حدودی دیدنی‌تر و پراحساس‌تر از حالت‌های ذهنی هستند و چون شکل، رنگ و حرکت دارند، توصیفشان آسان‌تر است. ازاین‌رو،‌آن‌ها در همه‌ی ادیان مشترک‌اند، اما لزوماً احساس آزادی، رستگاری یا رهایی را که عمیق‌ترین، رضایت‌بخش‌ترین و ماندگارترین تجارب دینی است، به همراه ندارند. تعداد کسانی که این حس را به هزاران رؤیا ترجیح نمی‌دهند بسیار کم است.

تلاش‌های زیادی برای توصیف احساس رستگاری صورت گرفته که بودائیان آن را نیروانا و هندوان موکشا می‌نامند. درجایی که این توصیفات در قالب آموزه‌ها باشند، درمی‌یابیم که در میان این آموزه‌ها تفاوت‌های بسیار گوناگونی وجود دارند که باعث می‌شوند طلبه‌های دینی اغلب گمراه شوند. اگر آموزه‌های مسیحیت با عقاید هندو گرایی متفاوت باشد. لزوماً دلیل بر این نیست که ادیان متفاوت‌اند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
مشخصات و درباره کتاب
10 دقیقه
پیشگفتار
24 دقیقه
تناقض انکار خود
4 دقیقه
همان شو که هستی
19 دقیقه
انگشت و ماه
4 دقیقه
اهمیت
20 دقیقه
تائو و وو‌-وی
5 دقیقه
سبکباری روح
22 دقیقه
پرندگان در آسمان
4 دقیقه
راه رفتن روی چرخ
38 دقیقه
زبان تجربه متافیزیکی
4 دقیقه
نیت خیر
18 دقیقه
ذن
18 دقیقه
یگانه
18 دقیقه
آیا ناخوداگاه وجود دارد؟
17 دقیقه
رویداد خدایی دوردست
11 دقیقه
حکایت دم گاو
15 دقیقه
جاودانه دوم
53 دقیقه
مشکل ایمان و آثار در بوداگرایی
8 دقیقه
فردا هرگز نمی‌آید
7 دقیقه
واقعیت چیست؟
16 دقیقه
زادن پسر خدایی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی همان شو که هستی
نویسنده
مترجمکامران بهمنی
راویمهدی سعادتی
ناشر صوتی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی همان شو که هستی

ترانه کمالی
۱۴۰۲/۴/۱۷
دین صرفا یک بدعت روان‌پریشانه‌ست؟!
روان‌شناسی فروید، یونگ و آدلر هر سه یکی‌ست؟!
کتاب موضاعات جالبی را عنوان میکند که شاید کمتر به آن‌ها پرداخته شده است؛ یا پرداخته شده اما نه از این زاویه! آلن ویلسون واتس در این کتاب، بطور کلی مجموعه‌ای مرتبط از مقاله‌هایی که درباره دین و فلسفه است را یکجا به و
آورد.
توصیه می‌شود افرادی که:
اگر درباره معنای زندگی جستجو می‌کنید (بخصوص در بخش پرندگان در آسمان)
اگر دنبال پل ارتباطی بین دین (و متافیزیک عرفان) و فلسفه با زندگی روزمره هستید.
افرادی که یوگا میکنن و درباره ذن کنجکاوند؛ می‌خواهند بفهمند اصلا تائو چیست، برهمن کیست و بوداییسم چجور اعتقادیست.
افراد علاقمند به فلسفه‌ی شرق.
افراد علاقمند به مسائل مربوط به آگاهی و ذهن.
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۵/۳۱
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان. کتابی بسیار عرفانی در عین حال فلسفی که نویسنده با اندیشه‌های قدرتمند و قلمی روان به این گونه به شرح موضوعاتی بسیار کاربردی از ادیان گوناگون سخن گفته‌اند و با شرایط حال حاضر زندگی به نوعی متصل کرده‌اند و کمک می‌کند برای عزیزانی که به تضاد‌های کل توانا و ناتوان و فکر می‌کنند جوابی پیدا کنند برای سوالهای ممکن. این کتاب آگاهی دهنده‌ی کامل می‌باشد جامع سخنانی از عرفان به خواننده القا می‌شه که هم آرامش دهنده ست و هم آموزنده. ترجمه‌ی بسیار قوی داره این کتاب و خوانش جذاب و مسلط. توصیه می‌کنم مطالعه بفرمائید. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این اثر عالی
حاجی حاجی بالا
۱۴۰۲/۵/۲۵
کتاب‌های آلن واقعا کتاب‌های با عمق و ژرفی هستند. که دقت خاصی را برای گوش دادن می‌طلبند. ولی با دو یا سه بار گوش دادن لذت کتاب تازه حس می‌شود. البته برای بنده اینگونه بود. شاید عزیزانی باشند که با یکبار گوش دادن کل مفهوم کتاب را دریافت می‌کنند. هر طور که باشد ارزش گوش دادن را دارد.
انشاءالله روزی
برسد که تمام کتابهای آلن واتس در کشورمان ترجمه شوند تا اگر عمری باشد بتوانیم از آن‌ها هم در حد درک خودمان بهره‌مند شویم.
mazhar keshvari
۱۴۰۲/۹/۲۰
کتاب عالی بود اما نسبت به اسمش فکر می‌کردم باید سبک باش اما برعکس سه بار گوش دادم و باید چند بار دیگه گوش بدم خیلی مطالب خوبی برای آموزش داشت و اصل مطلب این کتاب این بود که در حال زندگی کن بزرگترین و با ارزش‌ترین مراقبه و عبادت هست و تمام جاودانگان و بزرگان این مطلب تائید کردن دنیا خیلی زودگذر هست و نباید انرژی حالمون حرج آینده که هنوز نیامده و گذشته که فقط یه توهم هست صرف کنیم
سیمین سلیمانی
۱۴۰۲/۱۱/۱
سلام. درک من از این کتاب اینگونه بود که اول باید خودمو بشناسم کم و کاسیهامو پیدا کنم در درون خودم ورفعشون کنم با اگاهی، ذهنمو درگیر مسائل زودگذر روزمرگی نکنم تا بتونم به اگاهی فکری وروحی ومعنوی برسم. ودرک بینهایتی از تمام نعمتهای کوچک و بزرگ خدا پیدا کنم. هر کتابی به نظر من میتونه درسهای کوچک وبزرگی برای هر شخصی داشته باشه. اگر با دل و جان گوش فرا دهد. ممنونم از این کتاب.
Melika safizadeh
۱۴۰۲/۵/۲۲
کتاب جالبی بود، در عین فلسفی بودن، نکات خاصی را بیان می‌کرد. صدای راوی عالی، مسلط به متن کتاب. در کل می‌خواست بگه که خود واقعیمون باشیم. برام دلپذیر بود. مطالعش به دوستداران، توصیه می‌کنم.
ابراهیم زاده سلیمانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
سلام لذت بردیم الان هر چی فکر میکنم که چی راجع به این کتاب بگویم که درست باشه نمیتونم یک جمله بگویم که حقیقت این کتاب رو بیان کنه فقط ممنونم که شما هم می‌خواهید این کتاب رو بخونید
محمود مدبری
۱۴۰۲/۲/۲۹
آلن وآتس ذن را کاملا بلد است و من او را با طریقت ذن شناختم.
بسیار چیره دست و خوش فکر است و می‌داند چگونه با کلمات کار کند.
کلیه کتاب‌هایش را توصیه میکنم عالی هستند
وحید
۱۴۰۲/۳/۱
کتاب بی‌نظیری است توصیه میکنم به خوانندگان حتما بخوانند و گوش سپارند
حسین زمانی
۱۴۰۲/۲/۱۳
خود واقعی و روح الهی رو بااین کتاب بشناسید
خیلی کمک کننده است
اشرف بهاریان الوار
۱۴۰۲/۱/۲۸
کتاب برای کسانیکه بین عرفان و روان گیر کردهاند بسیار راه گشاه است
yavar shalile
۱۴۰۲/۸/۱۹
برای من مفید نبود، شاید ترجمه کمی غیر روان بود
Parizad Naseri
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بسیار اموزنده و صریح بود.
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی همان شو که هستی

برای دریافت کتاب صوتی همان شو که هستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.