نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند - آلن دوباتن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
نجمه
۱۴۰۲/۵/۱۶
هنوزم که هنوزه یادم نمیاد کی از هندسه الگوریتم و... تو زندگیم استفاده کردم. حتی مباحثی مثل فیزیک و شیمی به بدترین روش ممکن تدریس شدن و اینو با دیدن چند تا چنل یوتیوب که کاربرد فیزیک رو در زندگی روزمره نشون می‌دادن فهمیدم. برای زبان هزار روش بهتر و کتاب بهتر براب تدریس بود. اگه بر می‌گشتم قطعا قطعا پولی که برای سرویس و مدرسه تیزهوشان دادم رو صرف چند کلاس عملی و به درد بخور تر می‌کردم و الان از ۹۰ درصد ادم‌های همسن‌ام جلوتر بودم پس اگه شما هم پدر و مادر هستین لطفاً به حرف‌های من فکر کنین و انقدر از مدرسه یه غول برای بچه‌ها درست نکنین تا بعد آدم‌هایی مثل من که یه عمر زندگیشونو برای درس تلاش کردن سرخورده بشن
javidan
۱۴۰۲/۵/۱۶
با سلام خدمت دوستان فرهیخته.. کتاب مذکور و مدتهاست میخواستم مطالعه کنم ممنونم از کتابراه امکان استفاده از مطالب و به شکل صوتی برای مخاطب فراهم کرده واقعا کتابی عالی پر از بحثهای چالش برانگیز‌ای کاش معلمها و کادر اموزش قبل از اموزش دروس اجباری که هرگز به درد زیستن بدردمون نمیخوره چند بخش از همین کتاب واموزش میدادند چه بسا بقیه دروس وبهتر یاد میگرفتیم. من ۱۸ سال درس خوندم. هنوز از لگاریتم تانژانت ک م م ب م م وصدها مورد در دروس اجباری استفاده نکردم کاش در کنار اموزش اجباری. مباحثی که صرفا جهت پیش بردن مباحث درسی بود روش محاسبه صحیح وکاربردی در زندگی روش انسان باشرف بودن وجدان داشتن عدم ضایع کردن حقوق مردم رسوم شهروندی هم اموزش میدادند صدها مورد در این کتاب یاد اوری میشه اگر معلمها دوجمله از هر مبحث همین کتاب و به دانش اموز اموزش بدن هم جامعه خوب وهم دنیای بهتری میشه ساخت برای من کتابی بسیار مفید بود و اینکه ازین ببعد حتما سعی خواهم کرد اگر کادر اموزش دیدم کتاب وبهشون هدیه بدم مطالعه کتاب و به همه توصیه میکنم هرچند بشخصه خیلی افسوس خوردم ولی هر لحظه برای تغییر شیوه میشه اقدام کرد هرگز برای اموزش دیر نیست باز هم از کتابراه ممنونم.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۹/۱۸
آنچه را در مدرسه به ما یاد نمی‌دهند شاید و فقط شاید سالها بعد پس از رنج بسیار و در جریان اندوختن تجارب بسیار و پالایش روح بیاموزیم و چه خوش اقبالیم اگر بیاموزیم.
واقعا کتابی است مفید و مختصر و کاربردی که بسیار سر راست و راحت و بدون حشو و زواید جان کلامش را می‌گوید.
این کتاب به نقد سیستم آموزشی می‌پردازد و مغز کلامش این است ‌که سیستم آموزش رسمی افراد را برای مواجهه با زندگی واقعی آماده نمی‌کند و البته در این روزگار کیست که این مهم را نداند ولی کتاب با برشمردن نقایص سیستم مدرسه توضیح می‌دهد که مدرسه برو درست را بخوان و نمره ات را بگیر و به معلمت هم احترام بگذار ولی در نهایت هیچ کدام را جدی نگیر و بدان در مدرسه هیچ چیز کامل نیست.
مطالعه این کتاب را به خانواده‌ها و اولیای مدرسه توصیه میکنم باشد که همگی کمتر سخت بگیریم و در سنگلاخ جبر و مثلثات و تنگنای حسابان و هندسه استعداد‌های شگرف آن نویسنده بالقوه، آن نقاش آینده و آن ورزشکار فرداها را نابود نکنیم.
روایت کتاب بد نبود ولی صدای گوینده با وجود زیبا بودن بسیار یکنواخت بود.
با سپاس از کتابراه
سهیل قهرمانی
۱۴۰۲/۹/۲
کتاب به نام اصلی انگلیسی "راهنمای حکمت‌های پنهان آموزش" نوشته‌ی آلن دوباتن، یک روانشناس شناختی معروف، به بررسی جنبه‌هایی از آموزش می‌پردازد که اغلب در آموزش معمولی نادیده گرفته شده یا از آن غافل شده است. این کتاب دربارهٔ محدودیت‌ها و نقائص سیستم آموزشی فعلی بحث می‌کند و رویکردهای جایگزینی را برای ترویج یک تجربهٔ یادگیری کامل و مؤثر مطرح می‌کند.
دوباتن می‌گوید که مدارس اغلب روی حفظ و حفظ مکرر و آزمون‌های استاندارد تمرکز دارند و به تفکر انتقادی، خلاقیت، هوش هیجانی و مهارت‌های عملی کمتر توجه می‌کنند. او بر اهمیت تقویت کنجکاوی، توسعه تفکر مستقل و تشویق دانش‌آموزان به پرسیدن سؤال‌ها و درگیر شدن در یادگیری فعال تأکید می‌کند.
در این کتاب، مطالبه‌ای نیز در مورد نقش فناوری در آموزش وجود دارد و راه‌هایی برای بهره‌برداری از ظرفیت آن برای ارتقاء یادگیری را پیشنهاد می‌دهد، به جای اینکه تنها به عنوان یک جایگزین برای روش‌های آموزش سنتی بهره ببریم.
علاوه بر این، دوباتن در مورد اهمیت توسعهٔ اجتماعی و هیجانی سخن می‌گوید و ضرورت آموزش همدلی، تحمل و مهارت‌های بین فردی به همراه موضوعات آکادمیک را برجسته می‌کند. او بر نیاز به برنامه درسیی تنوع‌پذیر و فرهنگی که تنوع واقعی جامعه را منعکس کند، تأکید می‌کند.
در کل، "راهنمای حکمت‌های پنهان آموزش" به روش‌های آموزش رایج چالش می‌دهد و ارائه می‌دهد که مدرسان، سیاستمداران و والدین باید رویکردی جامع و متمرکز بر دانش‌آموز را برای یادگیری ترویج کنند تا یک آموزش جامع و چندجانبه که دانش‌آموزان را برای پیچیدگی‌های دنیای واقعی آماده کند، را برتری بخشند.
مرضیه دردشتی
۱۴۰۲/۸/۲۹
سلام خیلی ممنون از ارائه کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند. کتابی که توسط آلن دوباتن نوشته شده بود بسیار هوشمندانه و دقیق بود. خانم توران عالی اون را به خوبی گویندگی کرده بودند. با اینکه من تمام متن کتاب را خواندم و در مورد آن فکر کردم همه نکات آن را قبول ندارم ولی بسیار نکات ظریف و قابل تاملی را در این کتاب بیان کرده بود و به مسائل قابل توجهی اشاره کرده بود که واقعاً در مدارس به آن پرداخته نمی‌شود یعنی در هیچ کلاس آموزشی ما آن‌ها را یاد نمی‌گیریم ولی مسائل بسیار مهمی هستند که در زندگی همه افراد وجود دارند، همه با آن برخورد می‌کنند و همه باید نسبت به این مسائل آگاهی داشته باشند که علی رغم اهمیتی که این مسائل دارند در مدارس و دانشگاه‌ها به این مسائل توجهی نشده و به آن‌ها پرداخته نمی‌شود امیدوارم مسئولین آموزش کشورها به این نوع کتاب‌ها توجه کنند و مسائلی که به درد افراد جامعه مخصوصاً کودکان می‌خورد را به آن‌ها آموزش دهند.
مهدیه قائمی
۱۴۰۲/۷/۱۴
سلام خدمت کتابراه و همراهان عزیز کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی دهند واقعیت جامعه و سازمان های آموزشی را بیان می کند.. سطر به سطرش منو سر کلاس برد و در حال حفظ کردن فرمولهایی که نه تنها به کار نیومد بلکه هزینه گزافی از من گرفت.. وقتی که در مدرسه و دانشگاه هدر می دهیم هیچوقت برنمی گردد درست سالهایی از عمرمان که بیشترین ظرفیت و انرژی و بازدهی رو داریم باید در کلاسهایی باشیم که حداقل ای کاش به نحوه درست آموزش می دیدیم... حالا از ما گذشت بیشتر به این فکر میکنم برای بچه هامون چه کنیم.. فک نکنم کسی حاضر باشه بچه اش را به جای یه مدرسه تاپ آموزشی بفرسته دوره های کنترل احساس.. یا به جای کلاس های فوق برنامه بفرسته کلاس های آموزش رفتار با جنس مخالف... سیستم آموزش در همه جای دنیا می لنگد... فقط برای ده پانزده درصد از اونایی که واقعا به این آموزش های منسجم مدرسه احتیاج دارن بقیه فقط بازنده هستن واین موضوع تکرار می شود نسل به نسل... تا موقعی که ارزش آدم ها به مدرک دانشگاهی هست و تا موقعی که دخترا و پسرا برای پر کردن وقت خالی و بالا بردن پرستیژشان وارد دانشگاه می شوند.. با تشکر از کتابراه
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۶/۲۸
کتاب خوبی برای من بود که برخی از قسمتاشو نشان کردم، دست مریزاد آلن دوباتن. توصیه این کتاب برای خواندن را بسیار شنیده و خوانده بودم و خرسندم که این کتاب را شنیدم و در کتابخانه خود دارم، سپاسگزارم. کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهد، واقعا از مطالبی صحبت می‌کند که در زندگی روزمره و راستی خویش برای هر فردی به عنوان پرسش یا چالش پیش می‌آید وبه راستی چرا در مدرسه الفبای زیستن را به ما نمی‌آموزند؟! آلن دوباتن، چنان از مباحث آموخته نشده در مدرسه داد سخن می‌زند که گویا خودش نیز با آن دست و پنجه نرم کرده است و چنان آن را برایت موشکافانه می‌کند گویی خویشتن خویش آن را عمیقا لمس کرده و موضوع زندگی کنونی ات است. ار آلن دوباتن، کتاب بسیار خواندم و شنیدم اما وقتی در مسیر رشد باشید پرسش‌ها و ترسهایی برایت پیش می‌آید که درمانده پاسخ می‌شوید و این کتاب را به دقت که گوش دهید می‌توانید از آن بهره بگیرید. بخش ۱۹ کتاب به خلاصه و تیتروار از بسیاری از راه حل‌های زندگی خواننده را آگاه می‌سازد. شاید دوباره به کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند، آلن دوباتن سر بزنم، خدا داند!؟
رامین یزدانی
۱۴۰۲/۶/۱۱
عرض ادب خدمت همه عزیزان بطور کلی فکر میکنم که همه یا بیشتر مسائل ریز و درشت شخصیت انسان‌ها و به طبع آن شخصیت و فرهنگ یک کشور و مردمش با نظام آموزشی رابطه مستقیم داره طبیعتا هرچقدر که نظام آموزشی قویتر، با برنامه تر و واقعی تر کار کنه و انسان هارو برای ورود به جامعه و آینده بهتر تربیت کنه، اون کشور و مردمش موفق تر و شادتر هستند و عدالت در حوزه‌های مختلف مخصوصا عدالت اقتصادی رشد بیشتری داره پس لازمه که مطالب آموزشی کاملا مفید و برای رشد شخصیت انسان‌ها و آمادگی آن‌ها برای آینده بکار گرفته شه چون قطعا همون بچه‌ی دیروز، مدیر و مسئول امروز و فردا خاهد شد... البته که در این بین حق و حقوق کارکنان نظام آموزش باید در حد بهترین‌ها باشه که با فراق بال و آرامش خاطر نسبت به مسئله بسیار مهم تدریس تلاش کننددر نهایت و بیتعارف کلی مبحث بی فایده در مدارس تدریس میشه و متاسفانه جای خالیه مسائلی در حوزه‌های تربیت شخصیت، مسائل روانشناسی و آموزش مسئولیت پذیری و... که کمک کنه فرد در آینده حتی شده برای خودش یک موجود مفید باشه کاملا احساس میشه نظام آموزشی هدفمند و کارآمد = کشوری قوی و با فرهنگ در همه حوزه ها
Daryush Parsa
۱۴۰۳/۲/۱۳
تلاش دولت‌های امروزی از کار انداختن تمام توانایی‌ها و فلج کردنه استعدادهای فردی و ایجاده چرخه اجباری به سمت بردگی‌ی اجتماعی و تبعیت از قوانین سود محور برای دولت‌ها و آرمان هاشونه. با درگیره اموراته مادی و رفع خواسته‌های ابتدایی به سخت‌ترین اشکاله ممکنخار شمردن ارزش‌های انسانی مثل متشخص بودن و اصالت‌های فردیوادار شدن به کاراکترهایی که برای رسیدن به اهدافمون با همه ارزش هامون باید خدافظی کنیم و به شکل اکثریت در بیایم تا فرضا، دارای شغلی با درآمدی حداقلی بشیم. منظورم اینه ک چرخه مدرسه توضیح جهانه پیش رومون و نمایشه حکومت ظالمانه‌اش برای به سکوت واداشتن و پذیرش بدون چون و چراهاس. این اثر هم تلاش کرده همین مطلب رو به شکلی ک امکان چاپش باشه قلم بزنه. پیشنهاد می‌کنم، هرچند بینش دوباتن خیلی نتونسته از قشر پایین جوامع توضیح مناسبی ارائه بده و مثال هاش همگی مناسبه قشره مرفه هست..
فوآد شبانی
۱۴۰۲/۹/۲۵
همیشه همینطوره! اصلا تو مدرسه هیچ وقت هیچ کس دغدغه نداره که تو فردا اگر تو دلت بخواد یه شریک خوب برای زندگی ات پیدا کنی یا اینکه بتونی به شغل مطابق با علایق و توانمندی‌های خودت پیدا کنی؛ چیزی یادت بده! مدرسه فقط جای نمره گرفته! تو مدرسه فقط باید فارغ التحصیل بشی و بیای بیرون. قرار نیست بیشتر از این باشه. آلن دوباتن بعنوان یک مربی دوستداشتنی تو این کتاب دستاتو میگیره و با خودش می‌بره تا یادت بده باید اینا رو خوب ببینی و درکش کنی! اگر یاد بگیری معاشرت با جنس مخالف یه مهارت اموختنیه یا پاسخ به سوال من کی هستم اگر هر چه قدر جزییات بیشتری داشته باشه می‌تونه بیشتر در مسیر انتخاب شغل آینده به تو بینش بهتری بده؛ اونوقت زندگی ات قشنگ تر میشه و میتونی زندگی دیگران را در اطراف خودت فقط با حضور خودت قشنگ تر کنی! اون موقع وقتی یاد گرفتی بهترین انتخاب‌ها کدومه؛ لازم نیست کار خاصی کنی. فقط خودت باش!
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۶/۳۰
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی. آلن دوباتن و سبک نگارش ایشون بسیار روان و اندیشه‌های مدرن و خاص خودش را دارد که برای خیلی‌ها می‌تونه کمک باشه برای رسیدن به جواب خیلی از سوالها. به شخصه با ایشون و کتابهاشون ارتباط خوبی برقرار می‌کنم و درک می‌کنم مطالب ذکر شده را و سعی می‌کنم در زندگیم به کار ببرمشون. اینکه در مدرسه خیلی چیزهای اساسی و پایه برای خودت بودن و رشد فردی چه در جامعه و چه در خانواده به ما آموخته نشده اصلا شکی درش نیست و این فلسفه‌ی زیستن خودش به نظرم یه مدرک دانشگاهی می‌خواد اگر بخواهیم به شیوه‌ی فلسفه‌ی مدرن آقای دو باتن پیش بریم. که خود این کتاب و مطالعه کتاب‌های دیگر ایشون همون مدرک دانشگاهی رو برامون به همراه میاره که بیشتر از خیلی رشته‌ها و دروس به دردمون خواهد خورد. ترجمه‌ی خوب و خوانش مطلوبی هم داره این کتاب. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این اثر عالی.
ALI REZAEI
۱۴۰۲/۸/۲۱
نقد کتاب: عالی بود این کتاب کتابی اندیشمندانه یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که شنیده‌ام داستان آن به شدت نو و خلاقانه طراحی شده بود و توانست بین اجزای مختلف آن انسجام و ارتباط تشکیل شود. در ابتدا توصیف‌های زیبا و همچنین طنز نرمی را شاهد بودیم که به شدت هوشمندانه بودند همچنین لفظ بازی و بازی با کلمات آن خیلی خوب بود در اواسط هم که شاهد رویارویی حوا با آدم بودیم که به شدت عاشقانه و احساسی بود که توانست حس قلبی نویسنده را نسب به این موضوع به خوبی بازتاب بدهد فقط در کمتر جایی میتوان دید که کلمات و اصطلاحات همدیگر را نقض کنند و هماهنگی افت میکرد اما درکل پکیج خوبی ارائه شد گویندگی هم که به شدت با احساس و ادراک بیان شد و توانست پیش از بیش مارا ب فیض برساند موارد مثبت انسجام بین محتوا احساسی و عاشقانه بودن گویندگی عالیمنفی گاها بین کلمات نا هماهنگی پیش میامد
حسین امینی
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
با سلام و درود خدمت شما همراهان
نام کتاب واقعا برای محتویات این کتاب برازنده است
در این کتاب آلن دوباتن نگاه مارا به مسایلی که برای ما روزمره شده و ناخوداگاه از انها میگذاریم معطوف میکند که چگونه اموزه‌های ما در دوران کودکی و مفاهیمی که در ان دوران یاد میگیریم را همواره به دنبال خود داریم و از انها در روش‌های تصمیم گیری و شیوه ارتباط روزمره خود استفاده میکنیم در این کتاب می‌آموزیم که چگونه از ذهن اگاه خود در مشکلات بهره ببریم و از راهنمایی هایش استفاده کنیم همچنین در کنار این‌ها صدای زیبای گوینده و شیوا بودن سخن ایشان به ارزش این کتاب افزوده است
با تشکر از شما دوستانی که زمان خود را به خواندن این نظر اختصاص دادید
محمد فروهر
۱۴۰۳/۱/۴
در مدرسه و دانشگاه خیلی چیزها آموزش داده نمیشه. حتی کاربرد عملی خود خیلی از مفاهیم علمی هم به ما گفته نمیشه. یه روز از یکی از دوستان که ریاضی میخوند درباره برخی قضایای ریاضی پرسیدم، گفتم واقعا به ما چه ربطی داره این مباحث گنگ، غیر کاربردی و آزار دهنده؟ گفت ببین مثلا میخواهیم یه پل بسازیم باید ببینیم که شیب این پل باید چقدر باشه که اتوموبیل‌های مختلف اعم از سواری، کامیون و... توان بالا رفتن از اون رو داشته باشند. این مثال به نظرم جذاب و کاربردی اومد. به نظرم مهمترین درسی که باید در مدرسه و دانشگاه به ما آموزش داده بشه «هدفه» هدف کل چیزیه که ما بهش نیاز داریم تو زندگی.
S K
۱۴۰۳/۱/۱۳
برای من فقط اسم آلن دوباتن کافی هست تا این کتاب را گوش بدهم. همزمان با گوش دادن کتاب صوتی کارهای دیگرم را انجام میدهم و این برای من با زمان محدود مزیت بزرگی است. اما نمیدانم شاید صدای گوینده و یا ترجمه کتاب طوری هست که نمیتوانم همزمان کار دیگری انجام دهم. کمی ترجمه کتاب برایم روان نبود. نیاز به تمرکز بیشتر داشتم تا مفهوم کتاب را درک کنم و رشته کلام کتاب از دستم خارج نشود. صدای گوینده خوب بود اما بالا و پایین نداشت. اما همه اینها باعث نمیشه پیشنهادش نکنم. از اون کتابها هست که گوش دادنش برای من زمان زیادی میخواد. ممنونم از دوست خوبم کتابراه ❤
سیاووش جلالی مهر
۱۴۰۳/۱/۸
اکنون دیگر بر همگان ثابت شده که نظامهای آموزشی در سرتاسر جهان نقصهای فراوانی دارند. حتی در کشورهای پیشرفته نظام آموزشی فقط مقداری مطالب را به طور کلاسیک سعی دارد برای دانش آموز ازبر نماید و دانش آموخته باید بعد اتمام تحصیلات دانشگاهی، تازه باید به‌طور عملی و پویا آموزش ببیند و یا با استفاده از روش آزمون خطا کم کم به مهارت لازم دست یابد و یا همکاری با تجربه داشته باشد که به او تجارب خود را بیاموزد
این کتاب سعی دارد اینگونه آموزش‌ها را یاد آور شود و راهی برای جبران نقص نظامهای آموزشی سرتاسر گیتی بیابد
نسیم افتخار
۱۴۰۲/۶/۵
سلام به دوستان کتاب خونم
پادکستی که گوش دادم یکی از کتابهای واقعا مفید وکاربردی درزمینه پیشرفت فردی و موفقیت هستش.
زبان کتاب ساده و روانه و محدودیت سنی خاصی نداره. هرکسی بنابه سن و موقعیتش می‌تونه از مطالب مفید کتاب استفاده کنه. مطالب و‌موضوعاتی که درکتاب مطرح شده بیشتر درمورد زندگی روزانه و تجربیاتی هست که درهیچ جا ومدرسه‌ای آموزش داده نمیشه و اتفاقا همین مسائل درکنار زندگی کاری و حرفه‌ای بسیار مهم هستن. ودرآخر اینکه فصلهای کتاب کوتاهه و موجب دلزدگی نمیشه
ممنون از کتابراه عزیز🌺
فائقه
۱۴۰۲/۵/۱۹
یه کتاب خوب عالی کاربردی مفید و به درد به خور به شرطی که واقعا در موردش فکر و تامل و عمل کنی پیشنهاد میشه حتما کتاب کاش وقتی بیست ساله بودم رو هم گوش کنید ولی میخوام به تمام دهه شصتی‌ها بگم هیچ وقت دیر نیست درسته دیگه نوجوان و بیست ساله نیستی ولی از همین امروز هم میتونی زندگیت رو تغییر بدی و در مورد درسهای مدرسه بچه هات اونقدر سخت نگیر و اجازه بده آزادی عمل داشته باشن و در کارهای هنری صنعت تخصص بگیرن و باور کن بیشتر به دردشون میخوره تا هندسه و الگوریم و مثلثات مدرسه برای همتون آرزوی موفقیت دارم
عبدالباسط حسینی ساعی
۱۴۰۲/۶/۹
این کتاب با تشریح و موشکافی سیستم آموزشی مدارس این واقعیت را بیان میکند که یک انسان موفق برای موفقیت غیر از آموزش آکادمیک نیاز به کسب تجربه‌ها و دانشی دارد که در خارج از مدرسه بدست می‌آید و صرفا شاگرد ممتاز بودن دلیل بر داشتن آینده ایده آل و موفقیت فردی نیست لذا اشخاص باید جهت رشد و تعالی شخصیت خود به دنبال آموزه‌هایی باشند تا درکنار تحصیلات به کمک آن‌ها بیایند مطالب این کتاب برای والدین و همچنین نوجوانان و جوانانی که قصد شناخت بیشتر راه‌های موفقیت را دارند مناسب است
علی مستانی
۱۴۰۲/۱۰/۳
سلام خدمت کتابراهی‌های عزیز
من انتظار نکات بهتر و بیشتری رو، از کتاب داشتم اما خب بیشتر برخلاف اسمش نقری بود به چیزهایی که در مدرسه یاد میگیریم و کنش‌ها و واکنش‌های اجتماعی و، روزمره‌مون رو با توجه به اونها ریشه‌یابی میکرد و دربرخی موارد راهنمایی میکرد. بعنوان یک کتاب صوتی که بخواهیم توی مسیر رفت و آمد گوش کنیم کتاب خوب و مناسبی هست. نکته دیگه اینکه کتاب جریان کندی داره و من سرعت پخش رو دو برابر کردم تا قابل فهم بشه و خسته کننده نباشه.
محسن ربیعی
۱۴۰۲/۶/۱۴
بحث و گفتگو در مورد مسائل مهم و اساسی زندگی هر انسان که نیاز به پرداختن به آن‌ها کاملاً ضروری و مورد نیاز است. این مباحث و موضوعات زیر بنای زندگی و شاکله شخصیت هر فرد خواهدبود ولی متاسفانه جزئ دروس‌ و آموزش‌های دوران‌ مدرسه نمی‌باشد و آموزش و پرورش به صورت واضح و به صورت تدریس بعنوان‌ کتاب دوران‌ مدرسه به آن نپرداخته است و خلا آن در زندگی تمامی افراد جامعه ودر دوران بزرگسالی و میانسالی کاملاً حس می‌شود.
تکتم اصغری
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
در نظام اموزشی کودکان برای فرمانبرداری، از خودگذشتگی، پذیرش ستم و شکایت نکردن، نادیده گرفته شدن، توهین شدن، خلاق نبودن، کنجکاو نبودن، سرپیچی نکردن، شک نکردن و..... بسیاری ویژگی‌های دیگر در جهت برده بودن و عروسک نخی بودن تربیت می‌شوند.
چه بسا اگر این کتاب در ایران نوشته میشد بسیار چیزهای دیگر هم به آن افزوده میشد.
کتاب رو بخونید و به همه بخش هاش عمیق فکر کنید.
کتاب رو بخونیم و مثل اونچه تربیت شدیم، نباشیم!
نسترن مرادیانی
۱۴۰۲/۷/۲۵
اگه ابتدای راه خودسازی و خود باوری هستید این کتاب خیلی خیلی به شما کمک میکنه. در این کتاب با اشاره به نکات مهمی درباره سیستم آموزش جامعه و مهارتهایی که برای زندگی کردن حقیقتا به آن‌ها نیاز داریم تلنگری میزنه به خواننده یا شنونده و در حقیقت زنگی برای هشیاری خانواده‌ها، والدین، معلمان و مربیان هست. در این کتاب صوتی: مطالب کتاب مفید، صدای راوی عالی ولیکن نحوه گویندگی کسل کننده بود.
نازی روستایی
۱۴۰۲/۶/۲۰
یک کتاب عالی بود و من واقعا دوسش داشتم نکات عالی گفته که برای زندگی در جامع واقعا کاربردی و مفید هست و توصیه من این هست که اگر واقعا میخواهید زندگی شاد تر و آسوده تری داشته باشید حتما این کتاب مفید خواهد بود و یک ویژگی خیلی خوب که دارد این است که مطالب را با مثال از کودکی و سالهای زندگی بیان کرده و مرز بین کودکی و بزرگسالی رو به خوبی از هم جدا میکند
نگار فومن
۱۴۰۲/۶/۸
کتاب مفیدی هست، تو مدرسه وظیفه ندارن که همه چیز رو آموزش بدن، یه سری وظایف برای والدین هست. به نظرم مطالب این کتاب والدین باید بخونن. مطالب واقعیت موجود در زندگی رو بیان میکنه. در کتاب بعضی از جملات رو منفی بیان میکنن، مثلا گفته شده شما نمیتوانید از زندگی خوشتون بیاد مگر اینکه معصوم باشید یا.... در مورد گوینده میشه گفت در میان بعضی از جملات بیش از نیاز مکث کرده بودن.
Sama seddigh
۱۴۰۲/۵/۱۷
سلام، کتاب سعی داره اون نگاهی که تو مدرسه به ما دیکته شده، و البته یک عالمه نکته حکیمانه که توی طول مسیر زندگی نیاز داریم رو بگه، اگر توی روابط، ناتوانی تو تعامل با خودتون، احساس کم از آزادی، درگیر هستید و رنج می‌کشید این کتاب رو بار‌ها بخونید. خوندنش برای من راه گشا بود، ایکاش زودتر و هدفمند تر سراغ این سبک از کتاب‌ها و این نویسنده میرفتم.
گلناز دادرس
۱۴۰۲/۶/۲۷
ترجمه به خصوص در فصول آخر فاجعه بود. خوانش علاوه بر این که به طور کلی در حد یک روخوانی ساده و کسل کننده و یکنواخت بود، در موارد زیادی نیز جمله با لحن اشتباه خوانده و موجب ایجاد سردرگمی و برداشت نادرست می‌شد. جملات در بسیاری از قسمت‌ها طولانی و ثقیل، و خوانش بد نیز مزید بر علت بود که بعد از پایان جمله نیاز به گوش کردن مجدد جمله برای درک مفهوم آن وجود داشته باشد.
مهسا تبریزی
۱۴۰۲/۵/۳۱
این کتاب پر از حقایق و خیلی مفید ولی یک نکته‌ای هست که این کتاب مناسب نسل‌های قدیمی تر هستش نسل جدید نیازی به این کتاب نداره! این دوره جدید بچه‌ها از یک میزان سرکشی برخوردارند که نه تنها دروس براشون اهمیتی نداره بلکه به شدت بی احترامی میکنن به معلم و سیستم و همه چی رو زیر سؤال می‌برند... خب نسل مبتکر و خلاقی هم هستند و خیلی بی پروا دنبال خواسته هاشونن
Atamalek Hashemi
۱۴۰۲/۵/۱۶
نظام آموزشی‌ ما (نمی‌دانم؛ شما همه جا همینطور باشد) معمولاً بچه را تک بعدی بار می‌آورد. آموختن مهارتهای زندگی -بخصوص مهارتهای عملی- از جمله امور مهمی است که متأسفانه در مدارس از آن‌ها غفلت شده است که نویسنده در این کتاب در جهت رفع همین نقصان تلاش نموده و در مجموع می‌توان گفت کتابی خوب و کاربردی از آب درآمده است
Giema Tehrani
۱۴۰۲/۹/۱۸
کتابیست ارزشمند در دستان شما خواننده‌ی گرامی مشروط به آنکه جستوجگر مسیر درون خویشتن بینی باشید. نویسنده با پرداختن به جزئیاتی شگرف که دراعماق بخش‌های مطرود (سایه) از طرحواره‌ها به شکل موذیانه‌ای ماوا گزیده‌اند کمک میکند بتوانید الگوریم شخصی خود برای استخراج این گوهرهای پالایش نشده را بسازید. موفق باشید به مهر سپاس از تیم گرانمند کتابراه
Heewa
۱۴۰۳/۱/۷
خیلی متفاوته، باید بخونید تا متوجه این وجه تمایز بشید، ‌ای کاش همه آموزگاران این کتاب رو بخونن تا شاید روزی برسه که نظام آموزشی هم این مطالب رو لحاظ کنه چون واقعا پرورش یه روح سالم خیلی مهم تر از علم آموزیه. ولی باز هم خانواده‌ها با دانش کافی میتونن این مواردی که در کتاب مطرح شده رو در تربیت فرزندانشون لحاظ کنند
صدیقه فتحی
۱۴۰۲/۵/۳۰
کتاب عالی هست از آنجایی که سیستم های آموزشی در دنیا راهی برای تربیت دانش آموزان به عنوان نیروی کار مفید برای حکومت ها هستند قرار نیست راه درست زندگی که منتهی به آرامش و صلح شود را نشان دهند ولی در این کتاب راه های رسیدن به آرامش و صلح بیان شده است و خود من به عنوان دبیر سعی می کنم چنین مواردی را در کلاس بیان کنم
Raana Mansouri
۱۴۰۲/۵/۱۹
کتابی عالی بود دقیقا نشان میدهد که چگونه نامحسوس جلوی شکوفایی ما گرفته شده و چطور ذهن مارا برنامه ریزی کرده آمد برای رسیدن افرادی خاص به اهدافشان توسط قشر اکثریت جامعه ممنونم از کتاب رآه برای این کتاب ارزشمند، در کل بیشتر کتابهای نوشته شده توسط آلن دوباتن ارزشمند هستند، ممنون از خانم عالی برای خوانش زیبا
Melika , S
۱۴۰۲/۷/۱
کتاب بسیار خوب و مفید. صدای راوی عالی و دلنشین. با مهارت فوق العاده‌ای کتاب را برای مخاطب روایت می‌کردند. همونطور که از اسمش معلوم به نکات شخصیتی و پر کاربردی اشاره می‌کنه. به همه مطالعش پیشنهاد می‌کنم. تشکر فراوان به خاطر این کتاب با ارزش که من بصورت رایگان در زمان محدود، استفاده کردم.
شقایق حسینی
۱۴۰۲/۶/۲۵
بسیار کتاب کاربردى و آموزنده اى بود صداى گوینده هم عالى بود فقط به نظر بنده اگر نویسنده براى هر فصل مثال هاى بیشترى میزد و مقدارى وارد جزییات میشد به نظرم بهتر بود و ماندگارى نکات هم در ذهنمان طولانى تر میشد به هرحال ممنونم از کتابراه که همچین کتاب هایى را رایگان در اختیار ما قرار میدهد.
حامد حیدری
۱۴۰۲/۶/۱۳
با احترام به نویسنده: ۱. سعی شده کتاب جامعی باشه ولی نوک زدن به هر موضوع باعث جامعیت کتاب یا مقاله نمیشه۲. بعضا عنوان مطالب با محتوای آن همخوان نبود. ۳. برای بنده مطالب خیلی گنگ و مبهم بود۴.‌ای کاش به یک موضوع پرداخته می‌شد و همه جوانب آن بررسی می‌شد تا خروجی برای خواننده داشته باشه
Mohammad Bagheri
۱۴۰۲/۶/۶
سیستم آموزشی در کل دنیا کارایی قابل قبولی نداره و در این بین سیستم آموزشی در ایران هم جزو ناکارآمدترین و ناعادلانه‌ترین وضعیت ممکنه قرار داره، موضوعی که کشورهای جهان اول مدت هاست به اون پی بردن و سالیان سال هست که برای رفع مشکلات و بهبود شرایط اون تلاش می‌کنن.
Timaasssinger
۱۴۰۲/۵/۲۶
آلن دوباتن تو این کتاب با اشاره به نکته‌های فراموش شده و زوایای پنهان، سعی در تشویق ذهن انسان برای توجه کردن به مسائل بسیار مهمی است که نقش آن‌ها امروزه در زندگی ما کمرنگ شده است مسائلی که میتوانند ما را در روابط و جایگاه اجتماعی یاری برسانند. سپاس از کتابهای خوبتون
سیروس ابراهیمی شادپی
۱۴۰۲/۵/۲۰
سلام به نظر من این کتاب کم نظیر است و برای همه افراد و در همه ی سنین کار برد دارد ولی اگر در مقطع نوجوانی این کتاب را مطالعه میکردم یا می شنیدم خیلی عالی بود پیشنهاد می کنم نوجوانان و جوانان این کتاب را با دقت بشنوند و به کار ببندند واقعا عالی بود با سپاس از کتابراه
روزبه هرمزی
۱۴۰۳/۲/۱۱
این کتاب رو همه معلم‌ها و مدیران، خصوصا برنامه ریزهای اموزشی باید بخونند. با خوندن این کتاب متوجه میشیم که سیستم اموزش ما چقدر عیب و ایراد داره و چقدر از دنیا عقب هست! به عنوان یک معلم میگم، نظرم اینه که این کتاب باید در دانشگاه‌های تربیت معلم تدریس بشه
Ali Talebi
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب فوق العاده ایه ولی در خیلی از فصول، بطور سر بسته به موضوعات اشاره می‌کنه که البته به توجه که گسترگی موضوع کتاب، قابل پذیرشه. به نظر من در کنار کتاب در باب تربیت احساسات از همین نویسنده ترکیب تربیتی بی نظیری به وجود میاد
sadaf khd
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
کتاب خوبیه به دوستان توصیه میکنم کتاب متنی رو تهیه کنند و هر چند مدت یکبار مجددا مرور کنند چون تکرار که بشه داخل ذهن میمونه
کلیات کتاب واقعا تاثیر گذار و خوبه هرچند من با گوینده و خوانش و صدای ایشون روی کتاب ارتباط برقرار نکردم
شیرین سنادی
۱۴۰۲/۸/۱۳
یکی از بهترین کتاب‌هایی که خواندم. آنقدر مطالب آموزنده و خوبی دارد که باید بارها خوانده شود. برای هر حس و موقعیتی تعریف و راه حلهای بسیار منطقی و جالبی ارائه شده. آلن دوباتن نویسنده‌ای با عقاید فوق العاده‌ای هست. ممنون از کتابراه
Sheri F
۱۴۰۲/۷/۴
به نظرم این کتاب و گوش دادن بهش از مدرسه رفتن هم کسالت بار تر بود. تنها کاری که کرد این کتاب به یادمون آورد که چقدر دوران سختی داشتیم در زمان تحصیل و با خوانش و موضوعات کسالت بار واقعا توان اینکه تا آخر کتابو گوش بدم نداشتم
آتش یخ
۱۴۰۲/۶/۸
واقعا هیچ ربطی به عنوان کتاب نداشت، این دقیقا برای من حکم اون تخمه تلخ وسط تخمه خوردن بود. هر بازار یابی بلند شده یه کاسبی توی جامعه مهم و قابل احترام اهل قلم زده، این کتاب او همه کتاب‌های مثل این چیزی جز حمله به حرمت کتاب نیستن
نرگس نودهی
۱۴۰۲/۵/۳۰
واقعا از شنیدنش لذت بردم... به نظرم این کتابیه که باید همه بخوننیه سری از مطالبش رو از قبل بهش اعتقاد داشتم ولی تواین کتاب همه‌ی مسائلی رو که باید هر روز تو ذهنمون مرور کنیم و بهش پایبند باشیم رو به طور کلی و کامل گوشزد کرده
محمد فراهانی
۱۴۰۲/۵/۲۰
واقعا کتاب خوبیست شدیدا به همه توصیه میکنم مخصوصا کسانی که فرزند دارند شاید ما به عنوان پدر ومادر بتوانیم ناکارآمدی مدرسه برای ساخت انسان‌هایی با توانمندی روحی و روانی بالا در برابر ناکامیهای زندگی فرزندانمان در آینده را جبران کنیم
رویا
۱۴۰۲/۵/۱۶
سلام وقت بخیرکتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند خیلی مطالب عالی و مفیدی را بیان کرده است‌ای کاش این مطلب در مدرسه مورد توجه قرار می‌گرفت و جز دروسی بود که تدریس می‌شد. مخصوصاً در مقاطع بالاتربا سپاس از کتابراه
مرجان اسماعیلی
۱۴۰۲/۱۲/۸
این کتاب هم مثل سایر آثار آلن دو باتن مفاهیم عمیق را به زبانی ساده آموزش می‌دهد. در این کتاب به ما یاد می‌دهد که چه چیزهایی در زندگی مهم و اصولی هستند و چه طور باید آن‌ها را تمرین کرد. از خواندن کتاب لذت بردم.
سیداحمدرضا حسینی
۱۴۰۲/۷/۲۳
کتاب صوتی حقایق تلخی رو بیان میکنه که من متاسفانه بعد از چهل و هفت سال به اون پی بردم. لازم است جوانان و نوجوانان با حقایق و واقعیت‌های اجتماع آشنا بشن و از همون سن کم مسیر بهتری رو برای زندگی آینده انتخاب کنن
1 2 3 4 >>