معرفی و دانلود کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند

عکس جلد کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند

آلن دوباتن در کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند، از مباحثی با شما سخن می‌گوید که علی‌رغم اهمیت بالایشان، هرگز مورد توجه سیستم‌های آموزشی مدارس نبوده‌اند. مسائلی که در دنیای واقعی قطعاً با آن‌ها رویارو خواهید شد اما هرگز آموزشی عملی برای حل آن‌ها در مدارس نمی‌بینید. این کتاب روانشناختی، خود مدرسه‌ای جامع برای یادگیری نکاتی است که در مواجهه با اتفاقات و مشکلات روزمره به آن‌ها نیاز دارید.

درباره‌ی کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند

احتمالاً همه‌ی کسانی که در حال خواندن این سطور هستند با سیستم آموزشی رایج آشنایی کامل دارند و چه‌بسا دوره‌ی دوازده‌ساله‌ی مدرسه را به پایان رسانده باشند و شاید هنوز هم به‌عنوان دانش‌آموز در حال تکمیل دوران تحصیل خود باشند. البته که دوازده سال برای یادگیری زمان کمی نیست اما اگر سری به گذشته‌ی خود یا اوضاع کنونی خیلی از دانش‌آموزان بزنیم، می‌بینیم سال‌های مدرسه آن‌طور که باید، افراد را برای موفقیت در زندگی واقعی آماده نمی‌کند! انکار نمی‌کنیم که انبوهی از نکات علمی و تئوریک به دانش‌آموزان ارائه می‌شود و آن‌ها را برای تبدیل شدن به دانشمندان و متفکران آینده آماده می‌کند اما قرار نیست که همه دانشمند شوند! پس تکلیف دانش‌آموزانی که می‌خواهند به دور از هیاهوی دنیای علمی، تنها در زمینه‌ی روابط اجتماعی، بروز احساسات، انجام تصمیمات درست و واکنش صحیح به پیشامدهای معمول زندگی و مواردی از این‌دست، یک زندگی موفق داشته باشند، چه خواهد شد؟ آیا مدارس تدبیری برای چنین نیازهایی در نظر گرفته‌اند؟ به طور کلی، آیا مدارس در خلال آموزش‌های خود به تدریس مهارت‌های لازم برای زندگی هم توجه دارند؟ تجربه نشان داده که این دست از آموزش‌ها یا در برنامه‌ریزی‌های مدارس قرار ندارند و یا اگر برنامه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شده، ناقص و ناکارآمد بوده است.

بااین‌حال چه باید کرد؟ چطور باید خود یا فرزندانمان را از نکات و آموزه‌هایی باخبر کنیم که به‌‌واقع برای داشتن یک زندگی سالم ضرورت دارند؟ خبر خوب اینکه یکی از بهترین کتاب‌های سودمند این حوزه، به قلم آلن دوباتن (Alain de Botton) هم‌اکنون روبه‌روی شماست. کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند (What They Forgot To Teach You At School) کمبودهای آموزش‌های بعضاً غیرکاربردی مدارس را برایتان جبران خواهد کرد.

بیست‌و‌یک فصل، ساختار کتاب حاضر را تشکیل می‌دهند. در فصل نخست عملکرد آموزشی مدارس به چالش کشیده شده و برخی از مبانی آن زیر سؤال برده می‌شود. در ادامه می‌آموزید که برای رفتارهای خود به اجازه گرفتن، آن‌طور که در کلاس‌های درس متداول است، نیازی ندارید. هیچ‌کس دانای کل نیست ولو اینکه معلم شما باشد و اینکه شما وظیفه دارید در وهله‌ی اول، شخصیت کودکانه‌ی خود و نیازهایتان را مورد توجه قرار دهید. می‌آموزید خودتان را فارغ از نمره و قضاوت‌های اطرافیان دوست بدارید. می‌بینید که با دیگران شباهت‌های بسیاری دارید پس طبیعتاً عملکرد شما هم در بسیاری از موارد مشابه ایشان خواهد بود. مهربانی، ترمیم روابط خود با دیگران، کنترل خلق‌و‌خوی خود و تسلط بر آن، توجه به ندای درونی‌تان و تلاش برای دستیابی به بلوغ احساسی از موضوعاتی هستند که آلن دوباتن در کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند مورد بررسی قرار داده.

نویسنده در ادامه به شما می‌آموزد که کمی خودخواهی اصلاً بد نیست، بلکه لازمه‌ی سلامت روحی شما خواهد بود. گاهی لازم است قید دیگران و توقعاتی که از شما دارند را بزنید تا آرامش روحی را در زندگی‌تان جاری کنید. دوباتن در کنار نکات روانشناختی اثر حاضر، توصیه‌‌هایی را نیز برای انتخاب همسر به شما ارائه خواهد کرد. بهبودپذیری روابط عاطفی آسیب‌دیده، جایگزین کردن برنامه‌های بهتر به‌جای برنامه‌ی فعلی و یادآوری اینکه زمان محدودی را برای زندگی در اختیار دارید از دیگر مباحث این کتاب شنیدنی به شمار می‌روند. باید بدانید که آزادی همان دستاورد والایی است که در پایان کتاب نصیب شما خواهد شد.

اگر احساس می‌کنید با وجود آموزش‌های مدرسه، آن‌طور که لازم است برای موفقیت در دنیای بیرون آماده نشده‌اید و طی سال‌های تحصیل عادت‌هایی در وجودتان جا خوش کرده که پیامدهای ناخوشایندی را برایتان به‌دنبال خواهد داشت، وقت آن رسیده با آلن دوباتن در کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند همراه شوید.

توران عالی برگردان این کتاب گویا را به عهده داشته. انتشارات کتاب‌سرای نیک چاپ نسخه‌ی متنی و نشر جیحون انتشار نسخه‌ی صوتی آن را به انجام رسانده است. این اثر روانشناختی را با صدای افروز هاشمی می‌شنوید.

درباره مجموعه‌ کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی

آلن دوباتن در سال 2008 به همراه جمعی از مربیان و نویسندگان حوزه‌ی روانشناسی و فلسفه و سایر علوم، مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) را راه‌اندازی کردند. مدرسه‌ای که در حال حاضر در بسیاری از شهرهای مهم دنیا همچون لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و... فعالیت می‌کند و مسائل و دغدغه‌های روزمره‌ی زندگی مردم از جمله روابط، کار، معاشرت، آرامش و... را سوژه‌ی اصلی کار خود قرار داده است.

دوباتن درباره‌ی این مدرسه می‌گوید: «ایده‌ی راه‌اندازی مدرسه‌ی زندگی به خاطر به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک بود. در واقع می‌خواستیم که دانش و فرهنگ را به گونه‌ای سازماندهی کنیم که به سمت زندگی عادی مردم بچرخد.»

مدرسه‌ی زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، حدود 343 هزار دنبال‌کننده در فیس‌بوک، بیش از 183 هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال‌کننده در توییتر با سرعت بالایی در حال رشد است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند

  • اثری فوق‌العاده و منحصربه‌فرد! (عایشه هزاریکا، رادیو تایمز)
  • کتابی عالی پیرامون حیاتی‌ترین و اصلی‌ترین موضوعات جهان! (جو گود، بی. بی. سی. لندن)
  • درس‌هایی سودمند برای کاهش آسیب‌هایی که ممکن است به خودمان یا دیگران وارد کنیم. (آیریش تایمز)
  • راهنمایی کاربردی برای مواجهه با مشکلات دنیای واقعی و زندگی در جهان قرن بیست‌و‌یکمی! (Waitrose Weekend)
  • یک کاوش سنجیده درمورد درس‌های زندگی واقعی که شاید در کودکی به ما آموزش داده نشده باشند. مطالعه‌ی آن به نظرم واقعاً مفید است. (بررسی NetGalley)
  • مختصر، فشرده و نشاط‌آور! کتاب حاضر مقدمه‌ای عالی برای زندگی خارج از مدرسه است. رساله‌ای متقاعدکننده و اطمینان‌بخش درباره‌ی درس‌هایی که خیلی دیر در زندگی یاد می‌گیریم. (بررسی NetGalley)
  • کتابی مختصر اما شگفت‌انگیز و پر از نکات زیرکانه که قطعاً در 10 سال گذشته، بعد از آموزش‌های مدرسه کمک زیادی به من کرده است. (گودریدز)

کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کسانی که به بازاندیشی درمورد کارکردهای نهادهای آموزشی همچون مدرسه و فلسفه‌ی وجودی آن‌ها علاقه دارند، جذاب خواهد بود. همچنین نکاتی را به ایشان خواهد آموخت که در مدارس از آموزش آن‌ها غفلت شده اما برای داشتن یک زندگی شاد و سالم بسیار ضروری هستند.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن نویسنده، فیلسوف، همچنین مجری مشهوری است که در حال حاضر در انگلستان سکونت دارد. او غالباً به سبب مجموعه کتاب مدرسه‌ی زندگی به شهرت و محبوبیت رسیده. او در این مجموعه تلاش داشته، مسائل روزمره‌ی زندگی را از نگاه فلسفه ببینید و دیدگاه ما را نیز در این مورد متحول کند. موضوعاتی از جمله زندگی، عشق، دوستی، مرگ، اندوه و پدیده‌های از این‌دست محوریت کتاب‌های دوباتن را می‌سازند.

از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن می‌توان به «هنر سیروسفر»، «جستارهایی در باب عشق»، «هنر همچون درمان»، «یک هفته در فرودگاه»، «تسلی‌بخش‌های فلسفه»، «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «خوشی‌ها و مصائب کار» و «در باب مشاهده و ادراک» اشاره نمود.

در بخشی از کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند می‌شنویم

شاید در دوران کودکی هیچ اولویتی بالاتر از تحصیل وجود نداشته باشد. در سال‌های اولیه است که باید با قدرت خاصی به‌دنبال آموختن درس‌ها باشیم و تجربیاتی را کسب کنیم که به ما کمک می‌کنند با موفقیت آن‌ها را در مشکلات دوران بزرگسالی به کار ببریم. با مطالعه‌ی سخت و هوشمندانه بهترین فرصت را داریم که از داشتن دوران میان‌سالی همراه با سردرگمی و سرافکندگی، پشیمانی و اندوه جلوگیری کنیم. بارها به ما گفته شده است که کلید موفقیت در بزرگسالی در آموزش دوران کودکی نهفته است؛ به همین دلیل است که ما کودکان کسل را در صبح‌های تاریک زمستان با کوله‌پشتی پر به دنیای خارج می‌فرستیم تا روز خود را با مطالعه‌ی هندسی مختصاتی و مقالات نامحدود، تأثیر اجتماعی تغییرات مذهبی و اقتصادی تحت حکومت ادوارد ششم و جایگاه فلسفه‌ی ارسطو در مبحث دوزخ دانته بگذرانند.

در رویکرد ما یک نکته‌ی بسیار قابل‌ملاحظه وجود دارد، موضوعی که تقریباً بیش از هرچیزی این قابلیت را دارد که به ما کمک کند تا از خطرات دوران بزرگسالی اجتناب کنیم و ما را به‌سوی کمال هدایت کند؛ موضوعی که بیش از هر موضوع دیگری قدرت تعیین‌کننده‌ای برای رهایی ما دارد، درحالی که در هیچ مدرسه و دانشکده‌ای روی هیچ نقطه از این سیاره آموزش داده نمی‌شود. طنز دیگر این است که این موضوع مطالعه‌نشده موضوعی است که ما در سال‌های اولیه‌ی خود هرروز آن را تجربه می‌کنیم. این بخشی از تجربه‌ی قابل‌لمس ماست که در اطراف ما آشکار می‌شود، مانند هوا نامرئیست و به‌سختی زمان لمس می‌شود. البته این موضوع مفقودی همان دوران کودکی خود ماست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
8 دقیقه
مقدمه
14 دقیقه
فصل یک: زیر سؤال بردن مدرسه
14 دقیقه
فصل دو: به اجازه احتیاج ندارید
15 دقیقه
فصل سه: هیچ‌کس اهمیت نمی‌دهد
14 دقیقه
فصل چهار: هیچ‌کس نمی‌داند
12 دقیقه
فصل پنج: کودکی خود را دریابید
10 دقیقه
فصل شش: خودتان را دوست بدارید
8 دقیقه
فصل هفت: دیگران خیلی شبیه شما هستند
8 دقیقه
فصل هشت: مهربان باشید
12 دقیقه
فصل نه: روابط خود را ترمیم کنید
11 دقیقه
فصل ده: خلق‌وخوی خود را کنترل کنید
9 دقیقه
فصل یازده: به فرد بالغ درون گوش کنید
8 دقیقه
فصل دوازده: بلوغ احساسی را هدف قرار دهید
9 دقیقه
فصل سیزده: بیشتر خودخواه باشید
8 دقیقه
فصل چهارده: قید دیگران را بزنید
12 دقیقه
فصل پانزده: همسر خود را بادقت انتخاب کنید
10 دقیقه
فصل شانزده: بهبودپذیری روابط عاطفی
8 دقیقه
فصل هفده: همیشه برنامه‌ی جایگزین وجود دارد
15 دقیقه
فصل هجده: زمان محدود است
17 دقیقه
فصل نوزده: آزاد باشید
8 دقیقه
فصل بیست: مقصدی وجود ندارد
10 دقیقه
فصل بیست‌ویک: زندگی را جدی نگیرید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند
نویسنده
مترجمتوران عالی
راویافروز هاشمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند

نجمه
۱۴۰۲/۵/۱۶
هنوزم که هنوزه یادم نمیاد کی از هندسه الگوریتم و... تو زندگیم استفاده کردم. حتی مباحثی مثل فیزیک و شیمی به بدترین روش ممکن تدریس شدن و اینو با دیدن چند تا چنل یوتیوب که کاربرد فیزیک رو در زندگی روزمره نشون می‌دادن فهمیدم. برای زبان هزار روش بهتر و کتاب بهتر براب تدریس بود. اگه بر می‌گشتم قطعا قطعا پولی که برای سرویس و مدرسه تیزهوشان دادم رو صرف چند کلاس عملی و به درد بخور تر می‌کردم و الان از ۹۰ درصد ادم‌های همسن‌ام جلوتر بودم پس اگه شما هم پدر و مادر هستین لطفاً به حرف‌های من فکر کنین و انقدر از مدرسه یه غول برای بچه‌ها درست نکنین تا بعد آدم‌هایی مثل من که یه عمر زندگیشونو برای درس تلاش کردن سرخورده بشن
javidan
۱۴۰۲/۵/۱۶
با سلام خدمت دوستان فرهیخته.. کتاب مذکور و مدتهاست میخواستم مطالعه کنم ممنونم از کتابراه امکان استفاده از مطالب و به شکل صوتی برای مخاطب فراهم کرده واقعا کتابی عالی پر از بحثهای چالش برانگیز‌ای کاش معلمها و کادر اموزش قبل از اموزش دروس اجباری که هرگز به درد زیستن بدردمون نمیخوره چند بخش از همین چه کتاب واموزش میدادند بسا بقیه دروس وبهتر یاد میگرفتیم. من ۱۸ سال درس خوندم. هنوز از لگاریتم تانژانت ک م م ب م م وصدها مورد در دروس اجباری استفاده نکردم کاش در کنار اموزش اجباری. مباحثی که صرفا جهت پیش بردن مباحث درسی بود روش محاسبه صحیح وکاربردی در زندگی روش انسان باشرف بودن وجدان داشتن عدم ضایع کردن حقوق مردم رسوم شهروندی هم اموزش میدادند صدها مورد در این کتاب یاد اوری میشه اگر معلمها دوجمله از هر مبحث همین کتاب و به دانش اموز اموزش بدن هم جامعه خوب وهم دنیای بهتری میشه ساخت برای من کتابی بسیار مفید بود و اینکه ازین ببعد حتما سعی خواهم کرد اگر کادر اموزش دیدم کتاب وبهشون هدیه بدم مطالعه کتاب و به همه توصیه میکنم هرچند بشخصه خیلی افسوس خوردم ولی هر لحظه برای تغییر شیوه میشه اقدام کرد هرگز برای اموزش دیر نیست باز هم از کتابراه ممنونم.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۹/۱۸
آنچه را در مدرسه به ما یاد نمی‌دهند شاید و فقط شاید سالها بعد پس از رنج بسیار و در جریان اندوختن تجارب بسیار و پالایش روح بیاموزیم و چه خوش اقبالیم اگر بیاموزیم.
واقعا کتابی است مفید و مختصر و کاربردی که بسیار سر راست و راحت و بدون حشو و زواید جان کلامش را می‌گوید.
این کتاب به نقد سیستم آموزشی
می‌پردازد و مغز کلامش این است ‌که سیستم آموزش رسمی افراد را برای مواجهه با زندگی واقعی آماده نمی‌کند و البته در این روزگار کیست که این مهم را نداند ولی کتاب با برشمردن نقایص سیستم مدرسه توضیح می‌دهد که مدرسه برو درست را بخوان و نمره ات را بگیر و به معلمت هم احترام بگذار ولی در نهایت هیچ کدام را جدی نگیر و بدان در مدرسه هیچ چیز کامل نیست.
مطالعه این کتاب را به خانواده‌ها و اولیای مدرسه توصیه میکنم باشد که همگی کمتر سخت بگیریم و در سنگلاخ جبر و مثلثات و تنگنای حسابان و هندسه استعداد‌های شگرف آن نویسنده بالقوه، آن نقاش آینده و آن ورزشکار فرداها را نابود نکنیم.
روایت کتاب بد نبود ولی صدای گوینده با وجود زیبا بودن بسیار یکنواخت بود.
با سپاس از کتابراه
سهیل قهرمانی
۱۴۰۲/۹/۲
کتاب به نام اصلی انگلیسی "راهنمای حکمت‌های پنهان آموزش" نوشته‌ی آلن دوباتن، یک روانشناس شناختی معروف، به بررسی جنبه‌هایی از آموزش می‌پردازد که اغلب در آموزش معمولی نادیده گرفته شده یا از آن غافل شده است. این کتاب دربارهٔ محدودیت‌ها و نقائص سیستم آموزشی فعلی بحث می‌کند و رویکردهای جایگزینی را برای و ترویج یک تجربهٔ یادگیری کامل مؤثر مطرح می‌کند.
دوباتن می‌گوید که مدارس اغلب روی حفظ و حفظ مکرر و آزمون‌های استاندارد تمرکز دارند و به تفکر انتقادی، خلاقیت، هوش هیجانی و مهارت‌های عملی کمتر توجه می‌کنند. او بر اهمیت تقویت کنجکاوی، توسعه تفکر مستقل و تشویق دانش‌آموزان به پرسیدن سؤال‌ها و درگیر شدن در یادگیری فعال تأکید می‌کند.
در این کتاب، مطالبه‌ای نیز در مورد نقش فناوری در آموزش وجود دارد و راه‌هایی برای بهره‌برداری از ظرفیت آن برای ارتقاء یادگیری را پیشنهاد می‌دهد، به جای اینکه تنها به عنوان یک جایگزین برای روش‌های آموزش سنتی بهره ببریم.
علاوه بر این، دوباتن در مورد اهمیت توسعهٔ اجتماعی و هیجانی سخن می‌گوید و ضرورت آموزش همدلی، تحمل و مهارت‌های بین فردی به همراه موضوعات آکادمیک را برجسته می‌کند. او بر نیاز به برنامه درسیی تنوع‌پذیر و فرهنگی که تنوع واقعی جامعه را منعکس کند، تأکید می‌کند.
در کل، "راهنمای حکمت‌های پنهان آموزش" به روش‌های آموزش رایج چالش می‌دهد و ارائه می‌دهد که مدرسان، سیاستمداران و والدین باید رویکردی جامع و متمرکز بر دانش‌آموز را برای یادگیری ترویج کنند تا یک آموزش جامع و چندجانبه که دانش‌آموزان را برای پیچیدگی‌های دنیای واقعی آماده کند، را برتری بخشند.
مرضیه دردشتی
۱۴۰۲/۸/۲۹
سلام خیلی ممنون از ارائه کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند. کتابی که توسط آلن دوباتن نوشته شده بود بسیار هوشمندانه و دقیق بود. خانم توران عالی اون را به خوبی گویندگی کرده بودند. با اینکه من تمام متن کتاب را خواندم و در مورد آن فکر کردم همه نکات آن را قبول ندارم ولی بسیار نکات ظریف و قابل تاملی را در این کتاب بیان کرده بود و به مسائل قابل توجهی اشاره کرده بود که واقعاً در مدارس به آن پرداخته نمی‌شود یعنی در هیچ کلاس آموزشی ما آن‌ها را یاد نمی‌گیریم ولی مسائل بسیار مهمی هستند که در زندگی همه افراد وجود دارند، همه با آن برخورد می‌کنند و همه باید نسبت به این مسائل آگاهی داشته باشند که علی رغم اهمیتی که این مسائل دارند در مدارس و دانشگاه‌ها به این مسائل توجهی نشده و به آن‌ها پرداخته نمی‌شود امیدوارم مسئولین آموزش کشورها به این نوع کتاب‌ها توجه کنند و مسائلی که به درد افراد جامعه مخصوصاً کودکان می‌خورد را به آن‌ها آموزش دهند.
مهدیه قائمی
۱۴۰۲/۷/۱۴
سلام خدمت کتابراه و همراهان عزیز کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی دهند واقعیت جامعه و سازمان های آموزشی را بیان می کند.. سطر به سطرش منو سر کلاس برد و در حال حفظ کردن فرمولهایی که نه تنها به کار نیومد بلکه هزینه گزافی از من گرفت.. وقتی که در مدرسه و دانشگاه هدر می دهیم هیچوقت برنمی گردد درست از و سالهایی عمرمان که بیشترین ظرفیت انرژی و بازدهی رو داریم باید در کلاسهایی باشیم که حداقل ای کاش به نحوه درست آموزش می دیدیم... حالا از ما گذشت بیشتر به این فکر میکنم برای بچه هامون چه کنیم.. فک نکنم کسی حاضر باشه بچه اش را به جای یه مدرسه تاپ آموزشی بفرسته دوره های کنترل احساس.. یا به جای کلاس های فوق برنامه بفرسته کلاس های آموزش رفتار با جنس مخالف... سیستم آموزش در همه جای دنیا می لنگد... فقط برای ده پانزده درصد از اونایی که واقعا به این آموزش های منسجم مدرسه احتیاج دارن بقیه فقط بازنده هستن واین موضوع تکرار می شود نسل به نسل... تا موقعی که ارزش آدم ها به مدرک دانشگاهی هست و تا موقعی که دخترا و پسرا برای پر کردن وقت خالی و بالا بردن پرستیژشان وارد دانشگاه می شوند.. با تشکر از کتابراه
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۶/۲۸
کتاب خوبی برای من بود که برخی از قسمتاشو نشان کردم، دست مریزاد آلن دوباتن. توصیه این کتاب برای خواندن را بسیار شنیده و خوانده بودم و خرسندم که این کتاب را شنیدم و در کتابخانه خود دارم، سپاسگزارم. کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهد، واقعا از مطالبی صحبت می‌کند که در زندگی روزمره و راستی خویش برای هر فردی به عنوان پرسش یا چالش پیش می‌آید وبه راستی چرا در مدرسه الفبای زیستن را به ما نمی‌آموزند؟! آلن دوباتن، چنان از مباحث آموخته نشده در مدرسه داد سخن می‌زند که گویا خودش نیز با آن دست و پنجه نرم کرده است و چنان آن را برایت موشکافانه می‌کند گویی خویشتن خویش آن را عمیقا لمس کرده و موضوع زندگی کنونی ات است. ار آلن دوباتن، کتاب بسیار خواندم و شنیدم اما وقتی در مسیر رشد باشید پرسش‌ها و ترسهایی برایت پیش می‌آید که درمانده پاسخ می‌شوید و این کتاب را به دقت که گوش دهید می‌توانید از آن بهره بگیرید. بخش ۱۹ کتاب به خلاصه و تیتروار از بسیاری از راه حل‌های زندگی خواننده را آگاه می‌سازد. شاید دوباره به کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند، آلن دوباتن سر بزنم، خدا داند!؟
رامین یزدانی
۱۴۰۲/۶/۱۱
عرض ادب خدمت همه عزیزان بطور کلی فکر میکنم که همه یا بیشتر مسائل ریز و درشت شخصیت انسان‌ها و به طبع آن شخصیت و فرهنگ یک کشور و مردمش با نظام آموزشی رابطه مستقیم داره طبیعتا هرچقدر که نظام آموزشی قویتر، با برنامه تر و واقعی تر کار کنه و انسان هارو برای ورود به جامعه و آینده بهتر تربیت کنه، اون کشور و مردمش موفق تر و شادتر هستند و عدالت در حوزه‌های مختلف مخصوصا عدالت اقتصادی رشد بیشتری داره پس لازمه که مطالب آموزشی کاملا مفید و برای رشد شخصیت انسان‌ها و آمادگی آن‌ها برای آینده بکار گرفته شه چون قطعا همون بچه‌ی دیروز، مدیر و مسئول امروز و فردا خاهد شد... البته که در این بین حق و حقوق کارکنان نظام آموزش باید در حد بهترین‌ها باشه که با فراق بال و آرامش خاطر نسبت به مسئله بسیار مهم تدریس تلاش کننددر نهایت و بیتعارف کلی مبحث بی فایده در مدارس تدریس میشه و متاسفانه جای خالیه مسائلی در حوزه‌های تربیت شخصیت، مسائل روانشناسی و آموزش مسئولیت پذیری و... که کمک کنه فرد در آینده حتی شده برای خودش یک موجود مفید باشه کاملا احساس میشه نظام آموزشی هدفمند و کارآمد = کشوری قوی و با فرهنگ در همه حوزه ها
فوآد شبانی
۱۴۰۲/۹/۲۵
همیشه همینطوره! اصلا تو مدرسه هیچ وقت هیچ کس دغدغه نداره که تو فردا اگر تو دلت بخواد یه شریک خوب برای زندگی ات پیدا کنی یا اینکه بتونی به شغل مطابق با علایق و توانمندی‌های خودت پیدا کنی؛ چیزی یادت بده! مدرسه فقط جای نمره گرفته! تو مدرسه فقط باید فارغ التحصیل بشی و بیای بیرون. قرار نیست بیشتر از این باشه. آلن دوباتن بعنوان یک مربی دوستداشتنی تو این کتاب دستاتو میگیره و با خودش می‌بره تا یادت بده باید اینا رو خوب ببینی و درکش کنی! اگر یاد بگیری معاشرت با جنس مخالف یه مهارت اموختنیه یا پاسخ به سوال من کی هستم اگر هر چه قدر جزییات بیشتری داشته باشه می‌تونه بیشتر در مسیر انتخاب شغل آینده به تو بینش بهتری بده؛ اونوقت زندگی ات قشنگ تر میشه و میتونی زندگی دیگران را در اطراف خودت فقط با حضور خودت قشنگ تر کنی! اون موقع وقتی یاد گرفتی بهترین انتخاب‌ها کدومه؛ لازم نیست کار خاصی کنی. فقط خودت باش!
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۶/۳۰
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی. آلن دوباتن و سبک نگارش ایشون بسیار روان و اندیشه‌های مدرن و خاص خودش را دارد که برای خیلی‌ها می‌تونه کمک باشه برای رسیدن به جواب خیلی از سوالها. به شخصه با ایشون و کتابهاشون ارتباط خوبی برقرار می‌کنم و درک می‌کنم مطالب ذکر شده را و سعی می‌کنم در زندگیم و به کار ببرمشون. اینکه در مدرسه خیلی چیزهای اساسی پایه برای خودت بودن و رشد فردی چه در جامعه و چه در خانواده به ما آموخته نشده اصلا شکی درش نیست و این فلسفه‌ی زیستن خودش به نظرم یه مدرک دانشگاهی می‌خواد اگر بخواهیم به شیوه‌ی فلسفه‌ی مدرن آقای دو باتن پیش بریم. که خود این کتاب و مطالعه کتاب‌های دیگر ایشون همون مدرک دانشگاهی رو برامون به همراه میاره که بیشتر از خیلی رشته‌ها و دروس به دردمون خواهد خورد. ترجمه‌ی خوب و خوانش مطلوبی هم داره این کتاب. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این اثر عالی.
ALI REZAEI
۱۴۰۲/۸/۲۱
نقد کتاب: عالی بود این کتاب کتابی اندیشمندانه یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که شنیده‌ام داستان آن به شدت نو و خلاقانه طراحی شده بود و توانست بین اجزای مختلف آن انسجام و ارتباط تشکیل شود. در ابتدا توصیف‌های زیبا و همچنین طنز نرمی را شاهد بودیم که به شدت هوشمندانه بودند همچنین لفظ بازی و بازی با کلمات آن خیلی خوب بود در اواسط هم که شاهد رویارویی حوا با آدم بودیم که به شدت عاشقانه و احساسی بود که توانست حس قلبی نویسنده را نسب به این موضوع به خوبی بازتاب بدهد فقط در کمتر جایی میتوان دید که کلمات و اصطلاحات همدیگر را نقض کنند و هماهنگی افت میکرد اما درکل پکیج خوبی ارائه شد گویندگی هم که به شدت با احساس و ادراک بیان شد و توانست پیش از بیش مارا ب فیض برساند موارد مثبت انسجام بین محتوا احساسی و عاشقانه بودن گویندگی عالیمنفی گاها بین کلمات نا هماهنگی پیش میامد
حسین امینی
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
با سلام و درود خدمت شما همراهان
نام کتاب واقعا برای محتویات این کتاب برازنده است
در این کتاب آلن دوباتن نگاه مارا به مسایلی که برای ما روزمره شده و ناخوداگاه از انها میگذاریم معطوف میکند که چگونه اموزه‌های ما در دوران کودکی و مفاهیمی که در ان دوران یاد میگیریم را همواره به دنبال خود داریم و از و
انها در روش‌های تصمیم گیری شیوه ارتباط روزمره خود استفاده میکنیم در این کتاب می‌آموزیم که چگونه از ذهن اگاه خود در مشکلات بهره ببریم و از راهنمایی هایش استفاده کنیم همچنین در کنار این‌ها صدای زیبای گوینده و شیوا بودن سخن ایشان به ارزش این کتاب افزوده است
با تشکر از شما دوستانی که زمان خود را به خواندن این نظر اختصاص دادید
محمد فروهر
۱۴۰۳/۱/۴
در مدرسه و دانشگاه خیلی چیزها آموزش داده نمیشه. حتی کاربرد عملی خود خیلی از مفاهیم علمی هم به ما گفته نمیشه. یه روز از یکی از دوستان که ریاضی میخوند درباره برخی قضایای ریاضی پرسیدم، گفتم واقعا به ما چه ربطی داره این مباحث گنگ، غیر کاربردی و آزار دهنده؟ گفت ببین مثلا میخواهیم یه پل بسازیم باید که پل ببینیم شیب این باید چقدر باشه که اتوموبیل‌های مختلف اعم از سواری، کامیون و... توان بالا رفتن از اون رو داشته باشند. این مثال به نظرم جذاب و کاربردی اومد. به نظرم مهمترین درسی که باید در مدرسه و دانشگاه به ما آموزش داده بشه «هدفه» هدف کل چیزیه که ما بهش نیاز داریم تو زندگی.
S K
۱۴۰۳/۱/۱۳
برای من فقط اسم آلن دوباتن کافی هست تا این کتاب را گوش بدهم. همزمان با گوش دادن کتاب صوتی کارهای دیگرم را انجام میدهم و این برای من با زمان محدود مزیت بزرگی است. اما نمیدانم شاید صدای گوینده و یا ترجمه کتاب طوری هست که نمیتوانم همزمان کار دیگری انجام دهم. کمی ترجمه کتاب برایم روان نبود. نیاز به تا تمرکز بیشتر داشتم مفهوم کتاب را درک کنم و رشته کلام کتاب از دستم خارج نشود. صدای گوینده خوب بود اما بالا و پایین نداشت. اما همه اینها باعث نمیشه پیشنهادش نکنم. از اون کتابها هست که گوش دادنش برای من زمان زیادی میخواد. ممنونم از دوست خوبم کتابراه ❤
سیاووش جلالی مهر
۱۴۰۳/۱/۸
اکنون دیگر بر همگان ثابت شده که نظامهای آموزشی در سرتاسر جهان نقصهای فراوانی دارند. حتی در کشورهای پیشرفته نظام آموزشی فقط مقداری مطالب را به طور کلاسیک سعی دارد برای دانش آموز ازبر نماید و دانش آموخته باید بعد اتمام تحصیلات دانشگاهی، تازه باید به‌طور عملی و پویا آموزش ببیند و یا با استفاده از روش آزمون خطا کم کم به مهارت لازم دست یابد و یا همکاری با تجربه داشته باشد که به او تجارب خود را بیاموزد
این کتاب سعی دارد اینگونه آموزش‌ها را یاد آور شود و راهی برای جبران نقص نظامهای آموزشی سرتاسر گیتی بیابد
مشاهده همه نظرات 161

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند

برای دریافت کتاب صوتی آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.