نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دایانا - اندرو مورتون

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
نیره سادات هاشمی
۱۴۰۲/۶/۱۹
کتابی که به شما دید متفاوتی راجع به زندگی ملکه انگلستان، جریانات زندگی در دربار را می دهد. اینکه زندگی در آن محیط نمی تواند به افراد دید و اندیشه ی برتر بدهد، مگر خودشان بخواهند. دایانا دختری متفاوت و زنی متفاوت تر است. او در زمانه ای که رشد تغییر می توانست یک حرکت پر خطر باشد، با وجود ترس هایش این سقف شیشه ای را شکست و ترجیح داد به جای ماندن در منطقه امن زندگی از همه چیز بگذرد و دنیایش با وجود ناملایمات زندگی، دنیای متفاوتی برای خودش خلق کند. او به جای پرنسس ماندن و تحقیر شدن، ترجیح داد از تاجی که معلوم نبود با سر او جور دربیاید دنیای بزرگتری را -برگزیند. همچنان که می بینم تکثیر رفتار او در فرزندانش با وجود نبودنش به خوبی نشسته است. و امید های آینده پادشاهی انگلستان بسیار فرهیخته تر و آگاه تر از گذشتگانشان هستند. البته این تاثیر او در خاندان و کاخ هم به نحوی چشم گیر دیده می شود. کاخ بعد از دایانا، کاخ قبل از دایانا نبود. پیشنهاد می کنم این کتاب را همه بخوانند تا ضمن آشنایی با یک شخصیت تاثیر گذار، جایگاه و اهمیت این زن را در تغییر مسیر دربار انگلستان به خوبی درک کنند. دایانا فقط یک شخصیت جذاب، در سلک ملکه ها و شاهزادگان نیست؛ دایانا سنبل تغییر است. آنهم تغییر دربار بزرگترین پادشاهی جهان که هنوز سایه ی استعمار گرش در خاطرات مردم، نمی گذارد دید خوبی به آنهاداشته باشند. دربار انگلستان هرز گاهی این گونه شخصیت ها را تجربه کرده اگرچه اغلب با انهاجنگیده، اما پس درک آن ها مسیر خود را نوسازی کرده است. این کتاب دیدگاه ها و نقطه نظر های عمیقی به مخاطب می دهد. ضمن اینکه یک سرگرمی شنیدنی و جذاب است. کتابخوانی و اجرای اثر و صداگذاری هم بسیار عالی ست.
سپیده کریمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
من این کتاب رو به دلیل دقت زیاد در توصیف‌هایش خیلی دوست داشتم. کسانی که به کسب دانش در مورد انگلستان، تاریخش، جغرافیاش و کاخ ها و اماکن معروفش علاقه‌مند باشن، حتما از این کتاب خوششون خواهد اومد. کتمان نمیکنم که مطالب کتاب به طرزی عیان، جانبدارانه است؛ جانبداری از دایانا. اصلا نمیخوام بگویم دروغه و حقیقت نداره، اما بدون شنیدن حرف های طرف دیگر این کارزار توصیف ها و توضیحاتی در حمایت از دایانا نوشته شده است. مهارت گویندگان و بیانشون هم بسیار عالی بود.
آزاده فلاح زاده
۱۴۰۲/۳/۵
به نظر من این کتاب خیلی خوب نیست و کاملا یک‌طرفه و مغرضانه نوشته شده، البته به‌طور کامل غلط نیست و قسمت‌هایی از آن واقعیت دارد. هرچند نمی‌توان درباره‌ی زندگی دایانا نظر قطعی داد، اما واقعیت‌هایی وجود دارد که صحت‌سنجی شده‌اند و در این کتاب کاملا نادیده گرفته شدند یا واقعیت تغییر پیدا کرده است.
محمد حیدری
۱۴۰۲/۴/۷
برای اینکه با اسامی خیابانها و کاخ‌ها و افراد در انگلیس اشنا شویم خوب است وگرنه کتاب چندان مفیدی نیست غیر از تکرار مکررات زیاد
مژگان خجسته
۱۴۰۲/۶/۲۳
در این کتاب واقعا متوجه میشید که چیزی که از بیرون از زندگی انسانها فکر میکنید چقدر میتونه اشتباه باشد
ندا رضوی
۱۴۰۲/۳/۳۱
عالی بود بسیار اموزنده و جالب بود خوندن این کتاب رو به هرکسی در هرسنی و رده‌ای توصیه میکنم🙏
Nazanin
۱۴۰۲/۱۰/۱
شنیدن این کتاب واقعا لذت بخش بود و من کاملا لذت بردم
Elahe Alihosyni
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
زندگینامه‌ی جالبی داشت