معرفی و دانلود کتاب صوتی دایانا: غریبه‌ای در دربار انگلیس

عکس جلد کتاب صوتی دایانا: غریبه‌ای در دربار انگلیس
قیمت:
۸۴۰۰۰ ۵۸,۸۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دایانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دایانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دایانا: غریبه‌ای در دربار انگلیس

پرنسس دایانا، همسر سابق چارلز سوم، پادشاه کنونی بریتانیا بود، که پیش از رسیدن به چهل‌سالگی در اثر سانحه‌ای دلخراش از دنیا رفت. در کتاب صوتی دایانا، نوشته‌ی اندرو مورتون، زندگی پرافت‌وخیزِ این عضو بلندمرتبه‌ی خاندان سلطنتی انگلستان، به گیرایی و زیباییِ هرچه تمام‌تر روایت شده است.

درباره کتاب صوتی دایانا

«من زمانی کسی نبودم. لحظه‌ای بعد والاحضرت پرنسس ولز بودم. لحظه‌ای دیگر مادر بودم. گاه اسباب‌بازی رسانه‌‌ها می‌شدم و گاه عضو خانواده‌ی سلطنتی. من تحمل این همه نقش را نداشتم.» این جملات زمانی بر لبان پرنسس دایانا جاری شده بوده؛ عضو سابق خاندان سلطنتی بریتانیا که شخصیت کاریزماتیک، زندگیِ تراژیک و مرگ دلخراشش، از او چهره‌ای افسانه‌ای در میان مردم انگلستان ساخته است.

پرنسس دایانا به سال 1961 در نورفک انگلستان دیده به جهان گشود. او به خانواده‌ی نجیب‌زاده‌ی اسپنسرها تعلق داشت. اسپنسرها جزو اعضای بلندمرتبه‌ی انگلستان بودند و برای قرن‌ها رابطه‌ی حسنه‌ی خود را با خاندان سلطنتی حفظ کرده بودند. تولد پرنسس دایانا، همچون آب سردی بود که بر پیکر اعضای خانواده ریخته شود. زیرا پدر و مادر او امید وافر داشتند که فرزندشان پسر باشد، تا بلکه این‌چنین، نسل اسپنسرها برای سال‌های متمادی تداوم یابد. می‌بینیم که زندگی شاهدخت دایانا از همان ابتدا رنگ‌وبویی تراژیک و قرین با افسوس و ناکامی داشته است. باری، پرنسس دایانا در سال 1981، زمانی که بیست‌ساله بود، به عقد پرنس چارلز، فرزند ملکه الیزابت و ولیعهد وقت انگلستان درآمد، و این‌چنین، وارد خانواده‌ی سلطنتی شد. در کتاب صوتی دایانا (Diana)، نوشته‌ی اندرو مورتون، فرازوفرودهای بسیارِ رابطه‌ی دایانا و چارلز به خوبی روایت شده است. این کتاب که چاپ نخست آن به سال 1992 بازمی‌گردد، از بسیاری جهات، کامل‌ترین زندگینامه‌ی شاهدخت دایانا به شمار می‌رود. نثر پرشوری که نویسنده در نگارش کتاب به کار گرفته، به علاوه‌ی توجه وافر و وسواس‌گونه‌ی او به جزئیات، سبب شده که خواندن یا گوش سپردن به کتاب دایانا، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای تمام مخاطبان رقم بزند.

پرنسس دایانا، چنان‌که اندرو مورتون به روشنی شرح داده، برخلاف دیگر اعضای خاندان سلطنتی، فردی مردمی و مردم‌دار بود. چنان‌که مرگ دلخراشش در سی‌وشش‌سالگی، یک ملت را عزادار کرد. راز محبوبیت او در سرشتِ متین و شخصیتِ آرامَش نهفته بود. او اگرچه پس از ملکه الیزابت، مهم‌ترین زن در تمام امپراتوری بریتانیا به شمار می‌رفت، به سان انسانی معمولی زندگی خود را سپری می‌کرد. دایانا هرگز اجازه نداد شهرت و ثروت، گوهر انسانیت را در او نابود کند. او تا روزی که زنده بود عاشق زندگی و دلبسته‌ی مردم باقی ماند. شاید از همین روست که حتی امروزه نیز، از وی همواره با عشق و تحسین و احترام یاد می‌شود.

کتاب دایانا توسط انتشارات آوانامه به نسخه‌ی صوتی پیش رو بدل شده است. خوانش این اثر بر عهده‌ی سحر بیرانوند و آرمان خدادادی بوده است.

نکوداشت‌های کتاب دایانا

  • کتاب دایانای اندرو مورتون کامل‌ترین زندگینامه‌ای است که در باب پرنسس دایانا به رشته‌ی تحریر درآمده است. (آمازون)

  • اندرو مورتون در این اثر خواندنی، موفق شده زندگی پرنسس دایانا را در چهارچوبی قابل فهم توضیح دهد، و ارزیابی منصفانه‌ای از شخصیت او به دست دهد. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب صوتی دایانا مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آشنایی با زندگیِ شخصیت‌های برجسته‌ی تاریخ، از گوش سپردن به کتاب صوتی دایانا لذتی وافر خواهند برد.

با اندرو مورتون بیشتر آشنا شویم

اندرو مورتون (Andrew Morton) روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی سرشناس انگلیسی است. او به واسطه‌ی آثار بیوگرافیکی که درباره‌ی اعضای خاندان سلطنتی انگلستان به نگارش درآورده، شناخته می‌شود. این آثار که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌هایی چون «دایانا» و «هفده میخک» اشاره کرد، به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده و در شمارگان بالا به فروش رسیده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی دایانا: غریبه‌ای در دربار انگلیس می‌شنویم

از اتاق‌های چارلز و دایانا در کاخ، صدای بلند دعوا و گریه و زاری به وضوح شنیده می‌شد. عید کریسمس تازه تمام شده بود، ولی این زوج سلطنتی نه تنها جشنی برپا نکردند، بلکه دعوا و مرافعه هم داشتند. در آن موقع دایانا، پرنس ویلیام را سه‌ماهه حامله بود و خیلی افسرده بود. رابطه‌ی دایانا با چارلز به سرعت رو به تیرگی می‌رفت. چارلز یا نمی‌خواست، یا نمی‌توانست حالت بحرانی دایانا را درک کند. در این زمان دایانا صبح‌ها از حالت تهوع شدید رنج می‌برد. سایه و فکر کامیلا همیشه همراه او بود و او را رنج می‌داد و دایانا به سختی تلاش می‌کرد خود را با شرایط جدید وفق دهد. دایانا بعدها به یکی از دوستانش گفته بود: من زمانی کسی نبودم. لحظه‌ای بعد والاحضرت پرنسس ولز بودم. لحظه‌ای دیگر مادر بودم. گاه اسباب‌بازی رسانه‌‌ها می‌شدم و گاه عضو خانواده‌ی سلطنتی. من تحمل این همه نقش را نداشتم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
فصل اول: آغاز شکوفایی
29 دقیقه
فصل دوم: انتظار داشتند من یک پسر باشم - بخش اول
29 دقیقه
فصل دوم: انتظار داشتند من یک پسر باشم - بخش دوم
33 دقیقه
فصل دوم: انتظار داشتند من یک پسر باشم - بخش سوم
36 دقیقه
فصل سوم: فقط مرا «عالیجناب» خطاب کنید - بخش اول
45 دقیقه
فصل سوم: فقط مرا «عالیجناب» خطاب کنید - بخش دوم
21 دقیقه
فصل چهارم: چه آرزویی در دل داشتم - بخش اول
26 دقیقه
فصل چهارم: چه آرزویی در دل داشتم - بخش دوم
24 دقیقه
فصل پنجم: فریاد کمک - بخش اول
33 دقیقه
فصل پنجم: فریاد کمک - بخش دوم
37 دقیقه
فصل ششم: عزیزم من دارم از بین می‌روم
29 دقیقه
فصل هفتم: مسیر زندگی من عوض شد - بخش اول
31 دقیقه
فصل هفتم: مسیر زندگی من عوض شد - بخش دوم
32 دقیقه
فصل هشتم: من آنها را تحریک نمی‌کنم - بخش اول
29 دقیقه
فصل هشتم: من آنها را تحریک نمی‌کنم - بخش دوم
33 دقیقه
فصل هشتم: من آنها را تحریک نمی‌کنم - بخش سوم
41 دقیقه
فصل نهم: من آنچه در توان داشتم انجام دادم
28 دقیقه
فصل دهم: بعدالتحریر - بخش اول
30 دقیقه
فصل دهم: بعدالتحریر - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دایانا: غریبه‌ای در دربار انگلیس
نویسنده
مترجمسیاوش فولادفر
راویآرمان خدادادی، سحر بیرانوند
ناشر چاپیانتشارات کویر
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۸۴۰۰۰ ۵۸,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دایانا

نیره سادات هاشمی
۱۴۰۲/۶/۱۹
کتابی که به شما دید متفاوتی راجع به زندگی ملکه انگلستان، جریانات زندگی در دربار را می دهد. اینکه زندگی در آن محیط نمی تواند به افراد دید و اندیشه ی برتر بدهد، مگر خودشان بخواهند. دایانا دختری متفاوت و زنی متفاوت تر است. او در زمانه ای که رشد تغییر می توانست یک حرکت پر خطر باشد، با وجود ترس هایش این سقف شیشه ای را شکست و ترجیح داد به جای ماندن در منطقه امن زندگی از همه چیز بگذرد و دنیایش با وجود ناملایمات زندگی، دنیای متفاوتی برای خودش خلق کند. او به جای پرنسس ماندن و تحقیر شدن، ترجیح داد از تاجی که معلوم نبود با سر او جور دربیاید دنیای بزرگتری را -برگزیند. همچنان که می بینم تکثیر رفتار او در فرزندانش با وجود نبودنش به خوبی نشسته است. و امید های آینده پادشاهی انگلستان بسیار فرهیخته تر و آگاه تر از گذشتگانشان هستند. البته این تاثیر او در خاندان و کاخ هم به نحوی چشم گیر دیده می شود. کاخ بعد از دایانا، کاخ قبل از دایانا نبود. پیشنهاد می کنم این کتاب را همه بخوانند تا ضمن آشنایی با یک شخصیت تاثیر گذار، جایگاه و اهمیت این زن را در تغییر مسیر دربار انگلستان به خوبی درک کنند. دایانا فقط یک شخصیت جذاب، در سلک ملکه ها و شاهزادگان نیست؛ دایانا سنبل تغییر است. آنهم تغییر دربار بزرگترین پادشاهی جهان که هنوز سایه ی استعمار گرش در خاطرات مردم، نمی گذارد دید خوبی به آنهاداشته باشند. دربار انگلستان هرز گاهی این گونه شخصیت ها را تجربه کرده اگرچه اغلب با انهاجنگیده، اما پس درک آن ها مسیر خود را نوسازی کرده است. این کتاب دیدگاه ها و نقطه نظر های عمیقی به مخاطب می دهد. ضمن اینکه یک سرگرمی شنیدنی و جذاب است. کتابخوانی و اجرای اثر و صداگذاری هم بسیار عالی ست.
سپیده کریمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
من این کتاب رو به دلیل دقت زیاد در توصیف‌هایش خیلی دوست داشتم. کسانی که به کسب دانش در مورد انگلستان، تاریخش، جغرافیاش و کاخ ها و اماکن معروفش علاقه‌مند باشن، حتما از این کتاب خوششون خواهد اومد. کتمان نمیکنم که مطالب کتاب به طرزی عیان، جانبدارانه است؛ جانبداری از دایانا. اصلا نمیخوام بگویم دروغه و حقیقت نداره، اما بدون شنیدن حرف های طرف دیگر این کارزار توصیف ها و توضیحاتی در حمایت از دایانا نوشته شده است. مهارت گویندگان و بیانشون هم بسیار عالی بود.
آزاده فلاح زاده
۱۴۰۲/۳/۵
به نظر من این کتاب خیلی خوب نیست و کاملا یک‌طرفه و مغرضانه نوشته شده، البته به‌طور کامل غلط نیست و قسمت‌هایی از آن واقعیت دارد. هرچند نمی‌توان درباره‌ی زندگی دایانا نظر قطعی داد، اما واقعیت‌هایی وجود دارد که صحت‌سنجی شده‌اند و در این کتاب کاملا نادیده گرفته شدند یا واقعیت تغییر پیدا کرده است.
محمد حیدری
۱۴۰۲/۴/۷
برای اینکه با اسامی خیابانها و کاخ‌ها و افراد در انگلیس اشنا شویم خوب است وگرنه کتاب چندان مفیدی نیست غیر از تکرار مکررات زیاد
مژگان خجسته
۱۴۰۲/۶/۲۳
در این کتاب واقعا متوجه میشید که چیزی که از بیرون از زندگی انسانها فکر میکنید چقدر میتونه اشتباه باشد
ندا رضوی
۱۴۰۲/۳/۳۱
عالی بود بسیار اموزنده و جالب بود خوندن این کتاب رو به هرکسی در هرسنی و رده‌ای توصیه میکنم🙏
Nazanin
۱۴۰۲/۱۰/۱
شنیدن این کتاب واقعا لذت بخش بود و من کاملا لذت بردم
Elahe Alihosyni
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
زندگینامه‌ی جالبی داشت
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دایانا

برای دریافت کتاب صوتی دایانا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.