نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دمیان - هرمان هسه

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
فاطمه هاتفی کیا
۱۴۰۲/۷/۳
ناپسند بودن دروغ گفتن محرز است شروع انجام خطاهای بعدی است نویسنده هنرمندانه این موضوع را به تصویر می‌کشد به طوری که قهرمان داستان خود را در مرداب گناهانی گرفتار می‌بیند که تنها در اثر گفتن یک دروغ بود هیچ فردی دوست ندارد در جمعی تنها بماند توانمندی جذب دیگران به هر قیمتی ارزش ندارد اینجور طرز فکری که بسیار در بین جوانان رایج است اکثر اوقات موجب می‌شود صدمات جبران ناپذیری به خود بزنند تا مقبول گروه قرار گیرند دوست خوب چه نعمت بزرگی است هر چه سرنوشت قشنگ است با یک دوست خوب رقم خورده است
نویسنده می‌گوید " من نمی‌توانم چیزی جز آنچه را که در درونتان است به شما ببخشم" و با نقل این داستان به انسان برای دستیابی به یگانگی و یکپارچگی با کمک نیروی درونی را یادآور می‌شود.
صدای هنرمند گرانقدر آقای علی عمرانی مثله همیشه محشر است خیلی متشکرم
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۱۰/۲
هرمان هسه در جایی گفته است: من نمی‌توانم چیزی جز آنچه درونتان است به شما ببخشم؛ و این جمله سنگ بنای داستان این کتاب است: داستان در مورد پسر بچه‌ای کنجکاو و آسیب‌پذیر است که با رهنمون‌های درونی راه را در آنچه بیرون دنیای خود است، می‌یابد و نهایت این جستجوها، به یکپارچگی فکر و روح اش، می‌انجامد.
(شخصیت پردازی آقای علی عمرانی خیلی کتاب رو جذاب‌تر کرده؛ فقط … موسیقی متن در قسمت‌های آغازی، به دلیل نامتناسب بودن نسبت بین آن و صدای راوی، آزاردهنده‌ست.)
زهره دهقانی
۱۴۰۲/۸/۱۳
سفری در دنیای درون را با خواندن این کتاب تجربه کردم. کشمش‌ها و گفتگوهای فرد با روح، وجدان فکر، امیال و تمامیت وجود خودش خیلی زیبا بود. صدای راوی هم بسیار عالی بود.
اکبر کهنسال
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
شاهکار، بسیار بسیار زیبا است