معرفی و دانلود کتاب صوتی دمیان

عکس جلد کتاب صوتی دمیان
قیمت:
۹۳,۶۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دمیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دمیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دمیان

کتاب صوتی دمیان نوشته‌ی هرمان هسه، رمانی‌ست درباره‌ی جست‌وجوی پسری به نام امیل سینکلر برای یافتن خود واقعی و تحقق نیاز‌های معنوی. در این داستان، امیل با پسری به نام مکس دمیان آشنا می‌شود و مکس نقش راهنمای معنوی امیل را برعهده می‌گیرد. هرمان هسه که در سال 1946 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات نیز شده بود، در کتاب دمیان تصویرِ بی‌نقص و روان‌شناسانه‌ای از سفر معنویِ امیل ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی دمیان

کتاب صوتی دمیان (Demian) اثر هرمان هسه (Hermann Hesse) رمانی کوتاه است که در آن به بلوغ و شکل‌گیری جهان عاطفی و معنوی نوجوانی به نام امیل سینکلر می‌پردازد. هرمان هسه در این رمان که در ادبیات آلمانی در دسته‌ی رمان‌های تربیتی (Bildungsroman) قرار می‌گیرد، فلسفه‌ی هند را با الهیات یهودی-مسیحی و تفکر ثنویت‌گرایانه در هم می‌آمیزد.

داستانِ کتاب صوتی دمیان از دید پسرِ نوجوانی به نام امیل سینکلر روایت می‌شود. امیل که در یک خانواده‌ی طبقه‌ی متوسط آلمانی بزرگ شده، تلاش می‌کند از قوانین پیروی کند ولی حسی در درونش به او می‌گوید باید به دنبالِ چیزِ بزرگ‌تری باشد. یک روز در مدرسه با شاگردِ جدید و مرموزی به نامِ مکس دمیان آشنا می‌شود. دمیان به امیل می‌گوید در جهان افرادی هستند که نشانِ قابیل را بر خود دارند و این افراد نمی‌توانند در قوانین و عرفِ معمولِ جامعه زندگی کنند؛ آن‌ها باید معنای زندگی خود را در چیزی فراتر و بزرگ‌تر از هنجارهای معمولِ جامعه بیابند وگرنه احساس نخواهند کرد که زندگیِ کامل و ارزشمندی دارند.

هرمان هسه در ادامه‌ی رمان صوتی دمیان به سال‌های پس از مدرسه‌ی امیل می‌پردازد. امیل که دیگر با دمیان تماسی ندارد، مرشد و مرادِ جدیدی به نام پیستورییِس پیدا می‌کند. پیستورییِس یک نوازنده‌ی اُرگِ کلیساست که با اینکه به امیل اهمیت می‌دهد، همیشه مست است. در این زمان، امیل شروع به نقاشی می‌کند و تصویرِ پرنده‌ای را می‌کشد که در تلاش برای بیرون آمدن از تخم است؛ پرنده‌ای که در حقیقت استعاره‌ایست از خودِ امیل؛ استعاره‌ای از تلاشِ او برای رشد کردن و یافتن معنایی برای زندگی‌اش. زمانی که امیل دوباره با دمیان مواجه می‌شود، این حقیقت را در می‌یابد که در پسِ دوگانه‌های ساده و بزرگِ زندگی، معنای بزرگ‌تری نهفته است و تنها از طریق دیدن این معنای بزرگ‌تر است که ما می‌توانیم روحِ چندپاره‌ی خود را کامل و یکپارچه کنیم. دمیان به او یاد می‌دهد چطور در این مسیر گام بردارد و چطور واردِ سفرِ بی‌پایانِ شناختِ خودش شود.

هرمان هسه در کتاب صوتی دمیان، تأثیر نظریاتِ روان‌کاوی و به طور ویژه کارل گوستاو یونگ را نشان می‌دهد. او که برای سال‌ها با مشکلات روان‌شناختی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، توسط یکی از شاگردانِ یونگ موردِ تحلیل قرار گرفت. پس از این جلسات بود که هرمان هسه متوجه شد ریشه‌ی بسیاری از مشکلاتش، تنش و تقابلی‌ست که بین باورهای خودش و باور‌های اخلاقیِ سفت و سختِ والدینش وجود داشته‌اند. او در رمانِ دمیان، از کهن‌الگو‌ها و نماد‌های یونگی استفاده می‌کند و خوانش این رمان بدون ارجاع به این مفاهیم بسیار دشوار است.

از کتاب دمیان، ترجمه‌های فراوانی به فارسی صورت گرفته‌اند و نسخه‌ی حاضر توسط انتشارات فردوس و با ترجمه‌ی قاسم کبیری منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط انتشارات ماه آوا و به گویندگی علی عمرانی تهیه شده است.

نکوداشت‌های کتاب دمیان

  • دمیان برای من ندایی بود که به من کمک کرد از جهانِ کودکی بیرون بزنم و به جهان هنر وارد شوم (جیمز فرانکو، بازیگر آمریکایی).

  • هرمان هسه در کتاب دمیان توانسته است از عقاید و باور‌هایی پیچیده، پرتره‌ای حیرت‌انگیز و بسیار باورپذیر از جوانی بیافریند (Kirkus Reviews).

  • هرمان هسه نویسنده‌ایست که زاویه‌ی دیدِ خاص و متفاوتش همیشه ارزشِ بررسیِ بیشتر و دقیق‌تر را دارد (National Review).

  • کتاب دمیان بسیار زیبا نوشته شده است و جدیتی مانندِ سرزمین هرزِ تی. اس. الیوت را می‌توان در آن مشاهده کرد... دمیان اثری از یک نویسنده‌ی بزرگ است (آبزرور).

اقتباس‌های سینمایی از کتاب دمیان

در سال 1996 کارگردان ژاپنی ماساتوشی تاکِئوچی (Masatoshi Takeuchi) فیلمی بر اساس رمان دمیان به نامِ «آدمکش» (The Assassin که در لاتین‌نویسی هپبورن Ansatsu نوشته می‌شود) ساخت. در این فیلم نیز شخصیت اصلی همانند امیل سینکلر نسبت به جهان بی‌تفاوت است و یکی از دوستانش به او راهِ رسیدن به خودشناسی را نشان می‌دهد.

کتاب صوتی دمیان برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب صوتی به تمامی کسانی توصیه می‌شود که به داستان‌های معنوی و حکمت‌های شرقی علاقه‌مندند. همچنین، علاقه‌مندان به ادبیات آلمان نیز از شنیدن کتاب صوتی دمیان لذت خواهند برد. اگر به دنبال یافتن معنایی برای خود و جهان می‌گردید، این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با هرمان هسه بیشتر آشنا شویم

هرمان هسه (1877-1962) نویسنده، شاعر و نقاشِ سوییسی-آلمانی بود. بیشتر آثارِ این نویسنده، درون‌مایه‌ی جست‌وجو برای یافتنِ اصالت، خودشناسی و معنویت را دارند. او که بسیار تحت‌تأثیر حکمت و فلسفه‌ی هند بود، در سال 1946 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شد و تأثیرِ بسیار زیادی بر ادبیات آلمان در قرن بیستم گذاشت. از آثار مشهورِ این نویسنده‌ی برجسته می‌توان به کتاب‌های «سیدارتها»، «گرگ بیابان» و «رزهالد» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی دمیان می‌شنویم

پرنده‌ی رویایی نقاشی‌شده‌ی من، راهیِ جست‌و‌جو برای یافتن دوستان شد. به عبرت‌انگیزترین صورتِ ممکن، پاسخی به دستم رسید. در کلاس، روی میزِ تحریرم هنگام تفریح بین دو زنگ یادداشتی تاشده بین صفحاتِ کتاب دیدم. دقیقاً شبیه یادداشت‌هایی بود که هنگام کلاس بچه‌ها یواشکی برای هم پرتاب می‌کردند. از دریافت این چنین یادداشتی شگفت‌زده شدم. من با هیچ محصلی چنین ارتباطی نداشتم. فکر کردم که یادداشت دعوتی‌ست برای شرکت در جلسه‌ی پرت‌و‌پلاگویی بچه‌ها که من در هر حال شرکت نمی‌کردم. یادداشت را بدون آنکه بخوانم جلوی کتابم گذاشتم و در خلالِ درس دوباره به سراغش رفتم. با دیدنِ یک کلمه‌ی آن، خشکم زد. در حالی‌که که هراسی گزنده قلبم را می‌فشرد، به خواندنِ آن ادامه دادم:

«تلاشِ پرنده بر آن است که از تخم رهایی یابد. تو، یعنی دنیا. هر کس که به دنیا می‌آید، ابتدا باید دنیایی را خراب کند. پرنده به سوی خدا پرواز می‌کند. اسمِ آن خدا، اَبرَکسِس است».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
44 دقیقه
بخش اول: دو دنیا
45 دقیقه
بخش دوم: قابیل
50 دقیقه
بخش سوم: در میان راهزنان
54 دقیقه
بخش چهارم: بئاتریس
43 دقیقه
بخش پنجم: تلاش پرنده بر آن است که از تخم رهایی یابد
53 دقیقه
بخش ششم: کُشتی یعقوب
59 دقیقه
بخش هفتم: حوا
28 دقیقه
بخش هشتم: آغازِ پایان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دمیان
نویسنده
مترجمقاسم کبیری
راویعلی عمرانی
ناشر چاپیانتشارات فردوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دمیان

فاطمه هاتفی کیا
۱۴۰۲/۷/۳
ناپسند بودن دروغ گفتن محرز است شروع انجام خطاهای بعدی است نویسنده هنرمندانه این موضوع را به تصویر می‌کشد به طوری که قهرمان داستان خود را در مرداب گناهانی گرفتار می‌بیند که تنها در اثر گفتن یک دروغ بود هیچ فردی دوست ندارد در جمعی تنها بماند توانمندی جذب دیگران به هر قیمتی ارزش ندارد اینجور طرز فکری که بسیار در بین جوانان رایج است اکثر اوقات موجب می‌شود صدمات جبران ناپذیری به خود بزنند تا مقبول گروه قرار گیرند دوست خوب چه نعمت بزرگی است هر چه سرنوشت قشنگ است با یک دوست خوب رقم خورده است
نویسنده می‌گوید " من نمی‌توانم چیزی جز آنچه را که در درونتان است به شما ببخشم" و با نقل این داستان به انسان برای دستیابی به یگانگی و یکپارچگی با کمک نیروی درونی را یادآور می‌شود.
صدای هنرمند گرانقدر آقای علی عمرانی مثله همیشه محشر است خیلی متشکرم
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۱۰/۲
هرمان هسه در جایی گفته است: من نمی‌توانم چیزی جز آنچه درونتان است به شما ببخشم؛ و این جمله سنگ بنای داستان این کتاب است: داستان در مورد پسر بچه‌ای کنجکاو و آسیب‌پذیر است که با رهنمون‌های درونی راه را در آنچه بیرون دنیای خود است، می‌یابد و نهایت این جستجوها، به یکپارچگی فکر و روح اش، می‌انجامد.
(شخصیت پردازی آقای علی عمرانی خیلی کتاب رو جذاب‌تر کرده؛ فقط موسیقی متن در قسمت‌های آغازی، به دلیل نامتناسب بودن نسبت بین آن و صدای راوی، آزاردهنده‌ست.)
زهره دهقانی
۱۴۰۲/۸/۱۳
سفری در دنیای درون را با خواندن این کتاب تجربه کردم. کشمش‌ها و گفتگوهای فرد با روح، وجدان فکر، امیال و تمامیت وجود خودش خیلی زیبا بود. صدای راوی هم بسیار عالی بود.
اکبر کهنسال
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
شاهکار، بسیار بسیار زیبا است
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دمیان

برای دریافت کتاب صوتی دمیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.