نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خلق رفتارهای ماندگار - مارک رایتر

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Mehrdad Sajjad
۱۴۰۳/۱/۱۳
این کتاب بهت کمک می‌کنه تا عادت‌های خوب و ماندگار بسازی و در نهایت به آدمی تبدیل بشی که آرزوش رو داری.
مطالعه‌ی این کتاب برای من خیلی لذت‌بخش بود. نویسنده با لحنی ساده و گیرا مطالب رو بیان می‌کنه و مثال‌های جالبی هم می‌آره که باعث می‌شه مفاهیم کتاب به خوبی در ذهنت جا بیفته.
یکی از چیزهایی که این کتاب رو برای من جذاب کرد، این بود که فقط به ارائه تئوری اکتفا نمی‌کنه و راهکارهای عملی هم برای تغییر رفتار ارائه می‌ده. من با استفاده از این راهکارها تونستم تغییرات مثبتی در زندگی خودم ایجاد کنم.
مثلاً یکی از عادت‌هایی که همیشه می‌خواستم داشته باشم، ورزش صبحگاهی بود. اما هر بار که شروع می‌کردم، بعد از چند روز ولش می‌کردم. با خوندن این کتاب و استفاده از راهکارهای ارائه شده، تونستم این عادت رو به طور ماندگار در خودم ایجاد کنم
Hoori
۱۴۰۲/۶/۸
کتاب خلق رفتارهای ماندگار ادعا میکنه که به شما کمک میکنه تا به فردی که دوست دارید باشید تبدیل شوید. شنیدن این کتاب، بخصوص با خوانش مسلط آقای ظاهری و با موسیقی‌های آرام و قابل تحمل، کمک میکنه تا بدانیم چرا به آن فردی که دوست داریم، تبدیل نشدیم و راه‌هایی برای تغییر پیش پای ما میگذارد. نویسنده کلی تحقیق کرده و مصاحبه انجام داده و در موردش فکر کرده و وقت گذاشته و بالاخره این کتاب رو خلق کرده. باقیش بستگی داره به اینکه هرکسی چقدر به راهکارهایی که ارائه شده، عمل کنه. کتاب، می‌تونه برای یک شخصی محرک خوبی باشه و بسیار موثر باشه تا حدی که تغییری در خودش و زندگیش ایجاد کنه و در عین حال، می‌تونه برای شخص دیگه ای، هیچ نتیجه‌ای نده و فقط به اطلاعات اون شخص اضافه کنه و دیگر هیچ.
sahar shado
۱۴۰۲/۱۰/۵
بنظرم مفیده.. در عین حالی که مثالهاش از بین مدیران هست.. اما تمثیل جالبی داره، اینکه ما درونمون مدیر و مجری داریم.. و اینگونه میشه که تصمیم میگیریم (مدیر) اما عمل نمیکنیم (مجری)
اگر به راهکارهاش متعهدانه عمل کنیم.. یحتمل موثر خواهد بود..
Sood
۱۴۰۳/۱/۱۱
باید فقط متنیشو با صوتی همراه هم بخونی که بفهمیش
سید مهدى حسن زاده
۱۴۰۳/۱/۹
با تجربه و واقعی