نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند - آلن پیز

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
آبتین حاجی پور
۱۴۰۲/۶/۱۵
چرا جامعه دانشگاهی و آکادمیک‌ها این دست کتابهای روان شناسی را زرد، بی ارزش و غیرعلمی خطاب می‌کنند؟ خب دلیل اول آنکه هیچکاه اراده خواندن انها را ندارند و دوما اینکه بیش از حد خود را درگیر روش‌های دقبق و مقالات ساختارمند نموده‌اند تحلیل‌های این دست کتاب‌های عوام پسند آنقدرها هم غیرعلمی نیست. و با سبک و سیاق مردان مریخی و زنان ونوسی راهکارهای کلیدی و ارزشمندی پیش پای افراد می‌نهند:
زنانی که شغل خوبی دارند و از حرفه خود لذت می‌برند کمتر به شوهر خود غر می‌زنند. این دسته از زنان تمرکز و توجه خود را به جای 《پهن بودن لباس‌ها بر روی زمین》 و《بیرون نبردن سطل زباله》 بر روی 《 رشد و پیشرفت حرفه‌ای خود》 می‌گذارند.   و به جای تلاش شبانه روزی برای رام و تربیت کردن مرد خود، توانایی‌های شغلی و حرفه‌ای خود را افزایش می‌دهند. و در واکنش به شلختگی و بی‌توجهی شوهر خود نسبت به نظافت منزل و امور روزمره ۳ راهکار اساسی دیگر را برای برون‌رفت از بحران تنبلی شوهر برمی‌گزینند:
۱. این کارها را خودشان انجام می‌دهند،
۲. خدمتکار استخدام می‌کنند،
۳. مرد لایق‌تر و به دردبخورتری را به عنوان همسر انتخاب می‌کنند!
اما هیچگاه از روی استیصال و درماندگی زیر لب غرغر نمی‌کنند تا در جایگاه مقصر و مسبب اصلی همه مشکلات شناخته شوند. این دسته از زنان در رابطه جنسی هم پیش‌رو و فعال‌ترند و پیش از رابطه بیشتر از مرد لباس‌های خود را با شتاب و بی ملاحظه کف زمین پرتاب می‌کنند بدون انکه نگران نامرتب بودن اتاق باشند. به عبارتی رشد حرفه‌ای زنان را مجهز به دیدگاه‌های وسیع‌تری نسبت به زندگی جلوی پایشان می‌کند‌. آن‌ها راحت‌تر می‌توانند تصمیم بگیرند و از لحظه خود لذت ببرند.
اسما معتمد
۱۴۰۲/۸/۱۱
کتاب خوبی هس ولی یه کم خسته کننده که همه چیز رو با عدد و رقم ثابت میکنه برای اولین بار جالب توجه هس اما در ادامه خسته کننده
Mehdi
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
کتاب خوبیه مفید بود برای روابط بعد از ازدواج خوبه هر کسی بدونه.