معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند

عکس جلد کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند
قیمت:
۱۰۹,۲۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند

کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند، نوشته‌ی باربارا پیز و آلن پیز، با ترکیب کردن تحقیقات روان‌شناختی با طنز و توصیه‌های عملی، به شما یاد می‌دهد مردان و زنان از روابط چه می‌خواهند و چگونه می‌توانید به خواسته‌های خود در روابط‌تان برسید. این کتاب دنباله‌ای بر کتاب پرفروشِ چرا «مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند» به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند

باربارا پیز (Barbara Pease) و آلن پیز (Allan Pease) از برجسته‌ترین نویسندگان و متخصصان در زمینه‌ی روابط عاطفی و همین‌طور زبان بدن در جهان هستند. آن‌ها پس از نوشتن کتاب «چ‍را م‍ردان‌ گ‍وش‌ ن‍م‍ی‌ده‍ن‍د و زن‍ان‌ ن‍م‍ی‌ت‍وان‍ن‍د ن‍ق‍ش‍ه‌ ب‍خ‍وان‍ن‍د» که به موفقیت و فروش بسیار زیادی دست یافت، تصمیم گرفتند دوباره به موضوع بسیار مهم تفاوت‌های بین زن و مرد بپردازند. کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند (Why Men Lie and Women Cry) حاصل تلاش‌های این دو نویسنده در این راستا است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند

این زوج نویسنده، همانند دیگر آثارشان با زبانی ساده و طنز تفاوت‌های بین زنان و مردان را نشان می‌دهند و سپس توصیه‌هایی عملی برای برقراری بهتر رابطه بین این دو جنس ارائه می‌کنند. یکی از اولین تفاوت‌هایی که در کتاب چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند به آن پرداخته می‌شود، تفاوت در نحوه‌ی صحبت کردن است. زنان بیشتر به شکل غیرمستقیم صحبت می‌کنند و از این راه بدون اینکه واکنشی پرخاشگرانه برانگیزند و نزاعی ایجاد کنند، به برقراری رابطه می‌پردازند. در حالی که مردان به طور مستقیم حرف می‌زنند و معنای ظاهری کلمات را در نظر می‌گیرند. آن‌ها نمی‌توانند معنا و مقصود صحبت‌های زنان را متوجه شوند و همیشه از خود می‌پرسند: «این مکالمه دارد به کجا می‌رود؟» نکته‌ای که زنان باید در این رابطه بدانند، این است که اگر یک مرد از صحبت‌های آن‌ها سر در نیاورد، تظاهر به فهمیدن خواهد کرد تا احمق جلوه نکند یا به احساسات زن لطمه وارد نکند.

یکی دیگر از نکاتی که باربارا پیز و آلن پیز در این کتاب به آن می‌پردازند، مسئله‌ی غر زدن است. زمانی که یکی از طرفین بیش از اندازه غُر بزند و ایراد بگیرد، طرف مقابل تنها به بخشی از صحبت‌های او توجه خواهد کرد و این مسئله باعث خواهد شد ایراداتی که واقعاً وجود دارند نادیده گرفته شوند. به باور نویسندگان کتاب چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند، این مسئله بیشتر برای مردان رخ می‌دهد.

کتاب چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند مسائل و سؤالات مهم دیگری را نیز بررسی می‌کند. مثلاً اینکه «چرا مردان همیشه راه‌حل ارائه می‌دهند و نصیحت می‌کنند؟» دلیل این مسئله این است که مردان نمی‌دانند در چنین مواقعی، زنان بیش از آنکه به دنبال راه‌حل باشند، می‌خواهند کمی همدلی و همدردی دریافت کنند. آن‌ها می‌خواهند شنیده شوند و نه اینکه «اصلاح» شوند. با این حال، این دو نویسنده سؤالات طنز و جالب دیگری را هم مورد بررسی قرار می‌دهند. مانند اینکه «چرا مردان زمانی که کنترل تلویزیون را به دست می‌گیرند، فقط شبکه‌ها را عوض می‌کنند؟» پاسخ باربارا و آلن پیز به این سؤال طنز این است که مردان به دنبال این نیستند که ببینند تلویزیون چه چیزی را نشان می‌دهد؛ آن‌ها به دنبال این هستند که ببینند تلویزیون چه چیز «دیگری» را نشان می‌دهد.

دلیل علاقه‌ی مردان به جوک‌های مستهجن، چرایی و چگونگی باج‌گیری احساسی زنان، بی‌علاقگی مردان به پرسیدن آدرس و ...، همه بخشی از سؤالات و موضوعاتی هستند که در کتاب چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند بررسی می‌شوند. این کتاب توسط انتشارات آسیم و با ترجمه‌ی نسرین گلدار و ناهید رشید منتشر شده است و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی ماه آوا به گویندگی مرجان عابدینی تهیه کرده است.

کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تفاوت‌های بین زن و مرد علاقه‌مندید و می‌خواهید علت‌های روان‌شناختی این تفاوت‌ها را بدانید، شنیدن کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند می‌شنویم

بعد از شهرت و موفقیت کتاب چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند، سیل نامه‌های پست الکترونیکی زنان به سوی ما سرازیر شد. آن‌ها می‌خواستند جزییات بیشتری درباره‌ی تفاوت جنسیت‌ها بدانند. به هفت سؤال عمده‌ی زنان توجه نمایید:

1. چرا مردان چیز زیادی درباره‌ی زندگی دوستان‌شان نمی‌دانند؟
2. چرا مردان از تعهد گریزان هستند؟
3. چرا مردان همیشه حق‌به‌جانب هستند؟
4. چرا مردان به اسباب‌بازی‌های پسرانه علاقه دارند؟
5. چرا مردان در یک زمان تنها می‌توانند یک کار انجام دهند؟
6. چرا مردان معتاد ورزش هستند؟
7. مردان در توالت‌های عمومی درباره‌ی چه چیزی صحبت می‌کنند؟

مشکل زنان این است که می‌کوشند رفتار مردان را از نگاه زنانه‌ی خود تفسیر و تحلیل نمایند. زنان بعد از این تفسیر و تحلیل، به این نتیجه می‌رسند که رفتار مردان گیج‌کننده و غیرمنطقی‌ست و حال آن‌که واقعیت چیز دیگری‌ست. مردان موجودات غیرمنطقی نیستند. آن‌ها از زنان متفاوتند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
معرفی و مقدمه
68 دقیقه
فصل اول: غر زدن؛ وقتی یک نفر ول‌کن ماجرا نیست
80 دقیقه
فصل دوم: هفت عمل مردان که زنان را به جنون می‌کشاند
70 دقیقه
فصل سوم: چرا زنان گریه می‌کنند؟
39 دقیقه
فصل چهارم: نظام محرمانه‌ی امتیازدهی زنان
64 دقیقه
فصل پنجم: هفت راز بزرگ مردان
45 دقیقه
فصل ششم: آن روی سکه
59 دقیقه
فصل هفتم: روش‌های اسرارآمیز زنان در کاربرد کلام
35 دقیقه
فصل هشتم: جذابیت
81 دقیقه
فصل نهم: آیا با این سرووضع جدید می‌توانم نقش انسان مهم‌تری را بازی کنم؟
62 دقیقه
فصل دهم: وقتی شکارچی کمانش را می‌آویزد و بازنشسته می‌شود

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند
نویسنده،
مترجمنسرین گلدار، ناهید رشید
راویمرجان عابدینی
ناشر چاپینشر آسیم
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند

آبتین حاجی پور
۱۴۰۲/۶/۱۵
چرا جامعه دانشگاهی و آکادمیک‌ها این دست کتابهای روان شناسی را زرد، بی ارزش و غیرعلمی خطاب می‌کنند؟ خب دلیل اول آنکه هیچکاه اراده خواندن انها را ندارند و دوما اینکه بیش از حد خود را درگیر روش‌های دقبق و مقالات ساختارمند نموده‌اند تحلیل‌های این دست کتاب‌های عوام پسند آنقدرها هم غیرعلمی نیست. و با سبک و سیاق مردان مریخی و زنان ونوسی راهکارهای کلیدی و ارزشمندی پیش پای افراد می‌نهند:
زنانی که شغل خوبی دارند و از حرفه خود لذت می‌برند کمتر به شوهر خود غر می‌زنند. این دسته از زنان تمرکز و توجه خود را به جای 《پهن بودن لباس‌ها بر روی زمین》 و《بیرون نبردن سطل زباله》 بر روی 《 رشد و پیشرفت حرفه‌ای خود》 می‌گذارند.   و به جای تلاش شبانه روزی برای رام و تربیت کردن مرد خود، توانایی‌های شغلی و حرفه‌ای خود را افزایش می‌دهند. و در واکنش به شلختگی و بی‌توجهی شوهر خود نسبت به نظافت منزل و امور روزمره ۳ راهکار اساسی دیگر را برای برون‌رفت از بحران تنبلی شوهر برمی‌گزینند:
۱. این کارها را خودشان انجام می‌دهند،
۲. خدمتکار استخدام می‌کنند،
۳. مرد لایق‌تر و به دردبخورتری را به عنوان همسر انتخاب می‌کنند!
اما هیچگاه از روی استیصال و درماندگی زیر لب غرغر نمی‌کنند تا در جایگاه مقصر و مسبب اصلی همه مشکلات شناخته شوند. این دسته از زنان در رابطه جنسی هم پیش‌رو و فعال‌ترند و پیش از رابطه بیشتر از مرد لباس‌های خود را با شتاب و بی ملاحظه کف زمین پرتاب می‌کنند بدون انکه نگران نامرتب بودن اتاق باشند. به عبارتی رشد حرفه‌ای زنان را مجهز به دیدگاه‌های وسیع‌تری نسبت به زندگی جلوی پایشان می‌کند‌. آن‌ها راحت‌تر می‌توانند تصمیم بگیرند و از لحظه خود لذت ببرند.
اسما معتمد
۱۴۰۲/۸/۱۱
کتاب خوبی هس ولی یه کم خسته کننده که همه چیز رو با عدد و رقم ثابت میکنه برای اولین بار جالب توجه هس اما در ادامه خسته کننده
Mehdi
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
کتاب خوبیه مفید بود برای روابط بعد از ازدواج خوبه هر کسی بدونه.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند

برای دریافت کتاب صوتی چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.