نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایران باستان - یوزف ویزه هوفر

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
سید حامد شجاع‌الدین
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
در خصوص این کتاب صوتی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
ترجمه‌ی کتاب بسیار خوب و روان و حرفه‌ای صورت پذیرفته است، علاوه بر آن خوانش کتاب نیز بسیار دلچسب، با کیفیت و گیرا می‌باشد.
کتاب اطلاعات و جزئیات زیادی در خصوص ایران باستان و سلسله‌های ایرانی پیش از ورود اسلام به ایران را ارائه می‌نماید. نویسنده کتاب همان گونه که خود اعلام می‌دارد، کتاب خود را به منزله‌ی تاریخ مقدماتی‌ جهت آشنایی با تاریخ ایران و پیچیدگی‌ها و گستردگی‌های آن معرفی می‌کند. هر چند که در برخی از موارد به ارائه‌ی اطلاعاتی می‌پردازد که ممکن است کمتر در کتب رایج و مرسوم تاریخ ایران به آن پرداخته شود. مثلا تلاش کاشفان خطوط جهت رمزگشایی و ترجمه‌ی خطوط کهن ایران باستان. مطابق توضیحات فوق، مطالعه‌ی همراه با دقت، صبر و حوصله‌ی این کتاب را به هر مشتاقی که قصد اطلاع از تاریخ ایران کهن و یا افزایش اطلاعات خود در این زمینه را دارد توصیه می‌کنم.
امیر فرهاد ممقانی
۱۴۰۲/۶/۲۷
یک کتاب گزارش گونه است. وقایع سلسله‌ها خلاصه نوشته شده و بی طرفانه، مطالب جدیدی هم که حاصل دریافت‌های امروز هست آورده شده. گوینده بسیار به کارش مسلط بوده و صدای دلنشین دارند، بعد از همه اینها پیشنهاد میکنم این کتاب رو گوش کنید.
محمد دهقانی
۱۴۰۳/۲/۹
این کتاب روایت تاریخی نیست، شما یا گوش کردن به این کتاب روایت گذر تاریخ رو متوجه نمیشی فرهنگ، سبک زندگی، سبک سلطنت، و.... در ادوار مختلف باستان روایت این کتابه، بی طرفانه و بدون اغراق، عالی
Mohsen Karimi
۱۴۰۳/۲/۴
کتاب خوبی است و به تمام جزئیات اشاره میکند تنها کتابی بوده که به شرایط زندگی مردم در عصر باستان و وضعیت همه‌ی ملت‌ها و ادیان به طور همزمان پرداخته. خیلی لذت بردم
نوید
۱۴۰۳/۱/۱۵
با سلام و عرض خسته نباشید. برای مسایی که میخوان در مورد تاریخ مدنی قبل اسلام ایران اطلاعات کلی پیدا کنن توصیه میکنم. برای من که خیلی مفید و‌ دلچسب بود.
Navab Gholami
۱۴۰۳/۱/۲۱
عالی و بسیار جامع بود
صادقی
۱۴۰۲/۶/۲۷
بسیار پسندیدم و خوب روایت شده