معرفی و دانلود کتاب صوتی ایران باستان

عکس جلد کتاب صوتی ایران باستان
قیمت:
۱۰۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایران باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایران باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایران باستان

کتاب صوتی ایران باستان، نوشته‌ی یوزف ویزه هوفر، تاریخ ایران را از زمان پادشاهی کوروش تا پایان سلسله‌ی ساسانیان، با زبانی ساده و جذاب روایت می‌کند. نویسنده‌ی کتاب که یکی از مهم‌ترین ایران‌شناسان جهان به‌شمار می‌رود، با بررسی اسناد و مدارک تاریخی و باستان‌شناختی، تصویری واضح از زندگی و نحوه‌ی حکمرانی ایرانیان در دوران باستان ترسیم می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی ایران باستان

به باور یوزف ویزه هوفر (Josef Wiesehöfer)، از بین تمامی تمدن‌های مهم جهان باستان، تمدن ایران از همه کمتر مطالعه شده و مورد بررسی قرار گرفته است. این نویسنده و تاریخ‌دان برجسته، در کتاب ایران باستان (Ancient Persia) تلاش می‌کند با استفاده از منابع نوشتاری، باستان‌شناختی و سکه‌شناختی، مطالعه‌ی جامعی از امپراتوری ایران باستان از زمان هخامنشیان تا ساسانیان ارائه دهد. رویکردی که یوزف ویزه هوفر در این کتاب به کار گرفته است، در تقابل با رویکرد دیگر تاریخ‌نگاران غربی است که عموماً به منابع و روایت‌های یونانی و رومی غیرقابل‌اعتماد و غیردقیق تکیه می‌کنند.

کتاب ایران باستان، بیش از 1000 سال از تاریخ ایران را مطالعه می‌کند و تاریخ ایران باستان را به چهار دوره تقسیم می‌کند: امپراتوری هخامنشی؛ دوران اسکندر و سلجوقیان؛ دوران پارتیان؛ و در نهایت، دوران ساسانیان. یوزف ویزه هوفر، ویژگی‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی ایرانیان در این چهار دوره را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد روایت‌های معمول و رایج غربی از تاریخ ایران تا چه اندازه واقعیت و حقیقت را تحریف کرده‌اند. او با اجتناب از رویکرد شرق‌شناسانه و اروپامحور تاریخ‌نگاران غربی، تصویری نو و بدیع از ایران ترسیم می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ایران باستان

کتاب با پیدایش ملت ایران و امپراتوری هخامنشی، که الگویی برای تمامی امپراتوری‌های پس از خود شد، شروع می‌شود. یوزف ویزه هوفر به بنیان‌های چندفرهنگی و فراقومی‌ای اشاره می‌کند که این امپراتوری حول آن شکل گرفت و ایده‌های سیاسی و اقتصادی رایج در آن دوره از تاریخ ایران را مورد مطالعه قرار می‌دهد. این نویسنده نشان می‌دهد که امپراتوری هخامنشی چگونه توانست از یک سو تا رودخانه‌ی نیل در مصر و کوه‌های یخ‌زده‌ی هیمالیا، و از سوی دیگر تا شبه‌قاره‌ی هند و سرزمین یونان گسترش یابد.

یوزف ویزه هوفر تلاش می‌کند برای این پرسش پاسخی بیابد که چرا ایرانیان در ایران سکونت یافتند و چگونه در این کشور خشک و در میان شن‌ها و کویرها توانستند امپراتوری قدرتمند خود را شکل دهند؟ حمله‌ی اسکندر به ایران و تشکیل امپراتوری سلجوقی، به تفصیل بررسی می‌شود و امپراتوری‌های پارتیان و ساسانیان که در پی سلجوقیان می‌آیند در ادامه‌ی کتاب ایران باستان مورد مطالعه قرار می‌گیرند. نثر کتاب، بسیار ساده است و محتوای آن چه برای کسانی که در زمینه‌ی تاریخ ایران مطالعه داشته و چه برای کسانی که مطالعه‌ی زیادی در این زمینه نداشته‌اند جذاب است.

یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب کتاب ایران باستان این است که یوزف ویزه هوفر در هر فصل، مدارک و منابع مورد استفاده‌ی خود را در بخشی به نام «گواهی‌ها» بیان کرده تا مخاطب علاقه‌مند بتواند برای تحقیق بیشتر به آن‌ها رجوع کند. این کتاب، توسط مرتضی ثاقب فر ترجمه شده و انتشارات ققنوس آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را نشر صوتی آوانامه، به گویندگی سلمان ظاهری تهیه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ایران باستان

  • کتاب ایران باستان، کمکی زیادی به مطالعه‌ی ایران پیش از اسلام می‌کند. (مَت واترز، وب‌سایت kinglinger.com)
  • این کتاب به فهم ایران باستان کمک زیادی خواهد کرد. (سی. سی. لمبرگ کارلوفسکی، استاد باستان‌شناسی و مردم‌شناسی دانشگاه هاروارد)

کتاب صوتی ایران باستان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تاریخ ایران باستان علاقه‌مندید و می‌خواهید به منبعی جامع و به‌روز از این دوره از تاریخ ایران دسترسی داشته باشید، شنیدن کتاب صوتی ایران باستان به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ایران باستان می‌شنویم

دودمانی پارسی چگونه توانست در قرن ششم پیش از میلاد، در سرزمین باستانی خاور نزدیک امپراتوری‌ای جهانی بنیاد گذارد که مرزهای آن از خاور به هندوستان و از باختر به مصر می‌رسید و الگویی شود برای سلسله‌های آینده‌ی ایران. از سده‌ی نهم پیش از میلاد، در گواهی‌های آشوری، اشاره‌هایی به نام‌ها و مناطق مسکونی تیره‌های ایرانی، در مرز‌های شرقی امپراتوری آن‌ها شده است.

مادها از آن جمله‌اند که تیره‌های آن‌ها، ظاهراً پیوندهای سیاسی سستی داشته‌اند و چند بار مقهور آشوریان شده‌اند ولی به‌ندرت چیرگی کامل ایشان را پذیرفته‌اند. در پایان سده‌ی هفتم پیش از میلاد، مادها حتی موفق به پاتک شدند. سرزمین شرقی دجله را به تصرف درآوردند، آشور را فتح کردند، در 614 قبل از میلاد، با هم‌پیمانی بابلیان، نینوا را گشودند، در 612 قبل از میلاد و سپس با شکست اسکیت‌ها، مانای‌ها و امپراتوری لیدی، امپراتوری خود را به سوی غرب گسترش دادند. پس از 558 قبل از میلاد، هالیس، واقع در شرق آناتولی، مرز مشترک، لیدیایی‌ها و مادها بود. باتوجه به نبود هرگونه سنت مکتوب میان مادها و فقدان مدارک باستان‌شناختی، مسئله‌ی قلمروی سرزمین آن‌ها و نمای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امپراتوری مادها، هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
معرفی و پیشگفتار
13 دقیقه
مقدمه: آغاز برتری ایرانیان در خاور نزدیک در عهد باستان
47 دقیقه
بخش اول: ایران از کورش تا اسکندر بزرگ - فصل اول: گواهی‌ها - قسمت اول
26 دقیقه
فصل اول: گواهی‌ها - قسمت دوم
49 دقیقه
فصل دوم: شاه و رعایای او - قسمت اول
53 دقیقه
فصل دوم: شاه و رعایای او - قسمت دوم
36 دقیقه
فصل سوم: خشاسا، دهیاو و باجی
49 دقیقه
فصل چهارم: زندگی روزمره در پارس زمان هخامنشیان - قسمت اول
35 دقیقه
فصل چهارم: زندگی روزمره در پارس زمان هخامنشیان - قسمت دوم
47 دقیقه
فصل چهارم: زندگی روزمره در پارس زمان هخامنشیان - قسمت سوم
32 دقیقه
بخش دوم: دوره‌ی فترت - فصل پنجم: سلطه‌ی مقدونیان بر ایران
45 دقیقه
بخش سوم: ایران در زمان پادشاهی پارتیان - فصل ششم: گواهی‌ها
53 دقیقه
فصل هفتم: شاه و رعایای او
22 دقیقه
فصل هشتم: ساتراپ‌ها، بازرگانان، سربازان و روحانیان
45 دقیقه
بخش چهارم: ایران از اردشیر یکم تا یزدگرد سوم - فصل نهم: گواهی‌ها
24 دقیقه
فصل دهم: شاه و رعایای او - قسمت اول
46 دقیقه
فصل دهم: شاه و رعایای او - قسمت دوم
35 دقیقه
فصل یازدهم: ایرانشهر: امپراتوری، مردم و شیوه‌ی زندگی آنان - قسمت اول
56 دقیقه
فصل یازدهم: ایرانشهر: امپراتوری، مردم و شیوه‌ی زندگی آنان - قسمت دوم
55 دقیقه
فصل یازدهم: ایرانشهر: امپراتوری، مردم و شیوه‌ی زندگی آنان - قسمت سوم
31 دقیقه
نتیجه‌گیری: بقای ایران باستان و کشف دوباره‌ی آن - قسمت اول
39 دقیقه
نتیجه‌گیری: بقای ایران باستان و کشف دوباره‌ی آن - قسمت دوم
9 دقیقه
پی‌نوشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایران باستان
نویسنده
مترجممرتضی ثاقب فر
راویسلمان ظاهری
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایران باستان

سید حامد شجاع‌الدین
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
در خصوص این کتاب صوتی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
ترجمه‌ی کتاب بسیار خوب و روان و حرفه‌ای صورت پذیرفته است، علاوه بر آن خوانش کتاب نیز بسیار دلچسب، با کیفیت و گیرا می‌باشد.
کتاب اطلاعات و جزئیات زیادی در خصوص ایران باستان و سلسله‌های ایرانی پیش از ورود اسلام به ایران را ارائه می‌نماید. که
نویسنده کتاب همان گونه خود اعلام می‌دارد، کتاب خود را به منزله‌ی تاریخ مقدماتی‌ جهت آشنایی با تاریخ ایران و پیچیدگی‌ها و گستردگی‌های آن معرفی می‌کند. هر چند که در برخی از موارد به ارائه‌ی اطلاعاتی می‌پردازد که ممکن است کمتر در کتب رایج و مرسوم تاریخ ایران به آن پرداخته شود. مثلا تلاش کاشفان خطوط جهت رمزگشایی و ترجمه‌ی خطوط کهن ایران باستان. مطابق توضیحات فوق، مطالعه‌ی همراه با دقت، صبر و حوصله‌ی این کتاب را به هر مشتاقی که قصد اطلاع از تاریخ ایران کهن و یا افزایش اطلاعات خود در این زمینه را دارد توصیه می‌کنم.
امیر فرهاد ممقانی
۱۴۰۲/۶/۲۷
یک کتاب گزارش گونه است. وقایع سلسله‌ها خلاصه نوشته شده و بی طرفانه، مطالب جدیدی هم که حاصل دریافت‌های امروز هست آورده شده. گوینده بسیار به کارش مسلط بوده و صدای دلنشین دارند، بعد از همه اینها پیشنهاد میکنم این کتاب رو گوش کنید.
Mohsen Karimi
۱۴۰۳/۲/۴
کتاب خوبی است و به تمام جزئیات اشاره میکند تنها کتابی بوده که به شرایط زندگی مردم در عصر باستان و وضعیت همه‌ی ملت‌ها و ادیان به طور همزمان پرداخته. خیلی لذت بردم
نوید
۱۴۰۳/۱/۱۵
با سلام و عرض خسته نباشید. برای مسایی که میخوان در مورد تاریخ مدنی قبل اسلام ایران اطلاعات کلی پیدا کنن توصیه میکنم. برای من که خیلی مفید و‌ دلچسب بود.
Navab Gholami
۱۴۰۳/۱/۲۱
عالی و بسیار جامع بود
صادقی
۱۴۰۲/۶/۲۷
بسیار پسندیدم و خوب روایت شده
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایران باستان

برای دریافت کتاب صوتی ایران باستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.