نقد، بررسی و نظرات کتاب خواهر خوب - سالی هپ ورث

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
بیتا جوان
۱۴۰۲/۸/۱۰
داستان بسیار خوب و تاثیرگذاری بود. شخصیت‌ها و رویدادها بسیار خوب توصیف شده بود و پایان بسیار خوب و تکان دهنده‌ای داشت هر چند که ریتم بخش پایانی سریع بود. داستان در مورد دو خواهر دو قلو بود که یکی دچار اختلال حسی و کتابدار است و دیگری در زندگی مشترک خود مشکل دارد که در جریان داستان حوادثی رخ می‌دهد که و رازهایی در مورد شخصیت یک خواهر و وقایع گذشته آشکار می‌شود. فقط دو سوال مطرح است اول اینکه چرا رز تصمیم به داشتن بچه می‌گیرد در حالی که از همسر خود جدا شده و دلیل جدایی اختلال شخصیت اوست نه مشکل بارداری و دوم اینکه چرا او در حالیکه در نوجوانی با زیرکی نقشه دو قتل را کشیده (البته یکی ناموفق بوده)، حالا در بزرگسالی انقدر ناشیانه اقدام به قتل می‌کند، چون بعد از دستگیری دیگر فرصت داستان ساختن و بی گناه جلوه دادن خود را ندارد. در ابتدا ذکر می‌شود که او نزد مشاور می‌رود ولی چرا تغییری در او ایجاد نشده و اشاره‌ای به روند درمان نمی‌شود. در کل داستان بسیار خوبی بود و خواندن آن را به افرادی که به داستان‌های راز آلود و روانشناسی علاقه دارن پیشنهاد می‌کنم.
Hiva Firouzifard
۱۴۰۲/۹/۱۸
اسم‌ کتاب خیلی زیرکانه انتخاب شده بود و به سندروم دختر خوب اشاره داشت که چطور بعضی والدین کنترلگر سعی در تربیت دختر خوب یا پسر خوب (اطاعت پذیر) دارند.
دوم در مورد شخصیت نمایشی و خودشیفته‌ای که همیشه فکر میکند هیچ کس جز خودش کارها را نمیتواند به بهترین نحو انجام دهید و همین موضوع اعتماد زیاد از حد به خودش باعث گیر افتادنش میشود. یکی از فوق العاده‌ترین کتابهایی بود که تا حالا خوندم، جزییات دقیق و قابل لمسی از کاراکترهای روانشناختی شده. هر قسمت از کتاب با توصیفاتی که به دقت و با جزییات بیان شده‌اند تصویر سازی فوق العاده‌ای ایجاد میکنه.
تعلیق داستان و پایان بینظیرش معرکه بود
سمیه صفری
۱۴۰۲/۸/۳
راستش اول از همه در مورد اسم کتاب باید بجای خواهر خوب، میشد خواهر وحشتناک من از خوندن کتاب واقعا عصبی شدم. فضا سازی‌ها خیلی خوب و واقعی بود. توصیفات دقیق. اما قصه استرس زبادی بهم وارد کرد. واقعا آدمو میترسوند. اینکه خواهر دوقلوی آدم بتونه یه روانی و دشمن پنهان باشه. خیلی خطرناکه و ترسناک. خوشحالم که پایان خوبی داشت. ممنون از کتابراه. خوندنش رو به آدمهای با ظرفیت پیشنهاد میدم.
ویدا امیدی
۱۴۰۲/۸/۶
عالی بود عالی. چه قدر خوب روحیات هر یک از خواهرها به وضوح بیان شده بود طوری که کاملا شخصیت اونها رو قابل درک جلوه میداد و آدم و در جریان احساسات اونها به طور مستقیم قرار میداد. با وجود اینکه از اواسط داستان به بعد میشد آخرش رو حدس زد با این وجود به شیوه جالبی به انتها رسید
رابعه نظرپور همدانی
۱۴۰۲/۸/۲۴
آدمهای به ظاهر سالم و در واقع بیمار آدمهای به ظاهر بیمار و در واقع سالم کاش مادر دوقلوها خوش کوک تر بود و با تبعیض بی جای خود بذر کینه را نمیکاشت سوال؟ چرا همون موقع اوردوز مادرشون پلیس متوجه انسولین در خون نشد؟ در کل لذت بردم و توصیه میکنم
نوشین نحریر
۱۴۰۲/۹/۶
کتاب بسیار جالبی بود با موضوعی خوب. خیلی از خواندنش لذت بردم. سبک نگارش کتاب هم خوب بود و متن ترجمه هم روان بود. خواندن آن را به بقیه توصیه میکنم.
مها
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
کتاب جالبیه و برای پر کردن تایم خالی گزینه‌ی خوبیه ولی یک نقصی که داره تقریبا از وسط‌های داستان آخرش کاملا قابل حدسه
محمودی
۱۴۰۲/۹/۲۸
یک داستان جنایی ومعمایی زیبا با ترجمه ایی خوب، گیرا و هیجان انگیز، یک خواهر خوب!!!!
الهام. ت
۱۴۰۲/۸/۱۱
داستان جالب بود فقط آخرین صفحه رو متوجه نشدم یعنی یه کتاب با پایان باز بود؟
النازازاد
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
عالی خیلی دوستش داشتم، هیچ مادر یا خواهری مقدس نیست.
فاطمه برزگر
۱۴۰۲/۹/۹
قدرت نویسنده برای جذب خواننده، فوق العاده بود
Fateme Edrissi
۱۴۰۲/۸/۷
از خواندنش لذت بردم
امیدوارم شما هم لذت ببرید
کاربر m
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
خوب بود لذت بردم