معرفی و دانلود کتاب خواهر خوب

عکس جلد کتاب خواهر خوب
قیمت:
۵۷۵۰۰ ۳۴,۵۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خواهر خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خواهر خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خواهر خوب

کتاب خواهر خوب، رمانِ پرفروش نیویورک تایمز به قلم سالی هپ ورث، داستان زندگی دو خواهر دوقلو به نام‌های فرن و رز را روایت می‌کند. فرن که در طول زندگی همیشه خود را مدیون رز می‌دانسته، در چالشِ جدیدی که رز با آن روبه‌روست، برای کمک پیش‌قدم می‌شود. او می‌خواهد با مردی آشنا شود و بچه‌ای به دنیا بیاورد تا آن را به خواهر نابارور خود بدهد. این تصمیم حوادث زیادی به دنبال دارد و رازهای زیادی را درباره‌ی کودکی دو خواهر برملا می‌کند.

درباره‌ی کتاب خواهر خوب

کتاب خواهر خوب (The Good Sister) تریلری روان‌شناختی و پرپیچ‌وخم از سالی هپ ورث (Sally Hepworth) است که داستان دو خواهرِ جدایی‌ناپذیر و رازی بزرگ میان آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

فرن و رز خواهرهای دوقلویی هستند که سه بار در هفته باهم شام می‌خورند. فرن در یک کتاب‌خانه کار می‌کند و در سراسر زندگی‌اش از الگویی مشخص پیروی کرده است. فرن از نور و ازدحام بیزار است و هر اتفاق غیرمنتظره‌ای را اختلالی در برنامه‌ی روزانه‌اش می‌داند. اما این نظم تا زمانی برقرار است که رز متوجه می‌شود نمی‌تواند باردار شود. فرن برای کمک به رز، دست به اقدامی عجیب می‌زند. او تصمیم می‌گیرد برای رز بچه‌ای به دنیا بیاورد. فقط یک مشکل وجود دارد؛ باید یک پدر پیدا کرد!

سالی هپ ورث در رنگ دادن به شخصیت‌ها و متمایز کردن دو خواهر بسیار موفق عمل کرده؛ او با لحن منحصربه‌فردی که به شخصیت فرن داده و احساساتی که به‌عنوان مشخصه‌ی رز در نظر گرفته، پیوندی عمیق میان خواننده با آن‌ها برقرار می‌کند. داستان خواهر خوب به اینجا محدود نمی‌شود. تصمیم فرن شروعی است برای کشف دنیایی تاریک از رازهای سربه‌مهری که زندگی دو خواهر را زیرورو می‌کند و اصول زندگی فرن را که طی سال‌ها ساخته شده بود، ویران می‌سازد. در این میان، مرور خاطرات کودکی دو خواهر به هسته‌ی اصلی داستان تبدیل می‌شوند.

ورود به خاطرات کودکی خواهرهای دوقلو، از جایی شروع می‌شود که رز پس از شکست در ازدواجش، به دیدن یک روان‌درمانگر می‌رود و او از رز می‌خواهد تا خاطرات کودکی‌اش را در دفترچه‌ای یادداشت کند. مخاطب با خواندن بخش‌های مربوط به رز، او را خواهری دل‌سوز و مهربان می‌پندارد، اما با خواندن بخش‌های مربوط به فرن و شناخت شخصیتِ او به‌عنوانِ فردی صریح، صادق و عاطفی، قضاوت درباره‌ی خواهران برای مخاطب بسیار سخت می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب خواهر خوب

کتاب خواهر خوب از سوی انتشارات کوله‌پشتی و با ترجمه‌ی راحله نظری منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب خواهر خوب

  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین رمان ترلیر (2021)
  • برنده‌ی جایزه‌ی Davitt برای بهترین رمان بزرگ‌سال (2021)
  • کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز

نکوداشت‌های کتاب خواهر خوب

  • جدیدترین اثر هپ ورث جای او را میان برترین نویسندگان ژانر تریلر تثبیت می‌کند. (بوک‌لیست)
  • داستان پرپیچ‌وخم کتاب خواهر خوب با صحنه‌های غافلگیرکننده‌اش، طرفداران رمان‌های تریلر روان‌شناختی را به وجد می‌آورد. (Library Journal)
  • سالی هپ ورث با نبوغ درخشان خود، شخصیت‌هایی چندلایه و تعلیق‌هایی موفق خلق می‌کند. (اما کورتیس، نویسنده‌ی پرفروش)
  • داستانی باورپذیر با پیچش‌های فراوان و پایانی رضایت‌بخش. (گرام سیمسیون)
  • احساسات من نسبت به دو خواهر ذره‌ذره در طول داستان متحول شد و در آخر شیفته‌ی آن‌ها شدم. (نیکولا موریارتی)

کتاب خواهر خوب برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان به عاشقانِ تریلرهای روان‌شناختی و داستان‌های معمایی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب خواهر خوب می‌خوانیم

به‌محض باز شدن درهای خودکار آسایشگاه سان میدو، مخلوطی از بوی آبگوشت و ادرار بینی‌ام را پر می‌کند. بویی تهوع‌آور و چسبناک که حتی بعد از اینکه به خانه برمی‌گردم، دوش می‌گیرم و لباس‌هایم را عوض می‌کنم، باز هم به من چسبیده است.

به‌طرز غم‌انگیزی این بو تبدیل به بوی مامان هم شده است.

زمانی همیشه بوی لوازم آرایش، خمیردندان یا شوینده‌های لباس از او استشمام می‌شد. عادت داشت همین‌طور که دور خانه راه می‌رفت زمزمه کند: «تمیزی یعنی نزدیکی به خدا.» یادم می‌آید همیشه درون اتاقی که مامان حضور داشت نفسم را حبس می‌کردم. مخصوصاً وقتی دولا می‌شد تا مرا ببوسد.

یک بار از من دلیل حبس کردن نفسم را پرسید و من صادقانه جواب دادم که بوی او حالم را به هم می‌زند.

مامان با ناراحتی نگاهی به من انداخت و گفت که متأسف است و اگر ترجیح من این است، دیگر مرا در آغوش نخواهد کشید. اما من با شدت سرم را تکان دادم و گفتم همه‌چیز مرتب است و تحمل این بو به درآغوش‌کشیدن او می‌ارزد.

جلوی میز پذیرش، زنی که نمی‌شناسمش لبخند مبهمی به من می‌زند و خود را با کاغذ‌هایش سرگرم می‌کند. در آسایشگاهی که مامان بستری است، مسائل امنیتی چندان سخت‌گیرانه نیست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خواهر خوب
نویسنده
مترجمراحله نظری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-461-498-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۷۵۰۰ ۳۴,۵۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خواهر خوب

بیتا جوان
۱۴۰۲/۸/۱۰
داستان بسیار خوب و تاثیرگذاری بود. شخصیت‌ها و رویدادها بسیار خوب توصیف شده بود و پایان بسیار خوب و تکان دهنده‌ای داشت هر چند که ریتم بخش پایانی سریع بود. داستان در مورد دو خواهر دو قلو بود که یکی دچار اختلال حسی و کتابدار است و دیگری در زندگی مشترک خود مشکل دارد که در جریان داستان حوادثی رخ می‌دهد که و رازهایی در مورد شخصیت یک خواهر و وقایع گذشته آشکار می‌شود. فقط دو سوال مطرح است اول اینکه چرا رز تصمیم به داشتن بچه می‌گیرد در حالی که از همسر خود جدا شده و دلیل جدایی اختلال شخصیت اوست نه مشکل بارداری و دوم اینکه چرا او در حالیکه در نوجوانی با زیرکی نقشه دو قتل را کشیده (البته یکی ناموفق بوده)، حالا در بزرگسالی انقدر ناشیانه اقدام به قتل می‌کند، چون بعد از دستگیری دیگر فرصت داستان ساختن و بی گناه جلوه دادن خود را ندارد. در ابتدا ذکر می‌شود که او نزد مشاور می‌رود ولی چرا تغییری در او ایجاد نشده و اشاره‌ای به روند درمان نمی‌شود. در کل داستان بسیار خوبی بود و خواندن آن را به افرادی که به داستان‌های راز آلود و روانشناسی علاقه دارن پیشنهاد می‌کنم.
Hiva Firouzifard
۱۴۰۲/۹/۱۸
اسم‌ کتاب خیلی زیرکانه انتخاب شده بود و به سندروم دختر خوب اشاره داشت که چطور بعضی والدین کنترلگر سعی در تربیت دختر خوب یا پسر خوب (اطاعت پذیر) دارند.
دوم در مورد شخصیت نمایشی و خودشیفته‌ای که همیشه فکر میکند هیچ کس جز خودش کارها را نمیتواند به بهترین نحو انجام دهید و همین موضوع اعتماد زیاد از حد
به خودش باعث گیر افتادنش میشود. یکی از فوق العاده‌ترین کتابهایی بود که تا حالا خوندم، جزییات دقیق و قابل لمسی از کاراکترهای روانشناختی شده. هر قسمت از کتاب با توصیفاتی که به دقت و با جزییات بیان شده‌اند تصویر سازی فوق العاده‌ای ایجاد میکنه.
تعلیق داستان و پایان بینظیرش معرکه بود
سمیه صفری
۱۴۰۲/۸/۳
راستش اول از همه در مورد اسم کتاب باید بجای خواهر خوب، میشد خواهر وحشتناک من از خوندن کتاب واقعا عصبی شدم. فضا سازی‌ها خیلی خوب و واقعی بود. توصیفات دقیق. اما قصه استرس زبادی بهم وارد کرد. واقعا آدمو میترسوند. اینکه خواهر دوقلوی آدم بتونه یه روانی و دشمن پنهان باشه. خیلی خطرناکه و ترسناک. خوشحالم که پایان خوبی داشت. ممنون از کتابراه. خوندنش رو به آدمهای با ظرفیت پیشنهاد میدم.
ویدا امیدی
۱۴۰۲/۸/۶
عالی بود عالی. چه قدر خوب روحیات هر یک از خواهرها به وضوح بیان شده بود طوری که کاملا شخصیت اونها رو قابل درک جلوه میداد و آدم و در جریان احساسات اونها به طور مستقیم قرار میداد. با وجود اینکه از اواسط داستان به بعد میشد آخرش رو حدس زد با این وجود به شیوه جالبی به انتها رسید
رابعه نظرپور همدانی
۱۴۰۲/۸/۲۴
آدمهای به ظاهر سالم و در واقع بیمار آدمهای به ظاهر بیمار و در واقع سالم کاش مادر دوقلوها خوش کوک تر بود و با تبعیض بی جای خود بذر کینه را نمیکاشت سوال؟ چرا همون موقع اوردوز مادرشون پلیس متوجه انسولین در خون نشد؟ در کل لذت بردم و توصیه میکنم
نوشین نحریر
۱۴۰۲/۹/۶
کتاب بسیار جالبی بود با موضوعی خوب. خیلی از خواندنش لذت بردم. سبک نگارش کتاب هم خوب بود و متن ترجمه هم روان بود. خواندن آن را به بقیه توصیه میکنم.
مها
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
کتاب جالبیه و برای پر کردن تایم خالی گزینه‌ی خوبیه ولی یک نقصی که داره تقریبا از وسط‌های داستان آخرش کاملا قابل حدسه
محمودی
۱۴۰۲/۹/۲۸
یک داستان جنایی ومعمایی زیبا با ترجمه ایی خوب، گیرا و هیجان انگیز، یک خواهر خوب!!!!
الهام. ت
۱۴۰۲/۸/۱۱
داستان جالب بود فقط آخرین صفحه رو متوجه نشدم یعنی یه کتاب با پایان باز بود؟
النازازاد
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
عالی خیلی دوستش داشتم، هیچ مادر یا خواهری مقدس نیست.
فاطمه برزگر
۱۴۰۲/۹/۹
قدرت نویسنده برای جذب خواننده، فوق العاده بود
Fateme Edrissi
۱۴۰۲/۸/۷
از خواندنش لذت بردم
امیدوارم شما هم لذت ببرید
کاربر m
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
خوب بود لذت بردم
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب خواهر خوب

برای دریافت کتاب خواهر خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.