نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هر آنچه فکر می‌کنی را باور نکن - جوزف انگوین

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Bahman Beiranvand
۱۴۰۲/۸/۱۹
کتاب بطور صریح نمیگه ولی مکر را بصورت ضمنی بیان میکنه که سهم ضمیر ناخودآگاه از هوش انسان نود و نه و نود و نه صدم درصد است (برخلاف تصور نود و یا نود و پنج درصد) و به عبارتی بخش خودآگاه را به درصد ناچیزی تقلیل میده. البته این تقسیم بندی را درمورد امور خلاقانه بیان می‌کند. سعی کرده اصطلاحاتی به غیر از اصطلاحات موجود زمینه عرفان و روانشناسی را بکار بگیره که از یک جایی به بعد آزاردهنده میشه. چون ضرورتی نداره و فقط بیان مفاهیم اولیه با یک اسم دیگر است.
اما پیام اصلی کتاب توقف روند فکر جهت دستیابی به احساسات بهتر است. درمجموع کتاب خوبیه ولی میتونست از تعریف‌های اولیه بی‌مورد بگذره و بجاش از مفاهیم تثبیت شده ذن و مدیتیشن و یا نوروساینس ارجاع بده و موارد کاربردی بیشتری از پیام اصلی کتاب بین کند. در ضمن صدای راوی هم خوب است. ترجمه هم خوبه نسبتا.
محسن ربیعی
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
توجه به تفکرات و ذهنیات منفی و بها دادن به آن‌ها می‌تواند زندگی حال و آینده هر فردی را خراب و نابود کند. در این کتاب به افراد گوشزد می‌شود که هر ایده و فکری که به ذهن آن‌ها می‌رسد را نباید جدی بگیرند و راه های مفید و ساده‌ای برای نهادینه کردن این تغییر در ذهن افراد ارائه‌ می‌دهد.
Farzan Azarpour
۱۴۰۳/۱/۱۷
علت اصلی هر رنجی توی دنیا وابسته شدن هستش. شما به هر چیزی که نامحدود وابسته بشی چون یک وقتی ازش جدا میشی برات رنج میاره حتی فکر جدا شدنش. این رو از بودا یاد نگرفتم، از اندیشه اسلام خوندم
Davood Qanbari
۱۴۰۲/۸/۱۵
بسیار عالی بود. افکار بعنوان یک الهام درونی و فکر کردن بعنوان یک فعل مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نقش این در آرامش درونی واکاوی گردید. توصیه میکنم مطالعه شود.
علیرضا جوادپور
۱۴۰۲/۸/۱۹
از کتابهایی هست که حتما و حتما باید در زندگی اون رو خوند و ازش بهره برد. یکی از بهترین‌ها در زمینه شناخت خویشتن و رشد فردی.
اسما جعفری
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
کتاب خیلی خوب بود من که واقعا لذت بردم و استرس و اضطراب‌هام کمتر شدن