نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت اختلاف - ادوارد ترانیک

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ALI REZAEI
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
نقد کتاب: کتابی با داستان‌های جذاب اما کمی خسته کننده
کتاب خوبی رو شاهد هستیم. کتابی که به موضوع خوبی دامن زده و اون رو به خوبی توصیف و تعریف کرده. از مثال‌های کاربردی تا سوال‌هایی برای گرم کردن و درگیر شدن در کتاب. این کتاب از نگارش خوب و قوی برخورداره که باعث میشه در درک مفاهیم به مشکل خاصی برنخوریم. قلم نویسنده میشد گفت حرفه‌ای بود و با داستان‌های کوچک فهم هر چیزی رو برای ما اسان میکرد این کتاب در کتاب‌های عادت یکی از بهترین ها است و میشد بهترین این سری کتاب رو عادت‌های اتمی بیان کرد که واقعا قوی بود گویندگی صدا هم بکی از نقاط قوت این کتاب بود و همچنین میزان زمانی که داره. نه زیاد نه خیلی کم حتما این کتاب ارزش خرید بالایی رو داره اما در جاهایی حس میشد که نویسنده رفته تو جاده خاکی و کلام از دستش در رفته اما در مجموع خوب بودخلاصه کتاب خوبی رو شاهد هستیم و میشد گفت که ارزش خرید بالایی هم داره چون محتوای کاربردی در زندگی روزمره داشت و میشد از اون ها استفاده کرد. موارد مثبت قلم روان نویسنده گیرایی ساده منفی تناقض در برخی جاها
امیر شیری
۱۴۰۳/۱/۲۹
اینکه کارها در یک سازمان نباید در انحصار یک نفر باشد که با رفتن او تمام کارها بخوابد دغدغه ای واقعی و درست است ولی این کار را باید با مکانیزم هایی دیگر ایجاد کرد، نه اینکه کنار هر کس یک نفر را بکاریم و او را همیشه در نگرانی و دغدغه نگه داریم. هیچ چیز به این اندازه تمرکز افراد را بهم نمی ریزد. گردش شغلی یا تربیت افراد چند شغله و چند مهارتی شاید راه حل بهتری باشد. تصور کنید یک فرد با ادب که به هیچکس توهین نمی کند و بسیار با اتیکت حرف می زند و همه اصول ارتباطی با افراد را رعایت می کند با یک فرد که نقطه مقابل اوست و بی تربیت است و به راحتی توهین می کند و… همکار شوند. چگونه باید مناسبات کاری خود را تنظیم کنند؟
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
به نطر بنده اینکتاب به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا فراز و فرودهای روابط رمز ایجاد صمیمت، تاب‌آوری و اعتمادند، کتاب قدرت اختلاف روشی نو برای اندیشیدن دربارهٔ خودمان و روابطمان پیشنهاد می‌دهد. البته وظیفه ما رفع اختلافات و تفکراتی که باعث پوچی و سرخوردگی میشود جلوگیری کرد، این کتاب با بخشهایی از قانون قدرت رابرت گرین میشود گرد و مکمل کرد که در زندگی روزمره برخورد و نظرات به جمع بندی جالبی رساند با همه این اوصاف من خواندن این کتاب خالی از لطف نمیدانم و توصیه میکنم به این کتاب برای نکات مهم دقت فرمایید، تشکر از کتابراه بابت انتشار این کتاب
متین دهقانی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
نقد کتاب:
کتابی که به شما کمک میکند روابط‌تان را قوی کنید و به این موضوع که اختلافات در هر رابطه‌ای وجود دارند و لزوم حل این اختلافات برای هر رابطه‌ای میپردازد.
اما باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت که فرهنگ ایرانی فرهنگی متفاوت با تمام فرهنگ‌های دنیاست؛ از این رو مطالعه کتابهای ترجمه شده جهت توسعه و رشد روابط اجتماعی برای همه مناسب نیست.
پیشنهاد میکنم کتب نویسنده‌های ایرانی در این زمینه را پیش از مطالعه این کتاب بخوانید تا بتوانید برخی جملات این کتاب را در حین مطالعه با نگرش به فرهنگ محل زندگی خودتان در ذهن تغییر دهید.
محمد علی فراهی
۱۴۰۳/۱/۲
این کتاب روی اختلافات گریزناپذیر زندگی تمرکز دارد. و نشان می‌دهد که وظیفۀ همیشگی ما پذیرش این اختلافات و حل‌وفصل آن‌هاست. هیچ اختلافی را نباید حل‌نشده یا مسکوت باقی گذاشت.
با حل کردن اختلافات، ما صمیمیت، اعتماد و تاب‌آوری‌مان را تقویت می‌کنیم. با گوش فرادادن به هم، اذعان کردن به تفاوت‌هایمان و یافتن راه‌حلی برای عبور از اختلاف‌ها، متحدتر و شادتر خواهیم شد و این موضوع هم در بُعد روابط فردی و هم در گسترۀ وسیع‌تر روابط اجتماعی‌مان صادق است.
Alireza
۱۴۰۳/۱/۶
توضیح زیاد نمیدم فقط در این حد بگم که دیدگاه جدیدی برای من در مورد ارتباطات کودکان و والدین و حتی جامعه‌ای که در آن زندگی میکنم باز شد و بسیاری از باورهای قدیمی در مقابل چشمانم رنگ باخت و اکنون با دیدی نو به دنیای واقعی مینگرم. باید اینم اضافه کنم که مطالب با نوع ترجمه برای من بسیار سنگین بود و بسختی مطالب رو متوجه میشدم. با تشکر از کتابراه و مترجم گرامی آقای میثم همدمی
زهرا صادقی
۱۴۰۳/۱/۸
این کتاب بسیار عمیق و ریشه‌ای به انسان و روابط انسان میپردازه ویک راهنمای عالی برای زندگی در اجتماع است، در واقع با این کتاب به یک خود کاوی دقیق و شناخت درست و عمیق از خود میرسیم. مثال‌هایی که نویسنده استفاده کرده بود قابل درک بودند، اواسط کتاب یکم خسته کننده بود اما در کل مفید بود. پیشنهاد میکنم حتما یکبار مطالعه کنید.
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۳/۱/۲
با حل کردن اختلافات، ما صمیمیت، اعتماد و تاب‌آوری‌مان را تقویت می‌کنیم. با گوش فرادادن به هم، اذعان کردن به تفاوت‌هایمان و یافتن راه‌حلی برای عبور از اختلاف‌ها، متحدتر و شادتر خواهیم شد و این موضوع هم در بُعد روابط فردی و هم در گسترۀ وسیع‌تر روابط اجتماعی‌مان صادق است.
مسعود خیرور
۱۴۰۳/۱/۱۰
اختلاف در کار خیلی خوبو موثر هست من در شغل خودم میگم گاهی من با دیگران نظرات متفاوتی داریم و همین باعث رشد و بهترین تصمیمات میشه که از بین چند نظر بالاخره به یک نظر جامع و خوب میرسیم و جبهه هم نمیگیریم مضمون این کتاب هم همین هست
رضا ابراهیمی
۱۴۰۳/۱/۱۰
به نظر خودم اولین گام برای رفع پیش آمدهای زندگی پذیرش مشکل هستش.. این کتاب دقیقا همین روش پذیرش اختلاف در حل و فصل آن با توضیحات جامع و کاربردی توضیح میده که در دراز مدت باعث قدرت و انسجام روحی، پایداری روابط و صمیمیت درونی و افراد میشه
Royamhmdi2020
۱۴۰۳/۱/۶
عالی عالی عالی با این کتاب به یک خود کاوی عمیق وشناخت درست و دقیق از خودمون میرسیم. بسیار عمیق و ریشه‌ای و علمی به انسان و روابط او میپردازد. راهنمای عالی برای زندگی در اجتماع و دستیابی به صمیمیت به دور از کمال گرایی ارایه میکند.
راد
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
عالی با این کتاب به یک خودکاوی عمیق و شناخت درست و دقیق از خودمون می رسیم. بسیار عمیق و ریشه‌ای و علمی به انسان و روابط او می پردازد. راهنمای عالی برای زندگی در اجتماع و دستیابی به صمیمیت به دور از کمال گرایی ارایه میکند
Heewa
۱۴۰۳/۱/۸
از جنبه‌ی جالبی به موضوع ارتباطات نگاه کرده بود و اختلاف نظر را نه یک خصیصه‌ی منفی بلکه یک موضوع قابل پذیرش معرفی کرده بود که می‌تواند مفید باشد. تا جایی که در صورت نبود این تفاوت‌ها مشکلات زیادی پیش خواهد آمد.
نگار قریشی زاده
۱۴۰۳/۱/۳
این کتاب با داستانها و مثالها و سوالهایی که از مخاطب میپرسه کلا اصل موضوع رو بیان میکنه و البته نگارش نویسنده گیرایی و سادگی خودش داره اما نقاط قوت و ضعفی هم داره اما در مجموع واقعا کتاب خوبیه
بهاره
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
خوندن این کتاب رو به همه توصیه میکنم مخصوصا افرادی که دایما تو روابطشون با چالش‌های مختلف رو به رو میشن و راه حلی برای عبور یا حلشون پیدا نمیکنن، اواسط کتاب کمی خسته کننده بود ولی در کل مفید بود.
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۶
این کتاب به مسایل روزمره و مشکلات میپردازه. تزجمه روان و خوبی هم دارد. برای همه قابل درک و فهم هست. من از خواندن لذت بردم. ممنونم. بعضی از روابط را به خوبی تجزیه و تحلیل میکنه.
Yalda B
۱۴۰۳/۱/۴
اختلاف مانند ترازویی عمل می‌کنه که باعث میشه روابط به تعادل برسن و کتاب با نشانه گرفتن نقاط اساسی در عین حال ظریف و دادن تعاریف و راهکارهای روشن به شما در این مسیر کمک می‌کنه.
فریبا قطبی
۱۴۰۲/۹/۲۹
کتابیست عالی که نویسنده‌اش به ترمیم روابط انسانها و چگونگی حل و راحلی اسان به نحوی که رشد و شکوفایی و خودشناسی را بیان میکند وخواننده را وادار می‌کند تا اخرین خط رابخواند.
مریم بیت سیاح
۱۴۰۲/۹/۲۹
کتاب قدرت اختلاف از سری کتاب‌های روابط و خانواده است و به همه عزیزان پیشنهاد داده میشه قبل از وارد شدن ب رابطه حتما مطالعه کنند
فاطمه بابایی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
کتاب خیلی خوبی بود متن کتاب روان و صریح بود جملات و مثال‌هایی که نویسنده استفاده کرده بود قابل درک بود
Mohammad Reza Shahbazi
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
وقتی روابط وجود داشته باشن اختلاف هم پدید میاد بنظر من نکته مهم درک دلیل و پاسخگویی به اون اختلاف هستش
Tanin Zmani
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
کتاب بسیار عالی بود. به همه پیشنهاد میکنم بخونند تا بتوانند آستانه تحمل خود را افزایش دهند و زندگی بهتری داشته باشند
پری سامانی
۱۴۰۲/۹/۲۹
کتاب به اختلافات زندگی می‌پردازه که وظیفه ما حل این اختلافات است
📚 احسان نظری 📚
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتاب عالی هست برای زندگی در اجتماع و بسیار عمیق به روابط انسان میپردازد.... کتاب مناسب و عالی
نفس همتی
۱۴۰۳/۱/۴
وقتی این کتاب رو میخونین به خیلی از تصمیم های اطرافیانتون حق میدین و تفاوت ها رو درک میکنین
ali rezaei
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
خیلی کتاب خوبیه وقت اختلاف بوجود می‌آید آدم به آن واقعیت می‌رسد از این کتاب خیلی چیز یاد گرفتم،
فائقه
۱۴۰۲/۱۲/۹
بسیار شوق خوندن رو افزایش میده و یک کتاب عالی هست و پر از رمز و راز که باید آن رو دریابید
Poya
۱۴۰۲/۱۰/۶
خداروشکر خیلی عالی بود از کتاب خانه‌ای شما خیلی انرژی به من داده شد
سالارتهاجمی
۱۴۰۲/۹/۲۹
کتابی کاربردی برای بالا بردن آستانه صبر و تحمل حتما مطالعه کنید
رها ایجادی
۱۴۰۲/۹/۲۹
خیلی ممنون از کتاب راه که کتاب‌های کاربردی را به طور رایگان تو سایت قرار میده
سمیرا غلامپور
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتاب بسیار مفید و سودمند هست که به اختلاف‌ها به صورت ارزشمندی نگاه می‌کند
سارینا حسینی
۱۴۰۳/۱/۱۲
به توصیه دوستم خریدم و مطالعه کردم و بشدت تاثیر داشت، سپاس از کتابراه
مانیا اصغری
۱۴۰۳/۱/۸
چه طوری با مخالفت دیگران کنار بیاییم و راه حل اختلاف رو خودمون پیدا کنیم
mhdse
۱۴۰۳/۱/۱
کتاب خوبیه برای شناخت مسائل و اینکه کجا چجوری رفتار کنیم. کتاب مناسبیه
زینب آزادمنش
۱۴۰۲/۱۲/۵
کتاب جالبی بود واقعا برای من مفید بود واقعا کتاب حیرت انگیزی بود
محمد رضا ناصری
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
اگه می‌خواید با دیگران برخورد و رفتارتون سالم شود این کتاب رو بخونید
محسن کلانتری
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
بسیارعالی و کاربردی. هنر خوب گوش کردن رو یاد میده... یاعلی ممنونم
somayeh jafari
۱۴۰۲/۱۱/۷
با سلام و احترام به عوامل کتابراه، سپاسگزارم از کتاب‌های مفیدی که ارائه می‌دهید.
عباس طائی
۱۴۰۲/۱۱/۵
منظور خوب رسونده بود پیشنهاد میکنم برای یک بار هم که شده مطالعه کنید
محمد رضا بایرامی
۱۴۰۲/۹/۳۰
وجود اختلاف تو زندگی و روابط اجتناب ناپذیره امیدوارم بتونه کمک کنه
mahmod akbary
۱۴۰۲/۹/۲۹
کتاب از نظر من عالی استش من خیلی خوشم اومده
Hosein Farahani
۱۴۰۳/۲/۱۰
حتما مطالعه کنید من که از این کتاب لذت بردم.
سمیه مدملی
۱۴۰۳/۱/۱۱
راهکارهای خوبی دارد برای ایجاد یک رابطه عمیق و خوب
امید شهریاری
۱۴۰۳/۱/۲
به همه عزیزان خوندن این کتاب رو پیشنهاد میکنم
سپیده اکبری
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
کتاب خوبی بود به همه توصیه میکنم این کتاب رو بخونند
Ketab
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
قدرت اختلاف خیلی جالبه
پیشنهاد می‌کنم حتماً بخونیدش
سونیا
۱۴۰۳/۱/۹
خیلی خوب بود حتما بخونید
مهران رضایی
۱۴۰۳/۱/۵
کتابی بسیار عالی خوبه
Ahmadmohammafi
۱۴۰۲/۱۲/۹
خیلی کتاب با مفهوم فوق‌العاده خوب
رها
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
خوب بود خیلی کمکم کرد
1 2 >>