معرفی و دانلود کتاب قدرت اختلاف: چرا فراز و فرودهای روابط رمز ایجاد صمیمیت، تاب آوری و اعتمادند

عکس جلد کتاب قدرت اختلاف: چرا فراز و فرودهای روابط رمز ایجاد صمیمیت، تاب آوری و اعتمادند
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت اختلاف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت اختلاف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت اختلاف: چرا فراز و فرودهای روابط رمز ایجاد صمیمیت، تاب آوری و اعتمادند

مهم‌ترین حرفِ کتاب قدرت اختلاف این است که در هر رابطه‌ی سالمی تعارضات و ناهماهنگی‌ها یافت می‌شود. ادوارد ترانیک و کلودیا ام گلد در این کتاب به مخاطبان می‌آموزند تا به‌جای فرار از این اختلافات، به حل آن‌ها و ترمیمِ روابط اقدام کنند. پس از این درهای خودشناسی، رشد و شکوفایی به روی آن‌ها باز می‌شود.

درباره‌ی کتاب قدرت اختلاف

چگونه می‌توانیم به ایجاد ارتباطاتی عمیق‌تر و انسانی‌تر کمک کنیم؟ این سوالی است که همواره در تمام تعاملات اجتماعی خود در ذهن داریم. ما همیشه در پیِ حل چالش‌ها با خانواده، همسر، فرزند، دوستان و همکاران خود هستیم. کتاب قدرت اختلاف (The Power of Discord) از زاویه‌ای جدید، به ما کمک می‌کند تا از شکاف‌ها و اختلافاتِ موجود جهت بهبود روابط سود ببریم.

ممکن است فکر کنیم که هماهنگی کامل و نداشتن اختلاف مشخصه‌‌ی اصلی یک رابطه‌ی خوب است، اما حقیقت این است که تعاملات انسانی آشفته، پیچیده و گیج‌کننده است. به گفته‌ی ادوارد ترانیک (Ed Tronick)، روانشناس برجسته و کلودیا ام گلد (Claudia M. Gold)، متخصص اطفال، ما از بدو تولد با شکاف‌ها و اختلافات موجود در روابط دست و پنجه نرم می‌کنیم، پس می‌توانیم در مواجهه‌ی دوباره با آن‌ها از مهارت و تجربه‌های پیشین خود استفاده کنیم. تحقیقات علمی نشان می‌دهند ما با تمرینِ روزمره‌ی ترمیمِ روابط، می‌توانیم اعتماد، تاب‌آوری و صمیمیت را تضمین کنیم. ما تنها زمانی می‌توانیم به خودمان اتکا کنیم و مطمئن باشیم روابطمان در سخت‌ترین بحران‌ها تاب می‌آورند که پیش‌ترْ چالش‌ها را حل کرده و از مشکلات نگریخته باشیم.

نگاه تازه و بدیعِ کتاب قدرت اختلاف، راه جدیدی را برای تفکر در مورد روابطمان ارائه می‌دهد و به ما اطمینان می‌دهد که تعارض هم طبیعی و هم سالم است و پایه و اساس ارتباطات قوی‌تر را می‌سازد. ادوارد ترانیک و کلودیا ام گلد در فصل اول کتاب نقش ناهمسویی و ترمیم را در روند رشد انسان نشان می‌دهند. فصل دوم محل بحث پیرامونِ نقص و کمال است. فصل سوم به عواملی می‌پردازد که سبب ایجاد حس امنیت و یا هراس در برخورد با بی‌نظمی می‌شوند. فصول دیگر کتاب به مواردی همچون پارادایم چهره‌ی سرد (پژوهشی مهم از ادوارد ترانیک)، فراگیری حس تعلق، تاب‌آوری، التیام‌یابی تدریجی در گذر زمان و... اشاره می‌کنند. در نهایت فصل یازدهم، از خلال آزمایش‌های مختلف علمی، مسیر رسیدنِ اختلاف به ارتباط و تعلق را ترسیم می‌سازد.

معرفی و دانلود کتاب قدرت اختلاف

ساختن معانی تازه نیازمند شکیبایی، اختصاص زمان و اشتباه کردن است. باید خود را در لحظات دشوار و پیش‌بینی‌ناپذیر قرار دهیم. چنین وضعیتی می‌تواند ناخوشایند و گاه حتی رنج‌آور باشد. از شگفتی‌های ما آدمیان این است که وقتی خود را از شر آویختن به قطعیت آزاد می‌کنیم، می‌توانیم اعتماد به یکدیگر را بیاموزیم و اطمینان داشته باشیم که در هنگام بروز مشکلات، قادریم با همراهی هم به ترمیم مشکل دست بزنیم. تنها در این صورت است که می‌توانیم تعارضاتمان را پشت سر بگذاریم، تفکری انعطاف‌پذیر داشته باشیم و توانایی‌مان را جهت ساختن خلاقانه‌ی دنیایی سالم‌تر در کنار یکدیگر توسعه دهیم.

کتاب قدرت اختلاف را میثم همدمی به فارسی برگردانده و نشر نوین به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب قدرت اختلاف

  • چشم‌اندازی درخشان از روابط در دنیای معاصر. کتاب قدرت اختلاف نشان می‌دهد بیشترین چیزی که آدم‌ها نیاز دارند روابط واقعی همراه با کژفهمی‌ها و درگیری‌هاست. ما در روند تلاش برای ترمیم روابط، گوش دادن، توجه کردن و انسان بودن را تمرین می‌کنیم. (شری ترکل)
  • این کتاب به ما کمک می‌کند تا به‌جای اینکه گسست‌های موجود در روابط را چالشی دردسرساز ببینیم، فرصتی برای شکوفایی در نظر بگیریم. (دانیل جی. سیگل)
  • کتاب قدرت اختلاف اسرار ایجاد روابط عمیق، پایدار و قابل اعتماد را آشکار می‌کند. این کتاب که با رابطه‌ی والد-کودک شروع می‌شود، کلید ایجاد ارتباط بهتر با شریک زندگی، خانواده، دوستان و همکاران را در اختیار می‌گذارد. (هانا ون سیکل)

کتاب قدرت اختلاف برای چه کسانی مناسب است؟

از آنجا که خوشبختی هر انسانی به روابط او با خود و دیگران گره خورده، ضروری است که مخاطب با کمک کتاب قدرت اختلاف، موانع و مشکلات موجود در ارتباطات انسانی را شناسایی و به ترمیم روابط و بهبود زندگی خود کمک کند.

در بخشی از کتاب قدرت اختلاف: چرا فراز و فرودهای روابط رمز ایجاد صمیمیت، تاب آوری و اعتمادند می‌خوانیم

ما طی یکی از آزمایش‌های فیلم‌برداری‌شده‌مان نمونه‌ای اولیه از "معناآفرینی مشترک" را در تعامل یک مادر و نوزاد مشاهده کردیم. در این فیلم، نوزاد شش‌ماهه در حال تلاش برای گرفتن یک اسباب‌بازیِ دور از دسترس خود است. وقتی او شکست می‌خورد، عصبانی و اندوهگین می‌شود؛ نگاهش را به سویی دیگر می‌چرخاند و انگشت شستش را می‌مکد. او که برای لحظه‌ای آرام شده است بار دیگر دستش را برای گرفتن اسباب‌بازی دراز می‌کند، اما بازهم شکست می‌خورد و دوباره غمگین می‌شود. مادر قبل از آنکه با نوایی آرام‌بخش با نوزادش سخن بگوید، با سیمایی متمرکز و درعین‌حال خنثی، نگاهی گذرا به او می‌اندازد. نوزاد بار دیگر آرامش می‌یابد، ساکت می‌شود و با نشان دادن چهره‌ای متمرکز بر اسباب‌بازی، باز هم برای به دست آوردنش تلاش می‌کند. مادر اسباب‌بازی را به کودک نزدیک می‌کند. نوزاد با موفقیت اسباب‌بازی را می‌گیرد، آن را بررسی می‌کند و لبخند می‌زند، انگار که می‌گوید: «بالاخره موفق شدم!»

در اینجا مادر به‌ سادگی اسباب‌بازی را به کودک خود نمی‌دهد، بلکه تجربه‌ی هیجانی فرزندش را مورد توجه و حمایت قرار می‌دهد و همچون تکیه‌گاهی برای هیجانات کودکش به او کمک می‌کند تا احساسی منفی را به حسی مثبت بدل سازد. از جمله وجوه مهم این تعامل برخورداری نوزاد از مجموعه رفتارهایی است که به ‌واسطه‌شان می‌تواند خود را آرام کند. پس نوزاد کاملاً به مادر خود متکی نیست. این ظرفیت ضروری برای پدید آمدن خودتنظیمی از تنظیم دوطرفه‌ی جاری در روابط اولیه‌ی زندگی نشئت می‌گیرد. این نوزاد با همراهی مادرش آموخت که نه ‌تنها می‌تواند بدون فروپاشی روانی ناراحت شود، بلکه اگر خود را جمع‌وجور کند، قادر خواهد بود برای دستیابی به اهدافش از سایرین هم کمک بگیرد.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
پیش‌درآمد. ریشه‌ها
1. ترمیم به‌مثابه‌ی غذایی برای روح
2. به‌قدر کافی خوب بودن
3. حس امنیت برای آشوب به پا کردن
4. دست برداشتن از سرزنش متقابل
5. تأملی دوباره بر تاب‌آوری
6. بازی‌هایی که می‌کنیم: فراگیری حس تعلق
7. تکنولوژی و پارادایم چهره‌ی سرد
8. وقتی معانی به بیراهه می‌روند
9. التیام‌یابی تدریجی در گذر زمان
10. یافتن امید در عدم قطعیت
11. از اختلاف به ‌سوی بر قراری ارتباط و تعلق‌یابی
قدردانی
پی‌نوشت‌ها
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت اختلاف: چرا فراز و فرودهای روابط رمز ایجاد صمیمیت، تاب آوری و اعتمادند
نویسنده،
مترجممیثم همدمی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-5213-21-0
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت اختلاف

ALI REZAEI
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
نقد کتاب: کتابی با داستان‌های جذاب اما کمی خسته کننده
کتاب خوبی رو شاهد هستیم. کتابی که به موضوع خوبی دامن زده و اون رو به خوبی توصیف و تعریف کرده. از مثال‌های کاربردی تا سوال‌هایی برای گرم کردن و درگیر شدن در کتاب. این کتاب از نگارش خوب و قوی برخورداره که باعث میشه در درک مفاهیم به مشکل خاصی قلم
برنخوریم. نویسنده میشد گفت حرفه‌ای بود و با داستان‌های کوچک فهم هر چیزی رو برای ما اسان میکرد این کتاب در کتاب‌های عادت یکی از بهترین ها است و میشد بهترین این سری کتاب رو عادت‌های اتمی بیان کرد که واقعا قوی بود گویندگی صدا هم بکی از نقاط قوت این کتاب بود و همچنین میزان زمانی که داره. نه زیاد نه خیلی کم حتما این کتاب ارزش خرید بالایی رو داره اما در جاهایی حس میشد که نویسنده رفته تو جاده خاکی و کلام از دستش در رفته اما در مجموع خوب بودخلاصه کتاب خوبی رو شاهد هستیم و میشد گفت که ارزش خرید بالایی هم داره چون محتوای کاربردی در زندگی روزمره داشت و میشد از اون ها استفاده کرد. موارد مثبت قلم روان نویسنده گیرایی ساده منفی تناقض در برخی جاها
امیر شیری
۱۴۰۳/۱/۲۹
اینکه کارها در یک سازمان نباید در انحصار یک نفر باشد که با رفتن او تمام کارها بخوابد دغدغه ای واقعی و درست است ولی این کار را باید با مکانیزم هایی دیگر ایجاد کرد، نه اینکه کنار هر کس یک نفر را بکاریم و او را همیشه در نگرانی و دغدغه نگه داریم. هیچ چیز به این اندازه تمرکز افراد را بهم نمی ریزد. گردش شغلی یا تربیت افراد چند شغله و چند مهارتی شاید راه حل بهتری باشد. تصور کنید یک فرد با ادب که به هیچکس توهین نمی کند و بسیار با اتیکت حرف می زند و همه اصول ارتباطی با افراد را رعایت می کند با یک فرد که نقطه مقابل اوست و بی تربیت است و به راحتی توهین می کند و… همکار شوند. چگونه باید مناسبات کاری خود را تنظیم کنند؟
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
به نطر بنده اینکتاب به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا فراز و فرودهای روابط رمز ایجاد صمیمت، تاب‌آوری و اعتمادند، کتاب قدرت اختلاف روشی نو برای اندیشیدن دربارهٔ خودمان و روابطمان پیشنهاد می‌دهد. البته وظیفه ما رفع اختلافات و تفکراتی که باعث پوچی و سرخوردگی میشود جلوگیری کرد، این کتاب با بخشهایی از قدرت قانون رابرت گرین میشود گرد و مکمل کرد که در زندگی روزمره برخورد و نظرات به جمع بندی جالبی رساند با همه این اوصاف من خواندن این کتاب خالی از لطف نمیدانم و توصیه میکنم به این کتاب برای نکات مهم دقت فرمایید، تشکر از کتابراه بابت انتشار این کتاب
متین دهقانی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
نقد کتاب:
کتابی که به شما کمک میکند روابط‌تان را قوی کنید و به این موضوع که اختلافات در هر رابطه‌ای وجود دارند و لزوم حل این اختلافات برای هر رابطه‌ای میپردازد.
اما باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت که فرهنگ ایرانی فرهنگی متفاوت با تمام فرهنگ‌های دنیاست؛ از این رو مطالعه کتابهای ترجمه شده جهت
توسعه و رشد روابط اجتماعی برای همه مناسب نیست.
پیشنهاد میکنم کتب نویسنده‌های ایرانی در این زمینه را پیش از مطالعه این کتاب بخوانید تا بتوانید برخی جملات این کتاب را در حین مطالعه با نگرش به فرهنگ محل زندگی خودتان در ذهن تغییر دهید.
محمد علی فراهی
۱۴۰۳/۱/۲
این کتاب روی اختلافات گریزناپذیر زندگی تمرکز دارد. و نشان می‌دهد که وظیفۀ همیشگی ما پذیرش این اختلافات و حل‌وفصل آن‌هاست. هیچ اختلافی را نباید حل‌نشده یا مسکوت باقی گذاشت.
با حل کردن اختلافات، ما صمیمیت، اعتماد و تاب‌آوری‌مان را تقویت می‌کنیم. با گوش فرادادن به هم، اذعان کردن به تفاوت‌هایمان و از
یافتن راه‌حلی برای عبور اختلاف‌ها، متحدتر و شادتر خواهیم شد و این موضوع هم در بُعد روابط فردی و هم در گسترۀ وسیع‌تر روابط اجتماعی‌مان صادق است.
Alireza
۱۴۰۳/۱/۶
توضیح زیاد نمیدم فقط در این حد بگم که دیدگاه جدیدی برای من در مورد ارتباطات کودکان و والدین و حتی جامعه‌ای که در آن زندگی میکنم باز شد و بسیاری از باورهای قدیمی در مقابل چشمانم رنگ باخت و اکنون با دیدی نو به دنیای واقعی مینگرم. باید اینم اضافه کنم که مطالب با نوع ترجمه برای من بسیار سنگین بود و بسختی مطالب رو متوجه میشدم. با تشکر از کتابراه و مترجم گرامی آقای میثم همدمی
زهرا صادقی
۱۴۰۳/۱/۸
این کتاب بسیار عمیق و ریشه‌ای به انسان و روابط انسان میپردازه ویک راهنمای عالی برای زندگی در اجتماع است، در واقع با این کتاب به یک خود کاوی دقیق و شناخت درست و عمیق از خود میرسیم. مثال‌هایی که نویسنده استفاده کرده بود قابل درک بودند، اواسط کتاب یکم خسته کننده بود اما در کل مفید بود. پیشنهاد میکنم حتما یکبار مطالعه کنید.
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۳/۱/۲
با حل کردن اختلافات، ما صمیمیت، اعتماد و تاب‌آوری‌مان را تقویت می‌کنیم. با گوش فرادادن به هم، اذعان کردن به تفاوت‌هایمان و یافتن راه‌حلی برای عبور از اختلاف‌ها، متحدتر و شادتر خواهیم شد و این موضوع هم در بُعد روابط فردی و هم در گسترۀ وسیع‌تر روابط اجتماعی‌مان صادق است.
مسعود خیرور
۱۴۰۳/۱/۱۰
اختلاف در کار خیلی خوبو موثر هست من در شغل خودم میگم گاهی من با دیگران نظرات متفاوتی داریم و همین باعث رشد و بهترین تصمیمات میشه که از بین چند نظر بالاخره به یک نظر جامع و خوب میرسیم و جبهه هم نمیگیریم مضمون این کتاب هم همین هست
رضا ابراهیمی
۱۴۰۳/۱/۱۰
به نظر خودم اولین گام برای رفع پیش آمدهای زندگی پذیرش مشکل هستش.. این کتاب دقیقا همین روش پذیرش اختلاف در حل و فصل آن با توضیحات جامع و کاربردی توضیح میده که در دراز مدت باعث قدرت و انسجام روحی، پایداری روابط و صمیمیت درونی و افراد میشه
Royamhmdi2020
۱۴۰۳/۱/۶
عالی عالی عالی با این کتاب به یک خود کاوی عمیق وشناخت درست و دقیق از خودمون میرسیم. بسیار عمیق و ریشه‌ای و علمی به انسان و روابط او میپردازد. راهنمای عالی برای زندگی در اجتماع و دستیابی به صمیمیت به دور از کمال گرایی ارایه میکند.
راد
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
عالی با این کتاب به یک خودکاوی عمیق و شناخت درست و دقیق از خودمون می رسیم. بسیار عمیق و ریشه‌ای و علمی به انسان و روابط او می پردازد. راهنمای عالی برای زندگی در اجتماع و دستیابی به صمیمیت به دور از کمال گرایی ارایه میکند
Heewa
۱۴۰۳/۱/۸
از جنبه‌ی جالبی به موضوع ارتباطات نگاه کرده بود و اختلاف نظر را نه یک خصیصه‌ی منفی بلکه یک موضوع قابل پذیرش معرفی کرده بود که می‌تواند مفید باشد. تا جایی که در صورت نبود این تفاوت‌ها مشکلات زیادی پیش خواهد آمد.
نگار قریشی زاده
۱۴۰۳/۱/۳
این کتاب با داستانها و مثالها و سوالهایی که از مخاطب میپرسه کلا اصل موضوع رو بیان میکنه و البته نگارش نویسنده گیرایی و سادگی خودش داره اما نقاط قوت و ضعفی هم داره اما در مجموع واقعا کتاب خوبیه
بهاره
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
خوندن این کتاب رو به همه توصیه میکنم مخصوصا افرادی که دایما تو روابطشون با چالش‌های مختلف رو به رو میشن و راه حلی برای عبور یا حلشون پیدا نمیکنن، اواسط کتاب کمی خسته کننده بود ولی در کل مفید بود.
مشاهده همه نظرات 58

راهنمای مطالعه کتاب قدرت اختلاف

برای دریافت کتاب قدرت اختلاف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.