نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خدمتکار - فریدا مک فادن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Fariba
۱۴۰۳/۱/۲۵
یک کتاب شنیدنی پرپیچ و خم و باور نکردنی، که باعث میشه شما تا آخرین لحظه ها نتونید ازش دست بردارید و با تک تک جملاتش میخکوبتون میکنه. ایده ها فضاسازی و شخصیت پردازی فریدا مک فادن حقیقتا حرف نداره و این زمانی که با خوانش خانم مریم محبوب همراه باشه یک ترکیب فوق العاده میسازه.  یک خدمتکار جوان، که زندگی اش به سرعت با ورود به خانواده ای ثروتمند و پرزرق و برق دستخوش تغییرات چشمگیری می شه. تمرکز اصلی داستان بر تجربیات و درون مایه های این خدمتکار هست. کسی که در ابتدا به دنبال یک زندگی ساده و بی دغدغه است، خود را در مرکز یک بازی خطرناک میبینه. خانه ای که او در آن کار می کند، به تدریج تبدیل به صحنه ای برای رویارویی های تاریک و رازآلود می شه. مثل خیلی از کتابها اگر بخواهید میتونید چندتا ایراد منطقی در اون پیدا کنید ولی این چیزی از عالی بودن داستان کم نمیکنه. توصیه میکنم بقیه آثار این نویسنده رو هم بشنوید و از همه مهمتر کتاب راز خدمتکار رو که ادامه همین کتابه.
پريا رضايي
۱۴۰۳/۱/۵
با سلام به کتابراه عزیز و خانم محبوب که بدون تپق زدن و کاملا مسلط توانستند به بهترین شکل ممکن داستان را خوانش کنند و گیرایی صداشون باعث شد تا انتها با اشتیاق گوش فرا دهم. واقعا بدون اغراق می‌گویم یکی از بهترین داستانهای معمایی بود که شنیدم و پایانش کاملا غافلگیر کننده بود. از ابتدا داستان یه جور خاصی پیش می‌رود و وسطهاش کلا قضیه ١٨٠ درجه بر میگردد و آن روی سکه مشخص میشود
بنظرم تم رمان روانشناختی بوده و بر میگردد به مشکلات زمان کودکی
واقعا در تربیت فرزندان باید نهایت دقت راداشت چون مشکلات و مسائل این دوران تاثیر مستقیمی بر روی نحوه زندگی فرد و روابطش با دیگر افراد در جامعه را دارد. انگار این کتاب قسمتهای دیگری هم دارد و امیدوارم شنیداری شوند. همچنین امیدوارم فیلمی هم از آن ساخته شود. کسانی مثل من که عاشق کتاب‌هایی با موضوعات معمایی دارند حتما گوش کنند.
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۳/۲/۱
میلی دختری با گذشته نه چندان جالب به دنبال کار برای گذران زندگیش هست و مدتی هست که تو ماشینش مجبوره زندگی کنه.
با دیدن آگهی نیازمند خدمتکار با کلی امید و آرزو وسروضعی بهم ریخته وارد خونه وینچسترها میشه و در کمال تعجب خانم خونه اونو استخدام میکنه.
وسایلش رو از ماشین به اتاق خدمتکار منتقل میکنه و اولین چیز عجیبی که تو این خونه میبینه اینه که اتاق خدمتکار تو قسمت زیرشیروانی هستش و درش از بیرون قفل میشه اما بخاطر اینکه به این کار خیلی نیاز داشته بهش توجه نمیکنه. بعداز اینکه کارش رو شروع میکنه متوجه وسواس‌های عجیب خانم خونه و رفتارای عجیب ترش میشه اما تحمل میکنه. باغبان خونه هم میخواست بهش اخطار بده اما هم زبون نبودن و متوجه نمیشد که چی میگه اما کم کم خودش هم مشکوک میشه که اتفاقای عجیبی تو این خونه داره میوفته.
به مشکلات روانی به شدت توجه کنین
رزیتا طالبیان
۱۴۰۳/۱/۳۱
داستان بدی نبود. تعلیق داشت و آدم رو دنبال خودش می‌کشید. اما نقاط ضعف درشتی هم داشت. تناقض در داستان وجود داشت بطوریکه شخصیت یکی از شخصیت‌های اصلی (ملی) در ابتدا و انتهای داستان کاملا متفاوت بود و انگار از دو آدم کاملا متفاوت حرف می‌زد. البته این تغییری نبود که در طول داستان در اثر حوادث بر شخصیت داستان ایجاد شده باشه. همچنین اتفاق‌هایی در داستان افتاد که خیلی باور پذیر نبودند، بعنوان مثال واکنش مادر اندی نسبت به اتفاقات در پایان داستان عجیب و باور نکردنی بود.
من کلا داستان رو پیشنهاد میکنم. برای سرگرمی و یک بار گوش دادن خوبه. و چون بسیار زیبا و روان و دوست داشتنی خوانده شده حتما توصیه میکنم گوش بدید ‌ از صدای خانم گوینده لذت ببرید که کارشون عالی و بی نقض بود. و واقعا بر دلپذیری داستان تاثیر بسیار زیادی داشت.
M R
۱۴۰۳/۱/۲۹
این کتاب در دسته‌ی کتابهای معمایی و جنایی جزو کتابهای خوب قرار میگیره. داستان از زبان دختری سابقه دار روایت میشه که دنبال کار میگرده و در کمال تعجب شغلی بسیار خوب و با شرایط عالی بهش پیشنهاد میشه اما ورود اون به خونه مورد نظر همراه با اتفاقات عجیب و غیرمنتظره‌ای هست که از اونها سردر نمیاره. در ادامه داستان از زبان دیگر شخصیت کتاب روایت میشه که اتفاقات رو از اول و از دید اون تعریف میکنه که کاملا با نفر اول متفاوته. بطور کلی کتاب هیجان انگیز و جذابی بود اما چند ایراد داشت، مثلا رفتارهای احمقانه خدمتکار که هیچ دلیل منطقی نداشتن یا پایان غیرقابل باور داستان. هرچند نویسنده خیلی سعی داشت پایان قابل قبولی برای کتاب بنویسه اما زیاد راضی کننده نبود. در نهایت خوانش صوتی کتاب بسیار خوب بود.
ماندانا رستمی
۱۴۰۳/۱/۹
سلام خدمت کتابراه عزیز اول بگویم که اجرای کتاب بسیار عالی و بی نقص است. گوینده بسیار روان و عالی کتاب را می‌خواند و اجرا می‌کند. ولی دو ستاره‌ای که کم کردم بعلت داستان کتاب است که علی رغم هیجان انگیز بودن و ترسناک بودن ولی بی محتواو فقط برای سرگرمی و پر کردن اوقات بیکاری است و آخر داستان هم سر هم بندی شده است و پایان جالبی نیست. بعضی قسمتها هم خیلی توضیحات اضافه دارد. کلا من داستان را با سرعت زیاد گوش کردم چون فقط میخواستم ببینم آخرش چه می‌شود. کتاب عطاری گمشده، پیدایت کردم، خشکسالی، شیطان و دوشیزه پریم، جنگل را پیشنهاد میکنم.
زهرا صوابی
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب قشنگی هست ولی به نظرم گاف‌های بزرگی دارد که باعث شده این اثر خیلی پخته به نظر نرسد. مثلاً بستری شدن شخصیت زن در تیمارستان، خب واقعا پس از دوماه روانپزشکا میفهمند که طرف روانی نبوده فرق انسان مشکل دار و فاقد مشکل پس از دوماه برای روان پزشک مشخص میشه چون اینقدر مصاحبه، آزمون مشاهده و... انجام میدم؛ یا اینکه مرگ شخصیت منفی داستان، مرگ به اون فاجعه آمیز خیلی طبیعی و سطحی ماست مالی شد.
Mozhgan
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
کتاب خدمتکار ژانر معمایی و جنایی است و در مورد سوءاستفاده افراد از مجرمی که در گذشته مرتکب جرم شده است روایت میکند. متاسفانه در جامعه افرادی که بنا به هر دلیلی زندان میروند و آزاد میشوند همیشه به چشم مجرم به آن‌ها نگاه میکنند. مشکل کار یکی از بزرگترین مشکلاتی است که آن‌ها با آن روبرو میشوند. بعضی اوقات رفتار نادرست و درک نکردن یک مجرم باعث میشود از روی خشم و تنها ماندن جرمهای دیگری مرتکب شود.
محمدرضا قشمی
۱۴۰۳/۱/۱۹
با سلام و خداقوت خدمت مجموعه عزیز با تشکر فراوان از گوینده عالی کتاب خدمتکار که با اجرای عالیش تصویر سازی کامل در ذهن من از داستان ایجاد کردند. در مورد کتاب، این داستان برای شاد نبودن زندگی ثروتمندان و اثر گذاری بد روی ذهن مردم ایجاد شده و داستان را آن طوری که نویسنده محترم میخواست تمام کرد نه آنچه باید و انتظار می رفت، با ذهنی باز به کتاب گوش بدید و از داستان لذت ببرید. باتشکر
Mahshad Bonakdarnia
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
کتاب کشش داستانی داشت از این نظر که شنونده می‌خواهد بداند در نهایت چه می‌شود. اما برای من آزار دهنده بود و اینکه نویسنده چه‌طور میتواند به چنین چیزهایی فکر کند و آنها را به تصویر بکشد خیلی عجیب و تلخ است. در نهایت آرزو میکنم هیچ موجود زنده‌ای در این دنیا چنین شکنجه‌هایی را تجربه نکند. اجرای خانم محبوب هم مثل همیشه عالی بود.
Helia aqania
۱۴۰۳/۱/۱۱
به شخصه عاشق کتاب هایی هستم که نمیشه آخرشون رو حدس زد و این کتاب به نظرم یکی از بهترین ها بود به شدت از اینکه شخصیت اصلی داستان از تلاش دست نکشید و دوباره به نجات زنان دیگر پرداخت لذت بردم. اکثرا مواجه با همچین اتفاقاتی در دنیای واقعی باعث میشه اشخاص فرار کنن و دیگه سمت اون شغل یا اون موقعیت نرنولی از برگشت اون و ادامه روند خیلی خوشم اومد❤️❤️
حمیدرضا منصورآبادی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
عالی. غیر قابل پیش بینی. جذاب و هیجان انگیز. میتونید ساعتها گوش کنید بدون اینکه خسته بشید. من همیشه سعی میکنم حدس بزنم روند داستان چیه اما به هیچ وجه این داستان قابِ پیش بینی نیست. خوب نواقصی به انتهای داستان وارده و اونم توجیه و مختومه شدن جریان قتل توسط پلیسه که اون رو هم میشه به خلاقیت نویسنده در سایر مباحث این داستان بخشید. در کل عالی
لیلاخادمی
۱۴۰۲/۱۱/۳
وای ان قدر این کتاب جذاب و استرس زا بود که من در کلاس آنلاینم شرکت نکردم تا بتونم بقیه اش رو گوش بدهم. من که تا قبل از ۱۱ شب میخوابم الان چند دقیقه مانده به یک شب هنوز نخوابیدم. بالاخره تموم شد. از اواسط داستان حدس زده بودم که نینا تظاهر به بد بودن میکنه و احتمالا میخواهد کاری کند میلی از ان خونه فرار کنه اما اصلا نتونستم آخرش رو حدس بزنم. فقط آخرش زیادی متفاوت بود و همکاری کارآگاه
Tata
۱۴۰۲/۱۲/۳
یکی از بهترین کتاب هایی که در کتابراه شنیدم همین کتاب بود. خیلی هیجان انگیز و مرموزانه داستان پیش رفت. شنیدن این کتاب رو به علاقه‌مندان داستان‌های هیجانی پیشنهاد میکنم. روایتگری بسیار عالی مریم محبوب در کنار متن هیجان انگیز داستان یک اثر فوق العاده ایجاد کرده. ممنون از کتابراه و نشر صوتی کوله پشتی.
شقایق میان آبی
۱۴۰۲/۱۲/۲
کتاب داستانی معمایی جنایی است، در مورد خدمتکاری که گذشته‌ای بد داشته و الان وارده خانواده‌ای می‌شود برای کار که حال و هوای آن‌ها نامعلوم است. کتاب مهیج و جذاب است. گوش دادن ان را پیشنهاد میکنم من از اواسط داستان جریان را حدس زدم چون تقریبا داستانی مشابه آن را قبلا گوش داده بودم.
معصومه مولایی
۱۴۰۳/۲/۳
عالی بود، پئشنهاد می کنم کسانی که رمان معمایی دوست دارن حتما بخوانند بسیار جالب بود تا لحظه آخر قابل پیش بینی نبود ممنونم از راوی بسیار توانمند کتابراه پیشنهاد می کنم کتابهایی که آقای عمرانی و خانم محبوب راوی آن ها هستند را انتخاب کنید بسیار دلنشین میخوانند
رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۳/۲/۱۰
به نظر من بهترین تفسیر برای داستان این است که تا وقتی به تعادل روانی نرسیده اید، تشکیل خانواده ندهید، خانم وینچستر بزرگ با مشکلات روانی، زندگی چندین نفر را تحت تأثیر قرار داد، داستانی هیجان انگیز و روان و تأثیر گذار بود با سپاس از گوینده حرفه ای
کوثر
۱۴۰۳/۱/۲۵
یکم جزئیات زیادی رو وصف کرده بود مخصوصا در بخش دوم که فقط از دیدگاه مینا نوشته شده بود. ولی در کل کتاب خیلی خوبی بود و شنونده رو مجبور به تموم کردن داستان می‌کرد. از کسی که طرفدار این ژانر هستم، این کتاب و فصل دومش رو به شدت پیشنهادش میکنم:)
ن م
۱۴۰۳/۱/۹
میتونم بگم کتاب رمان خوبی بود حداقل نکاتی قابل تامل داشت و مخاطب رو به این نکته سوق میداد که تربیت غلط میتونه چه تاثیرات مخربی روی روان کودک داشته باشد و اگر چه برای سنین نوجوانان به نظرم مناسب نیست ولی میتونست تلنگرهایی برای اونها هم داشته باشه
محمد بحرانی
۱۴۰۳/۱/۸
با سلام. موضوع جدید نیست و لی واقعا مک فادن قلم خوب و قوی داره و خوب مینویسه البته گوینده هم زیبایی داستان رو چند برابر کرده که نمیشه انکارش کرد. فقط اون برگشتن به چند ماه قبل و سر اغاز باعث میشه خواننده تا اخر پیگیرش باشه وگرنه موضوع انچنان جذاب نیست.
زاها م
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
ماجرای اصلی کتاب چیزی بود که در داستان‌های دیگه‌ای هم خونده بودم ولی جذابیت روایت، کشش خوبی ایجاد میکرد که مشتاقانه دوست داشتم همه داستان رو زود گوش کنم و بدونم آخرش چی میشه. البته پایان بندی‌اش کمی زیاد خوش بینانه بود برایم. در کل حتما پیشنهادش میکنم.
پریسا صمدی
۱۴۰۳/۱/۲۲
جالب بود. از یه جایی به بعد خیلی فانتزی شد و تقریبا تخیلی. اینکه یه ادم همه چیز رو پیش بینی کرده همه چیز رو تحت کنترل داره ولی احیانا گیر کردن خودش رو تو اتاق پیش بینی نکرده باشه! دیگه خیلی تخیلی میشه که خودش تو اون شرایط گیر کنه
Nasibeh abdinian
۱۴۰۳/۱/۱۶
نسبت به یکی پس از دیگری بسیار بسیار قوی تر بود. تصورم این هست که بعد از نگارش این کتاب که ظاهرا پلات قوی‌ای برای نوشتارش موجود بوده، نویسنده از سر بی حوصلگی کتاب یکی پس از دیگری رو نوشته چرا که سطح دو داستان اصلا به هم نزدیک نیست
طیبه مریخیان
۱۴۰۳/۱/۱۱
خوانش کتاب خیلی خوب بود اما خود محتوای کتاب بنظرم خیلی سطحی بود خیلی بهتر از این میتونست باشه. کسی که چنین مشکل شخصیتی داشته باشه عجیبه که جایی توی رفتارش بروز نده. پایان کتاب کاملا ماست مالی شد و یه جورایی شعور خواننده زیر سوال رفت.
Amirtaher Shahri
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بی نظیر بود کشش و هیجان وصف ناپذیر داستان آدم رو مجبور میکنه تا تموم نشه ول نکنه و کار راوی خانم محبوب مثل همیشه عالی بود. به شدت برای علاقه مندان به رمان به سبک هیجانی تکان دهنده ‌و جنایی و اسرار آمیز توصیه میکنم. با تشکر از کتابراه
رضا زیارتی
۱۴۰۳/۲/۱۸
با درود فراوان به گوینده محترم و همچنین کتابراهی‌های گرامی، از اواسط کتاب واقعا کشش عجیبی داره و واقعا دوست داری بشنوی، با تغییر اوضاع پیش بینی هاتون دستخوش تعقییراتی میشه که خیلی جالبه، شنیدنش پیشنهاد میشه.
آیدا میربزرگی
۱۴۰۳/۲/۱۱
بسیار جذاب و شنیدنی است و با صدای دلنشین و حرفه‌ای شنیدم و خیلی لذت بردم. اگرچه یک کمی اغراق در آزار زنان شده بود اما یک تلنگر به جامعه است که از فشار و ظلم مردان در قبال زنان بکاهد و همه قبل از اینکه زن یا مرد باشیم انسان باشیم
سجاد ذاکر
۱۴۰۳/۱/۱۹
راستش یک مدت با خودم گفتم بزار از اپلیکیشن‌های دیگه استفاده کنم که پول کتاب ندم بعد دیدم بابا واقعا دم کتابراه گرم با این گوینده هاش
هر کسی نمیتونه واقعا کتاب رو درست بخونه که قابل لمس باشه
ممنونم از تیمتون
Eti Atshani
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
سرگرم کننده بود داستانی به دور از واقعیت‌های روزمره، اما حقیقی، چه موجودات و چه انسانهایی در جهان هستند که تا زیر سقف با آن‌ها نباشیم نباشیم نمی‌شناسیم آنها را خانم گوینده، بسیار عالی بودند ممنونم و خسته نباشید
نرگس آریانفر
۱۴۰۳/۱/۱۳
رمان خوبی بود و خواننده را به دنبال کردن روند داستان تشویق می‌کند ولی پایان داستان با توجه به پیچیدگی اوایل آن خیلی قوی تمام نمیشود و انگار که نویسنده فقط میخواسته یه جوری داستان رو تمام کند.
شهرزاد شاه حسین زاده
۱۴۰۲/۱۱/۳
ابتدای داستان کمی کلیشه‌ای و تکراری بود ولی در عین حال از روندش لذت میبری تا این که بخش دوم شروع میشه و این جا هست که جالب میشه و جای شخصیت‌های داستان عوض میشه. آخرش هم راضی کننده بود.
زهرا عسگری
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
من رو سرگرم کرد و برام هیجان انگیز بود، ولی ته داستان هیچی نه انسجام داشت نه منطقی بود و نه جذاب، فقط برای وقت گذروندن خوبه، از لحاظ پیچیدگی و به چالش کشیدن شنونده خیلی روی من تاثیرگذار نبود.
Samaneh
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
کتابش خیلی خوب و مهیجه. خوندش خالی از لطف نیست مقتی پایان کتاب رو خوندم واقعا دلم خنک شد. خیلی خوب بود. نقطه ابهام داستان فقط سیسلیا بود که پیش مادر بزرگه نگه داری میشد یعنی آزارش نداده بود؟
Yasaman shams
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
جذاب و سرگرم کننده و غیرقابل پیش بینی صدای گوینده هم بسیار دلچسب بود.
کمی آخر داستان زیادی همه چیز خوب شد فقط! زیاد توضیح نمیدم که اسپویل نشه در هر صورت به نظر من ارزشش رو داشت.
سارا گرمنجانی
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
کتاب خوب و هیجان انگیزی بود من واقعا با لذت دنبالش میکردم، و صدای گوینده هم دلنشین بود. فقط یک مورد که یکم ازاردهنده بود مکث‌های طولانی و یهویی برای رفتن به فصل بعد، در تمام اپیزودها بود.
حدیث محمودی
۱۴۰۳/۲/۱۹
باسلام من بسیار لذت بردم از شنیدن کتاب دوره برده داری وتبعیض نژادی بسیار خوب روایت شده بود راوی خوب بود به کسانی که رمان دوست دارند وبه مسائل اجتمایی علاقمند هستند توصیه میکنم
متین فروتنی
۱۴۰۳/۲/۱۷
کتابی با سناریو تقریبا تکراری، با اینکه میتونین حدس بزنین داستان چه شکلی پیش میره اما شیوع قافل گیری نویسنده جالب و سرگرم کننده هست، باعث میشه بخواین بیشتر گوش بدین
گلناز عالیان
۱۴۰۳/۱/۲۵
سلام و خسته نباشید خدمت کتابراه عزیز... با اینکه داستان جذابیت‌هایی داشت ولی با آن خیلی ارتباط برقرار نکردم. روایت خانم محبوب بینظیر ولی خود داستان بسیار دور از واقعیت پاینده باشید
دیانا حکیمیان
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
عالی بود ممنون از راوی. کتاب خیلی جالبی بود و یه بیماری روانی رو نشون میداد که از یه مادر بد برای بچش ایجاد شده بود. یک مادر رو آخر داستان می‌فهمید که چقدر تقصیر کار بوده
فاطمه
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
عالی بود واقعا داستان جذابی داشت وقتی شروع میکنی نمیتونی کنارش بزاری داستان جذابی بود تا لحظه اخر نمیتونی کتاب کنار بزاری من خودم فکر نمیکردم همچین پایانی دلشته باشد
Zohreh Barahooei
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کتاب پر هیجان و جالبی بود من از اواسط داستان تقریبا متوجه شده بودم که ماجرا چیه ولی باز هم خیلی برام جذاب بود و پایان خوبی هم داشت بیشتر مشکلات روانی ریشه در کودکی افراد داره
نیره هندی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
خیلی جذاب و پر کشش بود و هر لحظه هر حدسی رو که می زدم لحظه‌ی بعد اتفاق جدیدی می‌افتاد و باز حدس جدیدی و اصلا نمی شد آخر داستان رو حتی تا لحظه‌ی آخر حدس بزنی و گوینده هم عالی بود
سارا بنیس
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
برای اینکه وقت بگذرونید کتاب خوبیه. قشنگ توصیف و توضیح میده
ولی اگر جنایی خون حرفه ای باشید از اواسطش میفهمید داستان چیه، اما باز من نتونستم بذارمش کنار و تا اخرش گوش دادم.
کوروش مشتاقیان
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
کتابی پر از هیجان و تعلیق، هر فصل از کتاب آدم رو دنبال خودش می‌کشونه و ولت نمی‌کنه تا بفهمی علت وقایع عجیب و غریب چیه خواندنش رو به شدت توصیه می‌کنم عالی
دکتر محمد صادقی
۱۴۰۳/۲/۱۹
شاید بتوان گفت یکی از قشنگ‌ترین و سینمایی‌ترین پایان‌های کتاب‌های معمایی و جنایی رو می‌تونین در کتاب خدمتکار ببینین و بشنوین با تشکر از گروه کتابراه
زهرا بهرامی
۱۴۰۳/۲/۹
راوی عالی بود داستان واسه سرگرمی خوبه ولی یه خرده به نظرم غیر واقعیه و آخرش هم میشه گفت همه چی یه جورایی ماست مالی شده ولی کشش طول داستان خوبه
نسرين امينى
۱۴۰۳/۱/۲۴
کتاب جالبی بود من به دوستانم خواندنش را توصیه کردم هم معمایی و جنایی بود وهم اجتماعی و عاطفی کتاب خوبی بود و به وقتی که صرف کردم همچنین هزینه میارزید سپاس
سحر ایوبی
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتاب خیلی خوبی بود و تا آخر کتاب قابل پیش بینی نبود و همینطور توضیحات اضافه خیلی کم داشت که باعث میشد کتاب خسته کننده نباشه حتما توصیه میکنم بخونید
ندابزرگی
۱۴۰۲/۱۲/۹
یک کتاب بسیار مهیج و جذاب روند داستان اصلا کند نبود کشش و جذابیت و راز آلود بودنش رو خیلی دوست داشتم. به شدت پیشنهاد میکنم گوینده هم عالی بود
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۳/۱/۲
اوایل داستان برای من قابل حدس بود که مشکل کجاست اما روند داستان در ادامه بسیار غافل‌گیر کننده و جالب بود
پیشنهاد میکنم به دوستان
ممنون
1 2 3 >>