معرفی و دانلود کتاب صوتی خدمتکار

عکس جلد کتاب صوتی خدمتکار
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خدمتکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خدمتکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خدمتکار

کتاب صوتی خدمتکار اثری از فریدا مک فادن، پزشک و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز، وال استریت ژورنال، آمازون و... است. مک فادن در این کتاب که نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین اثر معمایی و هیجان‌انگیز از وبسایت گودریدز شده است، راویِ داستانی درباره‌ی ورودِ یک خدمتکار با گذشته‌ای تیره و سیاه به خانه‌ی مرموز و ترسناک است.

درباره‌ی کتاب صوتی خدمتکار

فریدا مک فادن (Freida McFadden) در کتاب صوتی خدمتکار (The Housemaid) به روایت داستانی هیجان‌انگیز، پیچیده و رازآلود پرداخته است. مک فادن نویسنده و پزشک متخصص آسیب‌های مغزی است و تاکنون چندین رمانِ کمدی پزشکی و همین‌طور تعدادی داستان‌های مهیچ روانشناختی، جنایی و ترسناک به انتشار رسانده است. کتاب خدمتکار نیز تریلری روانشناسانه و اسرارآمیز از اوست که پس از انتشار، توانست نظر مخاطبان و منتقدانِ بسیاری را به خود جلب کند و به یکی از آثار پرفروش تبدیل شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خدمتکار

کتاب صوتی خدمتکار با شرح صحنه‌ی قتلی در یک خانه‌ی اشرافی و مجلل آغاز می‌شود. فردی در اتاقِ زیرشیروانیِ خانه، به قتل رسیده و گویا تا همین یک ساعت پیش، کسی از این جریان اطلاعی نداشته است. خدمتکارِ خانه، میلی کالووی، روبه‌روی افسر پلیس نشسته و از مقتول و چراییِ اتفاقی که برای او افتاده است، اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. میلی نگران است که پلیس و دیگران به هویت و گذشته‌ی او پی ببرند و او را دستگیر و محکوم کنند. تحقیقات آغاز می‌شود اما مسیر کشف قاتل و علت قتل، به نتایجی تکان‌دهنده می‌انجامد.

ماجرا از آنجا شروع شده است که میلی کالووی با وجود سابقه‌ی تیره‌ای که دارد، به عنوان خدمتکار خانه‌ی وینچسترها پذیرفته می‌شود. با وجود سر و وضع نامناسب و آشفته‌ی میلی، خانم نینا وینچستر، بانوی خانه او را می‌پذیرد. میلی به این خانه نقل‌مکان می‌کند تا کارش را آغاز کند. همانند دیگر خدمتکاران، تنها یک اتاق، همان اتاق زیرشیروانی، از آن خانه‌ی بزرگ و مجلل، سهم میلی است اما برای او که یک ماه گذشته را بی‌خانمان بوده و تمامِ آن مدت را در ماشینِ خود زندگی کرده است، همان اتاق هم غنیمت است و چیزی بسیار فراتر از شایستگی‌ها و انتظاراتش به شمار می‌رود. اتاق یک تخت فلزی تک‌نفره و حمام شخصی دارد و برای میلی کافی‌ست اما چیزی آزاردهنده و ترسناک درباره‌ی این اتاق وجود دارد؛ چیزی که میلی آن را احساس می‌کند اما قادر نیست کاملاً آن را درک کرده و به زبان بیاورد. اتاق دری دارد که تنها از بیرون قفل می‌شود و همین بر ترس مبهمی که میلی حس می‌کند، می‌افزاید اما برای او که ده سال از عمرش را در زندان به سر برده و زندگی سخت و پرمشقتی را تحمل کرده، جزئیاتی از این قبیل، اهمیت چندانی ندارند. تنها پس از جابه‌جایی به خانه‌ی مجلل و زندگی با نینا وینچستر است که میلی متوجه می‌شود او با وجود آنکه در ظاهر سلامتِ روان دارد، از اختلالات عصبیِ عجیبی رنج می‌برد. اندرو، همسر نینا، از نظر میلی، مردی مهربان و صمیمی است و آن دو رابطه‌ای را با هم آغاز می‌کنند. نینا، اندرو را به رفتارهای توهین‌آمیز متهم می‌کند. او از خانه می‌گریزد و میلی و اندرو را ترک می‌کند و این تازه آغاز ماجراست...

معرفی و دانلود کتاب صوتی خدمتکار

کتاب صوتی خدمتکار، ترکیبی درهم‌پیچیده از تنش‌های روانی، چالش‌های عصبی، هیجان، رمز و راز، خیانت، عشق و هراس است. کتاب از زبان راوی اول شخص روایت می‌شود و طی فرآیندی آهسته و هول‌انگیز، مخاطب اندک‌اندک با دلهره‌ها و رازهای این خانه و ساکنانِ آن آشنا می‌گردد. خدمتکار اثری فراتر از یک سرگرمیِ ساده است و در خلال روایاتِ مهیجِ آن، می‌توانید ردپایی از موضوعات متفاوت، از قدرت و نابرابری‌های اجتماعی و شکاف‌های عمیقی که میان طبقات اجتماعی قرار دارد گرفته تا درونیات انسانی، معضلاتِ روابط میان فردی، ترس، توهم و مشخصه‌های بیماری‌های اعصاب و روان را مشاهده کنید. فریدا مک فادن در این کتاب، مخاطبِ خود را در تعلیق و ناشناخته‌ها نگه می‌دارد و او را با پایان‌بندیِ غیرمنتظره‌ی خود، شگفت‌زده می‌سازد.

کتاب صوتی خدمتکار را به همت نشر کتاب کوله‌پشتی، با ترجمه‌ی مریم علیزاده میلانلو و خوانش مریم محبوب می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه خدمتکار

خدمتکار عنوان مجموعه‌ای سه جلدی، دربردارنده‌ی داستان‌هایی معمایی، مهیج و اسرارآمیز از فریدا مک‌ فادن است. جلد اول این مجموعه، کتاب حاضر است که در سال 2022 به انتشار رسیده است. جلدهای دوم و سوم از این مجموعه به‌ترتیب راز خدمتکار (The Housemaid's Secret) و خدمتکار نظاره‌گر است (The Housemaid Is Watching) نام دارند. این مجموعه از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز، یو‌اس‌ای تودی و وال‌استریت ژورنال به شمار می‌آید و توانسته در سال 2023 جایزه‌ی ITW برای آثار ژانر ترسناک و هیجان‌انگیز را برای نویسنده‌ی خود به ارمغان بیاورد.

جوایز و افتخارات کتاب خدمتکار

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • کتاب پرفروش یواس‌ای تودی
  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز برای بهترین اثر در ژانر معمایی و هیجان‌انگیز در سال 2022

در نکوداشت کتاب‌ خدمتکار

  • خدمتکار کتابی است که داستانی پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی دارد. (HerCampus.com)

کتاب صوتی خدمتکار برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ رمان خدمتکار برای طرفداران ادبیات معاصر آمریکا و همین‌طور علاقه‌مندان به آثار معمایی و جنایی، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی خدمتکار می‌شنویم

یکشنبه‌ها تعطیلم، به همین دلیل روز را بیرون از خانه می‌گذرانم. یک روز زیبای تابستانی است؛ نه خیلی گرم است نه خیلی سرد، به همین دلیل تا پارک محلی رانندگی می‌کنم، روی نیمکت می‌نشینم و کتابم را می‌خوانم. وقتی در زندان هستید، این تفریحاتِ ساده را فراموش می‌کنید. فقط بیرون بودن و در پارک کتاب خواندن. گاهی به‌شدت دلتنگ انجام این کارها می‌شوید که از نظر جسمی خیلی عذاب‌دهنده است.

من هیچ‌وقت به آنجا برنمی‌گردم. هرگز.

چیزی از فست‌فود خودروگذر می‌گیرم و بعد به خانه برمی‌گردم. عمارت وینچسترها واقعاً زیباست. با وجود اینکه کم‌کم دارم از نینا متنفر می‌شوم، نمی‌توانم از این خانه متنفر باشم. خانه‌ی زیبایی است.

مثل همیشه در خیابان پارک می‌کنم و تا جلوی در ورودی خانه می‌روم. آسمان در طول رانندگی‌ام در برگشت به خانه تاریک شده است و درست به‌محض رسیدنم به خانه، ابرها درهم می‌شکنند و قطرات باران از آسمان فرو می‌ریزند. در را به‌سرعت باز می‌کنم و قبل از آنکه خیس شوم، وارد خانه می‌شوم.

وقتی وارد اتاق نشیمن می‌شوم، نینا تقریباً در تاریکی روی کاناپه نشسته است و کاری انجام نمی‌دهد. چیزی نمی‌خواند و تلویزیون تماشا نمی‌کند. فقط آنجا نشسته است. در را که باز می‌کنم، ناگهان چشم‌هایش هوشیار می‌شوند.

می‌گویم: «نینا؟ همه‌چیز مرتبه؟»

«نه واقعاً.» او به آن سمت کاناپه نگاهی می‌اندازد و من متوجه می‌شوم یک دسته لباس کنارش است. همان لباس‌هایی هستند که اوایل شروع کارم اصرار داشت به من ببخشد.

«لباس‌های من توی اتاق تو چی کار می‌کنن؟»

ماتم می‌برد و در همان حین، نور رعدوبرق فضای اتاق را روشن می‌کند. «چی؟ از چی دای حرف می‌زنی؟ خودت اون لباس‌ها رو بهم دادی.»

«من به تو دادم!» انفجار خنده‌اش در فضای اتاق طنین می‌اندازد و فقط بخشی از آن در صدای رعدوبرق غرق می‌شود. «چرا باید به مستخدمم لباس‌هایی به ارزش هزاران دلار بدهم؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
سرآغاز
63 دقیقه
قسمت اول
59 دقیقه
قسمت دوم
90 دقیقه
قسمت سوم
110 دقیقه
قسمت چهارم
120 دقیقه
قسمت پنجم
91 دقیقه
قسمت ششم
98 دقیقه
قسمت هفتم
62 دقیقه
قسمت هشتم
64 دقیقه
قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خدمتکار
نویسنده
مترجممریم علیزاده میلانلو
راویمریم محبوب
ناشر صوتیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خدمتکار

Fariba
۱۴۰۳/۱/۲۵
یک کتاب شنیدنی پرپیچ و خم و باور نکردنی، که باعث میشه شما تا آخرین لحظه ها نتونید ازش دست بردارید و با تک تک جملاتش میخکوبتون میکنه. ایده ها فضاسازی و شخصیت پردازی فریدا مک فادن حقیقتا حرف نداره و این زمانی که با خوانش خانم مریم محبوب همراه باشه یک ترکیب فوق العاده میسازه.  یک خدمتکار جوان، که اش و زندگی به سرعت با ورود به خانواده ای ثروتمند پرزرق و برق دستخوش تغییرات چشمگیری می شه. تمرکز اصلی داستان بر تجربیات و درون مایه های این خدمتکار هست. کسی که در ابتدا به دنبال یک زندگی ساده و بی دغدغه است، خود را در مرکز یک بازی خطرناک میبینه. خانه ای که او در آن کار می کند، به تدریج تبدیل به صحنه ای برای رویارویی های تاریک و رازآلود می شه. مثل خیلی از کتابها اگر بخواهید میتونید چندتا ایراد منطقی در اون پیدا کنید ولی این چیزی از عالی بودن داستان کم نمیکنه. توصیه میکنم بقیه آثار این نویسنده رو هم بشنوید و از همه مهمتر کتاب راز خدمتکار رو که ادامه همین کتابه.
پريا رضايي
۱۴۰۳/۱/۵
با سلام به کتابراه عزیز و خانم محبوب که بدون تپق زدن و کاملا مسلط توانستند به بهترین شکل ممکن داستان را خوانش کنند و گیرایی صداشون باعث شد تا انتها با اشتیاق گوش فرا دهم. واقعا بدون اغراق می‌گویم یکی از بهترین داستانهای معمایی بود که شنیدم و پایانش کاملا غافلگیر کننده بود. از ابتدا داستان یه جور و خاصی پیش می‌رود وسطهاش کلا قضیه ١٨٠ درجه بر میگردد و آن روی سکه مشخص میشود
بنظرم تم رمان روانشناختی بوده و بر میگردد به مشکلات زمان کودکی
واقعا در تربیت فرزندان باید نهایت دقت راداشت چون مشکلات و مسائل این دوران تاثیر مستقیمی بر روی نحوه زندگی فرد و روابطش با دیگر افراد در جامعه را دارد. انگار این کتاب قسمتهای دیگری هم دارد و امیدوارم شنیداری شوند. همچنین امیدوارم فیلمی هم از آن ساخته شود. کسانی مثل من که عاشق کتاب‌هایی با موضوعات معمایی دارند حتما گوش کنند.
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۳/۲/۱
میلی دختری با گذشته نه چندان جالب به دنبال کار برای گذران زندگیش هست و مدتی هست که تو ماشینش مجبوره زندگی کنه.
با دیدن آگهی نیازمند خدمتکار با کلی امید و آرزو وسروضعی بهم ریخته وارد خونه وینچسترها میشه و در کمال تعجب خانم خونه اونو استخدام میکنه.
وسایلش رو از ماشین به اتاق خدمتکار منتقل میکنه و
اولین چیز عجیبی که تو این خونه میبینه اینه که اتاق خدمتکار تو قسمت زیرشیروانی هستش و درش از بیرون قفل میشه اما بخاطر اینکه به این کار خیلی نیاز داشته بهش توجه نمیکنه. بعداز اینکه کارش رو شروع میکنه متوجه وسواس‌های عجیب خانم خونه و رفتارای عجیب ترش میشه اما تحمل میکنه. باغبان خونه هم میخواست بهش اخطار بده اما هم زبون نبودن و متوجه نمیشد که چی میگه اما کم کم خودش هم مشکوک میشه که اتفاقای عجیبی تو این خونه داره میوفته.
به مشکلات روانی به شدت توجه کنین
رزیتا طالبیان
۱۴۰۳/۱/۳۱
داستان بدی نبود. تعلیق داشت و آدم رو دنبال خودش می‌کشید. اما نقاط ضعف درشتی هم داشت. تناقض در داستان وجود داشت بطوریکه شخصیت یکی از شخصیت‌های اصلی (ملی) در ابتدا و انتهای داستان کاملا متفاوت بود و انگار از دو آدم کاملا متفاوت حرف می‌زد. البته این تغییری نبود که در طول داستان در اثر حوادث بر شخصیت و داستان ایجاد شده باشه. همچنین اتفاق‌هایی در داستان افتاد که خیلی باور پذیر نبودند، بعنوان مثال واکنش مادر اندی نسبت به اتفاقات در پایان داستان عجیب باور نکردنی بود.
من کلا داستان رو پیشنهاد میکنم. برای سرگرمی و یک بار گوش دادن خوبه. و چون بسیار زیبا و روان و دوست داشتنی خوانده شده حتما توصیه میکنم گوش بدید ‌ از صدای خانم گوینده لذت ببرید که کارشون عالی و بی نقض بود. و واقعا بر دلپذیری داستان تاثیر بسیار زیادی داشت.
M R
۱۴۰۳/۱/۲۹
این کتاب در دسته‌ی کتابهای معمایی و جنایی جزو کتابهای خوب قرار میگیره. داستان از زبان دختری سابقه دار روایت میشه که دنبال کار میگرده و در کمال تعجب شغلی بسیار خوب و با شرایط عالی بهش پیشنهاد میشه اما ورود اون به خونه مورد نظر همراه با اتفاقات عجیب و غیرمنتظره‌ای هست که از اونها سردر نمیاره. در از و ادامه داستان زبان دیگر شخصیت کتاب روایت میشه که اتفاقات رو از اول از دید اون تعریف میکنه که کاملا با نفر اول متفاوته. بطور کلی کتاب هیجان انگیز و جذابی بود اما چند ایراد داشت، مثلا رفتارهای احمقانه خدمتکار که هیچ دلیل منطقی نداشتن یا پایان غیرقابل باور داستان. هرچند نویسنده خیلی سعی داشت پایان قابل قبولی برای کتاب بنویسه اما زیاد راضی کننده نبود. در نهایت خوانش صوتی کتاب بسیار خوب بود.
ماندانا رستمی
۱۴۰۳/۱/۹
سلام خدمت کتابراه عزیز اول بگویم که اجرای کتاب بسیار عالی و بی نقص است. گوینده بسیار روان و عالی کتاب را می‌خواند و اجرا می‌کند. ولی دو ستاره‌ای که کم کردم بعلت داستان کتاب است که علی رغم هیجان انگیز بودن و ترسناک بودن ولی بی محتواو فقط برای سرگرمی و پر کردن اوقات بیکاری است و آخر داستان هم سر هم و بندی شده است پایان جالبی نیست. بعضی قسمتها هم خیلی توضیحات اضافه دارد. کلا من داستان را با سرعت زیاد گوش کردم چون فقط میخواستم ببینم آخرش چه می‌شود. کتاب عطاری گمشده، پیدایت کردم، خشکسالی، شیطان و دوشیزه پریم، جنگل را پیشنهاد میکنم.
زهرا صوابی
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب قشنگی هست ولی به نظرم گاف‌های بزرگی دارد که باعث شده این اثر خیلی پخته به نظر نرسد. مثلاً بستری شدن شخصیت زن در تیمارستان، خب واقعا پس از دوماه روانپزشکا میفهمند که طرف روانی نبوده فرق انسان مشکل دار و فاقد مشکل پس از دوماه برای روان پزشک مشخص میشه چون اینقدر مصاحبه، آزمون مشاهده و... انجام میدم؛ یا اینکه مرگ شخصیت منفی داستان، مرگ به اون فاجعه آمیز خیلی طبیعی و سطحی ماست مالی شد.
Mozhgan
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
کتاب خدمتکار ژانر معمایی و جنایی است و در مورد سوءاستفاده افراد از مجرمی که در گذشته مرتکب جرم شده است روایت میکند. متاسفانه در جامعه افرادی که بنا به هر دلیلی زندان میروند و آزاد میشوند همیشه به چشم مجرم به آن‌ها نگاه میکنند. مشکل کار یکی از بزرگترین مشکلاتی است که آن‌ها با آن روبرو میشوند. بعضی اوقات رفتار نادرست و درک نکردن یک مجرم باعث میشود از روی خشم و تنها ماندن جرمهای دیگری مرتکب شود.
محمدرضا قشمی
۱۴۰۳/۱/۱۹
با سلام و خداقوت خدمت مجموعه عزیز با تشکر فراوان از گوینده عالی کتاب خدمتکار که با اجرای عالیش تصویر سازی کامل در ذهن من از داستان ایجاد کردند. در مورد کتاب، این داستان برای شاد نبودن زندگی ثروتمندان و اثر گذاری بد روی ذهن مردم ایجاد شده و داستان را آن طوری که نویسنده محترم میخواست تمام کرد نه آنچه باید و انتظار می رفت، با ذهنی باز به کتاب گوش بدید و از داستان لذت ببرید. باتشکر
Mahshad Bonakdarnia
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
کتاب کشش داستانی داشت از این نظر که شنونده می‌خواهد بداند در نهایت چه می‌شود. اما برای من آزار دهنده بود و اینکه نویسنده چه‌طور میتواند به چنین چیزهایی فکر کند و آنها را به تصویر بکشد خیلی عجیب و تلخ است. در نهایت آرزو میکنم هیچ موجود زنده‌ای در این دنیا چنین شکنجه‌هایی را تجربه نکند. اجرای خانم محبوب هم مثل همیشه عالی بود.
Helia aqania
۱۴۰۳/۱/۱۱
به شخصه عاشق کتاب هایی هستم که نمیشه آخرشون رو حدس زد و این کتاب به نظرم یکی از بهترین ها بود به شدت از اینکه شخصیت اصلی داستان از تلاش دست نکشید و دوباره به نجات زنان دیگر پرداخت لذت بردم. اکثرا مواجه با همچین اتفاقاتی در دنیای واقعی باعث میشه اشخاص فرار کنن و دیگه سمت اون شغل یا اون موقعیت نرنولی از برگشت اون و ادامه روند خیلی خوشم اومد❤️❤️
حمیدرضا منصورآبادی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
عالی. غیر قابل پیش بینی. جذاب و هیجان انگیز. میتونید ساعتها گوش کنید بدون اینکه خسته بشید. من همیشه سعی میکنم حدس بزنم روند داستان چیه اما به هیچ وجه این داستان قابِ پیش بینی نیست. خوب نواقصی به انتهای داستان وارده و اونم توجیه و مختومه شدن جریان قتل توسط پلیسه که اون رو هم میشه به خلاقیت نویسنده در سایر مباحث این داستان بخشید. در کل عالی
لیلاخادمی
۱۴۰۲/۱۱/۳
وای ان قدر این کتاب جذاب و استرس زا بود که من در کلاس آنلاینم شرکت نکردم تا بتونم بقیه اش رو گوش بدهم. من که تا قبل از ۱۱ شب میخوابم الان چند دقیقه مانده به یک شب هنوز نخوابیدم. بالاخره تموم شد. از اواسط داستان حدس زده بودم که نینا تظاهر به بد بودن میکنه و احتمالا میخواهد کاری کند میلی از ان خونه فرار کنه اما اصلا نتونستم آخرش رو حدس بزنم. فقط آخرش زیادی متفاوت بود و همکاری کارآگاه
Tata
۱۴۰۲/۱۲/۳
یکی از بهترین کتاب هایی که در کتابراه شنیدم همین کتاب بود. خیلی هیجان انگیز و مرموزانه داستان پیش رفت. شنیدن این کتاب رو به علاقه‌مندان داستان‌های هیجانی پیشنهاد میکنم. روایتگری بسیار عالی مریم محبوب در کنار متن هیجان انگیز داستان یک اثر فوق العاده ایجاد کرده. ممنون از کتابراه و نشر صوتی کوله پشتی.
شقایق میان آبی
۱۴۰۲/۱۲/۲
کتاب داستانی معمایی جنایی است، در مورد خدمتکاری که گذشته‌ای بد داشته و الان وارده خانواده‌ای می‌شود برای کار که حال و هوای آن‌ها نامعلوم است. کتاب مهیج و جذاب است. گوش دادن ان را پیشنهاد میکنم من از اواسط داستان جریان را حدس زدم چون تقریبا داستانی مشابه آن را قبلا گوش داده بودم.
مشاهده همه نظرات 115

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خدمتکار

برای دریافت کتاب صوتی خدمتکار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.