نقد، بررسی و نظرات کتاب کتابفروشی موریساکی - ساتوشی یاگیساوا

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ترنج
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب درمورد دختریه که دچار شکست عشقی میشه و دایی کتابفروشش با اخلاق و رفتارهای عجیبش به کمکش میاد. البته دایی ساتوره خود هم مشکلاتی در زندگیش داره چون همسری که دوستش داشته مدتیه ترکش کرده. در واقع این کتاب بیشتر از اینکه داستان تاکاکو باشه داستان ساتوره و همسرشه. و شاید بشه گفت قهرمان این کتاب هر سه نفر هستند. توصیفات زیبایی از محیط محله و کوهستان در این کتاب هست که باعث میشه خواننده احساس کنه دوست داره به اونجا سفر کنه. ما انسانهاگاهی نیاز داریم در برابر مشکلات و ناکامیها از روزمرگی‌ها و عادات روزانه مون فاصله بگیریم و در مکانی جدید با سبک زندگی جدید و یا حتی کسب تجربه‌های جدید به زندگی و روال سابقش برگردیم اما با انرژی و انگیزه نو. و درنهایت با دوستی و عشق و درکنار خانواده بهتر میتوان مشکلات را حل کرد.
صبا باوفای حقیقی
۱۴۰۳/۲/۷
شیوه نگارش کتاب و پیشروی داستان خوب و پر کشش بود. دغدغه‌های ذهنی شخصیت اصلی خیلی خوب پردازش شده بود و با احساسات اکثر دختران این نسل همخوانی داشت. یکی از نکاتی که روند داستان رو جذاب میکرد تغییرات ذره ذره تاکاکو بود که باعث میشه خواننده بهتر با شخصیت اصلی همراه بشه. نکته جذاب دیگه‌ای که در داستان بود تغییر تاکاکو در زمینه احساسات قلبیش بود. اینکه بعد از شکست در رابطه با هیداکی با ادم فهیمی مثل وادا اشنا میشه که نزدیکترین ارتباط و فاصله رو با روح درونش داره. در مورد شخصیت‌های فرعی مثل ساتارو و موموکو هم نکته جالبی وجود داره که خواننده رو وادار میکنه از قضاوت زود هنگام خودداری کنه و به درون مایه واقعی اونها پی ببره. در کل رمان خوبی بود ممنون از کتابراه و مترجم
میترا ج
۱۴۰۳/۱/۶
تقریبا خواندنش کمتر از ۱ روز طول کشید، الهام بخش هست اما کمی هم کسل کننده و بدون هیجان خاصی رمان نسبتا یکنواخت، فقط نکته ی مثبتش جملات قشنگ و امید بخش اون بود بنظرم و این که چطوری آدم میتونه بعد از سخت ترین شکستن ها دوباره خودش رو سرپا کنه..
محمدصادق
۱۴۰۳/۱/۵
رمان کوتاه و تاثیر گذاری هست، راحت میشه با داستان ارتباط گرفت، شخصیت پردازی وتوصیف مکان‌ها درخور تحسین هست، کلا سه تا شخصیت اصلی داره (تاکاکو، دایی ساتورو، زن دایی موموکو) که گیج کننده نیست، من از خوندنش لذت بردم، هر کتابی ارزش یک بار خوندن رو داره
Mari
۱۴۰۳/۱/۹
با تموم کردن این کتاب احساس خیلی خوبی دارم اما فضای داستان به حدی صمیمی و آروم بود که من واقعا وابسته فضایی شدم که نویسنده توی ذهنم ساخته بود! حتما توصیه میکنم بخونید، آرامش جذابی داره داستان!
الهام علیزاده
۱۴۰۳/۲/۱۹
خوب بود، علاقمند شدم که کتابهای دیگه‌ای از نویسندگان ژاپنی بخوونم. توصیفاتی که از اون منطقه کوهستانی میکرد خیلی قابل تجسم بود.
کیانا کیا
۱۴۰۳/۱/۱۵
کتاب خوبی بود، و پایانش یک جورهایی happy ending بود، و یه رمان خیلی ساده است و متنش روان است، و به نظرم ارزش یک بار خواندن را دارد.
محمد زرگران
۱۴۰۳/۱/۱۳
این کتاب رو به پیشنهاد یک روزنامه خوندم، واقعا جذاب بود و ذهن آدم رو باز میکرد اما ترجمه زیاد جالبی نداشت
MIRASHIN
۱۴۰۳/۱/۶
به نظر من کتاب‌های ژاپنی مثل تراپی‌اند ساده و دوست داشتنی و آرامش بخش و حسابی پیشنهاد میکنم بخونید
هادی مختاری
۱۴۰۳/۱/۳
کتابی واقعا لذت بخش برای خواندن
فاطمه شعبانی
۱۴۰۳/۲/۸
کتاب بسیار خوبی بود