معرفی و دانلود کتاب کتابفروشی موریساکی

برای دانلود قانونی کتاب کتابفروشی موریساکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کتابفروشی موریساکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کتابفروشی موریساکی

ساتوشی یاگیساوا در رمان کتابفروشی موریساکی، داستان عاشقانه‌ای را روایت می‌کند که تا انتها شما را به دنبال خودش می‌کشاند. این کتاب پرفروش ملی در ژاپن راوی داستان دختری به‌نام تاکاکو است که نامزدش او را رها کرده و با شخص دیگری ازدواج می‌کند. دختر جوان که حالا با قلبی شکسته تنها مانده، با اکراه پیشنهاد عموی عجیب و غریبش ساتورو را برای زندگی در اتاق کوچک بالای مغازه‌اش می‌پذیرد؛ کتابفروشی موریساکی جایی‌ست که در جیمبوچوی توکیو پنهان شده و بهشت کتاب‌دوستان است!

درباره‌ی کتاب کتابفروشی موریساکی

شاید شما هم شکست‌های عاشقانه را در زندگی خود تجربه کرده باشید. رها شدن و غمگین بودن پس از آن امری بسیار طبیعی و معمول است و امکان دارد برای هر شخصی در زندگی رخ دهد اما آنچه اهمیت دارد این است که پس از چنین شکستی، چگونه برمی‌خیزید و به زندگی خود ادامه می‌دهید. ساتوشی یاگیساوا (Satoshi Yagisawa) نویسنده‌ی توانمند ژاپنی در رمان کتابفروشی موریساکی (Days at the Morisaki Bookshop) داستانی را از شکست عشقی دختر جوانی به‌نام تاکاکو نقل می‌کند که به یک کتابفروشی پناه می‌برد و زندگی جدیدش را در آنجا از سر می‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب کتابفروشی موریساکی

کتابفروشی موریساکی که در گوشه‌ای از جیمبوچوی توکیو پنهان شده، بهشت کتاب‌دوستان است. مکانی دنج و آرام در یک ساختمان چوبی قدیمی که بسیاری از افراد عادی آن را نمی‌بینند و بی‌توجه از کنارش رد می‌شوند. مغازه پر است از کتاب‌های قدیمی و دست دوم. ساتورو، صاحب کتابفروشی فرد بسیار شادی است و درست از پنج سال قبل که همسرش او را ترک کرد، زندگی خود را وقف کتابفروشی کرده است. ساتورو عموی تاکاکو است و بعد از اینکه خبردار می‌شود نامزدش تاکاکو را ترک کرده، به او پیشنهاد عجیبی می‌دهد، اینکه در اتاق کوچک بالای کتابفروشی زندگی کند. حالا دختر جوان انتخابی را پیش روی خود دارد که با اکراه آن را می‌پذیرد. او یک کتاب‌خوان واقعی نیست و احساس می‌کند که بازگشت به سمت خانواده می‌تواند اعتراف به شکست باشد اما به امید اینکه بتواند در آرامش، از قلب شکسته‌اش مراقبت کند و با اندوه خود کنار بیاید، جهان‌های جدیدی را در میان انبوه کتاب‌هایی که در مغازه هستند، کشف می‌کند.

ساتوشی یاگیساوا در ادامه‌ی رمان کتابفروشی موریساکی روایت می‌کند که با تمام شدن تابستان و تغییر فصل به پاییز، ساتورو و تاکاکو متوجه می‌شوند که داستان‌هایشان برای به اشتراک گذاشتن با یکدیگر، بیشتر از چیزی‌ست که در ابتدا تصور می‌کردند. اگرچه تاکاکو پیش‌تر چیزهایی درباره‌ی عمویش می‌دانسته، اما سال‌هاست که او را ندیده. بقیه‌ی اعضای خانواده این مرد را به سهل‌انگاری می‌شناسند، اما تاکاکو حالا این موقعیت را پیدا کرده که بهتر از هر کسی به زوایای پنهان شخصیت عمویش پی ببرد و متوجه می‌شود که او فردی بسیار پیچیده‌ است.

معرفی و دانلود کتاب کتابفروشی موریساکی

کتاب‌ها بخش بسیار مهمی از داستان پیش رو هستند، اما این رمان در واقع در مورد روابط است. کتابفروشی موریساکی چیزی دارد که هم در مورد زندگی، هم عشق و هم در مورد قدرت شفابخش کتاب است. با وجود سادگی قلم یاگیساوا، یک پیچیدگی اساسی در داستان وجود دارد، چراکه او به بررسی ارتباط متقابل افراد از طریق اعمال معمولی و پیش‌پاافتاده‌‌شان می‌پردازد. زندگی در عین اینکه با این شخصیت‌ها چندان مهربان نبوده، به سمت و سویی می‌رود که آن‌ها قلباً می‌خواسته‌اند اما هیچ انتظارش را نداشته‌اند. این رمان زیبا و جذاب در حکم یک شعله‌ی کوچک برای گرم کردن قلب هر فرد کتاب‌دوست، نمونه‌ای عالی از ادبیات ژاپن و نامه‌ای عاشقانه برای اهل مطالعه است.

جوایز و افتخارات کتاب کتابفروشی موریساکی

  • پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون
  • کتاب پرفروش بین‌المللی و ملی در کشور ژاپن
  • نامزد جایزه‌ی کتاب بریتانیا برای بهترین داستان در سال 2024
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی چی‌یودا

نکوداشت‌های کتاب کتابفروشی موریساکی

  • قلم یاگیساوا صریح و بی‌پرده است، حتی زمانی که فضای کتابفروشی موریساکی و شهری را که در آن قرار دارد با دقت و جزئیات فوق‌العاده‌ای توصیف می‌کند. شخصیت‌ها نیز جذاب هستند، اما آنچه واقعاً در این رمان، برجسته است، صحنه و فضای آن است. (فهرست کتاب)
  • کتابی کم‌حجم، اما پر از تجربه، دقیقاً مانند خود کتابفروشی کوچک و فشرده‌ی موریساکی. (مجله‌ی کتاب نیویورک)
  • تفکر برانگیز، صادقانه و فروتنانه. (The Uncorked Librarian)
  • حس و حال مطالعه‌ی این کتاب یک بعدازظهر زیبا و لذت‌بخش در پارکی آرام را برایتان رقم خواهد زد. (لس‌آنجلس تایمز)

اقتباس سینمایی از کتاب کتابفروشی موریساکی

کارگردان ژاپنی Asako Hyuga در سال 2010 میلادی فیلمی با نام Morisaki shoten no hibi را براساس رمان یاگیساوا ساخت که فیلمنامه‌ی آن را با کمک خود او به رشته‌ی تحریر درآورده بودند. این فیلم یک اقتباس وفادارانه و بسیار دقیق است و بازیگرانی چون Ryô Iwamatsu و Akiko Kikuchi در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

کتاب کتابفروشی موریساکی برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان زیبا و آرامش‌بخش برای تمامی عاشقان کتاب، دوستداران فرهنگ یا ادبیات ژاپنی و هر کسی که قلبی شکسته دارد اما به‌دنبال شروعی دوباره است، جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب کتابفروشی موریساکی می‌خوانیم

دو هفته بعد، من در ایستگاه جینبوچو ایستاده بودم. چطور ماجرا به اینجا ختم شده بود؟ در یک چشم بر هم زدن، زندگی ام آنقدر با سرعت متحول شده بود که هنوز سردرگم و شوکه بودم.

بعد از صحبت با دایی، مادرم با من تماس گرفت. او پرسید: «می خوای چکار کنی؟ یا برگرد کیوشو یا برو پیش ساتورو.» برخلاف میلم، خانه ی دایی را انتخاب کردم. می دانستم که اگر به خانه برگردم، باید به ازدواجی سنتی تن بدهم و دیگر هیچ وقت نمی‌توانستم به اینجا بازگردم. پس از تمام مشکلاتی که برای آمدن به توکیو پشت سرگذاشته بودم، نمی توانستم حتی فکرش را بکنم که اینطوری دوباره به خانه برگردم و اعتراف کنم که شکست خورده ام.

پس از مدت ها این اولین باری بود که بیرون می آمدم و به همین دلیل نمی توانستم درست روی پاهایم بایستم. به هرحال، با قطار به جینبوچو رفتم. لحظه ای که از داخل مترو به روی زمین و زیر آسمان پا گذاشتم، تابش نور شدید خورشید به سرم را به خوبی حس می کردم. در طول مدتی که زندگی ام را در خواب سپری کردم، فصل باران جای خود را به تابستان داده بود. بالای سرم، خورشید مانند پسر نوجوانی بود که با عصبانیت به من می نگریست. وقتی کارم را رها کردم، به نظر می رسید روزهای زیادی باید بگذرند تا گرمای شدید تابستان سروکله اش پیدا شود. کمی غمگین شدم حتی دیگر فصل ها هم به من خیانت می کردند.

این اولین باری بود که به جینبوچو می رفتم. خانه ی پدربزرگم در کونیتاچی بود، باید یک ساعت به سمت غرب می رفتیم، بنابراین دلیل زیادی برای آمدن به اینجا نداشتیم.

برای یک لحظه، در تقاطع، پشت چراغ راهنما ایستادم، صورتم را به این طرف و آن طرف چرخاندم و سعی کردم همه چیز را در ذهنم هضم کنم.

همه چیز عجیب به نظر می رسید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کتابفروشی موریساکی
نویسنده
مترجمعهدیه قاسمی
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-622-5667-42-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کتابفروشی موریساکی

ترنج
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب درمورد دختریه که دچار شکست عشقی میشه و دایی کتابفروشش با اخلاق و رفتارهای عجیبش به کمکش میاد. البته دایی ساتوره خود هم مشکلاتی در زندگیش داره چون همسری که دوستش داشته مدتیه ترکش کرده. در واقع این کتاب بیشتر از اینکه داستان تاکاکو باشه داستان ساتوره و همسرشه. و شاید بشه گفت قهرمان این کتاب هر و سه نفر هستند. توصیفات زیبایی از محیط محله کوهستان در این کتاب هست که باعث میشه خواننده احساس کنه دوست داره به اونجا سفر کنه. ما انسانهاگاهی نیاز داریم در برابر مشکلات و ناکامیها از روزمرگی‌ها و عادات روزانه مون فاصله بگیریم و در مکانی جدید با سبک زندگی جدید و یا حتی کسب تجربه‌های جدید به زندگی و روال سابقش برگردیم اما با انرژی و انگیزه نو. و درنهایت با دوستی و عشق و درکنار خانواده بهتر میتوان مشکلات را حل کرد.
صبا باوفای حقیقی
۱۴۰۳/۲/۷
شیوه نگارش کتاب و پیشروی داستان خوب و پر کشش بود. دغدغه‌های ذهنی شخصیت اصلی خیلی خوب پردازش شده بود و با احساسات اکثر دختران این نسل همخوانی داشت. یکی از نکاتی که روند داستان رو جذاب میکرد تغییرات ذره ذره تاکاکو بود که باعث میشه خواننده بهتر با شخصیت اصلی همراه بشه. نکته جذاب دیگه‌ای که در داستان و بود تغییر تاکاکو در زمینه احساسات قلبیش بود. اینکه بعد از شکست در رابطه با هیداکی با ادم فهیمی مثل وادا اشنا میشه که نزدیکترین ارتباط فاصله رو با روح درونش داره. در مورد شخصیت‌های فرعی مثل ساتارو و موموکو هم نکته جالبی وجود داره که خواننده رو وادار میکنه از قضاوت زود هنگام خودداری کنه و به درون مایه واقعی اونها پی ببره. در کل رمان خوبی بود ممنون از کتابراه و مترجم
میترا ج
۱۴۰۳/۱/۶
تقریبا خواندنش کمتر از ۱ روز طول کشید، الهام بخش هست اما کمی هم کسل کننده و بدون هیجان خاصی رمان نسبتا یکنواخت، فقط نکته ی مثبتش جملات قشنگ و امید بخش اون بود بنظرم و این که چطوری آدم میتونه بعد از سخت ترین شکستن ها دوباره خودش رو سرپا کنه..
محمدصادق
۱۴۰۳/۱/۵
رمان کوتاه و تاثیر گذاری هست، راحت میشه با داستان ارتباط گرفت، شخصیت پردازی وتوصیف مکان‌ها درخور تحسین هست، کلا سه تا شخصیت اصلی داره (تاکاکو، دایی ساتورو، زن دایی موموکو) که گیج کننده نیست، من از خوندنش لذت بردم، هر کتابی ارزش یک بار خوندن رو داره
Mari
۱۴۰۳/۱/۹
با تموم کردن این کتاب احساس خیلی خوبی دارم اما فضای داستان به حدی صمیمی و آروم بود که من واقعا وابسته فضایی شدم که نویسنده توی ذهنم ساخته بود! حتما توصیه میکنم بخونید، آرامش جذابی داره داستان!
کیانا کیا
۱۴۰۳/۱/۱۵
کتاب خوبی بود، و پایانش یک جورهایی happy ending بود، و یه رمان خیلی ساده است و متنش روان است، و به نظرم ارزش یک بار خواندن را دارد.
محمد زرگران
۱۴۰۳/۱/۱۳
این کتاب رو به پیشنهاد یک روزنامه خوندم، واقعا جذاب بود و ذهن آدم رو باز میکرد اما ترجمه زیاد جالبی نداشت
MIRASHIN
۱۴۰۳/۱/۶
به نظر من کتاب‌های ژاپنی مثل تراپی‌اند ساده و دوست داشتنی و آرامش بخش و حسابی پیشنهاد میکنم بخونید
هادی مختاری
۱۴۰۳/۱/۳
کتابی واقعا لذت بخش برای خواندن
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب کتابفروشی موریساکی

برای دریافت کتاب کتابفروشی موریساکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.