معرفی و دانلود خلاصه کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند

عکس جلد خلاصه کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند
قیمت:
۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند

کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند (چکیده کتاب) اثری از نویسنده پرفروش، مارتین لیندستروم، شما را با راهکارها و روش‌هایی که بازاریاب‌ها برای ترغیب و تشویق مشتریان به خرید یک محصول استفاده می‌کنند، آشنا می‌سازد و از رازهای موفقیت شرکت‌های بزرگی چون گوگل، استارباکس و... پرده‌برداری می‌کند.

درباره کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند:

امروزه تمام کسب و کارها و برند‌ها همه حرکات، رفتارها و نیاز‌های مشتریان خود را به طور دقیق تحت نظر دارند و تحلیل و بررسی می‌کنند. یکی از راه‌های دسترسی آن‌ها به این اطلاعات، تاریخچه خریدهای اینترنتی و استفاده از کارت‌های بانکی، شبکه‌های اجتماعی که مشتریان در آن‌ها عضو هستند، زمان استفاده از کارت‌های باشگاه مشتریان و... است. شرکت‌ها و برند‌ها با استفاده از چنین اطلاعاتی دائم شما را به خرید محصولاتشان دعوت می‌کنند و به نوعی با تکرار این حرکت شما را شست و شوی مغزی می‌دهند.

مارتین لیندستروم در کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند (Brandwashed: Tricks Companies Use to Manipulate Our Minds and Persuade Us to Buy) مشخص می‌کند که فعالیت‌های شرکت‌های تبلیغاتی و کسانی که بازاریابی می‌کنند، چگونه است. در حقیقت فعالیت بازاریاب‌ها برای فروش محصول و ارائه خدماتشان به شما به گونه‌ای است که اگر شما همچنان آن محصول را نخرید نوعی احساس پشیمانی و کمبود خواهید داشت و از بقیه مردم عقب خواهید ماند. برای مثال بازاریاب‌ها از مشکلات جنسی می‌گویند تا بتوانند هر چیزی از عطر و اسپری گرفته تا لباس را بفروشند.

نکوداشت‌های کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند:

- اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه ادعاهای نادرست درباره سلامتی و بهداشت را تشخیص دهید و بتوانید تصمیمات هوشمندانه‌ای برای حفظ سلامتی، سرمایه و پول خود بگیرید، این کتاب آگاه کننده را بخوانید. (Dr Oz)

- من به عنوان یک تاجر و هم چنین یک مصرف کننده، با کتاب مارتین مجذوب و توانمند شدم. او نوع نگاه من را به برندها و رفتار مصرف کنندگان تغییر داده است. (Tyra Banks)

- نمی‌توان به غیر از بازاریابی و تبلیغات برندها به رهبر دیگری فکر کنم که مار را به راحتی به جعبه‌ی سیاه بازریابی تجاری منتقل کند. دیگر به برندهای مورد علاقه‌ام مانند قبل نمی‌توانم نگاه کنم. (Bill Tancer)

- اگر خرید می‌کنید، نیاز دارید این کتاب را بخوانید، به همین راحتی! (Tom Rath)

با مارتین لیندستروم بیشتر آشنا شویم:

نویسنده دانمارکی مارتین لیندستروم (Martin Lindstrom) در سال 1970 متولد شد. او از جمله موفق‌ترین افراد در زمینه بازاریابی حسی و برندسازی به شمار می‌آید. لیندستروم در سال‌های گذشته چندین تور آموزشی برای برگزاری همایش‌ها و سخنرانی هایش در سراسر دنیا از جمله ایران گذاشته است. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به نوشتن چندین کتاب پرفروش و موفق اشاره کرد. دو کتاب خریدشناسی و حس برند آثاری هستند که به فارسی نیز برگردانده شده‌اند. مارتین لیندستروم با برندها و کمپانی‌های بزرگی چون پپسی، مایکروسافت، مک دانالد، نستلی و... به عنوان مشاور همکاری می‌کند. مجله تایم نام او را در فهرست 100 شخصیت تاثیرگذار جهان قرار داده است.

جملات برگزیده کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند:

- تحقیقات نشان داده است که جنین صداهای خارج از بدن مادر را می‌شنود. صدای مادر برایش جذابیت دارد و موسیقی‌ای که مادر گوش می‌دهد آرامَش می‌کند. این انس و اُلفت، طبیعی و دوست‌داشتنی به‌نظر می‌رسد تا زمانی که پای آهنگ‌های تبلیغاتی محصولات به میان می‌آید.

- هرچه در زمان شروع استفاده از برند یا محصولی کم‌سن‌تر باشیم، احتمال آنکه در سال‌های پیشِ رو نیز از همان محصولات استفاده کنیم بیشتر است؛ اما شرکت‌ها فقط به این علت نیست که در بازاریابی و تبلیغاتشان کودکان را هدف می‌گیرند.

- وقتی صحبت از خرید به میان می‌آید، کمتر همیشه بیشتر است؛ به همین علت است که معمولاً از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، دست خالی بیرون می‌آیید. به عبارت ساده‌تر، ترس از انتخابی اشتباه و گران، ما را فلج می‌سازد.

- به لطف فنون پیچیده‌ای که شرکت‌ها امروزه برای پیگیری هر حرکت شما به‌کار می‌گیرند، تمامی وب‌سایت‌ها و مکان‌هایی که از آن‌ها خرید می‌کنید، بیش از خودتان درباره نیازها، رویاها و عاداتتان می‌دانند و این داده‌ها را به‌کار می‌گیرند تا از راه‌هایی که تصورش را هم نمی‌کنید، از شما پول دریافت کنند.

- بازاریابان و تبلیغات‌چی‌ها مهارت خاصی در استفاده از این ترس ذاتی مادران دارند تا به آن‌ها بقبولانند که اگر فلان کالاها را نخرند، مادران خوبی نیستند.

در بخشی از کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند می‌خوانیم:

احساس ترس جالب و پیچیده است. آیا هیجان دلچسب حاصل از مشاهده نخستین فیلم ترسناک در دوران کودکی‌تان را به‌خاطر می‌آورید؟ بین مناطق مغزی‌ای که در پردازش ترس و لذت دخیل هستند، همپوشانی قابل توجهی وجود دارد. هرکس که وحشت حاصل از صدای کشیده شدن شاخه‌ای روی شیشه پنجره در شبی طوفانی را تجربه کرده باشد می‌تواند گواهی دهد که قدرت ترس بسیار بیشتر از قدرت منطق است. در سال 2008 پژوهش‌گران در دانشگاه بَث انگلستان دریافتند که «ترس از شکست» محرّکی قوی‌تر از «امید به موفقیت» برای مصرف‌کنندگان است. ترس از شکست و ناکامی ما را تحریک می‌کند و باعث می‌شود که دست به جیب شویم. درواقع، بر اساس یافته‌های این پژوهش، قوی‌ترین محرّک نشان دادن کسی است که مشتری می‌ترسد در آینده به او تبدیل شود.

همه ما طرحی از «منِ آینده» داریم که از آن می‌ترسیم و با تمام قوا می‌کوشیم تا جلو آن را بگیریم. آیا به باشگاه ورزشی می‌رویم، چون می‌خواهیم سالم بمانیم؟ یا آنکه می‌ترسیم عضلاتمان شل و آویزان باشند و بی‌قواره شویم؟ آیا برای رعایت نظافت و بهداشت است که حمام می‌کنیم و مسواک و نخ‌دندان می‌زنیم یا آنکه می‌ترسیم اگر بدبو باشیم، موهایمان نامرتب و کثیف باشد و دندان‌هایمان زرد و پوسیده باشند، به همان کسی تبدیل شویم که از آن واهمه داریم؟

ما از خیلی چیزهای دیگر هم می‌ترسیم. از بیکار شدن می‌ترسیم؛ بیم داریم که همسر یا شریکمان ما را ترک‌ کند؛ از تنهایی و انزوا، سرطان، پیری و شکستگی استخوان، مرگ، رانندگی، پرواز، تروریست‌ها و گرمایش جهانی هراس داریم. ما از روشنی روز و تاریکی شب می‌ترسیم. این ترس‌ها بی‌پایان‌اند. برخی از این‌ها را بازاریابان و تبلیغات‌چی‌ها در ذهن ما جای داده‌اند و به برخی دیگر نیز شاخ‌وبرگ داده و تشدیدشان کرده‌اند که برای مثال، ما را به خرید کِرِم‌های مرطوب‌کننده سه‌گانه و نوارهای سفیدکننده دندان و مولتی‌ویتامین‌ها ترغیب کنند. «ترس» متقاعدکننده‌ای بی‌بدیل است و بهتر است باور کنید که بازاریابان و تبلیغات‌چی‌ها از آن آگاه‌اند و آن را درجهت منافع خود به‌کار می‌برند.

فهرست مطالب کتاب

درباره ره‌آورد مدیریت
مقدمه
فصل 1: این رو بخر کوچولو: شرکت‌ها بازاریابی را برایمان از همان زمان که در رحم مادر هستیم شروع می‌کنند
شما همان چیزی هستید که مادرتان مصرف می‌کند
به بزرگسالی خوش آمدید
مرغ یا تخم‌مرغ
فصل 2: پراکندن ترس و سوءظن
چرا ترس، ما را به هیجان‌ می‌آورد
چنانچه شما یک زن مجرد هستید، اکثر مردان قصد کشتن‌تان را دارند
مادرِ تمام ترس‌ها
دارویی برایش وجود دارد
میکروب‌هراسی
فصل 3: نمی‌توانم رهایت کنم
فصل 4: سوءاستفاده از مسائل جنسی
فصل 5: فشار همنوعان
فصل 6: یاد باد آن روزگاران یاد باد
خوش بودن با گذشته
آیا من شما را جایی ندیده‌ام
آینده گذشته
فصل 7: برگ برنده بازاریابان، قدرت نهان افراد مشهور
می‌خواهم مانند مایک باشم
من فقط نقش آن را بازی می‌کنم
فصل 8: برای سلامتی، شادی و رستگاری معنوی
برچسب روی مواد غذایی بیان‌گر چیست
فصل 9: نابودی حریم شخصی
سبد خریدتان درباره شما چه می‌گوید
جامعه‌ای عاری از حریم خصوصی
خود ما نیرومندترین ترغیب‌گر پنهان هستیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند
نویسنده
مترجمزهره نوروزی
ناشر چاپی ماهنامه ره آورد مدیریت
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات28
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند

Afshin Rk
۱۴۰۱/۶/۶
شرکت‌های بزرگ واسه فروش بیشتر محصولاتشون دست میذارن رو غریزه‌های بدوی و ذهنی درون ما، نویسنده به خوبی فریب‌های مربوط به تبلیغات، نیازسازی و تشویق به مصرف‌گرایی رو بیان کرده، کتاب "واقعیت" اثر هانس رزلینگ هم به بررسی ده غریزه درونی ما پرداخته که مورد حمله تبلیغات و اخبار متفاوت قرار میگیره و بخاطر اوناست که تحت تاثیر فرار میگیریم پیشنهاد میکنم اون کتاب رو هم مطالعه کنید
محمدحسین طیبی
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
کتاب خوبی بود بعضی مطالبش جدید نبود اما باز هم اطلاعات کاربردی و خوبی در اختیار مطالعه کننده میذاره بهترین ویژگی این کتاب اینه که برای هر نظری که مطرح میکنه یک مثال میزنه و یا نتایج تحقیقات رو برای اون نظر بیان میکنه.
مرضیه گرانمایه
۱۴۰۰/۱۱/۳۰
کتاب مفیدی بود ولی گفته هایش زیاد جدید نبود و می‌تونست به بازاریابی به روز تر نگاه کنه
علی اکبر شوکتی
۱۴۰۲/۸/۱۰
خیلی عالی، جالبه چندتا ترفند رو خود کتابراه هم داخل برنامش استفاده کرده!
زینب رفعتی فرد
۱۴۰۱/۶/۲۱
عالی. خلاصه و مفید. نکات کلیدی گفته شد به رایگان. بسیار بسیار ممنون
Masoome simari
۱۴۰۰/۴/۹
کتاب خوبی بود توی تحقیق و کنفرانس درس روانشناسی تبلیغات به من خیلی کمک کرد
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند

برای دریافت خلاصه کتاب چگونه برندها ما را شست و شوی مغزی می‌دهند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.