معرفی و دانلود رمان مرگ خوش

عکس جلد رمان مرگ خوش
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی رمان مرگ خوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی رمان مرگ خوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی رمان مرگ خوش

مرگ خوش (A Happy Death)، تنها اثر آلبر کامو است که بعد از مرگش منتشر شد. این کتاب، پیش‌زمینه‌ای برای نوشتن بیگانه بوده است. کامو این اثر را در جوانی نوشت و بیشترین خاطرات خود را از سفرش به منطقهٔ بلکو، اروپای مرکزی، به‌ویژه ایتالیا به تصویر کشید.

بی‌شک کامو در این رمان تحت تأثیر نیچه بوده است. در سن بیست و پنج سالگی، کامو رمان مرگ خوش را می‌نویسد و چهرهٔ دیونیزیوس و مقولهٔ ارادهٔ معطوف به خوشبختی را نشان می‌دهد که عصیان قهرمان داستان خود را با اندیشهٔ خلاف زمانهٔ نیچه، تغذیه می‌کند. کامو به دنبال خوشبختی است و خوشبختی در گرو داشتن پول و ثروت، و این که انسان فقیر نباشد. اما نیچه انسان فقیر را ناتوان و توانگر را بخشاینده می‌داند.
نیچه می‌نویسد: آن کس که از زندگی فقیر است، آن کس که ناتوان است زندگی را نیز بیچاره و گدا می‌کند. توانگر از زندگی، زندگی را توانگر می‌کند. آن یکی انگل زندگی‌است و این یکی بخشاینده و فزایندهٔ زندگی. کامو جایی در مرگ خوش می‌نویسد: هر آدمی احساس اراده و خوشبختی کند مستحق ثروتمند شدن است.
اما این اثر بی‌شباهت به رمان جنایت و مکافات داستایوسکی نیست. مورسو شخصیت اصلی مرگ خوش، مرد افلیجی را به خاطر تصاحب اموالش به قتل می‌رساند تا به خوشبختی دست یابد. راسکلنیکوف شخصیت اصلی جنایت و مکافات هم پیرزنی را به خاطر تصاحب اموالش به قتل می‌رساند تا به خوشبختی دست یابد.
کامو در این اثر برخلاف بیگانه که نثری ساده و روان دارد، به دنبال سبک نوشتاری خاص بوده است. او در مرگ خوش به نوعی به هنرنمایی پرداخته و از همهٔ توانش در به‌کارگیری واژگان و جملات، حتی تصویرپردازی، گفتارهای درونی و فلسفی استفاده کرده است.

تفاوت بارز این اثر با دیگر آثار یاد شده در این است که آنها به پوچی می‌رسند، اما مورسو، شخصیت اصلی داستان، در مرگ خوش پس از قتل زاگرو، به دنبال خوشبختی می‌رود، به زندگی‌اش معنا می‌بخشد و به ظاهر خوشبخت می‌میرد.

فهرست مطالب کتاب

اراده معطوف به خوشبختى
فصل اول: مرگ طبیعى
فصل دوم: مرگ عمدى
پى‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابرمان مرگ خوش
نویسنده
مترجماحسان لامع
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-964-351-347-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات رمان مرگ خوش

سپهر شفاف
۱۳۹۷/۱۱/۹
خیلی بد، انگار که لغت به لغت ترجمه کرده..
اصلا خط سیر و تخیل درستی به آدم نمیده، نمیتونی متن روتو ذهنت نظم بدی و دسته بندی کنی، به توصیفات بی‌ربط با ماجرا اشاره کرده انگار که نویسنده پرت وپلا نوشته وانسجام فکری نداشته..
به طور مثال یه پیاده روی بارون زده رو تشریح میکرد، اینجوری نوشته بود، (زمین و
خیس بود او ناچار بود پایش را در چاله‌های بین سنگها بگذارد) خوب زمین خیس باشه آدم پاشو تو چاله آب که نمیکنه، اینو دیگه نیاز نیست مترجم باشه آدم که بفهمه
بهار زند
۱۳۹۶/۱/۲۴
بسیار عالی. این کتاب یک شباهت‌هایی به جنایت و مکافات داستایوفسکی داره که اون وجه شباهت اینه که در هر دو داستان شخصیت اصلی داستان مرتکب جرمی میشه برای خوشبختی، در جنایت و مکافات قتل پیرزنی رباخوار و در مرگ خوش یک مرد ثروتمند تنها و فلج، هر دو شخصیت در پی این هستند که با فدا کردن کسی که به نظر انسان سودمندی نیست و تملک ثروت آن‌ها خوشبختی برای دیگران یا خود.
علی ارم
۱۳۹۶/۲/۱۰
نمی دونم اشکال از ترجمه است یا خود داستان کشش لازم رو نداره. از معدود کتابهایی که نتونستم به خوندنش ادامه بدم و وسط کتاب ولش کردم. این در حالیه که کتاب بیگانه آلبر کامو رو خیلی دوست داشتم.
محمود ابراھیمی
۱۳۹۹/۷/۱۱
با توجه به اینکه خرید کتاب در حال حاضر درآمد اکثر مردم نمی‌خواند وبجزآن هیچ اقدام موثری هم برای تشویق کتابخوانی نیست، باید ازاقدام شما تشکرکرد.
آوین صیدی
۱۳۹۶/۲/۲۸
متن اصلا روان نیست... کتاب به خوبی پیش نمیره... انگار خیلی به طور واضح خط سیر درستی نداره...
من که پیشنهاد نمیکنم این کتاب رو
پیمان میرجوادی
۱۴۰۲/۶/۱۶
کتابی که از اولین آثار کامو در حال مطالعه هستم و این کتابش نیز حول محور مرگ است. مرگ در خوشی و مرگ در فقر.
Melika Sadeghzadeh
۱۳۹۹/۱/۱۴
متاسفانه ترجمهء کتاب از زیبایی قلم کامو بسیار بسیار کم کرده!
Majid Jamili
۱۳۹۸/۹/۱۷
برای بار دوم کتاب همچنان تازست
امیر فتح الهی اصل
۱۳۹۶/۱/۲۷
مرسی،،، ، خیلی عالی،،، ، ، فدای، دارین،،
حسین سلیمی
۱۳۹۶/۱/۲۵
خوبه ممنون فقط کتابهای تاریخی بیشتر باشه
علی مبینی
۱۳۹۶/۱/۲۸
بسیار عالی است موفق باشید
محمد لهاک
۱۳۹۶/۱/۲۵
فوق العاده است
احمد کمالی
۱۳۹۶/۱/۲۴
بسیار عالی است
کاظم کیخسروی
۱۳۹۶/۱/۲۴
خسته نباشید. دستتون دردنکنه
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه رمان مرگ خوش

برای دریافت رمان مرگ خوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.