معرفی و دانلود رایگان فصلنامه علمی - تخصصی معماری سبز - شماره 7

عکس جلد فصلنامه علمی - تخصصی معماری سبز - شماره 7
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی فصلنامه علمی - تخصصی معماری سبز - شماره 7 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی فصلنامه علمی - تخصصی معماری سبز - شماره 7 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی فصلنامه علمی - تخصصی معماری سبز - شماره 7

فصلنامه علمی - تخصصی معماری سبز - شماره 7 در مورد مصرف بیش از حد انرژی‌های فسیلی که موجب گرم شدن زمین و خسارات جبران ناپذیری بر محیط زیست جهان شده، سخن می‌گوید

با این فرض که معماری بومی کم‌ترین اثر مخرب را بر اکوسیستم و محیط زیست دارد و معماری بدون توجه به اقلیم و شرایط بومی مشکلات خاصی را برای ساکنین بناها بوجود آورده است. این پژوهش با رویکرد بهره‌گیری از مصالح بومی (خشت) سعی در بهینه‌سازی مصرف انرژی دارد و در این راستا به بررسی نمونه‌های یکسان (به‌لحاظ موقعیتی و کاربران) در محیط بومی گرم و بیابانی (گناباد) با مصالح مصرفی متفاوت پرداخته است (نمونه اول خشت، نمونه دوم آجر و نمونه سوم خشت بهینه) تا به استناد نتایج حاصله بهینه‌سازی انرژی با بومی‌سازی به وسیله نرم‌افزار دیزاین بیلدر اثبات شود.

شکل‌گیری و بسط مفهوم پایداری، نتیجه توجه ژرف انسان امروز نسبت به آسیب‌های محیط‌زیست همچنین بروز مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاصل از رشد صنعتی است. مفهوم توسعه پایدار را می‌توان یک تغییر مهم در فهم رابطه انسان با طبیعت و خود دانست. توسعه پایدار، طراحی پایدار، معماری پایدار و مفاهیمی از این دست با توجه به شعائر نخستین‌شان، حفاظت از محیط‌زیست را با تغییر رویکرد نسبت به طبیعت مورد نظر قرار می‌دهند، ولی آنچه امروزه در محیط ساخته شده به دست انسان معتقد به مفهوم پایداری متجلی می‌شود، نوعی برخورد گسسته از طبیعت است که تنها به حفظ آن جهت بهره‌برداری نسل‌های آینده توجه می‌کند. اگرچه اصول معماری پایدار شامل گستره‌ای وسیع از روش‌های ابتدائی تا پیچیده‌ترین فن‌آوری‌های روز است، اما مسأله مناسب بودن روش و مطابقت آن با زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی عموم بهره‌برداران همواره به عنوان شاخصه‌ای کلیدی در این حوزه مطرح است.

موضوع معماری و شهرسازی پایدار از مباحث مهم در حوزه شهرسازی و معماری است که نگاه بخش وسیعی از صاحبان ادبیات علمی توسعه شهری و طراحان معماری را به خود جلب کرده است. در کشور ما، علی‌رغم فعالیت‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر، فقدان تجربیات علمی و پژوهشی که تبیین‌کننده مفاهیم و مباحث این حوزه باشد احساس می‌شود. فصلنامه معماری به دنبال آن است که با گردهم‌آوردن آرای صاحبان اندیشه، دانشگاهیان، مدیران سازمان‌های ذی‌ربط مهندسین مشاور، متخصصان و علاقه‌مندان معماری و شهرسازی کشور، به توسعه این زمینه در کشور کمک نماید.

فهرست مطالب

بهره‌گیری از مصالح بومی سنتی به منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی حرارتی ساختمان، نمونه موردی: بافت مسکونی-تاریخی بیلند گناباد
بررسی و تحلیل رضایت‌مندی شهروندان از روند تبدیل روستا به شهر؛ نمونه‌موردی: شهرجدید خلیل شهر
مدل R.S.V.P: فرآیند خلاق سنجش تا عمل در طراحی شهری
ارزیابی کالبدی فضاهای سبز شهری در شهر اصفهان در دو مقطع زمانی و ارائه‌ی پیشنهاد برای بهبود آن
رفتارپژوهی «زندگی شهری» در شهرهای معاصر به منظور دستیابی به شهر پیاده‌مدار؛ نمونه‌موردی: طرح مطالعاتی خیابان شهریار، منطقه 11، تهران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابفصلنامه علمی - تخصصی معماری سبز - شماره 7
ناشر چاپیفصلنامه علمی تخصصی معماری سبز
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات75
زبانفارسی
موضوع کتابمجله‌های هنری و فرهنگی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات فصلنامه علمی - تخصصی معماری سبز - شماره 7

ناهید
۱۴۰۱/۸/۲۶
خوب بود با بافت تاریخی گناباد آشنا شدم جایی که هیچ شناختی ازش نداشتم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه فصلنامه علمی - تخصصی معماری سبز - شماره 7

برای دریافت فصلنامه علمی - تخصصی معماری سبز - شماره 7 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.