معرفی و دانلود رایگان فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 1

عکس جلد فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 1
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 1

در فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 1، بر ویژگی‌های کالبدی و فیزیکی روستای گازرخان از طریق روش ماتریس ایرانی، با شناسایی فعالیت‌های شکل گرفته در طرح و اثر آن در ابعاد فیزیکی و کالبدی، از طریق کارشناسان و مردم بومی، بررسی می‌شود.

توسعه گردشگری روستایی در روستاها، موجب تغییرات قابل توجهی در روستاها، به ویژه در ویژگی‌های کالبدی - فیزیکی می‌شود. توسعه اقامتگاه‌ها و خانه‌های گردشگری از گونه‌های مختلف توسعه گردشگری در روستاها به شمار می‌رود که تاثیرات عمده‌ای بر چشم‌انداز روستا دارد. روستای گازرخان در بخش رودبار الموت استان قزوین، با داشتن قلعه الموت و جاذبه‌های تاریخی و مذهبی و چشم‌انداز طبیعی زیبا، از مقاصد مهم گردشگری روستایی منطقه است. بدین منظور، پایگاه میراث فرهنگی منطقه، اجرای طرح کاشانه‌ها و خانه‌های گردشگری در این روستا را به منظور اسکان و اقامت گردشگران به اجرا گذاشته است که این طرح اثرات مختلفی بر روستا داشته است.

نتایج نشان می‌دهد اجرای این طرح در مجموع اثرات سودمندی بر روستا، از جمله در حوزه مسکن روستایی و امکانات و خدمات گردشگری، آموزشی و بهداشتی داشته است. ضمن این که در زمینه چشم‌انداز روستایی و کاربری زمین، با تهدیدهایی رو به رو است که ضرورت دارد، برطرف شود. همچنین اجرای این طرح از نظر شاخص‌های کالبدی - فیزیکی مورد تایید بوده و قابلیت اجرا در آینده را نیز دارد.

گردشگرى طى سه دهه‌ى گذشته تبدیل به مهم‌ترین جلوه آشکار تمدن بشرى و یکى از پایه‌هاى اصلى مفاهمه میان فرهنگى شده است. گردشگری آمیزه‌ای از فعالیت‌های گوناگون از حمل‌ و‌ نقل و تغذیه تا اقامت و مدیریت رویدادها است که در جهت خدمت‌رسانی به گردشگران، به صورت زنجیره‌ای بهم پیوسته ایفای نقش می‌کند. درک جنبه‌هاى مختلف تأثیر این فعالیت فرهنگى بر توسعه اقتصاد ملى و زندگى اجتماعى مردم، مستلزم هم‌فکرى اندیشمندان رشته‌هاى مختلف و در هم آمیزى تجارب دست‌ اندرکاران آن‌ است.

موفقیت‌ چشمگیر راهبردهاى توسعه مبتنى بر توسعه گردشگرى در دنیا، موجب تشویق مدیران، کارشناسان، دانشگاهیان، حِرَف و صنوف مختلف در بهره‌گیرى بیشتر از مزیت‌هاى گردشگرى شده است. شواهد فروانى نشان می‌دهند که هیچ فعالیت دیگرى به اندازه گردشگرى نمی‌تواند این مقدار اشتغال ایجاد کند؛ جنبه‌هاى گوناگون زندگى انسان را متأثر سازد و موجب تغییر در رفتار، نگرش، ارزش‌ها و تمایلات جامعه شود. این توان بالقوه گردشگرى، هر صاحب‌فکرى را براى بهره‌گیرى بیشتر ترغیب می‌کند.

شناخت ابعاد متنوع تأثیر گردشگری بر توسعه ملى و زندگى اجتماعى مردم، نیازمند هم‌اندیشی متخصصین رشته‌هاى مختلف و ارتباط موثر و انتقال تجارب دست‌اندرکاران آن‌ است. تنها با انتشار پژوهش‌ها و تجربیات عملی محققان و اندیشمندان این حوزه، امکان آشنایى با مسایل و چالش‌هاى توسعه از یک‌سو و ارائه راهکار براى برون‌ رفت از تنگناها، از سوى دیگر امکان پذیر می‌گردد. «نشریه عملی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار» برآن است تا با حمایت اندیشمندان، اساتید، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان رشته‌هاى مختلف، زمینه ارتقا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های توسعه گردشگری فراهم نموده و بستر مناسبی برای ارائه آخرین پژوهش‌ها و مطالعات در این حوزه باشد.

فهرست مطالب

بررسی و ارزیابی اثرات و پیامدهای فیزیکی - کالبدی طرح ایجاد کاشانه‌های گردشگری در روستاها (مطالعه موردی: روستای گازرخان در استان قزوین)
بررسی تاثیر ابزارهای آموزش بر سطح دانش و نگرش گردشگران محیط‌های طبیعی (مطالعه موردی: مناطق گردشگری شهرستان بوکان)
تبیین انگاره‌های مفهومی شهرهای اسلامی و برند سازی شهری با رویکرد ارتقا گردشگری شهرها
نقش آیین‌های محلی در جذب توریسم و توسعۀ گردشگری (مطالعه موردی: آیین نوروزخوانی در مازندران)
بررسی نقش گردشگری در توانمندسازی اجتماعی زنان روستاهای ادغام شده به شهر (مطالعه موردی: کوی وهب. شهرستان شوش. استان خوزستان)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابفصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 1
ناشر چاپیفصلنامه پژوهش های گردشگری و توسعه پایدار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات59
زبانفارسی
موضوع کتابمجله‌های هنری و فرهنگی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

راهنمای مطالعه فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 1

برای دریافت فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار - شماره 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.