معرفی و دانلود مجله سه نقطه - شماره 32

عکس جلد مجله سه نقطه - شماره 32
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی مجله سه نقطه - شماره 32 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی مجله سه نقطه - شماره 32 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی مجله سه نقطه - شماره 32

مجله سه نقطه - شماره 32 منتشر شد. چرا صیانت؟ چرا ما؟ پس چرا چی؟، اگر دوسم داری صیانتم کن یا صیانت چیست و کجاست و چرا حالا؟، آری به نجم‌الدین شریعتی، نه به نوید محمدزاده از جمله عناوین این شماره از مجله هستند.

آنچه سه نقطه را بر آن داشت تا پیرامون مقوله صیانت دست به طنزپردازی بزند و آن را از جوانب گوناگون مورد غور و مداقه قرار دهد، نه عنوان این طرح و نه حتی خود این طرح، که چیزهایی دیگر است. بر همگان و از جمله بر ما واضح و مبرهن است که فضای مجازی در همه جای دنیا همانند فضای حقیقی نیازمند قانون و قاعده و دستورالعمل و هدایت کننده‌ها و محدود کننده‌هایی از این دست است.

همچنین همه از جمله ما بر این باوریم که صلاح و مصلحت کاربران فضای مجازی کشور ما را متخصصان و کارشناسان و استادان کارکشته - از جمله روح الله مؤمن نسب و علی اکبر رائفی پور - بیش از هر کس دیگری می‌دانند. پس سه نقطه نه تنها با تنظیم مقررات برای فضای مجازی مخالف نیست، بلکه با چیزهای دیگر نیز مخالف نیست. در نتیجه آنچه مجله سه نقطه را بر آن داشت تا پیرامون این مقوله دست به طنزپردازی بزند و آن را از جوانب گوناگون، مخصوصاً بعضی جهات، مورد غور و مداقه قرار دهد، چیز دیگری است.

می‌دانیم که امور در جهان به دو دسته امور درونی و امور بیرونی تقسیم می‌شوند. امور درونی اموری هستند که از درون نشأت می‌گیرند و بیرون را از خود متأثر می‌سازند و امور بیرونی اموری هستند که از بیرون فرود می‌آیند و در بعضی موارد درون را از خود متأثر می‌سازند. شاید تصور کنید منظور نگارنده از بیان این تقسیم‌بندی این است که امر صیانت در فضای مجازی نیز برای آنکه مفید و مؤثر واقع گردد باید از درون افراد نشأت گرفته باشد، نه آنکه از بیرون به آن‌ها تحمیل شود.

اما پرواضح است که چنین توقعی بسیار دور از واقع و به طرز ساده انگارانه‌ای چیز و فلان است. چرا که در اغلب ساحات بشری امر درونی و امر بیرونی باید دست به دست هم دهند تا تغییر و تحولی را موجب شوند. برای مثال اگر در دهه‌های پیشین برای عدم استفاده از کمربند ایمنی در اتومبیل جریمه تعیین نمی‌شد، آیا این رفتار به یک عادت در میان رانندگان تبدیل می‌گشت؟ و آیا الان این رفتار به یک عادت تبدیل گشته است؟

فهرست مطالب

چرا صیانت؟ چرا ما؟ پس چرا چی؟
روزی روزگاری حاج آقا
اگر دوسم داری صیانتم کن یا صیانت چیست و کجاست و چرا حالا؟
نه به گاو، آری به سه نقطه
روی سر گذاشتن داشته ها، حتی سحر قریشی
آری به نجم‌الدین شریعتی، نه به نوید محمدزاده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابمجله سه نقطه - شماره 32
ناشر چاپینشریه سه‌نقطه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات217
زبانفارسی
موضوع کتابمجله‌های سبک زندگی و سرگرمی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید مجله

نقد، بررسی و نظرات مجله سه نقطه - شماره 32

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه مجله سه نقطه - شماره 32

برای دریافت مجله سه نقطه - شماره 32 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.