معرفی و دانلود مجله سینما و ادبیات - شماره 76

عکس جلد مجله سینما و ادبیات - شماره 76
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی مجله سینما و ادبیات - شماره 76 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی مجله سینما و ادبیات - شماره 76 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی مجله سینما و ادبیات - شماره 76

مجله سینما و ادبیات - شماره 76، منتشر شد. غریبه‌ای در این حوالی، روح سرکش یک آنارشیست، سینمای نوین آرژانتین، با کلامی از ابریشم و نفت و ادبیات داستانی، از جمله عناوینی هستند که در این شماره از مجله می‌خوانید.

«پدر بحق سینمای مدرن ایران». از سهراب شهید ثالث می‌گوییم و این عبارتی است که امیر نادری در این پرونده با آن از او یاد می‌کند. او که با کارگردانی دو اثر بسیار بااهمیت، تحولی اساسی در سینمای واقع‌گرای ایران پدید آورد قرار بود با جسم بیمار، شکننده و روح حساسش یکی از مهم‌ترین دوره‌های سینمای ایران را همراهی کند. سکون، ملال، روزمرگی، نماهای طولانی، تکرار، جمله‌های تصویری، انجماد عاطفی و…؛ به مولفه‌های فراوانی در کارهای شهیدثالث می‌توان اشاره کرد.

«روزمره» و «روزمرگی» از جمله این ویژگی‌هاست؛ در حالی که نمی‌توان گفت دقیقا چه چیزی زندگی «روزمره» را می‌سازد. «روزمره مقوله‌ای توخالی و مسئله‌ای حل‌ نشده است که به نقدنویسان اجازه می‌دهد با رویه‌های انتقادی برگزیده خود پرسش کنند.» در مورد شهیدثالث می‌توان گفت بازنمایی زندگی روزمره در کارهای او نقدی است بر جوامعی که او در آن‌ها زیست و کار می‌کرد. در ضمن می‌توان گفت بازنمایی زندگی روزمره در کار او تلاشی بود برای ارائه بدیلی در برابر قالب‌های سنتی‌تر و مسلطِ فیلمسازی؛ نه فقط در سینمای هالیوود بلکه در دیگر قالب‌های سینمایی که در ایران و آلمان محبوبیت داشتند.

تکرار تمهید روایی دیگری است که «از حد القای فکر گذر زمان و روال یکنواخت زندگی یا حتی ایراد بیانیه‌ای فلسفی درباره زندگی فراتر می‌رود. تکرار در عین حال مرجعی به دست ما می‌دهد تا تغییرهایی را که در احساسات و عواطف شخصیت‌ها روی می‌دهد و زخم‌های روحی التیام‌ناپذیر درون آن‌ها را بسنجیم و درک کنیم.» در پرونده‌ای که پیش‌رو دارید از خاطره‌نگاری در مورد سهراب شهیدثالث فاصله گرفته و تلاش کردیم با برجسته‌ کردن و تحلیل عناصر و خطوط اصلی آثارش به کاراکتر حساسش نقب بزنیم.

فهرست مطالب

غریبه‌ای در این حوالی / نیم‌ویژه‌نامه سهراب شهید ثالث
روح سرکش یک آنارشیست / پرونده‌ای درباره‌ی آرونداتی روی
سینمای نوین آرژانتین: تحقق خواست یک نسل
... با کلامی از ابریشم / پرونده‌ای درباره هوشنگ آزادی‌ور
نفت و ادبیات داستانی / همراه با قباد آذرآیین، یارعلی پورمقدم، کیهان خانجانی، غلامرضا رضایی
پسگفتاری بر اشعار عباس کیارستمی / از پیتر هانتکه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابمجله سینما و ادبیات - شماره 76
ناشر چاپی مجله سینما و ادبیات
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات241
زبانفارسی
شابک1735-2924
موضوع کتابمجله‌های هنری و فرهنگی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵,۰۰۰ ت
خرید مجله

نقد، بررسی و نظرات مجله سینما و ادبیات - شماره 76

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه مجله سینما و ادبیات - شماره 76

برای دریافت مجله سینما و ادبیات - شماره 76 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.