معرفی و دانلود مجله سینما و ادبیات - شماره 77

عکس جلد مجله سینما و ادبیات - شماره 77
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی مجله سینما و ادبیات - شماره 77 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی مجله سینما و ادبیات - شماره 77 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی مجله سینما و ادبیات - شماره 77

مجله سینما و ادبیات - شماره 77، منتشر شد. راوی گروتسک معاصر، سقراط سینما، نوشتن در عصر خودکامگی جهانی و آیا سینمای اجتماعی ایران به بن‌بست رسیده است، از جمله عناوینی هستند که در این شماره از مجله می‌خوانید.

بخش سینه‌فیل در این شماره سراغ ژان دوشه، یکی از اصیل‌ترین سینه‌فیل‌‌های جهان رفته است. کسی که به او لقب سقراط سینما داده‌اند. اما چرا ژان دوشه؟ چون آنچنان که «باید» او را در ایران نخوانده و نشناخته‌ایم. «اما این باید از کجا می‌آید؟ از نقش و اثر دوشه در سینما و ادبیات سینمایی فرانسه و حتی جهان.» اثری که از آنچه در ایران به عنوان «نقد» می‌شناسیم برنمی‌آید زیرا «نقد، هنر دوست‌داشتن» است.

آیا سینمای اجتماعی ایران به بن‌بست رسیده است؟ نسبت سینمای اجتماعی ما با واقعیت‌های اجتماعی چگونه تعریف می‌شود؟ چرا سینمای اجتماعی امروز ایران چنگی به دل مخاطب نمی‌زند، او را شگفت‌زده نمی‌کند و حتی مخاطب این نوع سینما به نوعی اطلاعات بیشتری از وقایع و حوادث اجتماعی دارد و گویی جلوتر از فیلمساز است. سینمای اجتماعی قرار است مسائل، مشکلات و معضلات اجتماعی را نشان دهد و در فرم و ساختار و قالب‌های اجرایی تجربه‌های جدیدی را در برابر مخاطب به نمایش بگذارد. سینمای واقع‌گرای ایران که در دوره‌هایی بسیار قدرتمند و تاثیرگذار ظاهر شده به قول ابوالحسن داودی در میزگرد همین شماره عملاً شمه‌ای از واقع‌گرایی را دارد و بیشتر منظر سیاسی دارد، نه منظر اجتماعی. صحبت‌های ابوالحسن داودی، رسول صدرعاملی، مازیار میری در بخش سینمای ایران در این شماره تحلیلی دقیق از وضعیت سینمای اجتماعی ایران به دست می‌دهد.

فهرست مطالب

راوی گروتسک معاصر / نیم‌ویژه‌نامه یورگوس لانتیموس
سقراط سینما / یادبود ژان دوشه: با ابراهیم گلستان
نوشتن در عصر خودکامگی جهانی / جان برجر و هنر اعتراضی
آیا سینمای اجتماعی ایران به بن‌بست رسیده است / نشست رسول صدرعاملی، ابوالحسن داودی، مازیار میری، جواد طوسی
خیابان و رمان / میزگرد علی‌اصغر حداد، مجید اخگر، مهدی افروزمنش، کیهان خانجانی
تمرین فراموشی در نوشتن / موریس بلانشو
در جدال با خاموشی / پرونده‌ای درباره‌ی ایرلندی مارتین اسکورسیزی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابمجله سینما و ادبیات - شماره 77
ناشر چاپی مجله سینما و ادبیات
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات241
زبانفارسی
شابک1735-2924
موضوع کتابمجله‌های هنری و فرهنگی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید مجله

نقد، بررسی و نظرات مجله سینما و ادبیات - شماره 77

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه مجله سینما و ادبیات - شماره 77

برای دریافت مجله سینما و ادبیات - شماره 77 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.