معرفی و دانلود رایگان نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 11 (جلد اول)

عکس جلد نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 11 (جلد اول)
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 11 (جلد اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 11 (جلد اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 11 (جلد اول)

در نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 11 (جلد اول)، ضمن توصیف و بازتاب بخشی از فعالیت‌های زنان عشایر بختیاری، به مطالعه، بررسی، تحلیل و توصیف فعالیت هنری زنان یعنی بافت انواع دست‌بافته‌ها و به طور خاص چوقا و ابعاد هنری و نمادین آن پرداخته می‌شود.

نقش علوم انسانی و هنر با کارکرد انتقادی در خصوص طرح سوالات بنیادین در فلسفه و مبانی علمی به عنوان ابزاری برای دستیابی به تفکر نواندیش، خلاق و کارآفرین در زیرساخت‌های سایر علوم و دستاوردهای آن نیز از اهمیت بسیاری در فرآیند توسعه برخوردار است. از این رو می‌توان گفت دستیابی به توسعه بومی، همه جانبه و پایدار، جز با بذل توجه به پژوهش و مطالعه در حوزه علوم انسانی و هنر میسر نخواهد شد.

ارتقاء کیفیت پژوهش‌ها و مطالعات علمی، از مسیر انتشار نتایج مطالعات علمی و تحصصی پژوهشگران می‌گذرد. با این نگاه نشریه پژوهش در هنر و علوم انسانی توسط موسسه تحقیقانی مدیریت دانش شباک و با همکاری علمی اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور به انتشار مقالات علمی در زمینه پژوهش هنر و مطالعات علوم انسانی می‌پردازد.

یکی از مهم‌ترین و متفاوت‌ترین اقشار جامعه ایرانی، ایل‌ها و عشایر است و زنان رنگ و بوی حیات ایلی و عشایری است. زنانی که خود بخشی از هویت ایلی و عشایری هستند و در آفرینش و ماندگاری هویت هنری اقوام، سهمی مؤثر و انکارناپذیر دارند. از این رهگذر، آفرینش هنرهای بومی، ایلی و عشایری که ازآن به دست‌بافته‌ها یاد می‌شود، بخشی مهمی از هویت هنری قومی و ایلی است. دست‌بافته‌های ایلی و عشایری برآیند و بازتابی از احساس، اندیشه، باورها و آرمان‌های زنان هنرمند، در سایه جهان‌بینی شخصی و جمعی است که با بیانی رمزی و نمادین و در قالب طرح‌ها و نقش‌های انتزاعی، تجریدی، رنگ‌های بومی و طبیعی به صورت ذهنی و به کمک قوه‌ی خیال در جهت مرتفع کردن نیازهای زندگی، آفریده می‌شوند. چوقا، برجسته‌ترین پوشاک و بالاپوش ایل و عشایر بختیاری و بخشی از هویت هنری و قومی است که توسط زنان ایل بافته می‌شود. به زعم بسیاری از صاحب نظران فرهنگ بختیاری، طرح و رنگ‌های چوقا بازتاب سنت‌ها، اندیشه‌ها و باورهای فردی و قومی بختیاری است که با زبانی نمادین نمودار می‌شود. این بالاپوش اصیل، سنتی و قومی دارای ظرفیت و استعداد نهفته کارآفرینی با حفظ اصالت و بر مبنای ایجاد خلاقیت و نوآوری در کاربرد براساس نیازهای جامعه امروز است.

فهرست مطالب

زنان بختیاری: آفرینندگان چوقا، نمودی از هنر ایلی و عشایری و نماد هویت قومی
در جستجوی اصولی برای طراحی مهدکودک با نگاهی به مفهوم "رشد" در حکمت اسلامی
بررسی جشن باستانی نوروز و انعکاس آن در هنر دوران هخامنشی و ساسانی
مطالعه موجودات ترکیبی در هنر مارلیک و زیویه
بررسی سیر تذهیب قرآن در دوره‌های تیموری، صفوی و قاجار
ارزیابی کیفیت پایان‌نامه‌های رشته‌های هنرهای تجسمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی (1390-1395)
خوانایی و بازخوانش‌پذیری در رسانه‌های دیجیتال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابنشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 11 (جلد اول)
ناشر چاپی نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک2538-6298
موضوع کتابمجله‌های هنری و فرهنگی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 11 (جلد اول)

برای دریافت نشریه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی - شماره 11 (جلد اول) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.