معرفی و دانلود پادکست چهار میثاق: راهنمای کاربردی آزادی فردی تولتک کتاب خرد

عکس جلد پادکست چهار میثاق: راهنمای کاربردی آزادی فردی تولتک کتاب خرد
قیمت:
76000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی پادکست چهار میثاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی پادکست چهار میثاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی پادکست چهار میثاق: راهنمای کاربردی آزادی فردی تولتک کتاب خرد

یک راهنمای عملی برای فراگیری آزادی‌های شخصی. کتاب صوتی چهار میثاق اثری در حوزه‌ی خودیاری از نویسنده‌ی پرفروشْ دون میگوئل روئیز است. این کتاب یک آیین‌نامه رفتاری بر اساس خرد باستانی قوم تولتک ارائه می‌دهد که شما را دعوت به رهایی از از باورهای محدودکننده‌تان می‌کند. چهار میثاق در زمره‌ی پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی چهار میثاق

در سال 2001 و چهار سال پس از انتشار نسخه‌ی اول کتاب چهار میثاق (The four agreements) بود که اپرا وینفری که در برنامه‌ی تلویزیونی خود آن را به طیف گسترده‌ای از مردم جهان معرفی نمود و در مشهور و پرفروش شدن این کتاب نقش ویژه‌ای را ایفا کرد. دون میگوئل روئیز (Don Miguel Ruiz) در این کتاب از مجموعه باورهای معنوی مردم باستانی تولتک الهام گرفته است تا به خوانندگان کمک کند تجربه‌ی جدیدی را از آزادی، شادی واقعی و عشق در زندگی خود رقم بزنند.

به عقیده‌ی نگارنده، هر کاری که انسان انجام می‌دهد بر اساس میثاق‌های نانوشته‌ای است که با خود، دیگران، خدا و زندگی دارد. در این قراردادها، افراد ممکن است برای خود معین کنند که چگونه بیندیشند و به چه صورت رفتار کنند. این میثاق‌ها در بسیاری از موارد پیامدهای مثبت به دنبال خود می‌آورند اما در صورتی که به سبب آن‌ها متحمل رنجی بیهوده شوید، باید در میثاق خود تجدید نظر کنید.

رنج بیهوده مقوله‌ای است که دون میگوئل روئیز در این کتاب به آن می‌پردازد. برخی از توافق‌ها و میثاق‌ها از ترس ناشی می‌شوند و این قدرت را دارند که انرژی عاطفی فرد را تخلیه کنند و همچنین ارزشمندی فرد را دستخوش تغییر کنند. در این کتاب آمده است که این توافقات خودمحدودکننده همان چیزی است که رنج بیهوده ایجاد می‌کند.

روئیز همچنین معتقد است که برای یافتن شادی شخصی باید از شر میثاق‌های تحمیلی و مبتنی بر ترس که ممکن است ناخودآگاه بر رفتار و طرز فکر فرد تأثیر بگذارد خلاص شویم. یکی دیگر از فرض‌های اساسی کتاب نشان می‌دهد که بسیاری از رنج‌ها خود خلق می‌شوند و در بیشتر مواقع، افراد این توانایی را دارند که خود و افکار منفی‌شان دگرگون کنند.

نویسنده در این کتاب صوتی آبشخورهای ناخوشی در زندگی را شناسایی می‌کند و چهار توافق و میثاق سودمند را پیشنهاد می‌کند که مخاطب می‌تواند آن‌ها را برای بهبود وضعیت رفاه و آرامش خود انجام دهد. با بستن این پیمان‌ها، یک فرد قادر است بدون توجه به شرایط بیرونی، میزان شادی درونی خود به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

کتاب گویای چهار میثاق به همت نشر صوتی رادیو مثبت منتشر شده است و می‌توانید آن را با صدای ابوالفضل شکیبازاد بشنوید.

درباره‌ی تولتِک‌ها

در جنوب سرزمین مکزیک در هزاران سال پیش مردمانی زندگی می‌کردند که به تولتک‌ها مشهور بودند. تولتک‌ها به‌عنوان یک قوم یا یک نژاد توسط انسان‌شناسان شناخته شدند. اما در واقع آن‌ها مردمانی بودند که با تشکیل یک جامعه به کشف و حفظ خرد معنوى و آیین‌هاى کهن مشغول شدند.

آن‌ها به‌عنوان استاد (ناوال) و شاگرد در تئوتى هواکان، شهر باستانى اهرام در خارج ازمکزیکو سیتى که به «بشر خدا مى‌شود» مشهور است، گرد هم آمدند. پس از گذشت سال‌هاى طولانى، ناوال‌ها مجبور به پنهان کردن خرد باستانى و نگهدارى از آن در خفا شدند. فتح قاره توسط اروپایى‌ها به همراه سوءاستفاده‌ى افراطى تعدادى از شاگردان این ضرورت را ایجاب کرد که آن دانش را از کسانى دور نگه دارند که آمادگى استفاده‌ى عاقلانه از آن را نداشتند، یا آن‌هایى که ممکن بود عمدا از آن خرد براى اهداف شخصى خود سوءاستفاده کنند.

خوشبختانه، دانش پنهان تولتک توسط دودمان ناوال‌ها جمع‌آورى و نسل‌به‌نسل منتقل شد. گرچه همچنان در طول صدها سال در پرده‌اى از اسرار پنهان ماند، پیشگویان کهن پیشگویى کردند که هرگاه بازگشت خرد به مردم ضرورى باشد، این خرد باز خواهد گشت. حالا، دون میگوئل روئیز) ناوالى از تبار ایگل نایت) هدایت شده تا آموزه‌هاى قدرتمند تولتک را با ما در میان بگذارد.

خرد تولتک همچون تمام سنت‌هاى محرمانه‌ى موجود در سراسر جهان مقدس، از یکپارچگى ذاتى حقیقت برخاسته است. این مکتب گرچه یک مذهب نیست، به تمام استادان روحانى و معنوى که با علم خود انسان‌ها را آموزش داده‌اند، احترام مى‌گذارد. درحالى‌که روح را در بر مى‌گیرد و به معنویت مى‌پردازد، به‌درستى به‌عنوان راهى براى زندگى و به‌ویژه در دسترس قرار دادن شادکامى و عشق، تعریف شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی چهار میثاق

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز برای بیش از یک دهه
  • ترجمه‌شده به 46 زبان در سراسر جهان

نکوداشت‌های کتاب صوتی چهار میثاق

  • این کتاب نوشته دون میگوئل روئیز، ساده و در عین حال بسیار قدرتمند است و تفاوت فوق‌العاده‌ای را در نحوه‌ی فکر و عمل من در هر برخورد ایجاد کرده. (اپرا وینفری)
  • کتاب دون میگوئل روئیز نقشه‌ی راهی به سوی روشنگری و آزادی است. (دیپاک چوپرا، نویسنده‌ی کتاب هفت قانون معنوی موفقیت)
  • کتابی الهام‌بخش با درس‌هایی عالی برای زندگی. (وین دایر، نویسنده‌ی کتاب جادوی واقعی)
  • در سنت کاستاندا، روئیز حکمت ضروری تولتک را تقطیر می‌کند و با وضوح و بی‌عیب و نقص معنای زندگی مردان و زنان به‌عنوان جنگجویان صلح‌آمیز در دنیای مدرن را بیان می‌کند. (دن میلمن، نویسنده‌ی کتاب راه جنگجوی صلح‌آمیز)

کتاب صوتی چهار میثاق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال یک راهنمای عملی گام‌به‌گام هستید تا شما را به سوی آرامش و آزادی و موفقیت رهنمون سازد، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با دون میگوئل روئیز بیشتر آشنا شویم

دون میگوئل روئیز از نوادگان تولتک‌هاست که اصلیتش شمن‌زاده است و به حرفه جراحی و عشقش نویسندگی و معلمی می‌پردازد. او 66 سال دارد و بیشتر از 30 سال است که در مقام استاد معنوی، توانسته به کمک کتاب‌ها و آموزه‌هایش زندگی انسان‌های بسیاری را تغییر دهد. روئیز به جهت نگاه عمیقی که به حقیقت وجودی انسان دارد، کلامش بسیار اثرگذار است و خواننده و شنونده را به خود مسحور می‌کند.

روئیز بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، به عنوان جراح مشغول فعالیت بود اما یک تصادف وحشتناک و مخرب موجب شد که او از جراحی کناره‌گیری و چندین سال را در کنار مادرش زندگی زندگی کند تا این‌گونه بتواند آموزه‌های سنتی و معنوی تولتک‌ها را تکمیل کند. سپس روئیز شاگرد یکی از شمن‌های بزرگ صحرای مکزیک شد و در این هنگام بود که پدربزرگش از راه رویا و خواب نکاتی را به او آموزش داد. هر چند از آموزه‌های قوم تولتک اثر مکتوبی باقی نمانده است، با این حال روئیز تلاش کرد در آثارش روشی کارآمد را با ترکیب آموزه‌های پزشکی و معنوی برای دستیابی به رهایی به شیوه تولتک‌ها ارائه دهد.

دون میگوئل روئیز ده کتاب در مورد خرد و حقیقت انسان تا سال 2018 به نگارش درآورده است. کتاب‌هایی که موجب می‌شود تصورات آدمی نسبت به دنیای بیرون و درونش تغییر کند. معروف‌ترین آثار او چهار توافق، میثاق پنجم و استادی در عشق است که کتاب میثاق پنجم در ادامه کتاب چهار توافق به رشته تحریر درآمده است.

در بخشی از کتاب صوتی چهار میثاق می‌شنویم

هیچ چیز رو به خودتون نگیرید چون با این کار خودتون رو به‌خاطر هیچ عذاب می‌دید. آدم‌ها به رنج بردن در سطوح و درجات مختلف اعتیاد دارند و از همدیگه حمایت می‌کنند تا این اعتیاد رو حفظ کنند. اونا با همدیگه میثاق کرده‌اند تا توی رنج کشیدن به هم کمک کنند. اگه نیاز دارید ازتون سوءاستفاده بشه، می‌بینید که آسونه. همچنین اگر با افرادی همراه هستید که نیاز دارند رنج بکشند، چیزی وادارتون می‌کنه تا از اونا سوءاستفاده کنید. مثل این که اونا یادداشتی رو پشتتون چسبوده‌اند که می‌گه: «لطفاً به من لگد بزنید!» اونا نیاز به دلیلی برای رنج کشیدن دارند. اعتیاد اونا به رنج چیزی جز میثاقی نیست که هر روز قوی‌تر می‌شه. هرجا که برید افرادی رو پیدا می‌کنید که بهتون دروغ می‌گن و همون‌طور که آگاهی شما بیشتر می‌شه، متوجه می‌شید که خودتون هم به خودتون دروغ می‌گید. از دیگران انتظار نداشته باشید بهتون راست بگن. چون اونا به خودشون هم دروغ می‌گن. باید به خودتون اعتماد کنید و انتخاب کنید که آیا چیزی رو که افراد به شما می‌گن باور کنید یا نه. وقتی افراد رو اون‌طور که هستند ببینیم و چیزی رو به خودمون نگیریم، هرگز از گفته‌ها و کارهای اونا آزرده نمی‌شیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
قسمت اول
16 دقیقه
قسمت دوم
16 دقیقه
قسمت سوم
20 دقیقه
قسمت چهارم
18 دقیقه
قسمت پنجم
19 دقیقه
قسمت ششم
15 دقیقه
قسمت هفتم
16 دقیقه
قسمت هشتم
15 دقیقه
قسمت نهم
10 دقیقه
قسمت دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابپادکست چهار میثاق: راهنمای کاربردی آزادی فردی تولتک کتاب خرد
نویسنده
راویابوالفضل شکیبازاد
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
76000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات پادکست چهار میثاق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه پادکست چهار میثاق

برای دریافت پادکست چهار میثاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.