معرفی و دانلود کتاب 1984

عکس جلد کتاب 1984
قیمت:
36300 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 1984

کتاب 1984 نوشته‌ی جورج اورول که یکی از شاهکارهای بی‌مانند ادبیات جهان محسوب می‌شود روابط مخفی زن و مردی را روایت می‌کند. این دو در تلاش هستند تا به دور از دوربین‌های نظام مستبد و دیکتاتور کنار یکدیگر باشند. در جهان این رمان، عشق‌ورزی اقدامی ممنوعه و خلاف آموزه‌های نظام حاکم است.

رمان 1984 اثری است که هیچ‌وقت تازگی و ایده‌ی بکر خود را از دست نمی‌دهد و داستانی را روایت می‌کند که شما در هر دوره‌ای آن را بخوانید احساس می‌کنید که برای زمانه‌ی شما نوشته شده است.

این اثر جاودانه تاکنون به بیش از 65 زبان مختلف ترجمه شده و فروشی میلیونی هم داشته است و همین استقبال و جایگاه بالای ادبیِ رمانِ جورج اورول (George Orwell) به شما نشان می‌دهد که با چه کتاب ویژه‌ای روبرو هستید.

وینستون نام قهرمان رمان است که در کشور اقیانوسیه زندگی می‌کند. جامعه‌ای که وینستون در آن زندگی می‌کند سه طبقه‌ی مختلف به نام‌های طبقه‌ی کارگر، اعضای عادی حزب و اعضای سطح بالای حزب دارد و قهرمان این رمان یکی از اعضای عادی حزب محسوب می‌شود. دنیای رمان 1984 (Nineteen Eighty-Four) زندگی کابوسواری را توصیف می‌کند که دارای سه کشور است و این کشورها دائماً با هم در حال جنگ هستند.

حکومت دیکتاتوری همه‌چیز را کنترل و سانسور می‌کند و هیچ‌کس حق ندارد بدون اطلاع حاکمیت اقدامی صورت دهد. در چنین شرایطی است که وینستون با زنی آشنا می‌شود و شروع به نوشتن خاطرات می‌کند. اقدامات وینستون بسیار ساده هستند اما همین موارد هم از نگاه حاکمیت نوعی جرم محسوب می‌شود.

رمان 1984 را می‌توان در سبک‌های گوناگونی جای داد؛ این اثر با روایت آینده و پادآرمانشهر رمانی تخیلی است و از طرف دیگر با توجه به اشارات سیاسی موجود در کتاب در گروه آثار سیاسی نیز جای می‌گیرد.

افتخارات رمان 1984:

- جزو فهرست 100 کتاب قرن لوموند
- جزو لیست برترین رمان های انگلیسی گاردین
- 3 فیلم با همین عنوان، بر اساس این رمان ساخته شده است.

جورج اورول را بیشتر بشناسیم:

نام اصلی وی اریک آرتور بلیر است و در هند متولد شد اما قبل از یک سالگی به همراه مادر و خواهرش به انگلستان آمد. این نویسنده نام هنری جرج اورول را برگزید تا نامش مانند مردم انگلیسی باشد. جورج اورول در دوره‌ای از زندگی خود در هتل کار می‌کرد و با مردم فقیر زندگی می‌کرد که داستان‌ها و ماجراهای کتاب آس و پاس‌ها در پاریس و لندن ثمره‌ی این دوره از زندگی او است. اورول در جوانی در جنگ داخلی اسپانیا نیز شرکت کرد و بسیار زخمی شد تا این‌که در سال 1950 درگذشت.

در بخشی از رمان 1984 می‌خوانیم:

به صندلی تکیه داد، حسی سرشار از ناامیدی او را در برگرفت. ابتدا باید گفت که او دقیقاً مطمئن نبود تاریخی که بر روی کاغذ نوشته درست هست یا نه؟ فقط حدس می‌زد سالی که درآن است باید 1984 باشد، چرا که تقریباً مطمئن بود که در 39 سالگی به سرمی برد. و می‌دانست که در سال 1944 یا 1945 به دنیا آمده است. اما در این شرایطی که او به سرمی برد، نمی‌شد تاریخی را لااقل بدون اشتباه یک یا دوساله تخمین زد.

ناگهان در ذهنش با سوالی روبرو شد که:خاطرات روزانه‌اش را برای چه کسی می‌نویسد؟! و جوابی نامفهوم و مبهم را زمزمه کرد: برای آیندگان. برای نسل‌های بعد از من. کسانی که هنوز به دنیا نیامده‌اند. چشمش به تاریخ احتمالی درج شده بر روی کاغذ افتاد و برای چند لحظه افکارش متوجه کلمه «فکر دوگانه» که در زبان نو مورد استفاده قرار می‌گیرد، شد و برای اولین بار ابهت کاری را که به عهده گرفته بود را احساس کرد.

چگونه می‌توانست با آینده ارتباط برقرار کند؟ انسان‌هایی که هنوز وجودشان حضوری نیست! اصولاً این کار غیر ممکن بود، یا آینده به زمان حال شباهت داشت که دراین‌حالت حرف‌های او اهمیتی نداشت و یا با آن مغایرت داشت و تمام دلواپسی‌های او بی‌هدف می‌شد.

مدتی درحالی که احمقانه به کاغذ می‌نگریست باقی ماند. صفحه سخنگو موزیک نظامی پخش می‌کرد. نکته قابل تامل این بود که، نه تنها قدرت نوشتن مکنونات قلبی خود را از دست داده بود، بلکه مطالبی را هم که درنظر داشت در دفترچه بنویسد را هم فراموش کرده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 1984
نویسنده
مترجمامیر سالارکیا
ناشر چاپینشر هنر پارینه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات338
زبانفارسی
شابک978-600-5981-77-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
36300 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 1984

mahsa m
۱۳۹۹/۳/۱
ماجرای داستان رو دوست داشتم، زمان خوندن کتاب واقعا احساس استرس و اضطراب داشتم از دست ویلسون 😄
نکته منفی طولانی و توصیفات زیاد بود، البته از نظر من منفیه ممکنه از نظر یکی دیگه مثبت باشه
در کل به نظرم خوندنش اصلا وقت تلف کردن و اگر اجازه بدید کتاب این قابلیت رو داره که در شما تغییر ایجاد کنه...
ناز سلطانپور
۱۳۹۹/۱/۳۰
راستش من دوست نداشتم. سبک نگارشش خوبه اما درکل محوریت داستانو دوست نداشتم. داستان خیلی جذاب و متفاوت شروع شد اواسطش خیلی کسل‌کننده و شعارگونه بود و با سرعت به پایان رسید و تو نقطه پایانی کاملا افول کرد. البته این نظر شخصی منه
naeim morshedi
۱۳۹۹/۲/۱۲
راجع به این کتاب باید بگم که نیاز هست تا با دید بسته به کتاب نگاه کنید تا درکش کنید دید باز حاصل و نتیجه رو تحت تاثیر قرار میده و این روش و قائده خوندن این کتابه.
سهراب رستگار پویا
۱۳۹۹/۱/۳۱
شاهکار ک میگن یعنی همین، دوستانی ک تاریخ کمونیسم و انقلابها و ضد انقلابهای کمونیستی و همچنین ترورها و کشتارها و جنایات بلوک شرق رو خونده باشن بهتر و عالیتر کتاب رو درک میکنن
Mohammad reza Sedighi
۱۳۹۹/۵/۳۰
کتاب بی نظیری است ولی ترجمه آن دارای اشکالات نگارشی زیادی است که گاهی فهم مطلب رو مشکل میکند.
hana ahp
۱۳۹۹/۲/۶
این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی ک خوندم البته من با ترجمه بهناز پیاده مطالعه کردم
فرزاد یوسفی
۱۳۹۹/۱/۳۱
کتابی بسیار عالی که به همه خوندنشو پیشنهاد میکنم
Hadis
۱۳۹۹/۱۱/۶
عالی و بی نقص از اول تا اخرش استرس داشتم
احسان نعمت الهی
۱۴۰۱/۴/۲۵
رمان جالبیه شخصیت پردازی جالب
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب 1984

برای دریافت کتاب 1984 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.