معرفی و دانلود کتاب از ایده تا نگارش

عکس جلد کتاب از ایده تا نگارش
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از ایده تا نگارش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از ایده تا نگارش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از ایده تا نگارش

چه‌طور می‌توانیم ایده‌های ذهنی ناب خود را به یک نمایش‌نامه، فیلم‌نامه یا داستانی حرفه‌ای تبدیل کنیم؟ امیر سمامی حائری مدرس و دانش‌آموخته‌ی ادبیات، در کتاب از ایده تا نگارش، تمام نکات و ابزار‌هایی که در مسیر تبدیل ایده به اثری ادبی لازم خواهید داشت، در اختیار شما قرار خواهد داد. با کمک این کتاب این‌بار شما نیز می‌توانید آرزوی به‌ نگارش درآوردن ایده‌های ذهنی خود را برآورده کنید و طعم و لذت خلق یک اثر ادبی را بچشید.

درباره‌‌ی کتاب از ایده تا نگارش

فرقی ندارد به کدام‌یک از قالب‌های ادبی علاقه‌‌مند باشید، چه از طرفداران داستان و داستان‌نویسی هستید و چه رویای نگارش فیلم‌نامه یا نمایش‌نامه را در سر خود می‌پرورانید، دیگر وقت آن رسیده تا ایده‌های گسترش‌نیافته و یادداشت‌های نیمه‌کاره‌ی خود را از گوشه و کنار بیرون بیاورید و آن را تبدیل به متن دل‌خواه خود کنید! کتاب از ایده تا نگارش قدم به قدم همراه شما خواهد بود، تا در فرایند نوشتن و مسیر نگارش همچون حرفه‌ای‌ها عمل کنید. امیر سمامی حائری که خود از نمایشنامه‌نویسان و فیلم‌نامه‌نویسان معاصر و همچنین مدرس ادبیات است، در این مسیر همراه شما خواهد بود.

شاید تا به‌حال بارها ایده‌ی متفاوت و جذابی برای شروع یک داستان به ذهتان رسیده اما به‌درستی با روند گسترش و پرورش تا رسیدن آن به یک اثر نگارشی قابل‌قبول، آشنا نبوده‌اید. جالب است اگر بدانید بسیاری از نویسندگان و ادبیان بزرگ از اصول اساسی مشابهی در روند نگارش ایده‌های خود استفاده می‌کنند. اصولی که شاید تازه‌قلمان به دنیای بزرگ ادبیات زمان زیادی برای اشراف به آن پیدا کنند. کتاب از ایده تا نگارش این مسیر پرپیچ‌وخم را هموار کرده و نقشه‌ی راهی اصولی به دست علاقه‌مندان دنیای نویسندگی می‌سپارد، نقشه‌ای که به پشتوانه‌ی مطالعات بسیار و کسب تجربه و درس‌آموزی از کلاس‌های مختلف به دست آمده است.

نویسنده‌ی کتاب از ایده تا نگارش، امیر سمامی مدرس حائری، همچنین با مصاحبه با افراد زیادی که رویای نویسندگی در سر دارند اما به دلایل مختلف در میان راه مانده‌اند، به نکات مشترکی پی برده که می‌تواند ضعف عملی بسیاری از نوقلمان دیگر نیز باشد. نویسنده در ادامه‌ی این نکات منحصر‌به‌فرد، راهکار‌های ویژه‌ی خود را ارائه خواهد داد تا تمامی عاشقان دنیای نوشتن را به سمت پله‌ی بعدی، یعنی نگارش سوق دهد. بنابراین چه جزو افرادی باشید که هنوز نتوانسته‌اند ایده‌های خود را به دست قلم بسپارند، چه از گروهی باشید که در بین راه به در بسته خورده‌اند و چه از افرادی باشید که باوجود به ثمر رساندن ایده‌های ادبی خود همچنان از نتیجه‌ی آن راضی نیستند، کتاب از ایده تا نگارش راه‌حل‌های بسیاری برای حل چالش و گره‌های ذهنی شما خواهد داشت. این کتاب در چهار فصل با نام‌های «ایده»، «طرح داستانی»، «اقتباس» و «ساختار»، به همراه یک مقدمه و موخره نگارش یافته و با تلاش نشر هنر پارینه به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب از ایده تا نگارش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده و کاربردی را به تمامی علاقه‌مندان دنیای ادبیات و نگارش داستان، فیلم‌نامه و نمایش‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب از ایده تا نگارش می‌خوانیم

شاید شما سال‌های زیادی را به مطالعه آثار مطرح دنیا پرداخته‌اید آثاری که همیشه برایتان به عنوان یک نویسنده یا هنرجو پیشنهاد شده است تا بخوانید. آثاری‌ که زاویه دید متفاوتی را به شما نشان می‌دهد. آثاری‌ که حرف دل شماست. آثاری که‌ جوایز مهم ادبی‌ و هنری دنیا را ازآن‌خود نموده است، آثاری که مرورشان موجب می‌گردد دری به رویتان باز شود تا جهان ‌هستی ‌را به گونه‌ای دیگر بنگرید. پس از مطالعه این ‌آثار یا مواجهه با این آثار ایده اولیه‌شان در ذهن شما عیان گردیده و مدام شما را به یک نگارش‌ از این‌ دست تحریک و دعوت می‌کند. گاهی این آثار در یکی از دیگر قالب‌های هنری به نحو احسنت مطرح گردیده و جایگاه بلند و رفیع نیز دارد. این داستان یک لحظه شما را به حال‌ خود رها نمی‌سازد، دوباره‌خوانی‌ می‌کنید، بارها و بارها، هرچه بیشتر به اثر نزدیک می‌شوید بیشتر ذهنتان را درگیر می‌کند. تا به این نتیجه می‌رسید که آن محتوا را در یکی ‌دیگر از قالب‌هایی که‌ شما به آن تسلط دارید قرار داده و اثر جدیدی خلق کنید. داستان را به درام یا درام را به رمان و یا داستان را به فیلم تبدیل نمایید همین لحظه است که متوجه می‌شوید دل‌مشغولی‌هایتان بی‌مورد نبوده است و مدام با خود کلنجار می‌رفتید تا حرف و ایده مطرح شده را از آن خود کنید و آن‌طور که دوست دارید، تحریر نمایید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول. ایده
فصل دوم. طرح داستانی
فصل سوم. اقتباس
فصل چهارم. ساختار
موخره
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از ایده تا نگارش
نویسنده
ناشر چاپینشر هنر پارینه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-622-6713-02-3
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از ایده تا نگارش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب از ایده تا نگارش

برای دریافت کتاب از ایده تا نگارش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.