معرفی و دانلود کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا

عکس جلد کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا
قیمت:
63000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا

کارل سندبرگ، نویسنده‌ی شهیر آمریکایی، در کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا، قصه‌های پریان آمریکایی را برای کودکان و نوجوانان نقل می‌کند. سندبرگ در این مجموعه داستان خواندنی شوخ‌طبعی، تخیل و قدرت نویسندگی را در هم آمیخته است تا اثری ماندگار را از ادبیات داستانی آمریکا به یادگار بگذارد. این کتاب در مجموعه‌ی کلاسیک‌های خواندنی نشر پیدایش منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا

کتابی که پیش روی شماست، با نام 23 داستان از سرزمین روتاباگا (More Rootabaga Stories) نوشته‌ی یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان آمریکایی، کارل سندبرگ (Carl Sandburg) در ژانر داستان‌های فانتزی است. زمانی که سندبرگ می‌خواست برای سه دخترش قصه بگوید، متوجه شد که داستان‌های اروپایی متعلق به طبقه‌ی اشراف و خانواده‌های سلطنتی است. به همین خاطر سرزمینی خیالی را به نام روتاباگا خلق کرد. این سرزمین در غرب میانه‌ی آمریکا واقع شده است و داستان‌های تخیلی سندبرگ در این مکان جریان دارند.

کارل سندبرگ در کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا داستان‌هایی فانتزی را از زبان شخصیت‌هایی خیالی نقل می‌کند. قلم قدرتمند سندبرگ باعث می‌شود که خوانندگان در هنگام مطالعه‌ی این مجموعه‌داستان، روایت‌ها و شخصیت‌هایش را به‌صورت یک کارتون یا انیمیشن مقابل چشم‌هایشان ببینند. شخصیت‌های داستان‌های سندبرگ اسامی جالبی دارند؛ برای مثال می‌توان به آقای بالون داغ، خانواده‌ی یخمکیان، مرد کور صورت‌سیب‌زمینی و... اشاره کرد. این شخصیت‌های بامزه و دل‌نشین در سرزمین روتاباگا دور هم جمع شده‌ و داستان‌هایی را شکل داده‌اند که باعث پرورش قدرت تخیل کودکان و نوجوانان می‌شود.

در کنار داستان‌های خواندنی کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا، نقاشی‌ها و تصاویر جذابی نیز قرار گرفته است. این نقاشی‌ها با محتوای داستان‌های زیبای کتاب هماهنگ‌اند و باعث جذابیت هرچه بیشتر آن می‌شوند. کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا اثری ماندگار از ادبیات کلاسیک آمریکا است و برای سال‌ها دوست و همراه کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان بوده است. این کتاب ماندگار توسط فرزانه فرهنگ به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات پیدایش منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کلاسیک‌های خواندنی

مجموعه‌ی کلاسیک‌های خواندنی که توسط نشر پیدایش گردآوری شده است، نویسندگان و آثار مطرح کلاسیک جهان را به مخاطبان نوجوان معرفی می‌کند. کتاب‌خوان‌هایی که در گروه سنی نوجوان قرار دارند با مطالعه‌ی آثار گردآمده در این مجموعه، با مهم‌ترین کتاب‌های کلاسیک جهان آشنا می‌شوند. از معروف‌ترین کتاب‌های این مجموعه می‌توان به کتاب «جزیره‌ی گنج» اثر لوئیس استیونسون، «21 داستان» از آنتوان چخوف، «میهمان دراکولا» اثر برام استوکر و ... اشاره کرد.

نکوداشت‌های کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا

  • داستان‌هایی که در مجموعه‌ی قبلی منتشر نشده بود، در این کتاب با طراحی هوشمندانه و به‌صورت مصور قرار گرفته است. ساختار جملات و ترکیب نام‌های شخصیت‌ها باعث می‌شود که هنگام بلندخواندن داستان‌ها بسیار گوش‌نواز باشند. هرکسی که این داستان‌ها را بخواند، به‌سختی می‌تواند شخصیت‌هایش را فراموش کند. (پابلیشرز ویکلی)

  • استعداد شاعرانه‌ی سندبرگ در این داستان‌ها لحن و کلام را طوری به‌کار می‌گیرد که تخیل خواننده را به رقص درمی‌آورد. نقاشی‌های این کتاب از نظر عاطفی داستان‌ها را تکمیل می‌کنند. (اِسکول لایبرری ژورنال)

کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا برای چه‌کسانی مناسب است؟

این کتاب یکی از مهم‌ترین آثار کلاسیک ادبیات آمریکا است که به تمام کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان توصیه می‌شود. مطالعه‌ی این کتاب خواندنی، ذائقه‌ی نوجوانان را پرورش داده و آن‌ها را در مسیر مطالعه‌ی اصولی قرار می‌دهد.

با کارل سندبرگ بیشتر آشنا شویم

کارل آگوست سندبرگ (1878-1967) شاعر و نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی بود که موفق شد سه بار برنده‌ی جایزه‌ی ادبی پولیتزر شود. سندبرگ دو جایزه را برای شعرهایش و دیگری را برای نوشتن زندگی‌نامه‌ی آبراهام لینکلن دریافت کرد. اشعار کارل سندبرگ بارها تجدیدچاپ شد و او را به شهرتی جهانی رساند. سندبرگ که در طول زندگی مشاغل مختلفی را تجربه کرد، توانست در شعرهایش از همین وسعت جهان‌بینی استفاده کند و نگاهی ژرف به زندگی داشته باشد.

کارل سندبرگ که زندگی پرماجرایی داشت، از کارگری شروع کرد و حتی به جنگ رفت. حاصل زیست هیجان‌انگیز این نویسنده آثار گوناگونی، مانند شعر، زندگی‌نامه و داستان است. برخی از معروف‌ترین آثار این نویسنده‌ی شهیر آمریکایی عبارت‌اند از: «ایب لینکلن بزرگ می‌شود (1926)»، «کیسه‌های آهنگ آمریکایی (1927)» و مجموعه‌شعر «صبح به‌خیر آمریکا (1928)».

در بخشی از کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا می‌خوانیم

دهِ تخم بالا بین دو تپه قرار داشت. ممکن بود از جاده بگذری و اصلاً متوجه نشوی آنجاست. دهی با کلبه‌های کوتاه میان علف‌های بلند و مرغ‌هایی که میان این علف‌های بلند، روزی دو تا تخم می‌گذاشتند و همه‌ی تخم‌ها هم دو زرده بودند. مردم دهِ تخم بالا روزها میان علف‌ها می‌گشتند و برای شام شب تخم جمع می‌کردند، و وقتی شام می‌خوردند به ماه نگاه می‌کردند و می‌گفتند کاش می‌شد سفره‌ی شام‌مان را روی ماه بچینیم. شبی تصمیم گرفتند یک آسمان‌خراش بسازند. یک آسمان‌خراش بلند، آن‌قدر بلند که به ماه برسد. آن‌ها می‌گفتند سوار آسانسور می‌شویم، می‌رویم روی پشت بام آسمان‌خراش، می‌نشینیم روی سقفش، شام‌مان را روی ماه می‌چینیم و می‌خوریم.

آجرچین‌ها، ملات‌مال‌ها، جوش‌کارها، سیم‌کش‌ها و گچ‌کارها، چیدند و مالیدند، جوش دادند و کشیدند، و هی بالا و بالاتر رفتند تا اینکه آسمان‌خراش به وسط راه ماه رسید. مردم ده هم خوش و خوشحال گفتند حالا ببین! سوار آسانسور می‌شویم، می‌رویم روی پشت بام آسمان‌خراش، می‌نشینیم روی سقفش، شام‌مان را روی ماه می‌چینیم و می‌خوریم. به وسطِ راهِ ماه رسیده بودند که شب شد و نگاه کردند و دیدند ‌ای داد بیداد ماه رفته آن‌طرف‌تر. به هم گفتند باید جلو حرکت ماه را بگیریم. و کمی که گذشت دوباره گفتند ما که نمی‌دانیم چطور باید جلو حرکت ماه را بگیریم! آجرچین‌ها و ملات‌مال‌ها و جوش‌کارها و سیم‌کش‌ها و گچ‌کارها هم به همدیگر گفتند اگر همین‌طور این آسمان‌خراش را بالا ببریم ماه از دست‌مان در می‌رود و هیچ‌وقت نمی‌توانیم سوار آسانسور بشویم، برویم روی پشت بام، بنشینیم روی سقف و شام‌مان را روی ماه بچینیم و بخوریم.

فهرست مطالب کتاب

سخنی چند با خوانندگان وفادار انتشارات پیدایش
درباره‌ی نویسنده
پیش‌گفتار
I. دو داستانی که مردِ کورِ صورت‌سیب‌زمینی تعریف کرده
آسمان‌خراشی تا ماه، و چطور موشی که روماتیسم داشت هزارمایل را دو بار دوید
پاچلفتی و اینکه چطور تقریباً همیشه هیچ‌وقت آن چیزی که دنبالش بود را به دست نمی‌آورد
I I. دو داستان درباره‌ی ساس‌ها و تخم‌مرغ‌ها
خیلی خیلی عروسی در کُنج دِنج یک خانه‌ی کُنجی
شوشو مرغ گل‌باقالی گنده‌ای که در کلاه آقای پستچی تخم گذاشت
I I I. پنج داستان درباره‌ی هَترَک‌اسبه، شش تا کبوتر، سه تا بابون بابِلی وحشی، شش تا چتر و بوزو دکمه
چطور وقتی باد روستای سنجاق‌کلاه را با خود برد باز هم مامان کیف‌کهنه ‌رازش را حفظ کرد
چطور شش تا کبوتر بعد از کُلی مصیبت و شش‌تا تلگراف پیش هترک‌اسبه برگشتند
چی شد که سه تا بابون بابلی وحشی وسط باران بیرون زدند تا نان و کره بخورند
روزی که شش چتر به احترام چتر کبیر، کلاه از سر برداشتند
چی شد که وقتی موش آمد، بوزو دکمه همه‌ی دکمه‌هایش را کند
IV. دو داستان درباره‌ی چهار پسر که رویاهای متفاوتی داشتند
چی شد که گوگلر و گاگلر، دو نوزاد کریسمسی با آچار کلاغی در دست به خانه برگشتند
چطور شده که جانی‌پوف روی پول می‌خوابد و جو پخمه می‌درخشد و چیزهایی می‌بیند
V. دو داستان که مرد کور صورت‌سیب‌زمینی درباره‌ی دو دختر با قلب‌های تپنده گفته
چطور شده که رز سرخ بین ساعت و آیینه سرگردان مانده
چطور شد که پینک پیونی، اِسپاداسِ فوتبالیست را فرستاد بالا تا چهارتا ماه بچیند
VI. سه داستان درباره‌ی نور ماه، کبوترها، زنبورها، مصر، جسی جیمز، پیاز اسپانیایی، ملکه‌ی کله‌پوک‌ها پادشاه پاکت‌های کاغذی
چی شد که یک شب مهتابی دیپی سرخوش و لیزی ولم کن، پیش مردِ کورِ صورت‌سیب‌زمینی آمدند که با آکاردئونش نشسته بود
آقای بالون داغ و دختران کبوترش چطور سفر کردند تا به سرزمین روتاباگا برسند
چی شد که یک شب مهتابی دو تا مشنگ شیک روی پرچین الوارفروشی نشستند و قصه‌ی سونِرها و بومِرها را شنیدند
VI I. یک داستان بیرون از چمنزار
جیرجیرک درانبار کاه، و چطور آن بالا در شهرهای ماه همه‌چیز فرق دارد
VIII. دو داستان از حومه‌ی نبراسکا و اوکلاهما
خانواده‌ی یخمکیان و اینکه چطور به نبراسکا رفتند، ذرت کاشتند، آن جا را ترک کردند و دوباره برگشتند
اوونگ اوونگ و غوم غوم، یا آواز پای چپ سایه‌ی غاز در اوکلاهما
IX یک داستان درباره‌ی آدم‌بزرگ‌های الان و آدم‌کوچولوهای قدیم
چطور یک آسمان‌خراش و یک ریل راه‌آهن از دره‌ی پیگ‌آیز کنده و به یک جای دور در کوهستان پیکاکس برده شد
X. سه داستان درباره‌ی حرف ایکس و اینکه چطور وارد حروف الفبا شد
پیگ ویسپ
ببوسم
آبی نقره‌ای

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا
نویسنده
مترجمفرزانه فرهنگ
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-622-244-064-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
63000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا

برای دریافت کتاب 23 داستان از سرزمین روتاباگا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.