معرفی و دانلود کتاب صوتی آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم

عکس جلد کتاب صوتی آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم
قیمت:
۱۰۱,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم

کتاب صوتی آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم، نوشته‌ی لوسی ماد مونتگومری، آخرین قسمت از مجموعه کتاب‌های آنی شرلی است که به ماجراهایی که برای ریلا، کوچک‌ترین دختر آنی شرلی و گیلبرت رخ می‌دهد می‌پردازد. این کتاب، تنها رمان نوشته‌شده توسط نویسنده‌ای کانادایی است که از زاویه‌ی دید یک زن به شرایط ایجادشده توسط جنگ جهانی اول می‌نگرد.

درباره‌ی کتاب صوتی آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم

تمامی فرزندان آنی شرلی و گیلبرت بلایت بزرگ شده‌اند و کوچک‌ترین دخترشان، ریلا، به تازگی 15 ساله شده است. رمان آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم (Anne of Green Gables #8 Rilla of Ingleside)، به وقایع و اتفاقاتی که برای ریلای زیبا و جسور رخ می‌دهند می‌پردازد و از دید او به جهان می‌نگرد. این کتاب فضایی جدی‌تر از دیگر کتاب‌های مجموعه‌ی آنی شرلی دارد و دلیل این مسئله هم این است که لوسی ماد مونتگومری (Lucy Maud Montgomery) آن را در میانه‌ی جنگ جهان اول نوشته است و با نوشتن آن تصویری صادقانه از زندگی در زمانه‌ی جنگ ارائه کرده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم

کتاب با معرفی و توصیف ریلا شروع می‌شود. او چشم‌انتظار این است که به اولین مراسم جشنی که به آن دعوت شده برود و هیچ اطلاعی از آنچه قرار است در جهان اتفاق بیفتد و اینگل‌ساید را تحت تأثیر قرار بدهد ندارد. آنی و گیلبرت از اینکه ریلا هیچ برنامه‌ای برای زندگی‌اش ندارد، نمی‌خواهد به دانشگاه برود و فقط به فکر خوش‌گذرانی‌ست ناراحت‌اند ولی او را در انتخاب‌هایش آزاد می‌گذارند.

پس از اینکه جنگ شروع می‌شود، والتر، برادر ریلا و یکی از هم‌بازی‌های‌شان، برای رفتن به جهبه‌ی جنگ نام‌نویسی می‌کنند و این مسئله نگرانی زیادی در بین اعضای خانواده ایجاد می‌کند. یکی از برادران ریلا، به این علت که اخیراً تیفوئید گرفته و از جنگ و مرگ بسیار می‌ترسد، تصمیم می‌گیرد برخلاف برادرش والتر درس بخواند و بعد از اینکه والتر و جری مردیث برای آموزش به کمپ نظامی فرستاده می‌شوند، به همراه نان و دی به دانشگاه می‌رود. این مسئله باعث می‌شود ریلا به‌تنهایی پیش پدر و مادرش بماند.

شروع شدن جنگ باعث می‌شود ریلا از نظر فکری بزرگ‌تر شود. او تلاش می‌کند در دهکده به جمع‌آوری کمک برای سربازان جنگ بپردازد و حتی در سازمان‌دهی صلیب سرخ اینگل‌ساید نیز به اهالی کمک می‌کند. این تلاش‌ها و همینطور اخبار نگران‌کننده‌ای که از جنگ، مجروحان و کشته‌شده‌ها می‌رسد، باعث می‌شوند ریلا در برابر انتخاب‌های سختی قرار بگیرد و بالغ‌تر و مسئول‌تر شود.

لوسی ماد مونتگومری رمان آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم، را به یکی از دوستانش که توسط آنفلونزای اسپانیایی مرده بود اهدا کرده بود و او را منبع الهام بعضی از شخصیت‌های این داستان قرار داده بود. نکته‌ی جالب در مورد این رمان این است که از حوالی سال 1942 به بعد و کمی پس از مرگ لوسی ماد مونتگومری، ناشرین کتاب، قسمت‌هایی از آن را که روحیه‌ای ضد آلمانی داشت حذف کرده بودند و تنها در سال 2010 بود که این کتاب به صورت کامل و سانسورنشده در کانادا منتشر شد.

کتاب آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم توسط سارا قدیانی ترجمه و توسط انتشارات قدیانی برای مخاطبین نوجوان منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را نشر صوتی آوانامه، به گویندگی مریم پاک ذات تهیه کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های آنی شرلی

کتاب‌های آنی شرلی، مجموعه‌ای از هشت رمان دنباله‌دار و دلنشین‌اند که توسط لوسی ماد مونتگومری نوشته شده‌اند و به ماجراهای دختر یتیمی به نام آنی شرلی می‌پردازند که اشتباهی به مزرعه‌ای در شهر آونلِئا فرستاده می‌شود. داستان‌های این مجموعه، زندگی آنی از کودکی تا بزرگسالی‌اش را روایت می‌کنند. مجموعه کتاب‌های آنی شرلی به ده‌ها زبان ترجمه شده‌اند و بیش از 50 میلیون نسخه از آن‌ها در جهان به فروش رفته‌ است.

اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از مجموعه کتاب‌های آنی شرلی

اولین فیلم سینمایی که بر اساس کتاب‌های آنی شرلی ساخته شد، فیلمی صامت است که در سال 1919 به کارگردانی ویلیام دزموند تیلور (William Desmond Taylor) روی پرده رفت. مکان داستان‌ها در این فیلم از جزیره‌ی پرنس ادوارد به نیو انگلند تغییر یافته بود و خود لوسی ماد مونتگومری از این تغییر مکان و بازیگری ماری مایلز مینتر (Mary Miles Minter) در نقش آنی شرلی راضی نبود.

فیلم دیگری که بر اساس کتاب‌های آنی شرلی ساخته شد، در سال 1934 به روی پرده رفت. این فیلم به کارگردانی جورج نیکولز جونیور (George Nichols Jr.) و بازیگری داون او دِی (Dawn O'Day) ساخته شده بود و بازیگر نقش اصلی آن، نام خود را برای نقش‌آفرینی در فیلم به آنی شرلی تغییر داد. لوسی ماد مونتگومری از این فیلم بیشتر از فیلم سال 1919 راضی بود ولی باز هم احساس می‌کرد فیلم نتوانسته است شخصیت‌ها و مکان‌هایی را که او در کتاب‌هایش به تصویر کشیده به خوبی در بیاورد.

صحبت در مورد اقتباس‌های صورت گرفته از مجموعه کتاب‌های آنی شرلی بدون اشاره به سریال تلویزیونی ژاپنی‌ای که در ایران با نام «آن شرلی با موهای قرمز (Akage no An: Green Gables e no Michi)» پخش شد کامل نخواهد بود. به راحتی می‌توان گفت این سریال و موسیقی تیتراژ ابتدایی آن (که آهنگ مورد استفاده در نسخه‌ی ژاپنی نبود) برای اغلب کودکان دهه‌ی 60 و 70 شمسی ایران نوستالژیک و خاطره‌برانگیز است. آهنگی که در این نسخه مورد استفاده قرار گرفته بود، قطعه‌ی بی‌کلام «نجوای بی‌پروا» اثر ریچارد کلایدرمن و جیمز لست بود که دکلمه‌ی نصرالله مدقالچی را بر روی خود داشت. سریال آن شرلی با موهای قرمز باعث شد که این قطعه که توسط جرج مایکل ساخته شده بود، بسیار محبوب و پرطرفدار شود. (این قطعه در اولین فصل از همین کتاب صوتی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.)

کتاب صوتی آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های مشهور کلاسیک علاقه‌مندید و می‌خواهید از پایان مجموعه‌ی جذاب و پرطرفدار آنی شرلی مطلع شوید، کتاب صوتی آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم می‌شنویم

بیرون اینگل‌ساید، سطح چمنزار پر از پرتوهای طلایی‌رنگ نور خورشید و طرح‌های زیبای سایه‌ها بود. ریلا بلایت، در ننوی زیر کاج اسکاتلندی تاب می‌خورد. گرترود الیور کنارش روی زمین نشسته بود و والتر روی چمن‌ها دراز کشید و غرق در حماسه‌ای عاشقانه بود و احساس می‌کرد قهرمانی‌ها و دلبری‌های قصه از گذشته‌های دور بیرون آمده و جلوی چشمش زنده شدند. ریلا، کوچولوی خانواده‌ی بلایت به‌شمار می‌آمد و از این بابت که هیچ‌کس بزرگ شدنش را باور نداشت، همیشه دلخور و ناراضی بود. طبق ادعای خودش، چیزی به 15 سالگی‌اش نمانده بود. قدش به بلندی قدِ دی و نان بود و به قول سوزان در زیبایی چیزی از آن‌ها کم نداشت. چشم‌هایش درشت و فندقی و خمار بودند. روی پوست شیری‌رنگش کک‌و‌مک‌های ریز طلایی دیده می‌شد و ابروهای ظریف و کمانی‌اش به او چهره‌ای باوقار و پرسش‌گر بخشیده بودند. پرسش‌هایی که خیلی‌ها مخصوصاً پسرهای هم‌سن‌وسالش برای پاسخ دادن به آن‌ها از هم پیشی می‌گرفتند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
فصل اول: خبرهای گلن
15 دقیقه
فصل دوم: شبنم صبحگاهی
33 دقیقه
فصل سوم: خوش‌گذرانی شبانه
35 دقیقه
فصل چهارم: نی‌زن، نی می‌زند
39 دقیقه
فصل پنجم: آهنگ رفتن
20 دقیقه
فصل ششم: تصمیم سوزان، ریلا و ماندی
27 دقیقه
فصل هفتم: بچه‌ی جنگ‌زده و سوپ‌خوری
22 دقیقه
فصل هشتم: ریلا تصمیم می‌گیرد
12 دقیقه
فصل نهم: داک به دردسر می‌افتد
29 دقیقه
فصل دهم: مشکلات ریلا
27 دقیقه
فصل یازدهم: تاریک و روشن
20 دقیقه
فصل دوازدهم: روزهای نبرد لانگ مارک
25 دقیقه
فصل سیزدهم: کوتاه آمدن
24 دقیقه
فصل چهاردهم: تصمیم بزرگ
20 دقیقه
فصل پانزدهم: تا طلوع دوباره‌ی خورشید
33 دقیقه
فصل شانزدهم: واقعیت و خیال
33 دقیقه
فصل هفدهم: هفته‌های در حال گذر
32 دقیقه
فصل هجدهم: عروسی در حال‌و‌هوای جنگ
23 دقیقه
فصل نوزدهم: آن‌ها عبور نخواهند کرد
16 دقیقه
فصل بیستم: نورمن داگلاس در جلسه به حرف می‌آید
14 دقیقه
فصل بیست و یکم: سختی ماجراهای عاشقانه
18 دقیقه
فصل بیست و دوم: آنچه ماندی می‌داند
18 دقیقه
فصل بیست و سوم: خب دیگر، شب به‌خیر
26 دقیقه
فصل بیست و چهارم: مری به‌موقع می‌رسد
21 دقیقه
فصل بیست و پنجم: راهی شدن شرلی
24 دقیقه
فصل بیست و ششم: خواستگاری از سوزان
38 دقیقه
فصل بیست و هفتم: انتظار
13 دقیقه
فصل بیست و هشتم: یکشنبه‌ی سیاه
10 دقیقه
فصل بیست و نهم: مجروح و مفقود
13 دقیقه
فصل سی‌ام: جزرومد تغییر جهت می‌دهد
27 دقیقه
فصل سی و یکم: خانم متیلدا پیتمن
21 دقیقه
فصل سی و دوم: نامه‌ای از جم
8 دقیقه
فصل سی و سوم: پیروزی
9 دقیقه
فصل سی و چهارم: آقای های به جایی که تعلق داشت می‌رود و سوزان راهی ماه‌عسل می‌شود
19 دقیقه
فصل سی و پنجم: ریلای ما ریلا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم
نویسنده
مترجمسارا قدیانی
راویمریم پاک ذات
ناشر چاپیانتشارات قدیانی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم

سعیده بهزادی پور
۱۴۰۲/۸/۱۴
چقدر زیبا و چقدر قشنگ نشون داده بود که جنگ چیزی جز خرابی نیست حتی اگر خیلی دور اتفاق بیفته
مهناز عسکری
۱۴۰۲/۹/۲۴
بسیار جذاب و جالب مثل بقیه جلد‌ها با صداگذاری بسیار عالی❤️❤️
شقایق پوربهرام
۱۴۰۲/۸/۲۲
فوق العاده بود خیلی وقت بود منتظر شنیدن بقیه داستان بچه‌های آنه بودم
گلنوش بهشتی
۱۴۰۲/۶/۲۱
چقدر این کتاب متفاوت بود… با بستن چشمام میتونستم تمام صحنه هارو ببینم…
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم

برای دریافت کتاب صوتی آنی شرلی: ریلا در اینگل ساید - کتاب هشتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.