معرفی و دانلود کتاب GBS ژنتیک امری

عکس جلد کتاب GBS ژنتیک امری
قیمت:
99000 تومان - 10.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب GBS ژنتیک امری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب GBS ژنتیک امری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب GBS ژنتیک امری

کتاب GBS ژنتیک امری ترجمه و خلاصه‌ای از اثر پیتر دی. ترن پنی، شان الارد و آلن ای. اچ.‬ امری است که طاهره عشقی آن را گردآوری کرده و مباحث پایه‌ و بالینی علم ژنتیک را جهت آشنایی و آمادگی در آزمون‌های علوم پزشکی و دندانپزشکی بیان می‌کند.

همانطور که می‌دانید ژنتیک پزشکی و انسانی علاوه بر نقش داشتن در توارث انسان‌ها، منجر به پیشرفت سریع زیست شناسی مولکولی، بیوشیمی و زیست شناسی سلولی هم خواهند شد. مخصوصا در دهه آخر قرن 20 و شروع قرن 21 پروژه ژنوم انسانی شروع شد و در جهت گزینش محتوای کامل ژنوم انسان تلاشی هدفمند و با برنامه صورت گرفت. ژنوم شامل مجموعه اطلاعات ژنتیکی است که در سلول‌های هسته‌دار بدن انسان‌ها رمزگردانی می‌شود.

بعد از کامل شدن پروژه ژنوم انسانی، توالی کامل تمام DNA انسان در دسترس قرار می‌گیرد. با دانستن این توالی، تمام ژن‌های انسان شناسایی خواهند شد و مشخص می‌شود که چگونه تنوع در این ژن‌ها در ایجاد سلامت و بیماری نقش دارد.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های پزشکی این است که علم ژنتیک نه تنها بر بیمار بلکه بر تمام خانواده متمرکز می‌باشد. تاریخچه ژنتیکی اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا نقشی حیاتی در تشخیص بیماری دارد، می‌تواند ارثی بودن یک اختلال را نشان دهد، اطلاعاتی از تاریخچه طبیعی یک بیماری و تنوع در بروز آن به پزشک بدهد و یا طرح توارث را روشن نماید.

همانطور که می‌دانید بیماری‌های ژنتیکی از یک نسل به نسل دیگر به ارث می‌رسد. تشخیص یک بیماری ارثی، تخمین خطر برای سایر افراد خانواده را امکان‌پذیر می‌کند تا بتوان اداره و تدبیر مناسب، پیشگیری و مشاوره برای بیمار و خانواده او در نظر گرفت.

در بخشی از کتاب GBS ژنتیک امری (Emery's elements of medical genetics,15th ed) می‌خوانیم:

ژن‌هایی که دارای توالی شبیه به هم DNA هستند به عنوان خانواده‌های ژنی شناخته می‌شوند. یک خانواده ژنی مهم از ژن‌های کدکننده زنجیره‌های هموگلوبین شامل دسته‌های ژنی آلفاگلوبین و بتاگلوبین تشکیل شده است. که به ترتیب بر روی کروموزوم‌های 11 و 16 قرار دارند. هر یک از ژن‌های عملکردی گلوبین دارای اینترون در جایگاه‌های مشابه‌اند.

چند ژن گلوبین هیچ RNA یا فراورده پروتئینی تولید نمی‌کنند، به این گونه ژن‌ها که شبیه ژن‌های شناخته شده بوده اما فعالیتی ندارند، ژن‌های کاذب گفته می‌شود که ممکن است طی تکامل توسط فرایندی به نام «جا به جاشدگی وارونه» ایجاد شده باشند در این فرایند، یک نسخه DNA از روی mRNA ساخته شده و مجددا به ژنوم می‌پیوندد. در این صورت این ژن‌ها فاقد اینترون هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مبانی علم ژنتیک
فصل 2: ژنوم انسان
فصل 3: ابزارهای ژنتیک مولکولی انسان
فصل 4: الگوهای توارث تک ژنی
فصل 5: جهش و چندشکلی
فصل 6: تفاوت‌های ژنتیکی در جمعیت
فصل 7: اصول ژنتیک سلولی بالینی
فصل 8: سیتوژنتیک بالینی
فصل 9: بیماری‌ها و اصول ژنتیکی آن‌ها
فصل 10: اساس مولکولی و بیوشیمیایی بیماری‌های ژنتیکی
فصل 11: ژنتیک سیستم ایمنی
فصل 12: ژنتیک اختلالات با توارث پیچیده
فصل 13: ژنتیک و سرطان
فصل 14: جنبه‌های ژنتیکی تکامل
فصل 15: تشخیص قبل از تولد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب GBS ژنتیک امری
نویسنده، ،
مترجمطاهره عشقی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-238-760-8
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
99000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب GBS ژنتیک امری

هلنا داودی زاده
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
به شدت خلاصه بود و بیشتر سر فصل‌ها به کار رفته بود، کتاب بیشتر ماهیت ایجاد پس زمینه داشت و با در نظر گرفتن حجم زیادی کتاب امری تا حدودی کمک کننده بود، سعی شده بود اکثرا نکات مهم آورده شود اما بهتر بود تمام جدول‌های کتاب قرار میگرفت
javad ebrahimian
۱۴۰۱/۱/۵
با توجه به اینکه خلاصه‌ای از امری هستش خوبه اما اگه هدف از خوندن کنکور ارشد هستش کتاب‌های جامع تری هم وجود داره با سرفصلای بیشتر
امیر سجادی
۱۴۰۰/۱۱/۲۳
کتاب خوبی هست اما از لحاظ نگارشی مشکلات زیادی دارد.
پیمان فنایی
۱۳۹۹/۱۱/۱۰
سلام و عرض ادب خیلی عالی و کامل
الناز ابولقاسمی راد
۱۴۰۲/۹/۱
مفید و مختصر🤌🏻
فرشته اسماعیل آبادی
۱۴۰۱/۸/۷
خیلی عالی و خوب
معین طالبی
۱۴۰۱/۶/۲۶
نگارش روان ندارد
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب GBS ژنتیک امری

برای دریافت کتاب GBS ژنتیک امری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.