معرفی و دانلود کتاب آثار الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت (WTO) بر صنایع کوچک و متوسط (SMEs)

عکس جلد کتاب آثار الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت (WTO) بر صنایع کوچک و متوسط (SMEs)
قیمت:
۹۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آثار الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت (WTO) بر صنایع کوچک و متوسط (SMEs) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آثار الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت (WTO) بر صنایع کوچک و متوسط (SMEs) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آثار الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت (WTO) بر صنایع کوچک و متوسط (SMEs)

کتاب آثار الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت (WTO) بر صنایع کوچک و متوسط (SMEs) نوشته محمد راستی، به مبحث سیاست بازرگانی، حقوق تجارت و صنایع کوچک در ایران می‌پردازد و همچنین بازرگانی آزاد در تجارت بین‌المللی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

با توجه به عضویت ایران به عنوان ناظر در سازمان جهانی تجارت، بررسی آثار الحاق به این سازمان بر بخش‌های مختلف اقتصادی از اهمیت خاصی نزد سیاست‌گذاران برخوردار است. از این رو با توجه به اهمیت رو به رشد صنایع کوچک و متوسط در همه اقتصادهای جهان امروز اعم از توسعه یافته و در حال توسعه، در کتاب پیش رو به بررسی آثار الحاق به سازمان جهانی تجارت بر صنایع کوچک و متوسط پرداخته می‌شود.

در جوامع کنونی بنگاه‌های کوچک و متوسط در رشد و توسعه کشورها در سراسر دنیا نقش مهم و پر رنگی را ایفا می‌کنند. بنگاه‌های کوچک و متوسط حدود 99 درصد از بنگاه‌ها را تشکیل می‌دهند. همچنین بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی در کشورهای مختلف بر عهده این بنگاه‌ها است.

با وجود اینکه بنگاه‌های کوچک و بزرگ در تمام دنیا شباهت‌های فراوانی به هم دارند، با این حال نمی‌توان تعریف یکسانی از آن برای همه کشورها ارائه داد. در ایران تعریف یکسانی از بنگاه‌های کوچک و متوسط وجود ندارد و هر سازمانی تعریف مختص به خود را ارائه داده است. براساس انچه وزرات صنایع و معادن تعریف کرده، بنگاه‌های که کمتر از 50 کارگر دارند را به عنوان بنگاه‌های کوچک و متوسط معرفی کرده‌اند.

مرکز آمار ایران نیز تنها کسب‌وکارهایی که کمتر از 50 نفر در آن مشغول به کار هستند را بنگاه‌های کوچک و متوسط به شمار آورده و مابقی جزء کارخانجات صنعتی بزرگ محسوب می‌شوند. همچنین بانک مرکزی ایران کسب‌وکارهایی با کمتر از 100 نیروی کار را به عنوان بنگاه‌های کوچک و متوسط قلمداد می‌کند.

در بخشی از کتاب آثار الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت بر صنایع کوچک و متوسط (The impact of accessions to WTO on Irans small and medium enterprises) می‌خوانیم:

نگاهی به فعالیت بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه، بیانگر نوعی ارتباط تنگاتنگ و مؤثر میان پیشرفت اقتصادی - اجتماعی این کشورها با این بنگاه‌ها است. رشد روزافزون بنگاه‌های کوچک و متوسط در این کشورها و اتخاذ سیاست‌های حمایتی از سوی دولت‌ها به همراه تدارک سازمان‌های بین‌الملل فعال در امور توسعه، جملگی بیانگر این مهم است که بنگاه‌های کوچک و متوسط فرصتی است کم‌نظیر برای جامعه جهانی که با اتکا به آن، فرآیند تولید ثروت ملی را ارتقاء بخشند.

اصولاً در بیشتر کشورهای توسعه یافته جهان، اتخاذ سیاست‌های مربوط به حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط به منظور افزایش رشد، ایجاد درآمد و اشتغال و حتی کاهش فقر از مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی - اجتماعی دولت‌ها محسوب می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: اهمیت، مزایا و محدودیت‌های بنگاه‌های کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی و تجربه بین‌الملل در زمینه توسعه صنایع کوچک و متوسط
فصل سوم: مروری بر الزامات و مقررات سازمان جهانی تجارت ناظر بر صنایع کوچک و متوسط
فصل چهارم: بررسی زمینه‌های تأثیرپذیری مثبت و منفی صنایع کوچک و متوسط ایران از الحاق به سازمان جهانی تجارت
فصل پنجم: جمع‌بندی، نتیجه‌گیری و ارائه توصیه‌های سیاستی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آثار الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت (WTO) بر صنایع کوچک و متوسط (SMEs)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات179
زبانفارسی
شابک978-964-469-378-6
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آثار الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت (WTO) بر صنایع کوچک و متوسط (SMEs)

برای دریافت کتاب آثار الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت (WTO) بر صنایع کوچک و متوسط (SMEs) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.