معرفی و دانلود کتاب مجموعه اطلاعات بازرگانی خارجی (تجاری، بانکی)

عکس جلد کتاب مجموعه اطلاعات بازرگانی خارجی (تجاری، بانکی)
قیمت:
۱۰۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه اطلاعات بازرگانی خارجی (تجاری، بانکی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه اطلاعات بازرگانی خارجی (تجاری، بانکی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه اطلاعات بازرگانی خارجی (تجاری، بانکی)

مباحث مرتبط به تجارت و بازرگانی خارجی بسیار متنوع‌اند و فعالان این حوزه می‌بایست آن‌ها را به‌خوبی آموزش ببینند. کتاب مجموعه اطلاعات بازرگانی خارجی (تجاری، بانکی) نوشته‌ی حمید گواشیریانی یکی از بهترین منابع آموزشی در این زمینه به‌شمار می‌رود که با هدف ارائه‌ی اطلاعات کامل به مخاطبان فعال در زمینه تجارت خارجی انتشار یافته است. در این کتاب با نکات، قوانین و اصول مهم تجارت و بازرگانی خارجی آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب مجموعه اطلاعات بازرگانی خارجی (تجاری، بانکی)

صادرات و واردات کالا در هر کشوری یکی از مهم‌ترین عملیات‌های بازرگانی و تجاری است که از سوی تاجران و یا فعالان حوزه‌ی بازرگانی انجام می‌شود. اما نکته‌ی مهم درباره‌ی این فعالیت‌ها آگاهی کامل از قوانین و مقررات و تسلط بر آن‌هاست. بنابراین بهتر است افراد در جایگاه‌های مختلف از جمله مدیریت مالی، امور حقوقی و قراردادی،‌ کارشناسی فنی،‌ بانک و بیمه، بازرسی شخص ثالث و... از این قوانین و مقررات آگاهی کامل داشته باشند.

کتاب مجموعه اطلاعات بازرگانی خارجی (تجاری، بانکی) تألیف حمید گواشیریانی یک منبع کامل و غنی از کلیه‌ی قوانین و مقررات بازرگانی خارجی است که هر فرد فعال در این زمینه باید آن را بداند. در این کتاب می‌توانید مطالب مرتبط با امور حمل‌ونقل،‌ قراردادها،‌ مقررات بیمه‌ای و... را بخوانید و با آمادگی بیشتری در زمینه بازرگانی و تجارت خارجی گام بردارید. این کتاب در هشت فصل تهیه شده است و در هر فصل به یکی از مباحث مهم این حوزه می‌پردازد و نکات کلیدی موفقیت در معاملات خارجی را ارائه می‌کند. اگر می‌خواهید در زمینه‌ی تجارت بین‌المللی عملکرد مناسب و حرفه‌ای داشته باشید و به‌خوبی از پس انجام معاملات بازرگانی برآیید، این کتاب را بخوانید.

کتاب مجموعه اطلاعات بازرگانی خارجی (تجاری، بانکی) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب منبع بسیار مناسبی برای همه‌ی علاقه‌مندان و فعالان حوزه بازرگانی و تجارت خارجی است.

در بخشی از کتاب مجموعه اطلاعات بازرگانی خارجی (تجاری، بانکی) می‌خوانیم

اصطلاح «قیمت کالا، بیمه و کرایه تا بندر مقصد» یعنی فروشنده، تحویل کالا هنگامی به انجام می‌رساند که کالا در بندر بارگیری از لبه‌ی کشتی عبور کند. فروشنده باید هزینه‌ها و کرایه لازم جهت حمل کالا تا بندر مقصد را بپردازد. اما مسئولیت خطر از میان رفتن یا آسیب دیدن کالا و همینطور هرگونه هزینه اضافی ناشی از حوادثی که پس از تحویل روی می‌دهد،‌ از فروشنده به خریدار منتقل می‌شود. البته در اصطلاح CIF، فروشنده همچنین باید از خطر از میان رفتن یا آسیب دیدن کالا درجریان حمل‌ونقل،‌ که مسئولیت آن به عهده خریدار است، را تحت پوشش بیمه دریایی قرار دهد.

در نتیجه، فروشنده قرارداد بیمه را منعقد و حق بیمه را پرداخت می‌کند. خریدار باید توجه کند که طبق اصطلاح ‎ CIF‏فروشنده تنها ملزم به تهیه حداقل پوشش بیمه می‌باشد. اگر خریدار بخواهد از حمایت پوشش بیمه بیشتری برخوردار باشد، یا باید با فروشنده درباره این حد صراحتاً به توافق برسد یا این که خود ترتیبات بیمه اضافی را فراهم آورد. اصطلاح ۲۱۴ ایجاب می کند که فروشنده کالا را جهت صدور ترخیص کند. این اصطلاح فقط برای حمل ونقل از طریق دریا یا آبراه‌های داخلی کاربرد دارد. اگر طرفین قصد تحویل کالا یا عبور آن از لبه کشتی را ندارند، باید از اصطلاح «پرداخت کرایه حمل و بیمه کالا تا مقصد، CIP» استفاده شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با خریدهای خارجی
فصل دوم: اینکوترمز 2010 و اینکوترمز 2000، شرایط بازرگانی بین‌المللی
فصل سوم: آشنایی با انواع قراردادهای خدماتی
فصل چهارم: انواع روش‌های پرداخت وجه در تجارت
فصل پنجم: ضمانت‌نامه‌ی بانکی
فصل ششم: آشنایی با امور گمرکی
فصل هفتم: بازاریابی
فصل هشتم: مهارت مذاکره در معاملات بین‌المللی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه اطلاعات بازرگانی خارجی (تجاری، بانکی)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-964-468-714-3
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی، کتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مجموعه اطلاعات بازرگانی خارجی (تجاری، بانکی)

لیلا مظاهری
۱۴۰۲/۱۲/۱
این کتاب اطلاعات بازرگانی بسیار مفیدی داره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه اطلاعات بازرگانی خارجی (تجاری، بانکی)

برای دریافت کتاب مجموعه اطلاعات بازرگانی خارجی (تجاری، بانکی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.