معرفی و دانلود کتاب آثار کلاسیک فلسفه

عکس جلد کتاب آثار کلاسیک فلسفه
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آثار کلاسیک فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آثار کلاسیک فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آثار کلاسیک فلسفه

نایجل واربرتون کتاب آثار کلاسیک فلسفه را برای کسانی نوشته است که می‌خواهند کتاب‌های بزرگ فلسفی را بخوانند، اما فرصت یا بضاعت علمی کافی را ندارند. او مهم‌ترین مفاهیم بیست و چهار اثر کلاسیک فلسفی را، از کتاب «جمهور» افلاطون تا «نظریه‌ای در باب عدالت» جان رالز، در این کتاب کوچک و کم‌حجم گرد آورده است.

درباره‌ی کتاب آثار کلاسیک فلسفه

آیا تابه‌حال اسم آثار فلسفی متفاوت به گوشتان خورده است؟ اصطلاحات فلسفی چطور؟ اصطلاحاتی نظیر شک دکارتی، غار افلاطون، عقل‌گرایی، وحدت وجود، استقرا، برهان نظم، مابعدالطبیعه و... احتمالاً همیشه دلتان می‌خواسته که معنای چنین اصطلاحاتی را بدانید و با تفکرات برجسته‌ترین فیلسوفان جهان بیشتر آشنا شوید. اما وقت یا انرژی فکری کافی را برای خواندن آثار فلسفی بزرگ نداشته‌اید. در این صورت، چاره چیست؟

معرفی و دانلود کتاب آثار کلاسیک فلسفه

بسیاری از مردم به فلسفه علاقه ندارند؛ زیرا فکر می‌کنند فیلسوفان کتاب‌هایی می‌نویسند که هیچ‌کس جز خودشان، از آن‌ها سردرنمی‌آورد! برخی نیز هیچ نیازی به خواندن کتاب‌های فلسفی نمی‌بینند و به این فکر می‌کنند که اطلاع یافتن از افکار فیلسوفانی که سال‌ها پیش مرده‌اند، چه فایده‌ای دارد؟ نایجل واربرتون (Nigel Warburton) یکی از کسانی است که سال‌ها تلاش کرده تا دیدگاه مردم را نسبت‌به فلسفه تغییر دهد. او در کتاب آثار کلاسیک فلسفه (Philosophy: The Classics) کتاب‌هایی را خلاصه کرده است که شاید اسمشان را شنیده‌ باشید؛ اما نمی‌دانید درباره‌ی چه موضوعی نوشته شده‌اند. کتاب‌هایی مانند «جمهور»، «اخلاق نیکوماخوس»، «شهریار»، «جهان همچون اراده و تصور»، «در باب آزادی»، «هستی و نیستی» و... .

کتاب آثار کلاسیک فلسفه بیست‌وچهار فصل دارد که در هر کدام از این فصول، یکی از کتاب‌های مهم تاریخ فلسفه بررسی شده است. نایجل واربرتون مهم‌ترین مفاهیم آن کتاب را به‌اختصار شرح داده است تا خوانندگان با نظریه‌های فیلسوف موردنظر بیشتر آشنا شوند. بعضی از کتاب‌ها شاید قدیمی به نظر برسند؛ اما مسائلی را مطرح می‌کنند که هنوز هم در عصر حاضر بر سر آن‌ها بحث می‌کنیم. به هر رو، این کتاب‌ها آثار بزرگانی هستند که عمر خود را در جست‌وجوی بهترین راه برای زندگی صرف کرده‌اند.

نایجل واربرتون کتاب‌هایی را برای معرفی برگزیده است که اعتقاد دارد در عصر حاضر ارزش مطالعه دارند و خلاصه کردن آن‌ها در سه یا چهارهزار کلمه ممکن است. هر فصل با شرح مهم‌ترین مطالب کتاب مدنظر شروع می‌شود و نویسنده در ادامه انتقادات احتمالی از رویکردهای درون کتاب را نقل می‌کند. در پایان نیز گاه‌شمارهای مختصری قرار داده شده تا با بستر تاریخی‌ای که کتاب موردنظر در آن پدید آمده، بیشتر آشنا شوید. البته واربرتون باور دارد که بهترین راه برای درک این کتاب‌ها،‌ نگاهی مختصر به مضامین خود کتاب است و اطلاعات جانبی ارزش کمتری دارند. در پایان فصل نیز اصطلاحات رایج آمده‌اند تا خوانندگان بهتر با مفاهیمی چون آرمان‌شهر، اختیار آزاد، رواقی‌گری، تجربه‌گرایی، برهان وجود و... آشنا شوند.

بعضی از خوانندگان ممکن است به این نکته اعتراض کنند که آثار فیلسوفانی نظیر هگل یا هایدگر در میان کتاب‌های بررسی‌شده جایی ندارند. نایجل واربرتون بر این عقیده است که این کتاب‌ها ابهامات بسیاری دارند و ممکن است برای خوانندگانی که تازه با مفاهیم فلسفی آشنا شده‌اند،‌ جذاب و مفید نباشند. هدف نویسنده از نگارش کتاب آثار کلاسیک فلسفه این بوده است که شما با بزرگان فلسفه و آثار آن‌ها آشنا شوید و در مسیر فلسفه‌ورزی و تفکر قرار بگیرید.

انتشارات راتلج حق نشر فارسی کتاب آثار کلاسیک فلسفه را به انتشارات ققنوس واگذار کرده است. مسعود علیا نیز به‌خوبی از عهده‌ی ترجمه‌ی این کتاب برآمده.

در نکوداشت کتاب آثار کلاسیک فلسفه

  • چالش اصلی در معرفی ایده‌های قدیمی فلسفی به خواننده‌های امروزی این است که طراوت و جذابیت را حفط کنیم و درعین‌حال مفاهیم مهم فلسفی را به مخاطب منتقل کنیم. نایجل واربرتون در کتاب آثار کلاسیک فلسفه،‌ با مهارتی تحسین‌برانگیز از پس این چالش برمی‌آید. (روزنامه‌ی تایمز)

کتاب آثار کلاسیک فلسفه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فرصت ندارید آثار فیلسوفان بزرگ را بخوانید، مطالعه‌ی کتاب آثار کلاسیک فلسفه برای شما جذاب خواهد بود. مطمئن باشید زبان ساده و روان نایجل واربرتون شما را به خواندن کتاب‌های فلسفی ترغیب می‌کند.

در بخشی از کتاب آثار کلاسیک فلسفه می‌خوانیم

کتاب در تسلاى فلسفه را که باز مى‌کنیم، آنیکیوس مانلیوس سِوِرینوس بوئتیوس را مى‌بینیم که در سلول زندان به سبب حال و روزى که به آن گرفتار آمده است مویه مى‌کند. او خواهان مرگ است. هیچ چیز ندارد که به آن امید ببندد. بخت، که به او ثروت و آزادى ارزانى داشته بود، حال هر دو را از وى گرفته است. آن گاه بوئتیوس در همان حال که از جگر آه مى‌کشد و مویه‌هاى خود را در قالب شعرى مى‌ریزد، متوجه مى‌شود که بانویى بالاى سرش ایستاده است. به نظر مى‌رسد که قامت او از قد و قامتى معمولى تا قد و قامتى بى‌اندازه بلند نوسان دارد. قسمت پایینى طراز پیراهنش با حرف یونانى پى گلدوزى شده و در بالاى پیراهنش حرف تتا نقش بسته است. در میان آن‌ها نردبانى گلدوزى شده است. جاهایى از پیراهن بانو چاک خورده است؛ او با خود کتاب‌هایى آورده و عصاى سلطنت در دست دارد. این بانو همان فلسفه است که به هیئت انسانى درآمده. حرف پى نشانه فلسفه عملى (شامل اخلاق) است؛ و حرف تتا نشانه فلسفه نظرى (مابعدالطبیعه و علم).

فلسفه بوئتیوس را سرزنش مى‌کند که چرا او را از یاد برده است. بانوى فلسفه در طى مصاحبت خود با بوئتیوس تسلایى را که زندانى جویاى آن بوده است به او ارزانى مى‌دارد. اگرچه بوئتیوس به ناحق محکوم به مرگ شده و مال و منال هنگفت و شهرت و اعتبار و فراغ بالى را که آزادى برایش فراهم کرده بود از دست داده است، بانوى فلسفه قدرتى باطنى را که او مى‌تواند به بوئتیوس ببخشد یادآور مى‌شود. او ناخوشى بوئتیوس را تشخیص مى‌دهد و دارویى تسکین‌دهنده در هیئت عقل فراهم مى‌آورد. فلسفه در این هیئت نوعى خودیارى است، تسلایى است براى دل و جان. بوئتیوس گاهى فلسفه را پرستار خویش مى‌نامد...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: افلاطون: جمهورى
2: ارسطو: اخلاق نیکوماخوس
3: بوئتیوس: در تسلاى فلسفه
4: نیکولو ماکیاولى: شهریار
5: رنه دکارت: تأمّلات
6: توماس هابز: لویاتان
7: باروخ دِ اسپینوزا: اخلاق
8: جان لاک: رساله درباره فهم آدمى
9: جان لاک: رساله دوم در باب حکومت
10: دیوید هیوم: تحقیق درباره فهم آدمى
11: دیوید هیوم: مکالماتى درباره دین طبیعى
12: ژان ژاک روسو: قرارداد اجتماعى
13: ایمانوئل کانت: نقد عقل محض
14: ایمانوئل کانت: بنیان‌گذارى مابعدالطبیعه اخلاق
15: آرتور شوپنهاور: جهان همچون اراده و بازنمود
16: جان استوارت میل: در باب آزادى
17: جان استوارت میل: سودنگرى
18: سورن کى‌یرکگور: یا این یا آن
19: کارل مارکس و فریدریش انگلس: ایدئولوژى آلمانى (بخش اول)
20: فریدریش نیچه: تبارشناسى اخلاق
21: اِى. جِى. اِیر: زبان، حقیقت و منطق
22: ژان پل سارتر: هستى و نیستى
23: لودویگ ویتگنشتاین: پژوهش‌هاى فلسفى
24: جان راولز: نظریه‌اى در باب عدالت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آثار کلاسیک فلسفه
نویسنده
مترجممسعود علیا
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-964-311-450-3
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آثار کلاسیک فلسفه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آثار کلاسیک فلسفه

برای دریافت کتاب آثار کلاسیک فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.