معرفی و دانلود کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل

عکس جلد کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل
قیمت:
۵۰۰۰۰ ۳۵,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل

کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل شامل مجموعه‌ای از دیدگاه‌های جان لاک، فیلسوف بزرگ عصر روشنگری است که به رابطه دین و دولت می‌پردازد و احترام و آزاد گذاشتن فرقه‌های مختلف مذهبی را امری الزامی می‌داند.

درباره کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل:

جان لاک متفکر بریتانیایی در زمستان 86 – 1685 میلادی خطاب به یکی دوستان صمیمی خود نامه‌ای نوشت؛ فردی که آن مطلب را در سال 1689 منتشر کرد و حاصل آن اثری ارزشمند و مهم شد که امروزه با عنوان نامه‌ای در باب تساهل (A letter Concerning Toleration, Concerning Civil government) شناخته می‌شود.

محتوای این نامه زمانی به نگارش درآمد که قدرت کلیسای کاتولیک در کشور انگلستان بسیار زیاد شده بود؛ به گروه‌های پروتستان فشار زیادی وارد می‌شد و سلطنت لویی چهاردهم وحشت آفرین و جنگ طلب بود. به همین خاطر لاک از ترس تسخیر و همه‌گیری این نوع دیدگاه، تصمیم گرفت تا درباره تساهل دینی میان مردم و دولت مطلبی بنویسد.

لاک به عنوان یکی از بنیانگذاران مکتب تجربه‌گرایی، در کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل بر خلاف سنت و تفکر توماس هابز به دفاع از فرقه‌های مختلف مسیحیت روی آورد و به رابطه میان دین و دولت پرداخت و مسئله اعمال قدرت و دخالت حکومت در امور شخصی شهروندان را مورد بررسی قرار داد.

درواقع بر خلاف هابز که یکدستی دین را عامل اصلی یک جامعه مدنی خوب و سالم می‌دانست، لاک استدلال می‌کرد که وجود انواع گروه‌های مذهبی می‌تواند از آشوب‌های داخلی یک کشور جلوگیری کند؛ چرا که بسیاری از تنش‌ها حاصل محدودسازی ادیان مختلف در جامعه است که همگی به تعارض‌های متعدد منجر می‌شود.

درواقع هدف اصلی این فیلسوف این بود که اهداف و کارکرد دولت و دین را به تفکیک نشان دهد و آن‌ها را نهادهای کاملا جدا و مستقل معرفی کند. یعنی دولت وظیفه تامین آزادی و رفاه شهروندان را دارد و دین باید به مسئله رستگاری و نجات انسان‌ها بپردازد.

با شنیدن کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل متوجه خواهید شد که تنها راهی که یک کلیسا می‌تواند دین خود را اشاعه دهد، از طریق اقناع کردن مردم است نه از طریق خشونت. همچنین استدلال‌هایی درباره کارکردهای جداگانه دین و دولت ارائه می‌دهد که عبارتند از:

- مردم نمی‌توانند کنترل و پرروش روح خود را به نیروهای سکولار واگذار کنند، چرا که خداوند حاکم را منصوب نمی‌کند.

- قدرت حاکمیت نمی‌تواند به نجات انسان‌ها منجر شود؛ شاید بتواند مردم را به اطاعت وادار کند اما نمی‌تواند اعتقادات فرد را تغییر دهد.

- حتی اگر قدرت و اجبار بتواند کسی را متقاعد کند، نمی‌تواند او را به رستگاری برساند چون هیچ دلیلی وجود ندارد که حاکمان حقیقت دینی را بازگو می‌کنند و در این زمینه قابل اعتماد هستند.

همچنین شما در ابتدای کتاب نامه‌ای در باب تساهل با نظرات و مدافعان این دیدگاه آشنا خواهید شد؛ متفکرانی همچون میشل دول اوپیتال، ژان برن، پیر بیل و جان استوارت میل و...

تساهل چه معنایی دارد؟

این مفهوم به زبان ساده به معنای آن است که چیزی را قبول ندارید و نمی‌توانید آن را بپذیرید و حتی به آن اعتراض دارید؛ با این حال نوع اعتراض شما همراه با نوعی خویشتن‌داری و صبوری همراه است و به فرد مقابل شما آسیبی وارد نمی‌کند و باعث سرکوب آن نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. درواقع کلمه تساهل از ریشه سهل می‌آید که به معنای چشم‌پوشی کردن، آسان گرفتن و به نرمی با کسی رفتار کردن است.

جان لاک را بیشتر بشناسیم:

یکی از بزرگ‌ترین متفکران عصر روشنگری که به پدر لیبرالیسم شهرت دارد، جان لاک (John Locke) است. او فیلسوف و پزشکی انگلیسی بود که از نخستین پیروان سنت تجربی‌گرایی و فرانسیس بیکن به شمار می‌رود.

کارهای او نقش به سزایی در رشد معرفت‌شناسی و فلسفه سیاسی داشت و توانست بر روی نوشته‌های اندیشمندان روشنگری همچون ولتر و ژان ژاک روسو و انقلابیون آمریکا تاثیر زیادی بگذارد. حتی نظرات فلسفی و سیاسی او در اعلامیه استقلال آمریکا منعکس شده است.

یکی از نظریه‌های جان لاک این بود که فرد در هنگام تولد یک ذهن کاملا سفید دارد که هیچ چیز پیشینی بر روی آن ثبت نشده است. درواقع این دیدگاه که بر خلاف فلسفه دکارتی تعریف می‌شود؛ انسان را لوحی سفید و خالی می‌داند که به مرور از طریق تجربه و حس همه چیز را دریافت می‌کند؛ مفهومی که در حال حاضر به عنوان تجربه گرایی شناخته می‌شود.

جان لاک در طول زندگی خود در کنار مطالعه و نوشتن به کار پزشکی نیز مشغول بود. او در سال 1632 در روستایی کوچک به نام رینگتن به دنیا آمد و خانواده‌ای مذهبی با عقاید پروتستانی داشت. او پس از سال‌های نوجوانی و تحصیلات اولیه، در سال 1674 مدرک پزشکی خود را دریافت کرد.

او فراز و نشیب‌های مختلفی را در زندگی‌اش پشت سر گذاشت؛ برای مثال در سال 1683 میلادی به اتهام شراکت در قتل شاه چارلز دوم، مجبور به فرار از کشورش شد و مدت‌ها در هلند زندگی کرد. این اتفاق فرصتی شد تا لاک وقت بیشتری برای نوشتن کتاب‌هایش بگذارد. سرانجام این فیلسوف بزرگ جهان غرب در سال 1704 میلادی درگذشت.

کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به کتاب‌های حوزه فلسفه، علوم سیاسی و جامعه شناسی علاقه‌مند هستید، این کتاب برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل می‌شنویم:

نه اشخاص نه کلیساها و نه حتی دولت به بهانه دین، حق تجاوز به حقوق مدنی و مواهب دنیوی دیگران را ندارند. کسانی که نظر دیگری دارند، اگر با خود تامل کنند، به خوبی درخواهند یافت که کاشتن بذر نفاق و جنگ آنقدر زیان‌بار است و دشمنی‌های بی‌پایان و حتی کشتارهایی که از این طریق برای بشر به ارمغان می‌آورند، چقدر مخرب و خطرناک است.

تا این اعتقاد حاکم باشد که حکومت موهبتی الهی‌ست و دین می‌بایست به زور اسلحه دست یابد، هیچ صلح و امنیتی و هیچ دوستی و مساعدت عمومی در میان آدمیان پا نمی‌گیرد و دوام نمی‌یابد.

بیایید بینیم که عمل به تساهل چه چیزهایی را از کسانی که به دلیل برخی خصوصیات و مناسک مذهبی از دیگران یعنی عوام الناس متمایز و متشخص شده‌اند، می‌طلبد. لفظ عوام لفظی است که صاحبان مناصب مذهبی مایلند، ما را به این نام بنامند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
مقدمه: بخش اول - تساهل در اندیشه متفکران مغرب زمین
11 دقیقه
مقدمه: بخش دوم - ل اوپیتال
13 دقیقه
مقدمه: بخش سوم - ژان بُدِن
18 دقیقه
مقدمه: بخش چهارم - پیر بیل
13 دقیقه
مقدمه: بخش پنجم - جان استوارت میل
17 دقیقه
مقدمه: بخش ششم - جان لاک و نامه ای در باب تساهل
18 دقیقه
نامه‌ای در باب تساهل: بخش اول
14 دقیقه
نامه‌ای در باب تساهل: بخش دوم
26 دقیقه
نامه‌ای در باب تساهل: بخش سوم
26 دقیقه
نامه‌ای در باب تساهل: بخش چهارم
26 دقیقه
نامه‌ای در باب تساهل: بخش پنجم
16 دقیقه
نامه‌ای در باب تساهل: بخش ششم
18 دقیقه
نامه‌ای در باب تساهل: بخش هفتم
21 دقیقه
نامه‌ای در باب تساهل: بخش هشتم
14 دقیقه
نامه‌ای در باب تساهل: بخش نهم
13 دقیقه
نامه‌ای در باب تساهل: بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل
نویسنده
مترجمشیرزاد گلشاهی کریم
راویشهاب ایلکا
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
۵۰۰۰۰ ۳۵,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل

محمد نوروزی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
۵ ستاره هم برای جان لاک کمه. موضوع کتاب بسیار جذاب و پر کشش بود و به واقع بسیار در مسیر روشنگری برای شخص من موثر بود. متاسفانه باید گفت که بهتر بود گوینده قبلا حداقل یک دور کتاب رو مطالعه می‌کردند؛ چرا که در سرتاسر این اثر ارزشمند، تلفظ اشتباه کلمات، ذوق شنونده رو کور می‌کنه!
Sajjad M. Namin
۱۴۰۰/۸/۱۹
انتخاب گوینده از نظر من نامناسب بوده.
حداقلی از آگاهی به کلیت موضوع کتاب و دقت روی جملات و تمرین آن قطعا میتوانست از حجم بالای اشکالات آوایی که بعضا معنی را نیز تغییر میدهد و همینطور از تلفظ نادرست کلمات مختلف پیشگیری کند.
زینب زمانی
۱۴۰۱/۵/۶
عالی و قابل تامل در این روزگار….
و بنظرم جای دین مسیح و کاتولیک و پروتستان هر دین و آینی دیگه رو هم میشه گذاشت و دید که جملات کتاب در مورد اون دین و مذهب هم درست و کاربردی هست.
Z So
۱۳۹۹/۹/۲۴
خوندن کتاب هبوط‌ی لطف دیگه‌ای داره.... در عمق ادراک خواننده رسوخ میکننه و اون رو میبره ب لحظه الست به لحظه هبوط ب افرینش....
محمد داوطلب
۱۴۰۰/۱/۲۸
موضوعات فوق العاده‌ای در آن طرح شده. مطالعه و گوش دادن بیش از یکبار آن توصیه می‌گردد
امیدرضا توتونچی تبریزی
۱۴۰۰/۴/۱۰
بیان زیبایی بود از تساهل
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل

برای دریافت کتاب صوتی نامه‌ای در باب تساهل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.